Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 23:16   #101
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
IK heb het over moslims die moslims uitmoorden en waarvan het aantal slachtoffer een honderdvoud is van de slachtoffers die Israel maakt uit zelfverdediging.

IK heb het over HONDERDDUIZENDEN islamitische slachtoffers, gemaakt door islamitische jihad strijders.

Jij papegaait gewoon wat na: Shabra en Shakila.. bla bla.. 150 slachtoffers, als het er al zoveel waren. (filmpje nooit gezien van het slachtoffer dat van zijn lijkberrie viel en er terug opkroop? spoken kunnen ze daar ook al).

INFORMEER JE zeg ik.
dus als ik het over appels heb , ga je het dan over pattatten beginnen ..

dat heeft niets met dat artikel te maken.

wel ja, als je je excuus goed genoeg vind.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 26 mei 2009 om 23:19.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 23:16   #102
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
krijg ik nog tijd om die artikels te lezen? sjeez dan klaag je dat ik die niet eens lees..
Komt wel choet sgatjuh
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 23:24   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind daar niets over de "45% van de moslims die de sharia zou willen invoeren"

dat eerste artikel gaat over een paar (dat is geen 45%) moslim die dat zou willen in canada

het tweede artikel gaat over de muslims die vragen om het buitenlands politiek te wijzigen.

ook hier zie ik geen enkele "eis" alleen vragen in een open brief, iets wat elke (ja ook moslims) rechtshebbende persoon mag doen. hoe erg je dat ook vind.
Volgens een onderzoek uit 2006 wil 40% van de Britse moslims invoering van de sharia in wijken die overwegend islamitisch zijn.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/1702

------------
(voordat ge er zelf over begint: er zijn ook cijfers van 45% -

---------------

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 23:26   #104
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens een onderzoek uit 2006 wil 40% van de Britse moslims invoering van de sharia in wijken die overwegend islamitisch zijn.

------------

---------------
Hmmmm nee Circe - nu gaat ie weer beginnen zeveren over die 5 % die ge tekort komt
Oud 26 mei 2009, 23:26   #105
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Ik ben hier niet gekomen om een beter leven op te bouwen. Ik ben hier geboren, net als jij. Ik ben hier naar school gegaan, net als jij. Ik werk hier, net als jij. Ik heb hier evenveel over de wetgeving te zeggen als jij. En omdat we in een democratisch land leven, wil dat zeggen dat we op een bepaalde partij stemmen om die wetgeving veranderd te zien. Zoals ik al zei, de tijd dat JIJ boven mij stond, is al lang voorbij.
antwoorden op argumenten die zie niet kunnen tegenspreken doen ze hier toch niet, hun tactiek is zaken uit hun context halen en maar blijven doormemmen op die totdat ze scheel zien, maar met argumenten komen.. nog niet veel van gezien

Oud 26 mei 2009, 23:27   #106
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

------------

---------------
Zo zie je maar waartoe jouw geliefd Angelsaksisch communautarisme kan leiden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 23:29   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zo zie je maar waartoe jouw geliefd Angelsaksisch communautarisme kan leiden.

Engeland is al verloren hoor. Als je naar Engeland kijkt, werp je gewoon een blik in de toekomst.

Trouwens in Noorwegen en Denemarken moeten ze ook al capituleren in de grote steden.
Het gaat vlotjes zegt Mohammed.

maar geen nood, tegen dat het hier helemaal is omgeslagen ben ik mogelijk al gedementeerd en heb ik er geen last meer van. Misschien ga ik me in die toestand nog in een burka hijsen en huppelend door de gangen van het rusthuis allah akhbar lopen te roepen!

(als je zo iemand tegenkomt ben ik het hoor! en nee ik eet dan enkel nog halal biefstukjes en halal schapenbout, al de andere troep geven ze maar aan de infidels).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2009 om 23:32.
Oud 26 mei 2009, 23:30   #108
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

------------

---------------
Citaat:
De door u opgevraagde pagina bestaat niet. Voor uw gemak werd site doorzocht met de zoekterm(en) archief 6530552 2315 Sharia aan Noordzee.
The page you requested was not found. en als ik dan zoek met die zoektermen:

Citaat:
Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd
zou ik dat onderzoek mogen zien aub?

Oud 26 mei 2009, 23:32   #109
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
antwoorden op argumenten die zie niet kunnen tegenspreken doen ze hier toch niet, hun tactiek is zaken uit hun context halen en maar blijven doormemmen op die totdat ze scheel zien, maar met argumenten komen.. nog niet veel van gezien
Maar sgatjuh toch - noem jij dat argumenten - in mijn ogen zijn dat gewoon provocaties - en daar doe ik niet aan mee - ik reageer daar niet eens meer op - want dat madammeke wordt hoe langer hoe gekker als je er op reageert - kijk wat ze mij als antwoord schrijft:

Citaat:
Dat was een post die aan jou gericht was, maar niet één waar de inhoud op jou van toepassing was.
Jij hebt zo'n fantastisch opmerkingsvermogen - kan jij me misschien de logica hiervan uitleggen?
Oud 26 mei 2009, 23:34   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zou ik dat onderzoek mogen zien aub?
link werkt perfect. koop een betere pc anders.

en kijktekeerhiersé

en kijktekeerdaarsè

lees vooral dat laatste artikel, er wordt nog een en ander verteld over de tekeningskes dat ge vast ook niet wist.

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2009 om 23:50.
Oud 26 mei 2009, 23:35   #111
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Die pagina opent normaal hoor - niks mis mee - jij weet dat hier geen volledige artikels geplaatst mogen worden - dat van jou hebben ze zelfs *KNIP* gedaan!
Oud 26 mei 2009, 23:42   #112
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar sgatjuh toch -
door mij zo denigrerend te benoemen doe je exact hetzelfde als wat je de islam (onterecht) verwijt, minachting t.o.v. vrouwen.

Oud 26 mei 2009, 23:56   #113
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door mij zo denigrerend te benoemen doe je exact hetzelfde als wat je de islam (onterecht) verwijt, minachting t.o.v. vrouwen.
Oké komaan superman - quote me eens waar ik d�*t de islam verwijt - ik verwijt islam veel - maar d�*t heb ik nergens geschreven.

Ben je een vrouw trouwens?
Oud 27 mei 2009, 10:12   #114
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
link werkt perfect. koop een betere pc anders.

en kijktekeerhiersé

en kijktekeerdaarsè

lees vooral dat laatste artikel, er wordt nog een en ander verteld over de tekeningskes dat ge vast ook niet wist.
Citaat:
Nearly 60% said they would prefer to live under British law, while 37% of 16 to 24-year-olds said they would prefer sharia law, against 17% of those over 55. Eighty-six per cent said their religion was the most important thing in their lives.

jammer dat je niet goed kan lezen dan

het engelse "prefer" betekent niet "eisen"

ik zou ook liever hebben (prefer) dat mijn loon 5x meer is, maar daarom ga ik het niet gaan eisen.

snappie?

Laatst gewijzigd door Sywen : 27 mei 2009 om 10:12.
Oud 27 mei 2009, 10:17   #115
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Ben je een vrouw trouwens?
dat is prive en daar antwoord ik niet op

Laatst gewijzigd door Sywen : 27 mei 2009 om 10:17.
Oud 27 mei 2009, 10:23   #116
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Lijkt me nu niet bepaald iets van staatsbelang maar bon. Anyway, de draad stuitert alle kanten uit, kunnen we het topic sluiten of overeenkomen waarover we willen debatteren? Nu praten we teveel naast elkaar.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 10:36   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jammer dat je niet goed kan lezen dan

het engelse "prefer" betekent niet "eisen"

ik zou ook liever hebben (prefer) dat mijn loon 5x meer is, maar daarom ga ik het niet gaan eisen.

snappie?
ik snappie het heel goed hoor. Dank om me het verschil tussen prefer en require uit te leggen, je hebt ook nog request.

Maar geen nood, gewoon even wachten tot hun kweekprogramma op volle toeren draait en de "preferences" zullen alras gerequest worden, en indien dat niet voldoende is, dan zullen ze wel gerequired worden.

Trouwens het is al volop in voege in verrijkte buurten hoor, geen nood. Stenigingen en handjeskap hebben ze echter nog niet openlijk kunnen uitvoeren. Geduld. komt nog.

Oud 27 mei 2009, 10:52   #118
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Lijkt me nu niet bepaald iets van staatsbelang maar bon. Anyway, de draad stuitert alle kanten uit, kunnen we het topic sluiten of overeenkomen waarover we willen debatteren? Nu praten we teveel naast elkaar.
je hebt gelijk, ik laat me teveel afleiden door hun afleidingspogingen omdat ze de waarheid niet onder ogen willen zien

dus, back to topic:

Citaat:
De simplistische perceptie alsof omzeggens alle moslims ondemocratisch en gevaarlijk zijn, strookt niet met de realiteit

Volgens het Vlaams Belang en andere rechtse krachten is een moslim een fundamentalist, een fundamentalist een extremist, en een extremist een terrorist.

Het lijkt erop dat islamfobie stilaan een legaal vehikel wordt voor elementen die een hele bevolkingsgroep, inclusief talrijke mannen en vrouwen die het beste voor hebben met deze maatschappij, systematisch in een negatief daglicht willen stellen. Dit is geen legitieme godsdienstkritiek meer.

De angst voor moslims die men probeert aan te praten, doet denken aan de haatcampagnes tegen de joden in de jaren dertig.
hier heb ik ook nog geen reactie tegen gezien. dus moet het wel waar zijn

Oud 27 mei 2009, 11:09   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

hoooo ik wist niet dat er verondersteld wordt dat men op onzin reageert.

Eénmalig dus:

Citaat:
De simplistische perceptie alsof omzeggens alle moslims ondemocratisch en gevaarlijk zijn, strookt niet met de realiteit
Ik weet niet wie die simplistische perceptie heeft. Misschien zitten ze in uw kennissenkring, in die van mij niet.
In MIJN kennissenkring bestudeert men ISLAM, niet het gedrag van migranten.

Citaat:
Volgens het Vlaams Belang en andere rechtse krachten is een moslim een fundamentalist, een fundamentalist een extremist, en een extremist een terrorist.
Graag wat quotes met bronvermelding aub, heb ik nog nooit horen zeggen door het VB. Wèl door mensen die menen het gehoord te hebben en het er niet mee eens zijn. maar WIE zegt het?

Citaat:
Het lijkt erop dat islamfobie stilaan een legaal vehikel wordt voor elementen die een hele bevolkingsgroep, inclusief talrijke mannen en vrouwen die het beste voor hebben met deze maatschappij, systematisch in een negatief daglicht willen stellen. Dit is geen legitieme godsdienstkritiek meer.
Islamfobie is inderdaad géén godsdienstkritiek. Godsdienstkritiek = ISLAMKRITIEK

Ik weet nog steeds niet wat met islamfobie bedoeld wordt. Evenmin weet ik wat met nazifobie bedoeld wordt of met hindoefobie. Maar dat kunnen jullie me vast uitleggen.
Is nazifobie trouwens ook een legaal vehikel om een hele bevolkingsgroep, systematisch in een negatief daglicht te zetten? Tiens tiens.

Citaat:
De angst voor moslims die men probeert aan te praten, doet denken aan de haatcampagnes tegen de joden in de jaren dertig.
Dit is zo'n rare vergelijking man.
Zaten in de jaren dertig de gevangenissen voor +50% vol met joodse criminelen? Waren joden systematisch oververtegenwoordig in de sociale uitkeringen? Gingen ze voor 75% hun bruiden en gommen in hun thuisland (?) halen? Kortom, waaruit besluit U dat de joodse gemeenschap in de dertiger jaren ongeveer dezelfde levensstijl had als de islamitische gemeenschap in de 21ste eeuw aub?

Oud 27 mei 2009, 11:20   #120
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet niet wie die simplistische perceptie heeft. Misschien zitten ze in uw kennissenkring, in die van mij niet.
In MIJN kennissenkring bestudeert men ISLAM, niet het gedrag van migranten.
waarover zit je dan te zeveren over de migranten in talloze topics in dit forum?

ik zie talloze uitingen op dit forum van zulke simplistische percepties

Citaat:
Graag wat quotes met bronvermelding aub, heb ik nog nooit horen zeggen door het VB. Wèl door mensen die menen het gehoord te hebben en het er niet mee eens zijn. maar WIE zegt het?
http://www.yabasta.be/Islamfobie-als...l-vehikel-voor

Citaat:
Islamfobie is inderdaad géén godsdienstkritiek. Godsdienstkritiek = ISLAMKRITIEK

Ik weet nog steeds niet wat met islamfobie bedoeld wordt. Evenmin weet ik wat met nazifobie bedoeld wordt of met hindoefobie. Maar dat kunnen jullie me vast uitleggen.
Is nazifobie trouwens ook een legaal vehikel om een hele bevolkingsgroep, systematisch in een negatief daglicht te zetten? Tiens tiens.

dat komt ervan als je niet leest wat je niet wilt lezen, ik heb dat al op pagina 2 gepost: even herhalen:

Het Europees Waarnemingscentrum voor racisme en vreemdelingenhaat (EUMC, een agentschap van de Europese Unie) vermeldde in een rapport (2006) een lijst met karakteristieken van islamofobie zoals de Runnymede Trust (een Britse niet-gouvernementele organisatie die stelt discriminatie te willen bestrijden en multi-etniciteit te willen bevorderen) die opstelde in een rapport uit 1997 [4]:

1. De islam wordt gezien als een monolithisch, gesloten blok, statisch en niet in staat tot aanpassing aan nieuwe situaties.
2. De islam wordt gezien als afgescheiden, ‘anders’: (a) geen gemeenschappelijke doelen en waarden met andere culturen, (b) niet beïnvloed door andere culturen, (c) geen effect op andere culturen.
3. De islam wordt gezien als inferieur aan het Westen: barbaars, irrationeel, primitief en seksistisch.
4. De islam wordt gezien als gewelddadig, bedreigend, steun verlenend aan terrorisme, betrokken in een "botsing der beschavingen".
5. De islam wordt gezien als een politieke ideologie die wordt gebruikt voor politiek en militair gewin.
6. De kritiek die vanuit de islam geuit wordt op het Westen wordt zonder meer afgewezen.
7. Vijandigheid jegens de islam wordt gebruikt om discriminatie van moslims goed te praten, alsmede hun buitensluiting uit de samenleving.
8. Vijandigheid jegens moslims wordt aanvaard als een natuurlijk en gewoon verschijnsel.

Het EUMC zelf definieert islamofobie eerder als discriminatie van moslims: "Uitingen van islamofobie variëren van verbale dreigingen tot fysieke agressie tegen mensen en hun eigendommen."

dus noem ik mensen die die karakteristieken zien, islamofoben. naar analogie met Xenofobie:

Citaat:
Citaat:
Xenofobie

Het Oxford woordenboek definieert xenofobie als “een ziekelijke angst voor buitenlanders en buitenlandse landen”. Met andere woorden, het betekent een aversie tegenover vreemdelingen en buitenlanders.
Xenofobie is een gevoel of een waarneming gebaseerd op sociaal geconstrueerde beelden en ideeën en niet op rationele of objectieve feiten.

Een xenofobische waarneming van de wereld reduceert complexe sociale en culturele fenomenen tot simplistische goed- of slechtscenario’s.

“Wij” (de lokale mensen) = het model, de goede en normale mensen, de referentie waaraan iedereen zich moet spiegelen in uiterlijk, gevoelen en gedachten - versus “Zij” (de vreemdelingen) = de delinquenten, de bedreiging, de verstoring, de zwerver, de gewelddadiger, de dieven, de indringers, etc. “Wij” (de lokale mensen) zijn de goeden versus “Zij” (de anderen), de slechten. Vanzelfsprekend hechten we waarde aan het beeld dat we hebben van anderen en van onszelf, zoals

“Wij” = positief en “Zij” = negatief

Onze identiteit opbouwen als individu en als lid van een groep, een etnische groep, een natie, etc. impliceert dat we ons bewust worden van de diversiteit van een gemeenschap en van onze verschillen ten opzichte van anderen, wat op zich niet negatief is zolang de diversiteit niet wordt ervaren als bedreigend en de herkenning van deze verschillen niet gebruikt wordt voor politieke manipulatie. De ander moet in de eerste plaats worden gezien als een broer of zus, als een medemens, niet als een vreemdeling, vijand of rivaal.

Het dient gezegd dat terwijl in Oost-Europa de belangrijkste doelwitten van xenofobie voornamelijk leden van minderheden zijn, in veel West-Europese landen vooral immigranten en vluchtelingen het doelwit vormen,
http://www.vormen.org/Kompas/Discrim...Xenofobie.html

Citaat:

Dit is zo'n rare vergelijking man.
Zaten in de jaren dertig de gevangenissen voor +50% vol met joodse criminelen? Waren joden systematisch oververtegenwoordig in de sociale uitkeringen? Gingen ze voor 75% hun bruiden en gommen in hun thuisland (?) halen? Kortom, waaruit besluit U dat de joodse gemeenschap in de dertiger jaren ongeveer dezelfde levensstijl had als de islamitische gemeenschap in de 21ste eeuw aub?
eventjes uit de context rukken.. u bent er echt goed in

de analogie gaat niet over de levensstijl van de joden versus de levensstijl van de moslims

maar van de haatcampagnes tegen de joden versus de haatcampagnes tegen de moslims

levensstijl heeft niets te maken met haatcampagnes

Laatst gewijzigd door Sywen : 27 mei 2009 om 11:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be