Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 19:21   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Fout. Indien men die piste bewandeld had, was het hek helemaal van de dam en zou de Blankenbergse administratie helemaal de slechte zijn in dit verhaal.

Men heeft gewoon geprobeerd de zaak in der minne te regelen, maar dat was buiten Vandenbosch gerekend.
bron ?

als hij trouwens gedreigd had dan zou hij de boeman geweest zijn in de ogen vd publieke opinie en gemeentebestuur van blankenberge het slachtoffer. Ik vermoed dat hij mss dreigementen geuit heeft van juridische aard - ermee gedreigd heeft dus om rechtzaken aan te spannen enzo en dat is volstrekt legaal
Citaat:

Als men trouwens voor elke scheldbrief vol bedreigingen naar de rechtbank moet stappen...
fysieke bedreigingen geuit aan politiekers worden altijd zeer ernstig genomen sinds ze pimmetje zijne kop eraf hebben geschoten ( ook bij ons )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 19:22.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:26   #62
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
bron ?
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=VN2AN49V

Let ook op wat de burgemeester zegt:

Dit gaat niet om een brave burger die niet krijgt waar hij recht op heeft, maar om een man die ons op het maniakale af is blijven mailen en afdreigen. Op den duur hadden we hier iemand die zich bijna voltijds moest bezighouden met de mails van Henri Vandenbosch.

Citaat:
als hij trouwens gedreigd had dan zou hij de boeman geweest zijn in de ogen vd publieke opinie en gemeentebestuur van blankenberge het slachtoffer. Ik vermoed dat hij mss dreigementen geuit heeft van juridische aard - ermee gedreigd heeft dus om rechtzaken aan te spannen enzo en dat is volstrekt legaal bedreigingen geuit aan politiekers worden altijd zeer ernstig genomen sinds ze pimmetje zijne kop eraf hebben geschoten ( ook bij ons )
Niet als dreigementen komen van iemand van de plaatselijke petanque-club... en hij uitte zijn bedreigingen aan het personeel van de administratie, voor zover ik weet niet aan ministers.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:32   #63

Standaard

iemand die permanent met zijn mails bezig moet zijn ? ik beantwoord veel meer ellenlange mails dan 130 op drie jaar tijd zenne en als het zaken waren waarop reeds geantwoord was dan hadden ze hem gerust mogen negeren

en wat dat dreigen betreft - waarom is men daar niet wat concreter in en waarom blijft men toch zo vaag ? - uiteraard omdat hij dus gedreigd heeft met juridische stappen, wat zijn volste recht is

indien het echt om fysieke bedreigingen zou gegaan zijn dan had men hem daar zeker voor vervolgd - ook tov administratief personeel hoewel dat idd wel als minder gewichtig zou behandelt worden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 19:34.
Oud 27 mei 2009, 19:39   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is nu 130 mails op 5 jaar?
Sommigen posten hier wel soms 50 mails binnen een paar uur.
Oud 27 mei 2009, 19:41   #65
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat dat dreigen betreft - waarom is men daar niet wat concreter in en waarom blijft men toch zo vaag ? - uiteraard omdat hij dus gedreigd heeft met juridische stappen, wat zijn volste recht is
Juridische stappen ? Hij k�*n geen juridische stappen ondernemen, hij heeft van elke instantie ongelijk gekregen. En ik zwijg dan nog over de Blankenbergse dossiers waar hij zich tot vervelens toe mee moeit, maar geen zaken mee heeft.

Daar zie ik hem ook nog niet naar de rechtbank mee stappen.
Oud 27 mei 2009, 19:46   #66

Standaard

Citaat:
Juridische stappen ? Hij k�*n geen juridische stappen ondernemen, hij heeft van elke instantie ongelijk gekregen.
ook al kan je geen juridische stappen nemen ( wat je trouwens wel altijd kan ) dan nog is het zijn recht daarmee te dreigen - als de kans klein is dat hij gelijk zou halen met juridische stappen dan hoeft een overheid zich ook niet bedreigd te voelen als een burger daar niettemin toch mee dreigt
Citaat:
En ik zwijg dan nog over de Blankenbergse dossiers waar hij zich tot vervelens toe mee moeit, maar geen zaken mee heeft.
de burger heeft wel zaken met alle dossiers van gelijk welke overheid

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 19:47.
Oud 27 mei 2009, 19:49   #67

Standaard

mijn indruk is dat er toch vanalles niet klopt met de beslissing dat de petanqueclub weg moest en dat er mogelijk nog vanalles niet klopt in blankenberge en dat henri juist degene geweest is die de zaken via dialoog heeft proberen oplossen in plaats van onmiddelijk processen aan te spannen
Oud 27 mei 2009, 19:55   #68
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook al kan je geen juridische stappen nemen ( wat je trouwens wel altijd kan ) dan nog is het zijn recht daarmee te dreigen - als de kans klein is dat hij gelijk zou halen met juridische stappen dan hoeft een overheid zich ook niet bedreigd te voelen als een burger daar niettemin toch mee dreigt
Niet correct. Er kan perfect sprake zijn van een "tergend en roekeloos geding", wat er op neer komt dat men procedures aanspant, goed wetende dat men geen kans heeft, enkel om de tegenstander te ergeren, of om tijd te winnen.

In de praktijk wordt de eis door de rechter dus geheel afgewezen.
Oud 27 mei 2009, 19:57   #69

Standaard

Citaat:
Niet correct. Er kan perfect sprake zijn van een "tergend en roekeloos geding", wat er op neer komt dat men procedures aanspant, goed wetende dat men geen kans heeft, enkel om de tegenstander te ergeren, of om tijd te winnen.

In de praktijk wordt de eis door de rechter dus geheel afgewezen.
idd zal een rechter in dat geval zo oordelen en dus heeft het gemeentebestuur toch niks te vrezen van burgers die dat zouden proberen en of daarmee dreigen ( als ze recht in hun schoenen staan )

een juridisch dreigement kan enkel als bedreigend worden ervaren indien men net niet recht in zijn schoenen staat

en wat tijd rekken betreft daar zou henri belang bij gehad hebben indien hij zijn petanquebaan nog in het park gehad had - maar die was hij al kwijt en dus had hij daar geen enkel belang bij

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 20:01.
Oud 27 mei 2009, 20:03   #70

Standaard

het enige waar dit over gaat is de burger doen accepteren dat lastige vragen stellen aan een overheid niet langer sociaal aanvaard is en mensen die van hun recht gebruik maken om vragen te stellen en kritiek te uitten wil men blijkbaar gelijk stellen aan stalkers en dus criminelen - zo wil men de burger blijkbaar conditioneren - heel traag en geleidelijk - net zoals je een kikker kookt dus worden de burgers er geleidelijk aan gewend om te leven in een totalitaire staat gelijkaardig aan bvb china

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 20:07.
Oud 27 mei 2009, 20:18   #71
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het enige waar dit over gaat is de burger doen accepteren dat lastige vragen stellen aan een overheid niet langer sociaal aanvaard is en mensen die van hun recht gebruik maken om vragen te stellen en kritiek te uitten wil men blijkbaar gelijk stellen aan stalkers en dus criminelen - zo wil men de burger blijkbaar conditioneren - heel traag en geleidelijk - net zoals je een kikker kookt dus worden de burgers er geleidelijk aan gewend om te leven in een totalitaire staat gelijkaardig aan bvb china
Je maakt van een mug een olifant, en blaast de zaak tot in het absurde op.
Oud 27 mei 2009, 20:20   #72

Standaard

Citaat:
Je maakt van een mug een olifant, en blaast de zaak tot in het absurde op.
dat is geen argument - en je bent niet in staat argumenten aan te dragen die kunnen aantonen dat ik iets opblaas want moest je dat wel kunnen dan zou je dat ook doen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 20:22.
Oud 27 mei 2009, 20:21   #73
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is geen argument - en je bent niet in staat argumenten aan te dragen die kunnen aantonen dat ik iets opblaas
Ik doe hier niets anders. Alle feiten spreken je tegen, maar je kunt ze uiteraard naast je neer leggen - wat je dan ook doet.
Oud 27 mei 2009, 20:25   #74

Standaard

feit is dat vanaf nu mensen die teveel kritiek uitten en teveel vragen stellen in de gevangenis kunnen vliegen

en indien we dit zouden accepteren dan zal het aantal vragen dat je daartoe teveel moet stellen geleidelijk verminderen en de strafmaat erop zal geleidelijk vermeerderen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 20:26.
Oud 27 mei 2009, 20:32   #75
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
feit is dat vanaf nu mensen die teveel kritiek uitten en teveel vragen stellen in de gevangenis kunnen vliegen

en indien we dit zouden accepteren dan zal het aantal vragen dat je daartoe teveel moet stellen geleidelijk verminderen en de strafmaat erop zal geleidelijk vermeerderen
Je beseft niet wat je zegt.

Er is één iemand die zwaar misbruik maakt van zijn recht om vragen te stellen, zelfs in zo een mate dat men er bijzonder veel werk insteekt om dat allemaal te beantwoorden.

Tot men op een gegeven moment, na vele jaren van beledigingen, dreigementen en inmengingen in zaken die hem niet aangaan, de zaak kotsbeu is en een procedure inspant.

En dan spring jij tevoorschijn en roept censuur en conditionering.
Oud 27 mei 2009, 20:49   #76
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Tussen september 2002 en april 2007 = 3 jaar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jamaar dat is ondertussen hogere wiskunde hé.
Die mannen zijn daar straf in:
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=WHXGCv4TDMI
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 20:57   #77

Standaard

weet je kiko het is dat ik zelf mss te goed het klappen van de zweep ken

ooit stelde ik eens een paar vragen aan frank vandenbroucke per mail en ik stel regelmatig vragen vanuit het vierde wereld syndicaat aan verschillende politiekers

van sommlige politiekers of beleidsmensen krijg ik antwoord maar van vdb is er nooit antwoord gekomen terwijl je zelf toegeeft dat ik daar recht op heb

ik heb de vragen dan nog eens herhaald - een keer of twee geloof ik en dan heb ik geconcludeerd dat hij geen antwoord heeft op mijn vragen

dus ik geloof henri wanneer hij zegt dat hij zich kwaad gemaakt heeft omdat hij niet kreeg waar hij recht op had - nl antwoord en ik begrijp nu ook dat er boven mijn hoofd hetzelfde hangt wanneer ik blijf aandringen op antwoord van bvb vdb en dat er dus de mogelijkheid bestaat dat ik behandeld wordt als een crimineel wanneer ik als burger gewoon gebruik wil maken van mijn recht om vragen te stellen - en dat dit recht dus sinds gisteren door dit vonnis is uitgeholt en dreigt te verworden tot een louter theoretisch recht waarmee je in de praktijk niks meer kunt doen

en ja burgers die geen vragen mogen stellen aan hun overheid leven in een dictatuur - een andere uitleg is daar niet voor

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 21:08.
Oud 27 mei 2009, 21:18   #78
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weet je kiko het is dat ik zelf mss te goed het klappen van de zweep ken

ooit stelde ik eens een paar vragen aan frank vandenbroucke per mail en ik stel regelmatig vragen vanuit het vierde wereld syndicaat aan verschillende politiekers

van sommlige politiekers of beleidsmensen krijg ik antwoord maar van vdb is er nooit antwoord gekomen terwijl je zelf toegeeft dat ik daar recht op heb

ik heb de vragen dan nog eens herhaald - een keer of twee geloof ik en dan heb ik geconcludeerd dat hij geen antwoord heeft op mijn vragen

dus ik geloof henri wanneer hij zegt dat hij zich kwaad gemaakt heeft omdat hij niet kreeg waar hij recht op had - nl antwoord en ik begrijp nu ook dat er boven mijn hoofd hetzelfde hangt wanneer ik blijf aandringen op antwoord van bvb vdb en dat er dus de mogelijkheid bestaat dat ik behandeld wordt als een crimineel wanneer ik als burger gewoon gebruik wil maken van mijn recht om vragen te stellen - en dat dit recht dus sinds gisteren door dit vonnis is uitgeholt en dreigt te verworden tot een louter theoretisch recht waarmee je in de praktijk niks meer kunt doen

en ja burgers die geen vragen mogen stellen aan hun overheid leven in een dictatuur - een andere uitleg is daar niet voor
Hij heeft wèl antwoord gekregen, vele keren zelfs, maar het antwoord stond hem niet aan (lees: hij kreeg zijn zin niet).

En het feit dat hij zich constant moeide met dossiers die hem niet aanbelangden, getuigt van pesterij.
Oud 27 mei 2009, 22:19   #79

Standaard

Citaat:
Hij heeft wèl antwoord gekregen, vele keren zelfs, maar het antwoord stond hem niet aan (lees: hij kreeg zijn zin niet).
hij verklaart zelf dat hij geen antwoorden kreeg en ik geloof hem omdat ik dat zelf ook al vaak genoeg heb meegemaakt - veel politici lappen hun verantwoordingsplicht tav de burgers aan hun laars. Die praktijk is zelfs schering en inslag.

Citaat:
En het feit dat hij zich constant moeide met dossiers die hem niet aanbelangden, getuigt van pesterij.
of een dossier een burger aanbelangt of niet kan alleen bepaald worden door de burger zelf - daar waar de overheid bepaald wat een burger aanbelangt is er weerom sprake van dictatuur

u spreekt uzelf ook tegen

langs de ene kant schijnt u te vinden dat burgers wel degelijk het recht hebben om vragen te stellen maar tegelijkertijd stelt u dat burgers met sommige dossiers geen zaken hebben en zich er niet mee moeten moeien

het is het één of het ander kiko - als je vind dat burgers zich niet mogen moeien met dossiers waarvan een overheid meent dat die hen niet aanbelangen dan ben je voorstander van de dictatuur en tegenstander van een democratie waarin alleen de burger dit voor zichzelf kan bepalen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 22:20.
Oud 27 mei 2009, 22:27   #80
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

132 mails op 5 jaar tijd is toch niet belachelijk?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be