![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkije moet wat mij betreft bij de Europese Unie, als het op binnenlands gebied flink orde op zaken heeft (zoals betere positie voor Alevieten en autonomie voor de Koerden), en het binnenland is gemoderniseerd. Ook moet natuurlijk Cyprus worden erkend. Pas als de klus van Atatürk in het binnenland is geklaard - namelijk, de verwestersing ervan - kan Turkije ook het Schengenverdrag (vrij personenvervoer en werk) tekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Turkije dit, Turkije dat. Turkije supermachtig met meer als 5 miljoen economische vluchtelingen in Europa alleen al. Deze mensen zijn indertyd voor de steenkoolmijnen gebruikt, nu werken velen nog in hamburgertenten of in poetsfirma's tegen minimiumlonen. Niet dat ik deze jobs laag vind ofzo, integendeel ik prijs deze mensen voor hun inzet, maar straffe taal als onze collega "Turkse Nederlander" hoort toch niet thuis hier. Soms moet ge deze mensen op hun plaats zetten. Zo trots zijn deze mensen op zijn Turkse natie, terwijl ze in Turkije achter de schapen aanlopen, komen ze hier plots in een moderne stad terrecht en beginnen ze uitkramen van supermachtige Turkije. Belgie is mss wel klein land, maar een welvarende demokratische moderne land, waar iedereen gelijk is voor de wet, waar soms ook teveel democratie leid tot conflicten. Hier in Europa stoeven ze niet over het maken van wapens, maar ginder kunnen ze blijkbaar niet zonder. Wapens die worden gebruikt tegen de Koerdische bevolking, die alleen maar hun taal wilt spreken. Turkije mss voor velen een goedkope vakantieland, maar voor mij is het een land die mijn volk alleen probeert uit te roeien. Iedereen die een vakantie boekt in Turkije moet zich bewust van zijn, dat zij ook de vuile oorlog tegen de Koerden financieert, omdat de Turkse economie draait dankzij de 15 miljoen toeristen die er jaarlijks 20 miljard dollar spenderen. Dit komt overeen met de budget die elke jaar wordt vrijgegeven om de Koerden de mond te snoeren. Wat het ook moge kosten, de Koerden geven hun rechtvaardige strijd niet op. Turkije barst zou ik zeggen! Hoe sneller hoe liever!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Denk je echt dat Europa Turkije zo hard nodig heeft? Denk je echt dat Turkije een onafhankelijke republiek is? Turkije is de schoothondje van Emerika. Nog niet zollang geleden hebben ze in Iraaks Koerdistan nog een dozijn Turkse speciale eenheden ingepakt als die mannen van Guantanamo en het land uitgezet, en het Turkse trots met de grond gelijk gemaakt. Turken hebben zich hier niet tegen verzet, van Turkse zijde had ik toen buiten een paar kranten artikels niets opgemerkt. Dat Turkije niet teveel van zijn neus maakt, anders mag het nog 500 jaar wachten om bij de EU te komen. Turkije hoort niet thuis in Europa, omwille van allerlei factoren. Dat het zich richt tot Iran, Syrie! Maar niet tot Europa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hé Nederlander, jij zou moeten willen dat Nederland samen met de Russen de gaskraan naar Turkije dichtdraait, of ben je soms een Turkse Turk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk, want jij haalt je diepe wetenschappelijke inzichten net zoals Einstein uit de koran. Ik zal dat boekje nog eens opnieuw moeten lezen; misschien word ik dan ook slim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burger
|
![]() Ja, op den duur zullen de Europeanen geen adem meer kunnen halen zonder Turkije! Geen leven zonder Turken!
![]()
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |