Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2009, 15:47   #41
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ze werden dan ook vandaar aangevallen, daarbij is het nu een NATO operatie, niet louter VS dus.

Daarnaast was he taliban regime 1 vd ergste van de wereld.

Maar ach ja, laat ze maar doen zeker?
Er ooit bij stilgestaan dat mensen uit andere landen het Amerikaans regime en politiek systeem ook één van de ergste ter wereld vinden? Mag de VS daarom zomaar worden aangevallen?

Bovendien heb ik, o.a. op Al-Jazeera, al interviews met Afghanen (ook geleerden) gezien die om een terugtrekking van buitenlandse troepen smeken. Doet hun mening, nota bene eeuwenoude inwoners van het land, er dan niet meer toe?? Trouwens toch wel vreemd dat we daar niets van opvangen in de westerse media...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 15:51   #42
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Amerika is een wereldmacht die haar macht misbruikt.
Dus ja, ze zijn de grootsten terrorist dat er is
Ze zaaien verderf, oorlog, onschuldige slachtoffers, oorlogspropaganda
Lies, lies lies lies lies

ZE zijn zeker niet de enige, akkoord.

Taliban mag dan wel een probleem lokaal in Afghanistan vormen. Ik zie daar geen bedreiging in op globale schaal.
Er zijn tiental andere landen waar het echt nodig is, maar waar ze nog niet naar omkijken.
Dus ja... is het echt een oorlog tegen terrorisme, of is het een oorlog om de democratie(naties) uit te breiden?

En neen, maar Iran heeft wel LETTERLIJK gedregen Israël van de kaart te bombarderen, en ze staan er nog niet.
Bij Irak had men VERMOEDENS en valse getuigenissen, valse "intel" dat achteraf een misverstand was, en daar stonden ze op 1 2 3.
Tot op vandaag, nog niets gevonden van WMD.

Maar een land dat letterlijk dreigt, daar kijken ze maar langs opzij op toe?
Oud 20 mei 2009, 15:58   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waarden, dat zei-ie toch. Westerse waarden worden in Afghanistan uit solidariteit met die mensen verdedigd. Kan het nog gekker? Een mens zou zich voor minder beginnen af te vragen of mensen op deze aardbol nog recht hebben op een eigen niet-westerse cultuur... Ik vind het gewoonweg schandalig dat alles wat niet-westers is tegenwoordig als een "dreiging" wordt afgeschilderd. En mensen met (paranoïde) angst doen gekke dingen of keuren onrecht, wat ze in normale omstandigheden nooit zouden doen, goed.
Sorry Uh-Huh, maar het hoofd draaien, en veronderstellen dat alles ooit wel in orde komt is een struisvogelreactie. Met alle respect voor de brave Afghaanse burger, maar het land is momenteel wel de kweekvijver van terrorisme. Met dit standpunt hoef je niet noodzakelijk iets tegen andere culturen te hebben.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 16:08   #44
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er ooit bij stilgestaan dat mensen uit andere landen het Amerikaans regime en politiek systeem ook één van de ergste ter wereld vinden? Mag de VS daarom zomaar worden aangevallen?
De VS doet dan wel soms erge dingen maar nu niet overdrijven he.

Citaat:
Bovendien heb ik, o.a. op Al-Jazeera, al interviews met Afghanen (ook geleerden) gezien die om een terugtrekking van buitenlandse troepen smeken. Doet hun mening, nota bene eeuwenoude inwoners van het land, er dan niet meer toe?? Trouwens toch wel vreemd dat we daar niets van opvangen in de westerse media...
Is nochtans op de vrt al aanbod gekomen. EN die mensen zijn beu van oorlog, logisch het land is al decenia in burgeroorlog. Feit is als NATO terugtrekt het land in dezelfde anarchie vervalt als ervoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 16:11   #45
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Sorry Uh-Huh, maar het hoofd draaien, en veronderstellen dat alles ooit wel in orde komt is een struisvogelreactie.Met alle respect voor de brave Afghaanse burger, maar het land is momenteel wel de kweekvijver van terrorisme. Met dit standpunt hoef je niet noodzakelijk iets tegen andere culturen te hebben.
Euh, en bewijs voor dat "kweekvijver"? Zomaar gratuite uitspraken doen of herhalen wat de media je heeft voorgekauwd volstaat niet om me te overtuigen. Het is toch logisch dat de Taliban zich verzet tegen een aanval op hun cultuur en/of buitenlandse legers op hun bodem die hen als vijand beschouwd??

Ik geef wel toe dat er op dit moment een groter anti-westers sentiment heerst dan voorheen maar dat heeft het westen toch ook vooral aan zichzelf te danken. Met gewelddadige repressie en het treffen van onschuldige burgers zaait men daar enkel meer haat en wordt het terrorisme niet weggenomen maar eerder gevoedt.
Oud 20 mei 2009, 16:12   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Taliban mag dan wel een probleem lokaal in Afghanistan vormen. Ik zie daar geen bedreiging in op globale schaal.
Er zijn tiental andere landen waar het echt nodig is, maar waar ze nog niet naar omkijken.
Dus ja... is het echt een oorlog tegen terrorisme, of is het een oorlog om de democratie(naties) uit te breiden?
Het aantal landen die een bedreiging vormen voor de veiligheid in het Westen kan je op één hand tellen: Iran, Afghanistan, Pakistan en Noord-Korea.

Neen, het gaat niet om expansie van de democratie.
Oud 20 mei 2009, 16:13   #47
k9

Standaard

Citaat:
Amerika is een wereldmacht die haar macht misbruikt.
Dus ja, ze zijn de grootsten terrorist dat er is
Ze zaaien verderf, oorlog, onschuldige slachtoffers, oorlogspropaganda
Lies, lies lies lies lies
Onzin.

Citaat:
Ach dat is een leuke houding, zoalng ze niet in onze buurt kunnen komen mogen ze oprotten.

Citaat:
Zoals?

Citaat:
Beiden, het ene houd verband met het andere.

Citaat:
En neen, maar Iran heeft wel LETTERLIJK gedregen Israël van de kaart te bombarderen, en ze staan er nog niet.
Eigenlijk riep hij op om het zionistische regime weg te vagen. Iets waar ik hem eigenlijk gelijk in geef . Ruim die op tesamen met de top van hamas en fatah en je krijgt misschien vrede daar.

Citaat:
Bij Irak had men VERMOEDENS en valse getuigenissen, valse "intel" dat achteraf een misverstand was, en daar stonden ze op 1 2 3.
Tot op vandaag, nog niets gevonden van WMD.
Maar een land dat letterlijk dreigt, daar kijken ze maar langs opzij op toe?
Tja iraq in 91 is koeweit binnengevallen, iran doet dat tot op heden niet. Bij iraq was het dus daden bij iran dreigementen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 20 mei 2009, 16:17   #48
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Het aantal landen die een bedreiging vormen voor de veiligheid in het Westen kan je op één hand tellen: Iran, Afghanistan, Pakistan en Noord-Korea.

Neen, het gaat niet om expansie van de democratie.
Denk je dat ik me als Pakistaanse niet bedreigd voel door het westen dat mijn vaderland als een bedreiging ziet (en al het mogelijke doet om het land te destabiliseren)?!

In mijn ogen zijn de VS en handlangers door hun acties de ware terroristen.
Oud 20 mei 2009, 16:22   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef wel toe dat er op dit moment een groter anti-westers sentiment heerst dan voorheen maar dat heeft het westen toch ook vooral aan zichzelf te danken. Met gewelddadige repressie en het treffen van onschuldige burgers zaait men daar enkel meer haat en wordt het terrorisme niet weggenomen maar eerder gevoedt.
Dat hebben we aan Bush te danken. Ik ben geen fan van het beleid van de vorige president. Het kon anders. Ondertussen weten we dat er andere belangen dan enkel veiligheid een rol hebben gespeeld. Wat niet wegneemt dat er een dreiging was en is van terroristische aanslagen.
De Taliban gebruikt onschuldige burgers als menselijk schild.
En juist. Heel wat Afghanen zijn niet gediend met de interventie, hebben al veel bloedverwanten verloren. Het is een fenomeen dat mij vooral doet denken aan wie onder een fascistische of communistische dictatuur leefde en vond dat het toen allemaal veel beter was zolang je de strenge en onmenselijke regels respecteerde.
Oud 20 mei 2009, 16:25   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat ik me als Pakistaanse niet bedreigd voel door het westen dat mijn vaderland als een bedreiging ziet (en al het mogelijke doet om het land te destabiliseren)?!

In mijn ogen zijn de VS en handlangers door hun acties de ware terroristen.
Het Westen kan zich niet permitteren dat kernmogendheid Pakistan in handen valt van de Taliban.
Oud 20 mei 2009, 16:33   #51
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Westen kan zich niet permitteren dat kernmogendheid Pakistan in handen valt van de Taliban.
As if... Je moet het Pakistaanse volk en vooral leger niet onderschatten.
Oud 20 mei 2009, 16:40   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
As if... Je moet het Pakistaanse volk en vooral leger niet onderschatten.
Dat betwijfel ik niet. Op dat vlak ben ik niet goed geplaatst. Maar geef toe, een toegeving als het invoeren van de sharia de Swat-vallei was toch een kemel van jewelste. Of niet?
Oud 20 mei 2009, 17:28   #53
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Voor ik vanavond verder reageer,
willen jullie dan oorlog?
Oud 20 mei 2009, 18:02   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Oud 20 mei 2009, 18:14   #55
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarden, dat zei-ie toch. Westerse waarden worden in Afghanistan uit solidariteit met die mensen verdedigd. Kan het nog gekker? Een mens zou zich voor minder beginnen af te vragen of mensen op deze aardbol nog recht hebben op een eigen niet-westerse cultuur... Ik vind het gewoonweg schandalig dat alles wat niet-westers is tegenwoordig als een "dreiging" wordt afgeschilderd. En mensen met (paranoïde) angst doen gekke dingen of keuren onrecht, wat ze in normale omstandigheden nooit zouden doen, goed.
Je hebt hier groot gelijk. Ondanks mijn antipathie kan ik wel respect voor je hebben.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 18:15   #56
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Democratie ? Mensenrechten ? Gelijkwaardigheid ?
Zijt gij er weer met uwen demokratie?

Ga je dat overal zitten opdringen, uwe rommel? Moeilijk om te beseffen dat niet iedereen demokratie wil?

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 20 mei 2009 om 18:15.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 18:27   #57
k9

Standaard

Citaat:
Om de taliban weg te krijgen en democatie in afghanistan? Yep

Oud 20 mei 2009, 22:07   #58
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Om de taliban weg te krijgen en democatie in afghanistan? Yep
Hoor eens een ex Amerikaans soldaat spreken over de oorlog in Irakµhttp://www.youtube.com/watch?v=BOj7N...=rec-fresh+div
Oud 20 mei 2009, 22:13   #59
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat nodig is om een terroristiche aanslag te voorkomen die wel eens het leven zou kunnen kosten aan honderden miljoenen mensen, dan heb ik er geen probleem mee. Dus enkel als het echt moet.

Ik stond indertijd achter de inval in Irak en als ik er nu op terugkijk zou ik nog altijd voorstander zijn als ik terug in de tijd kon gaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 22:15   #60
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als dat nodig is om een terroristiche aanslag te voorkomen die wel eens het leven zou kunnen kosten aan honderden miljoenen mensen, dan heb ik er geen probleem mee. Dus enkel als het echt moet.

Ik stond indertijd achter de inval in Irak en als ik er nu op terugkijk zou ik nog altijd voorstander zijn als ik terug in de tijd kon gaan.
Waarom stond en sta je achter de oorlog in Irak?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be