Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2009, 10:02   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aan de zee waren er blijkbaar toch genoeg Walen dit weekend, hoe komt dat dan volgens jou?
Omdat die Walen niet nadenken. Ze gaan hun geld in Vlaanderen spenderen terwijl diezelfde Vlaanderen meer en meer anti-Franstalig wordt. Pas op, ik maak geen kritiek daarover, ik stel gewoon vast. Het declic "Il fait beau, on va �* la mer!" bestaat nog altijd en vrij aan de Franstalige Belgen om niet na te denken. Ik had dit declic ook toen, nu is het gedaan. Ik hou ook van de zee maar ik ga dan liever naar de Franse Kusten. Ik voel er me beter en ergens voel ik me er "thuis". Bovendien zijn de Franse Kusten in het algemeen mooier dan de Vlaamse Kust.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:04   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik vind dat je tegenover welwillende migranten je soepel mag en kan opstellen.
hoe lang?

en wat bedoelt U met "welwillende migrant"? een migrant die Nederlands leert spreken? die werkt? die zich aan het nieuwe land van ZIJN keuze automatisch wil aanpassen?

en waaruit wil U die welwillendheid dan laten bestaan? het aanbieden van "eigen zenders eerst"? het aanbieden van "eigen volk in eigen straat"? het drukken van "eigen kranten, folders, reclame, propaganda"? Eigen winkels "voor eigen volk eerst"?

Raar genoeg vinden we het totaal not-done om als toerist in het buitenland een Belgische biefstuk friet te willen eisen, maar is het o zo verrijkend als de turkse migrant zijn eigen turkse bakkers wil hebben? hoe rijm je dat nu weer aan mekaar zou je bijna durven denken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:08   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ja want een vlaming ziet zo het verschil tussen een franstalige met frans/brussels waals accent. Vlmaingen hebben net zo min problemen met niet nederlandtstaligen als de meeste andere europeanen, en vlmaingen zullen dan meestal nog proberen in de taal van de andere te spreken.

De rand en brussel zijn oorlogszones, en langs beide kanten heb je daar debielen.
Als Vlamingen geen problemen met niet-Nederlandstaligen hadden, zou Vlaams-Nationalisme oftewel onbestaand zijn oftewel zeer marginaal zijn. N-VA, Vlaams Belang en Lijst Dedecker zouden ook marginale partijen zijn, wat niet echt het geval is.
Oud 25 mei 2009, 10:08   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Omdat die Walen niet nadenken. Ze gaan hun geld in Vlaanderen spenderen terwijl diezelfde Vlaanderen meer en meer anti-Franstalig wordt. Pas op, ik maak geen kritiek daarover, ik stel gewoon vast. Het declic "Il fait beau, on va �* la mer!" bestaat nog altijd en vrij aan de Franstalige Belgen om niet na te denken. Ik had dit declic ook toen, nu is het gedaan. Ik hou ook van de zee maar ik ga dan liever naar de Franse Kusten. Ik voel er me beter en ergens voel ik me er "thuis". Bovendien zijn de Franse Kusten in het algemeen mooier dan de Vlaamse Kust.
het is niet omdat jij zegt dat de Vlamingen meer en meer anti-Franstalig worden, dat het zo is hé. ik merk dat toch niet, niet hier in Oost-Vlaanderen en zeker niet aan de kust.

wat wel is, is dat de Vlaming niet meer onderdanig wil zijn aan de Franstaligen, dat ze nog weigeren meewerken aan het vernietigen van de Vlaamse taal door Franstaligen. maar ze beseffen wel dat niet alle Franstaligen, en zeker niet de meeste Walen, dit willen.

het aantal Vlamingen dat Frans spreekt, zeker in de toeristische sector, is nog groot genoeg hoor.....
Oud 25 mei 2009, 10:13   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Vlamingen geen problemen met niet-Nederlandstaligen hadden, zou Vlaams-Nationalisme oftewel onbestaand zijn oftewel zeer marginaal zijn. N-VA, Vlaams Belang en Lijst Dedecker zouden ook marginale partijen zijn, wat niet echt het geval is.
er is een verschil tussen opkomen voor je eigen taal en een andere taal aanvallen. Vlamingen doen het eerste, het FDF, met steun van alle andere Franstalige partijen, doen het tweede.
Oud 25 mei 2009, 10:18   #26
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je moet eens met wat vlmaingen spreken ipv alles te geloven wat de TV je voorschoteld, de overgrote meerderheid van vlmaingen zal geen enkel probleem hebben als jij frans spreekt in vlaanderen, laat staan dat je daar rondwandeld.
Daarom is Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen aan het groeien zeker.........
Oud 25 mei 2009, 10:19   #27
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is niet omdat jij zegt dat de Vlamingen meer en meer anti-Franstalig worden, dat het zo is hé. ik merk dat toch niet, niet hier in Oost-Vlaanderen en zeker niet aan de kust.

wat wel is, is dat de Vlaming niet meer onderdanig wil zijn aan de Franstaligen, dat ze nog weigeren meewerken aan het vernietigen van de Vlaamse taal door Franstaligen. maar ze beseffen wel dat niet alle Franstaligen, en zeker niet de meeste Walen, dit willen.

het aantal Vlamingen dat Frans spreekt, zeker in de toeristische sector, is nog groot genoeg hoor.....
Vlaams-Nationalisme is aan het groeien. Wat dus bewijst dat wat u zegt, onzin is.
Oud 25 mei 2009, 10:21   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams-Nationalisme is aan het groeien. Wat dus bewijst dat wat u zegt, onzin is.
Vlaams-nationalisme heeft daar niets mee te maken, maar dat wil jij niet zien. de meeste Vlaams-nationalisten spreken beter Frans dan dat de gemiddelde Franstalige minister Nederlands spreken.
Oud 25 mei 2009, 10:25   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er is een verschil tussen opkomen voor je eigen taal en een andere taal aanvallen. Vlamingen doen het eerste, het FDF, met steun van alle andere Franstalige partijen, doen het tweede.
Het probleem is ergens anders. Het probleem is dat er Franstaligen zijn die in Vlaanderen wonen. In Vlaanderen weten ze zelf niet hoe dit probleem op te lossen. Ik denk dat er geen oplossing voor dit probleem is.
Oud 25 mei 2009, 10:26   #30
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Franstalig stel ik me geen vragen meer over dat brol. Ik ga al nooit meer naar Vlaanderen en ik merk dat het meer en meer zo op de Franstalige kant is. Ik zou zeker niet van "boycott" spreken - dat zou overdreven zijn - maar ik denk dat de gedachte meer gaat in de zin "We zijn niet meer in welkom in Vlaanderen? Geen probleem, we gaan er niet meer". Geen geweld, geen provocatie, Vlamingen zijn tevreden omdat ze geen Franstaligen in hun straten ontmoeten - ze kunnen ademen, het einde van de wereld nadert dus niet - en Franstaligen zijn tevreden omdat ze geen problemen krijgen. Ce n'est pas beau, tout ca? Waarom problemen zoeken als men oplossingen kan vinden?
Zoals u moesten er meer zijn!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:27   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is ergens anders. Het probleem is dat er Franstaligen zijn die in Vlaanderen wonen. In Vlaanderen weten ze zelf niet hoe dit probleem op te lossen. Ik denk dat er geen oplossing voor dit probleem is.
tuurlijk is er een oplossing.

iedereen mag gelijk welke taal spreken in het dagelijks leven, maar in contact met de Vlaamse administratie telt maar 1 taal: het Nederlands. simpel hoor.
Oud 25 mei 2009, 10:29   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nochtans gemakkelijk op te lossen hoor.
Er zijn ook Nederlandstaligen die in Wallonie wonen: die leren FRANS! straf hé.

Er zijn zelfs Nederlandstaligen die in Spanje wonen, en raad eens.... die leren verdorie SPAANS! nog straffer hé.

En ik ken er zelfs een paar die in Portugal wonen, en ge gaat het nooit geloven zenne, maar serieus: die hebben toch wel Portugees leren spreken zeker!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2009 om 10:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:50   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams-nationalisme heeft daar niets mee te maken, maar dat wil jij niet zien. de meeste Vlaams-nationalisten spreken beter Frans dan dat de gemiddelde Franstalige minister Nederlands spreken.
Niets mee te maken? Maar dat is de bestaansreden van de Vlaams-Nationalisme!
Oud 25 mei 2009, 10:53   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tuurlijk is er een oplossing.

iedereen mag gelijk welke taal spreken in het dagelijks leven, maar in contact met de Vlaamse administratie telt maar 1 taal: het Nederlands. simpel hoor.
Daar ligt niet het probleem! Zelfs als alle Franstaligen van Vlaanderen in het Nederlands met de Vlaamse administratie spreekt, bent u nog steeds met hetzelfde probleem geconfronteerd : een sterke aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen. En dit stoort vooral in Vlaanderen!
Oud 25 mei 2009, 10:55   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ligt niet het probleem! Zelfs als alle Franstaligen van Vlaanderen in het Nederlands met de Vlaamse administratie spreekt, bent u nog steeds met hetzelfde probleem geconfronteerd : een sterke aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen. En dit stoort vooral in Vlaanderen!
en waar haal jij dat?

spreekt Dewever geen Frans mss? worden Franstaligen niet in het Frans bediend in de winkels/cafés? en kom nu niet af met die fictieve gevallen die de Fransdolle kranten als La Libre op hun voorpagina's zetten hé.

De gemiddelde Vlaming spreekt nog altijd meer dan 1 taal hoor, wat meer is dan wat de gemiddelde Franstalige in Vlaanderen is, blijkbaar....

er wonen ook meer en meer Vlamingen in Wallonië, hoor je die klagen dat ze in het Nederlands willen bediend worden? hoor je die zagen dat hun oproepingsbrief niet in het Nederlands is? waarom zijn voor jou die Franstaligen dan superieur?
Oud 25 mei 2009, 10:56   #36
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel simpel op te lossen. In 1947 waren in Vlaanderen (buiten de Rand) driehonderdduizend Franskiljons. Er zijn er misschien nog 30.000 over. Verhuisd? Weggejaagd? Neen. Aangepast. Het gros spreekt nu Nederlands.
De Nederlandiseringsmachine zal ook over de recente Franstalige migranten in de rand heen walsen, maakt u zich geen zorgen.
Een uitstekende "oplossing" zou ik zeggen.

Of bent u een racist die denkt dat Franstaligheid een genetisch probleem is, dat van generatie op generatie over gaat?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 mei 2009 om 11:00.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:57   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nochtans gemakkelijk op te lossen hoor.
Er zijn ook Nederlandstaligen die in Wallonie wonen: die leren FRANS! straf hé.

Er zijn zelfs Nederlandstaligen die in Spanje wonen, en raad eens.... die leren verdorie SPAANS! nog straffer hé.

En ik ken er zelfs een paar die in Portugal wonen, en ge gaat het nooit geloven zenne, maar serieus: die hebben toch wel Portugees leren spreken zeker!
Is dat normaal? Als Walen in Wallonië bleven, als Vlamingen in Vlaanderen bleven en als Brusselaars in Brussel bleven in plaats van naar een andere regio te verhuizen, zouden er al veel minder communautaire problemen bestaan.
Oud 25 mei 2009, 10:57   #38
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar genoeg vinden we het totaal not-done om als toerist in het buitenland een Belgische biefstuk friet te willen eisen, maar is het o zo verrijkend als de turkse migrant zijn eigen turkse bakkers wil hebben? hoe rijm je dat nu weer aan mekaar zou je bijna durven denken.
Waar ben je het over? Je vergelijkt toeristen met migranten . En waarom zou iemand van turkse origine geen bakker mogen worden?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:58   #39
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen de territoriale claims storen de Vlamingen. Zie alle Engelstalige migranten in Vlaanderen die hoegenaamd geen probleem hebben.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 11:10   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Heel simpel op te lossen. In 1947 waren in Vlaanderen (buiten de Rand) driehonderdduizend Franskiljons. Er zijn er misschien nog 30.000 over. Verhuisd? Weggejaagd? Neen. Aangepast. Het gros spreekt nu Nederlands.
De Nederlandiseringsmachine zal ook over de recente Franstalige migranten in de rand heen walsen, maakt u zich geen zorgen.
Een uitstekende "oplossing" zou ik zeggen.

Of bent u een racist die denkt dat Franstaligheid een genetisch probleem is, dat van generatie op generatie over gaat?
Het feit dat u het over "Franskiljons" hebt en niet over "Franstaligen" zegt al genoeg! Ik ben helemaal geen racist, ik ben gewoon bewust dat de aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen problemen creeërt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be