Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2009, 21:26   #21
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
De jongeren weten dat maar we leven in een ouderenmaatschappij velen zijn vjiftig,zestig,en kiezen hoe slecht het ook gaat voor 'hun'partij.
Dus wat baat het weeral na deze verkiezing?
Inderdaad.

Oudjes die stemmen op "den katholiek" omdat ze vroeger naar de kerk gingen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 22:15   #22
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Mja het is oud kwaad
Ik zeg wel met enige trots dat Groen! hier niet (meer) aan mee doet, ondanks het feit dat ze daarom soms met totaal onbekende mensen moet afkomen.
Bij Groen! gebeurt er dan weer iets anders waar ik zo m'n bedenkingen bij heb... Vogels die in één klap de volledige VP-fractie liquideert, haarzelf uitgezonderd uiteraard. Nu meen ik me te herinneren dat de fractie iemand anders steunde als kandidaat voor het voorzitterschap...

Citaat:
*Vanvelthoven is fractieleider in de kamer maar trekt Limburgse lijst
Als hij ook echt zijn mandaat opneemt zie ik daar geen graten in eigenlijk.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 mei 2009 om 22:16.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 22:26   #23
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Oudjes die stemmen op "den katholiek" omdat ze vroeger naar de kerk gingen.
De CD&V is haar belofte aan vooral de arme kerkgangers niet nagekomen, integendeel, die worden afgeschilderd als profiteurs en schuldig aan de crisis: in plaats van het beloofde welvaartsaanpassingske waarvoor het geld al zou klaarliggen in slapende fondsen hebben ze bijvoorbeeld de belastingsvermindering voor zieken en invaliden laten afnemen: er kwam een peperdure jobkorting (717 miljoen) voor de anderen. Daarmee hebben ze hun kiezers bedrogen, vooral die uit het achtergestelde Ieper van boerke Leterme.

Laatst gewijzigd door DannyS : 24 mei 2009 om 22:47.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 22:29   #24
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Bij Groen! gebeurt er dan weer iets anders waar ik zo m'n bedenkingen bij heb... Vogels die in één klap de volledige VP-fractie liquideert, haarzelf uitgezonderd uiteraard. Nu meen ik me te herinneren dat de fractie iemand anders steunde als kandidaat voor het voorzitterschap...
Komaan Geert dat is echt té kort door de bocht
Dua, Daems en Gloirieux gingen zowiezo stoppen
Stassen en Tavernier kan je voor een deel gelijk hebben, al had ik de indruk dat vooral Tavernier niet echt over steun binnen de partij beschikte
Verder waren het nog altijd de leden die beslisten over de lijst (getuige de erg nipte stemming in VlBr en het feit dat Tavernier in 2004 de lijst trok in WV ondaks tegenkanting van de partijtop), en de meeste Groen!-leden hebben geen probleem om tegen de partijtop in te gaan, zoals bv bij de voorzittersverkiezingen, waar het duidelijk was dat Staes de steun had van de hele top min Vogels en Taverniers en uiteindelijk als derde eindigde

Citaat:
Als hij ook echt zijn mandaat opneemt zie ik daar geen graten in eigenlijk.
Hij trok de lijst in Limburg in 2007 ook al
en eigenlijk ben ik ook geen fan van Vogels hoor, geef mij maar mensen zo Tinne Vanderstraten of Dua (die helaas stopt)

Laatst gewijzigd door toccata : 24 mei 2009 om 22:31.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 22:51   #25
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En als we nu eens allemaal stemmen op de laatste opvolger, wat gebeurt er dan??
Dan wordt het een laatste opvolger met immens veel stemmen, maar nog steeds slechts een opvolger van één of andere onverlaat die met héél wat minder stemmen toch het zitje kan innemen.

Dan kun je beter voor iemand op een quasi gegarandeerd onverkiesbare plaats op de lijst der effectieven stemmen, eigenlijk. Die wint dan totaal onverwacht een soortement lotto, en is het geheid paniek in de partij.

Als u bijvoorbeeld allen op de voorlaatste vrouw op de lijst stemt, is het wellicht zover.

Of u daarmee bekwamere mensen verkiest is dan weer een andere vraag, maar wie niet waagt, niet wint.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 00:21   #26
Geert C

Standaard

Citaat:
Komaan Geert dat is echt té kort door de bocht
Dua, Daems en Gloirieux gingen zowiezo stoppen
Stassen en Tavernier kan je voor een deel gelijk hebben, al had ik de indruk dat vooral Tavernier niet echt over steun binnen de partij beschikte
Verder waren het nog altijd de leden die beslisten over de lijst (getuige de erg nipte stemming in VlBr en het feit dat Tavernier in 2004 de lijst trok in WV ondaks tegenkanting van de partijtop), en de meeste Groen!-leden hebben geen probleem om tegen de partijtop in te gaan, zoals bv bij de voorzittersverkiezingen, waar het duidelijk was dat Staes de steun had van de hele top min Vogels en Taverniers en uiteindelijk als derde eindigde
Misschien, maar de vraag is of de beslissing van die parlementsleden om ermee te stoppen iets te maken had met de voorzittersverkiezing of dat ze sowieso al van plan waren te stoppen. Ik sluit niet uit dat Vogels, nu haar strekking de overhand heeft, "haar" mannetjes in het parlement wil krijgen en dat er vanuit die kringen zachte druk is uitgeoefend op de overige parlementsleden om te vertrekken en zo de machtswissel te vervolmaken. Het kan zijn dat ik spoken zie, maar wanneer een voltallige fractie - op de voorzitter na - zich niet opnieuw verkiesbaar stelt en als dan blijkt dat die fractie iemand anders steunde bij de laatste voorzittersverkiezing, dan wordt ik toch achterdochtig.

Misschien ben ik door de schandalen van de laatste tijd wel té achterdochtig geworden.

Citaat:
Hij trok de lijst in Limburg in 2007 ook al
Bloedarmoede.

Ik geef toe dat de kans dat ie zijn mandaat opneemt vrij klein is, want wie blijft er van de kopstukken (of wat daarvoor tegenwoordig moet doorgaan) dan nog over in de Kamer? Enkel Bruno Tobback en Freya Van den Bossche (die nu Oost-Vlaams lijsttrekker is). Gennez kan als opvolger in Antwerpen ook nog altijd naar de Kamer, dacht ik toch, maar zij trekt nu de Antwerpse lijst. Tja, het ziet er eigenlijk naar uit dat er sowieso iemand bij de SP.A aan zijn/haar mandaat zal moeten verzaken. Het is ver gekomen...

Citaat:
en eigenlijk ben ik ook geen fan van Vogels hoor, geef mij maar mensen zo Tinne Vanderstraten of Dua (die helaas stopt)
²

Al is Tinne Van der Straeten ook geen lang politiek leven meer beschoren, vrees ik. Enfin, toch niet in de Kamer. Bij de volgende federale verkiezingen is BHV gesplitst en moet ze (tenzij ze verhuist) in Brussel opkomen, dan heeft ze geen schijn van kans om nog verkozen te raken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 mei 2009 om 00:24.
Oud 29 mei 2009, 13:10   #27
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Al is Tinne Van der Straeten ook geen lang politiek leven meer beschoren, vrees ik. Enfin, toch niet in de Kamer. Bij de volgende federale verkiezingen is BHV gesplitst en moet ze (tenzij ze verhuist) in Brussel opkomen, dan heeft ze geen schijn van kans om nog verkozen te raken.
Mag ze als brusselaar niet in VlBr opkomen?
Taverniers deed dat toch ook al?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 13:12   #28
Geert C

Standaard

Citaat:
Mag ze als brusselaar niet in VlBr opkomen?
Taverniers deed dat toch ook al?
Dan moet ze, op papier althans, naar Vlaams-Brabant verhuizen. Denk ik.
Oud 29 mei 2009, 13:46   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wellicht de ironie van heel die discussie. In alle andere landen draaien conflicten rond de indeling van kiesomscrijving om de vraag wie daar meer zetels mee kan binnen halen. In ons land zijn diegenen die er zetels door zullen verliezen voor en diegenen die er zullen binnenhalen tegen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 19:38   #30
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Iemand in Brussel kan, voor de federale verkiezingen toch, in Leuven opkomen of in Brugge, of in Waremme. Maar ze moet wel kiezen in welke kiesomschrijving: ze kan niet in Leuven èn in Brussel opkomen voor de kamer.

Daar wringt het schoentje voor de Franstalige politici in BHV: ze willen HV naast Brussel. Ze verliezen geen enkel recht, ze mogen nog steeds opkomen in HV, maar ze verliezen - ook de Vlaamse policiti - het privilege om in Brussel èn HV op te komen tezelfdertijd.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be