![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ah, ik zie dat circe al begon... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2009 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij mogen bijgevolg smakelijk lachen met Jezus, Mohammed, Buddha, en al de andere poppenkasthelden die wereldwijd misbruikt worden om de zwakken van geest te indoctrineren. Die Religion ... ist das Opium des Volkes
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom ?
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Hot Marijke ... ist das Opium des Volkes ?
Laatst gewijzigd door Knipp : 27 mei 2009 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ziehier, het antwoord:
![]() Blij dat ik u van dienst kon zijn. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 27 mei 2009 om 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een storm toch die reakties op iemand die claimt een andere "cultuur" een andere "godsdienst" te hebben. Ik vraag me af wat "men" hier zou te melden (af te breken ?) hebben bij posters die beweren Grieks--Orthodox, Bhoeddist, Hindoe, Sikh, animist enz.. te zijn om te zwijgen over het katzwijm waarin men valt als er iemand het Heidendom eventjes komt verdedigen (alsof dat nu de ware Keltisch-Germaanse cultuur zou incarneren).
Ik had al redelijk interessante gesprekken met diverse islamietische vrouwen en mannen & vanzelfsprekend zitten daar interessante mensen bij die religie niet als het alfa en omega van hun bestaan zien. Er zijn ook heel realistische reakties van mlensen die interesse in de europese cultuur "faken" om aan enig voordeel te geraken & die hun diepere overtuigingen derhalve trachten te verbergen. Doorgaans moet men een muurtje van wantrouwen afbreken om aan de realiteit te geraken die verassend overeenkomt met de europese ingesteldheid die we ook zo goed kennen. Er zijn bv. geen grotere voetbalfans dan moslims & diegenen die in "man bijt hond" de item over vreemde culturen ttz. de dragers ervan die in het land van bier friet en chocola wonen kennen zullen al niet verbaasd zijn om een maleisiër of zo te horen verklaren dat hij op zijn begrafenis het liefst de tonen van Frank sinatra zou willen doen weerklinken. Er zijn verschillende moslimstellingen waar ik het vanzelfsprekend niet mee eens ben ; maar het is bij velen weinig bekend dat moslims op religieus gebied vrij liberaal zijn : er staat tussen God (Allah) en henzelf geen autoritaire priesterfiguur... de Koran creatief interpreteren kunnen ze als geen ander. Het voorbeeld van de rijke saoediër die in de Emiraten lustig de bloemetjes buitenzet omdat... het streng toepassen van moslimregels alleen maar in Saoedi Arabië geldt spreekt hier boekdelen... Dan is er nog de idee als zouden vrouwen uit "zedigheid" hoofddoeken dragen.. daar denken de trouwlustige moslimjongens helemaal iets anders over.. Ooit was ik ook een middelbaar scholier en de kleding van de meisjes was nu niet meteen het belangrijkste om direct interesse op te wekken. Het is pertinent zo en verdedigbaar dat vrouwen en mannen van elkaar verschillen en daardoor een andere maatschappelijke rol te spelen hebben. In "het westen" zijn we grotendeels van die opvatting afgeweken en hebben vooral juridisch voor een grotere mate van gelijkheid willen zorgen. Moslima's die voor zichzelf zeggen op te komen zien dit dikwijls als een bedreiging. Tegen dit argument heb ik minstens één tegenargument nl. hoe komt het dat in Islamietische landen zoveel jonge meisjes zelfmoord plegen. Ongeveer elke grotere stad heeft in die landen een hoge brug of rots of ander bouwsel met de kwalijke reputatie dat er zich van dit punt dikwijls jonge meisjes de dood in storten (dat verklaart miszschien het hoge aantal maagden in het Moslimse paradijs). Wat ik ook zeer eigenaardig vind is de heilige Kaaba : het is een steen die in een ver verleden reeds als een heilig voorwerp aanbeden werd, maar dan als een symbool voor heidense goden.. Maar ja dat is misschien zoeiets als de katholieke Maria-verering, die geen enkel logisch verband heeft met de bijbelse overleveringen of het vroege christendom.. Theologische disputen hou je overigens beter vcer als je met interesse de punten zou willen bespreken die een constructief samenleven kunnen bevorderen, zonder elkaar zaken op te willen dringen, die in feite toch niet belangrijk zijn. Westerlingen zullen waarschijnlijk nooit oude eieren om de chinese wijze leren eten, zoals chinezen evenmin een goede groene schimmelkaas zullen leren waarderen.
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Welkom!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|