Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2009, 16:09   #41
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus zowat elke post die jij ooit maakte ivm turkije was niet serieus bedoeld?
Goed om weten.

Ps. Als je zo'n draad start, weet je toch dat je replieken krijgt?
Wat is dan je bedoeling?
Ons hier allemaal in de auto jagen om een toeter-stoet te vormen te meerder eer en glorie van de turkse natie?
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 20:47   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Turkije moet wat mij betreft bij de Europese Unie, als het op binnenlands gebied flink orde op zaken heeft (zoals betere positie voor Alevieten en autonomie voor de Koerden), en het binnenland is gemoderniseerd. Ook moet natuurlijk Cyprus worden erkend. Pas als de klus van Atatürk in het binnenland is geklaard - namelijk, de verwestersing ervan - kan Turkije ook het Schengenverdrag (vrij personenvervoer en werk) tekenen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 21:22   #43
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Als ik voor de Turkse wapenindustrie ga werken dan is Turkije binnen een decennium het machtigste land ter wereld.
Turkije dit, Turkije dat. Turkije supermachtig met meer als 5 miljoen economische vluchtelingen in Europa alleen al. Deze mensen zijn indertyd voor de steenkoolmijnen gebruikt, nu werken velen nog in hamburgertenten of in poetsfirma's tegen minimiumlonen. Niet dat ik deze jobs laag vind ofzo, integendeel ik prijs deze mensen voor hun inzet, maar straffe taal als onze collega "Turkse Nederlander" hoort toch niet thuis hier. Soms moet ge deze mensen op hun plaats zetten. Zo trots zijn deze mensen op zijn Turkse natie, terwijl ze in Turkije achter de schapen aanlopen, komen ze hier plots in een moderne stad terrecht en beginnen ze uitkramen van supermachtige Turkije. Belgie is mss wel klein land, maar een welvarende demokratische moderne land, waar iedereen gelijk is voor de wet, waar soms ook teveel democratie leid tot conflicten. Hier in Europa stoeven ze niet over het maken van wapens, maar ginder kunnen ze blijkbaar niet zonder. Wapens die worden gebruikt tegen de Koerdische bevolking, die alleen maar hun taal wilt spreken. Turkije mss voor velen een goedkope vakantieland, maar voor mij is het een land die mijn volk alleen probeert uit te roeien. Iedereen die een vakantie boekt in Turkije moet zich bewust van zijn, dat zij ook de vuile oorlog tegen de Koerden financieert, omdat de Turkse economie draait dankzij de 15 miljoen toeristen die er jaarlijks 20 miljard dollar spenderen. Dit komt overeen met de budget die elke jaar wordt vrijgegeven om de Koerden de mond te snoeren. Wat het ook moge kosten, de Koerden geven hun rechtvaardige strijd niet op. Turkije barst zou ik zeggen! Hoe sneller hoe liever!
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 21:32   #44
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil niet dat Turkije toetreedt tot de EU. Turkije kan beter samenwerken met Rusland. Nadat Turkije de Nabucco gaspijp heeft aangelegd kunnen ze om de beurt met Rusland de gaskraan naar Europa dichtdraaien
Denk je echt dat Europa Turkije zo hard nodig heeft? Denk je echt dat Turkije een onafhankelijke republiek is? Turkije is de schoothondje van Emerika. Nog niet zollang geleden hebben ze in Iraaks Koerdistan nog een dozijn Turkse speciale eenheden ingepakt als die mannen van Guantanamo en het land uitgezet, en het Turkse trots met de grond gelijk gemaakt. Turken hebben zich hier niet tegen verzet, van Turkse zijde had ik toen buiten een paar kranten artikels niets opgemerkt. Dat Turkije niet teveel van zijn neus maakt, anders mag het nog 500 jaar wachten om bij de EU te komen. Turkije hoort niet thuis in Europa, omwille van allerlei factoren. Dat het zich richt tot Iran, Syrie! Maar niet tot Europa...
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 08:37   #45
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Turkije moet wat mij betreft bij de Europese Unie, als het op binnenlands gebied flink orde op zaken heeft (zoals betere positie voor Alevieten en autonomie voor de Koerden), en het binnenland is gemoderniseerd. Ook moet natuurlijk Cyprus worden erkend. Pas als de klus van Atatürk in het binnenland is geklaard - namelijk, de verwestersing ervan - kan Turkije ook het Schengenverdrag (vrij personenvervoer en werk) tekenen.
Ik begrijp niet goed dat u "de klus van Attaturk" wil afmaken. Volledige vernbietiging van de ontluikende democratie in Turkije dus, complete onderdrukking van alle minderheden en volslagen militarisering van de staat. daar bedank ik voor. Ik hoop dat de Turken eindelijk de loodzware erfenis van Attaturk afgooien en hun land moderniseren.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 18:11   #46
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil niet dat Turkije toetreedt tot de EU. Turkije kan beter samenwerken met Rusland. Nadat Turkije de Nabucco gaspijp heeft aangelegd kunnen ze om de beurt met Rusland de gaskraan naar Europa dichtdraaien
Hé Nederlander, jij zou moeten willen dat Nederland samen met de Russen de gaskraan naar Turkije dichtdraait, of ben je soms een Turkse Turk?
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 18:14   #47
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik voor de Turkse wapenindustrie ga werken dan is Turkije binnen een decennium het machtigste land ter wereld.
Natuurlijk, want jij haalt je diepe wetenschappelijke inzichten net zoals Einstein uit de koran. Ik zal dat boekje nog eens opnieuw moeten lezen; misschien word ik dan ook slim.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 21:59   #48
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Ja, op den duur zullen de Europeanen geen adem meer kunnen halen zonder Turkije! Geen leven zonder Turken!

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 11:08   #49
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Turkije bouwt wapens. En waarom bouwen ze wapens? Als westers land en Europese mogendheid - zoals ze zelf beweren - hebben ze toch geen groot leger meer nodig. Ik vind dat Turkije, als het écht wil laten zien dat het alles wil doen om de EU binnen te komen en de banden aan te halen, sowieso de volgende zaken moet doen:

- erkenning van de Koerdische minderheid met autonomie (dan dus ook uitgevoerd)
- het laten vallen van de Turkse Republiek Noord-Cyprus
- laten zien dat het niet op weg is in een rap tempo te islamiseren
+ de genocide op de armeniërs toegeven.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be