![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2961 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#2962 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Betreft Europa:
Hoe zit het met de "noordatlantische oceaanpomp" als motor van de warme Golfstroom naar NW-Europa ? Ergens heb ik gelezen dat die al 30% in kracht afgenomen zou zijn op 50 jaar: Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2963 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
cherrypicking ![]() een gazet als bron ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
etc etc
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||||
|
|
|
|
|
#2964 | |
|
|
Citaat:
Ik las dat het woestijnen worden
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#2965 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, als ge niet leest wie (wetenschappers) /wat (Nature) die gazet citeert...
btw is dat mss tegen de forumregels ? Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2009 om 15:56. |
|
|
|
|
|
#2966 | |
|
|
Citaat:
en het blijft cherry picking
|
|
|
|
|
|
#2967 | |
|
Banneling
|
Citaat:
al vraag ik me stiekem wel af waar je die dingen opduikelt ? |
|
|
|
|
|
|
#2968 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Link EN Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2009 om 16:21. |
||
|
|
|
|
|
#2969 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik googelde maar snel wat in ´t Duits, quasi mijn 2e moedertaal. Ik dacht mss dat jullie meer wisten en/of betere bronnen hadden of recenter "wetenschappelijk" nieuws hierover. |
||
|
|
|
|
|
#2970 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
bwoaf.......moesten de metingen al eens JUIST zijn zou het al goed zijn... tenslotte wijzen al die "metingen" wel degelijk een duidelijke stijgende trend aan Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2009 om 16:49. |
|
|
|
|
|
|
#2971 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het is duidelijk dat er niet zoiets als een stabiel klimaat bestaat. In de geschiedenis van de aarde hebben er nogal wat veranderingen plaatsgevonden. Aan de andere kant treden veranderingen niet zomaar spontaan op. Er zullen altijd een of meerdere oorzaken zijn. Klimaathysterie gaat erover dat 1) de klimaatverandering snel aan antropogene oorzaken wordt toegeschreven en dat 2) die klimaatverandering slecht zal uitvallen. Sowieso is er menselijke invloed. Daarover bestaan behoorlijk wat aanwijzingen. Maar is die menselijke invloed wel zo groot? Dat is minder duidelijk. En pakt de klimaatverandering slecht voor de wereld uit? Misschien wel als je de wereld als een statisch geheel ziet. Maar de wereld is niet statisch, de mensen, de flora en fauna hebben een enorm aanpassingsvermogen. IJstijden zijn al overleefd, een algehele tropische situatie - voor flora en fauna tenminste - zoals in het Krijt ook. Misschien stuwt een verandering de dynamiek juist ten goede op. |
|
|
|
|
|
|
#2972 |
|
|
's-Zomers is het kouder dan buiten .....
|
|
|
#2973 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
inderdaad Voor de slechte verstaanders,die "stijgende trend" van de temperatuursmetingen was dan ook ironisch bedoeld,omdat ik hier iets eerder gepost had over de twijfelachtige kwaliteit van het Amerikaanse temperatuursmeetnet...,het is dan ook geheel begrijpelijk dat zoveel mensen,die dergelijke metingen als fundament gebruiken,"woeste" conclusies wensen te trekken.Willen of niet,de Verenigde Staten en de politieke beslissingen daar,zijn een motor als het erom gaat zaken op gang te zetten Laatst gewijzigd door kelt : 21 mei 2009 om 09:59. |
|
|
|
|
|
|
#2974 | |
|
Banneling
|
Citaat:
heu, zoals hier al vaker gezegd zijn oceanen mijn ding niet, maar ik dacht dat IPCC ook nergens voorspelt dat er een abrupte klimaatverandering komt door veranderingen in de golfstroom ? |
|
|
|
|
|
|
#2975 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs met de extreemste smelwaterhoeveelheid die de golfstroomcirculatie met tot 42% zou kunnen verzwakken, zal de golfstroom zich "herstellen" (recovers) in de 22e eeuw. De studie zegt ook dat aan de hand van deze modelrekeningen ze kunnen besluiten dat een abrupte klimaatverandering door het afsmelten van het Groenlandijs een onrealistisch scenario is voor de 21e eeuw. |
|
|
|
|
|
|
#2976 |
|
Banneling
|
Milieu en de wereld mijn dorp:
De nevenwerkingen van vrijmarkteconomie: Ongeveer 80% van de totale mondiale milieu-impact wordt veroorzaakt door 25% van de wereldbevolking, de zogenaamde mondiale consumptieklasse. De natuur die moeder is van alle leven wordt hier gedegradeerd tot stiefkind. De mens is hier de alles verstorende factor en maakt geen deel uit van het ecologisch geheel. Een nieuw gegeven in de wereldsamenleving: De opkomst van de klimaatsvluchtelingen. Beschaving: De evolutie van een vuil mens in een propere wereld, naar een proper mens in een bevuilde wereld. 1. Elke minuut: -worden tenminste 51 acres (1 acre = 4047 m^2) tropisch oerwoud vernietigd. -consumeren we bijna 35.000 vaten olie. -wordt 50 ton vruchtbare bodem weggespoeld of onttrokken aan de landbouw. -voegen we 12.000 ton CO2 toe aan de atmosfeer. 2. Elk uur: - veranderen 1.692 acres productief land in woestijn - sterven 1.800 kinderen aan ondervoeding en honger (15 miljoen elk jaar) - worden 120 miljoen dollars uitgegeven voor militaire doelen (in totaal een triljoen per jaar) - worden 55 mensen vergiftigd door de pesticiden die ze gebruiken, 5 ervan sterven - worden alleen al in de USA 60 nieuwe gevallen van kanker geconstateerd, (500.000 elk jaar waarvan 20.000 leiden en lijden tot de dood) Elke dag: - worden meer dan 230.000 baby’s geboren. - sterven 25.000 mensen van de dorst of gebruik van vervuild water. - worden 10 ton nucleair afval gegenereerd door de bestaande 350 nucleaire energiefabrieken. - valt er alleen al op het Noordelijk Halfrond 250.000 ton zure regen. - worden 60 ton aan plastic verpakkingsmateriaal en 372 ton visnetten in zee gedumpt door vissers. - sterven bijna 5 biologische soorten uit. |
|
|
|
|
|
#2977 | |
|
Europees Commissaris
|
Waarom gebruikt het IPCC scenario's in plaats van waarschijnlijkheidsmodellen (likelihood models)?
Citaat:
Als er op enige deftige manier een waarschijnlijkheid te plakken zou zijn, zouden ze het niet nalaten. Dat maakt de argumentatie alleen maar sterker. Maar nee, dat lukt niet. Het blijft giswerk. Laatst gewijzigd door Sjaax : 21 mei 2009 om 23:18. |
|
|
|
|
|
|
#2978 |
|
Europees Commissaris
|
dat zijn emissiescenarios, niet het effect ervanop klimaat. Als je prognoses wil maken dan moet je toch ook schattingen hebben van toekomstige emissies?...
Ik kan me best inbeelden dat economie en bevolking een goede parameter is om dit te schatten ofwel mis ik iets... |
|
|
|
|
|
#2979 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
gassen die uitgestoten worden (CO2 bijvoorbeeld) vindt je niet direct,niet volledig,en niet permanent, terug in opgeloste toestand in de lucht ....Het ecosysteem van Planeet Aarde weet daar flink weg mee... Want anders zou het ppm-gehalte al lang vlotjes boven de 1000-en ppm's geschoten zijn... Ja,UITSTOOT kan redelijk ingeschat worden(op basis van een beredeneerde inschatting hoeveel brandstoffen verbruikt zullen worden komt men al een heel eind),maar in hoeveel PPM(parts per millions) dat zal resulteren in de lucht....wel.....anybodies guess... |
|
|
|
|
|
|
#2980 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|