![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#3161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() je beschuldiging is dus goedkope prietpraat. Genoteerd
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3162 |
|
![]() Grapjas; ik wijs slechts op een technische mogelijkheid en de ervaring leert dat zulke niet ongebruikt blijft als de inzet maar hoog genoeg is.
Daarbij nog steeds: de KANS is niet nul dat er waarheid zit in de aangevoerde stelling dat de mens het klimaat aan het verpesten is. Gouden handel, win/win.
![]() |
#3163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3164 |
|
![]() Ja, Hr Sorochkin figureert in de/een lijst van "afgekraakte" (debunked) skeptische wetenschappers.
http://www.wikiberal.org/wiki/Liste_...ent_climatique De naam duikt trouwens, zag ik, wat vaker op: http://www.metaseek.nl/search/nl/1/Oleg+Sorochtin
![]() |
#3165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien off-topic, maar wat is het verschil tussen wikiliberal en wikipedia (ik had er nog nooit van gehoord...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij een hoge concentratie CO2 echter zal de invloed van een verdere verhoging van het CO2-gehalte op de temperatuur gering zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3169 |
Minister
|
![]() Naar aanleiding van wat ik eerder schreef:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3132 kwam als reactie: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3134 De kwestie met CO2 is, ik herhaal het: op 80 meter hoogte heeft de huidige CO2 concentratie een absorptie van de warmtestraling van 99 % bereikt (wat betreft de absorbtie-golflengten van CO2.) en die energie als warmtebeweging doorgegeven aan de omringende luchtmoleculen. Bij een verdubbeling van de CO2 schuift de 99 % grens een meter of 10 lager. Dus een kleinere laag van de atmosfeer ontvangt die absorptie warmte van CO2. Dus theoretisch zal omdat er eenzelfde hoeveelheid energie in een kleinere massa lucht terecht komt, de temperatuur stijgen. Maar door convectie en wind, is dat niet te merken. De onderste 300 meter lucht worden goed dooreen geroerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3170 | |||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sjaax : 27 mei 2009 om 16:15. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3171 | |||
Banneling
|
![]() of ik het uitvoerig belichtte, of het was een purperpaars zeesponske dat het uitvoerig belichtte lijkt me weinig te veranderen aan het feit dat "er" uitvoerig werd belicht.
![]() Citaat:
Citaat:
![]() er wordt door de lobby BEWUST een periode van 10 jaar uitgekozen (en niet 9 of 11 of zo) omdat dat de ENIGE manier is om in de dataset een dalende trendlijn te trekken. Helaas is een tienjarige periode, zoals aangehaald nietszeggend. En een schoolvoorbeeld van een cherrypick. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 27 mei 2009 om 18:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 27 mei 2009 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
onbewezen theorietjes de lucht insturen kan iedereen. Maar komt neer op het verkopen van gebakken lucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3174 | |
Banneling
|
![]() ik zei op p153 reeds dat de paper van Chilingar, Khilyuk & Sorokhtin bulkt van de fouten. Dat geldt op p159 nog steeds.
Meer uitleg bv hier en hier De klimatosoof is overigens zowat de slechts mogelijke plek om informatie te verzamelen. Website-eigenaar Theo Richel, een man zonder ook maar enige academische vorming, is weer een typisch geval van iemand die zonder ook maar enige kennis over het onderwerp een website vol onzin bijeenharkt. En zijn klimaatskepticisme past, wat een verrassing, in een groter geheel waarin zowat elk milieuprobleem onder de mat wordt geschoven : klik puntje 11 vind ik wel humoristisch uit de mond te horen komen van iemand die een website runt om te ontkennen dat er een antropogeen broeikaseffect is : Citaat:
D�*t is het niveau van de klimatosoof ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3175 |
|
![]() Hoort, hoort; heb je die lijst gezien van "afgekraakte" (debunked) wetenschappers?
![]() |
#3176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() en daarnaast staan en er hoop namen op van mensen die "wetenschap" van een niveau waar ik enkel plaatsvervangende schaamte voor kan voelen. ik hoef er allicht niet meer bij te vermelden dat er een sterk libertarische inslag is in die namenlijst ? Bias kan het wetenschappelijk denken ernstig in de weg staan ![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 27 mei 2009 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3177 | |
|
![]() Citaat:
Op wiens "loonlijst" staat/stond Hr. Sorokhtin dan wel? Via welke procedures werd/wordt er gedebunked? Last but not least: is Hr Sorokhtin ja of nee te beschouwen als een vakman?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 mei 2009 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Alleen op die van exxon? En Shell en BP?
Dit is natuurlijk een onwaardig ad hominem argument. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3179 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
maar zaag voor de rest zoveel over Gore als ge wilt. Citaat:
zijn co-auteurs (Khilyuk en Chilingar) hebben wel allebei geld ontvangen van de olie-industrie. ![]() wat uiteraard nog niet betekent dat de derde auteur van een van de belabberdste klimaatartikels aller tijden dat ook is. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jedd : 28 mei 2009 om 14:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3180 | ||
Banneling
|
![]() jups
Citaat:
Citaat:
Sommigen verkopen wetenschappelijke onzin in ruil voor dollars. Het heeft geen zin die realiteit te ontkennen ... Laatst gewijzigd door Jedd : 28 mei 2009 om 14:35. |
||
![]() |
![]() |