![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben ordentelijk, meer dan je zou willen geloven. Zalven langs de ene kant, snijdt jou misschien. Maar mij niet. Hij/Zij die gratis gezalfd is door mede mijn bedragen in de maatschappij, streelt mijn hart. Ik zie liever een moeder in het ziekenhuis bevallen, dan onder een brugje waar het vriesend koud is, of in een erbarmelijk huisje waar ze niet eens een houtkacheltje voor kunnen betalen. Zet het eens in een ruimer perspectief, maar zet vooral uzelf in een ruimer perspectief. Het zit letterlijk tussen de oren, de realiteit bouw jij! Who is the master, who makes the grass green? ![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is fijn...als het vrijwillig is doe je er mee wat je wilt.
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() MAar waar is in hemelsnaam je bron?
Jij opent hier een discussie over ziekenzorg naar buitenlanders toe, maar waar is de bron? En dan nog als het waar zou zijn, waarom u zo druk maken in iets dat je niet voelt? PRecies of gij voelt dat. Gij zit gezellig achter uw pcke he, en maar reclammeren en vitten op den arme buitenlander. Wees toch blij voor die mensen
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er één aan het doodgaan is dan is dat wat anders. Maar als ze van een ander land naar hier komen om op onze kosten geholpen te worden dan ziet er mij dat geen levensbedreigend situatie uit. Al ooit eens een levens bedreigende kind van ons in een ander land proberen te laten helpen? Je mag verdorie eerst een benefiet organiseren om het voorschot samen te krijgen. Maar wij...oh wie zijn wij...zouden moeten klaar staan met onze portemonnee om alle 6 miljard mensen ter wereld te gaan helpen?
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je het u niet aantrekt, wat is dan het nut van uw topic hier man? Begrijp het niet goed... België moet geen opvangcentrum van de hele wereld te zijn, neen. Maar als we nu eens geen F16's den Amerikaan zijn gat laten likken, en met dat geld van het leger eens scholen zouden bouwen in arme landen, ziekenhuizen. Verpleegsters, dokters opleiden. Als de wereld nu eens de wereld zou helpen ipv ze te verzieken. Zaten we niet met deze shit
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() aaah gezegend zijt mijn ziel, streven naar het hogere. Hogere ervaringen
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen serieus blijven.
Dat ze de mensen helpen is hun zaak, hun winkel trouwens. Dat ze de kosten van hun "winkel" naar andere clientèle (verzekeringen) deels doorsluizen om aan die andere patiënten te verdienen, dat is een andere zaak. Als dat kan, dan kan er veel "verkeerdelijk" geld weggemoffeld worden. Het moet zijn dat er dus quasi geen controle op ziekenhuizen mogelijk is.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk bv aan de broer van mijn vrouw die mentaal gehandicapt is.
Tussen twee home's in moest hij een tijd in een psychiatrie verblijven. Hoogstens 1 keer een dokter/psychiater gezien op al die maanden. Misschien 2 minuten of zo. En toch...160'000 bfr/maand aan medische kosten op factuur rechtstreeks en iedere maand naar de ziekenkas. Wij krijgen daar een overzicht van want we zijn bewindvoerder van hem. En dat is niet in zijn geval alleen zo....maar voor allen die daar zitten. Dat is pakken hé?
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hierzie de grote mensenvriend. De aap komt uit de mouw gekropen hé.
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanuit het standpunt "factureren" bekeken is een patiënt die sterft interessanter geworden dan een patiënt die overleeft.
Op een dode kan je boeken wat je wil en niemand die het nog kan tegenspreken. Zo dus dat geweten....trek uw conclusies maar.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ze er niet bij vertellen is dat indien je de afgestorvene niet in het mortuarium van het gasthuis bent gaan groeten ze die kosten wettelijk niet mogen aanrekenen. Probeerden ze ook bij het overlijden van mijn moeder te doen, 70 euro, ik ben er mee naar het ziekenfonds gestapt en die gaven mij gelijk. De bediende van het ziekenfonds paste eigenhandig het bedrag op het overschrijvingsformulier aan ( min 70 euro ) en zei dat hij contact met het gasthuis zou opnemen om hen op de onwettelijkheid van de geeiste som te wijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |