![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik, o.a. op Al-Jazeera, al interviews met Afghanen (ook geleerden) gezien die om een terugtrekking van buitenlandse troepen smeken. Doet hun mening, nota bene eeuwenoude inwoners van het land, er dan niet meer toe?? Trouwens toch wel vreemd dat we daar niets van opvangen in de westerse media... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Amerika is een wereldmacht die haar macht misbruikt.
Dus ja, ze zijn de grootsten terrorist dat er is Ze zaaien verderf, oorlog, onschuldige slachtoffers, oorlogspropaganda Lies, lies lies lies lies ZE zijn zeker niet de enige, akkoord. Taliban mag dan wel een probleem lokaal in Afghanistan vormen. Ik zie daar geen bedreiging in op globale schaal. Er zijn tiental andere landen waar het echt nodig is, maar waar ze nog niet naar omkijken. Dus ja... is het echt een oorlog tegen terrorisme, of is het een oorlog om de democratie(naties) uit te breiden? En neen, maar Iran heeft wel LETTERLIJK gedregen Israël van de kaart te bombarderen, en ze staan er nog niet. Bij Irak had men VERMOEDENS en valse getuigenissen, valse "intel" dat achteraf een misverstand was, en daar stonden ze op 1 2 3. Tot op vandaag, nog niets gevonden van WMD. Maar een land dat letterlijk dreigt, daar kijken ze maar langs opzij op toe?
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef wel toe dat er op dit moment een groter anti-westers sentiment heerst dan voorheen maar dat heeft het westen toch ook vooral aan zichzelf te danken. Met gewelddadige repressie en het treffen van onschuldige burgers zaait men daar enkel meer haat en wordt het terrorisme niet weggenomen maar eerder gevoedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, het gaat niet om expansie van de democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In mijn ogen zijn de VS en handlangers door hun acties de ware terroristen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Taliban gebruikt onschuldige burgers als menselijk schild. En juist. Heel wat Afghanen zijn niet gediend met de interventie, hebben al veel bloedverwanten verloren. Het is een fenomeen dat mij vooral doet denken aan wie onder een fascistische of communistische dictatuur leefde en vond dat het toen allemaal veel beter was zolang je de strenge en onmenselijke regels respecteerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Westen kan zich niet permitteren dat kernmogendheid Pakistan in handen valt van de Taliban.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor ik vanavond verder reageer,
willen jullie dan oorlog?
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Zijt gij er weer met uwen demokratie?
Ga je dat overal zitten opdringen, uwe rommel? Moeilijk om te beseffen dat niet iedereen demokratie wil? Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 20 mei 2009 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Om de taliban weg te krijgen en democatie in afghanistan? Yep
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stond indertijd achter de inval in Irak en als ik er nu op terugkijk zou ik nog altijd voorstander zijn als ik terug in de tijd kon gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |