Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 08:29   #201
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een Vlaming is iemand die een Vlaamse vader en moeder heeft, die bijgevolg blank is, die Nederlands spreekt, die hier onze Vlaamse normen en waarden volgt en die dan ook als dusdanig als Vlaming aanvaardt wordt in onze volksgemeenschap. Het etnische aspect speelt een grote rol bij het bepalen of iemand Vlaming is of niet. Daarna spelen culturele en religieuze en taal-aspecten ook een rol.
Een Gnoerf is iemand die alle dagen minstens 2 aardappelen eet per week sinds kinds af aan, die 3 klinkers in zijn voornaam heeft, waarvan zijn moeder tussen de 25 en de 30 jaar oud was als die geboren is, en die bijziend is met dioptrie tussen de -2 en de -5. Leve de Gnoerfen.

Het (her)definieren van een concept is je totaal vrij natuurlijk, maar eens je een specifieke definitie hebt gekozen, moeten alle eigenschappen van de verzameling van de dingen die aan dat concept voldoen, natuurlijk herwogen worden.
Oud 28 mei 2009, 08:31   #202
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Het Legioen zijn soldaten, in dienst van Frankrijk. En aldus zijn die solidair. Maar niemand vraagt hen hun afkomst te verloochenen . Waar zij opgegroeid zijn, en welke taal ze met hun moeder spraken, dat zijn persoonlijke gegevens, die voor van ieder uit een verschillend gebied komend, verschillend zijn, en deel uitmaken van uw eigen persoonlijkheid, die niet om te wisselen, of uit te wissen is.
Leuk dat men het Légion als een schoolvoorbeeld van geslaagd multiculturalisme noemt. Zou het functioneren van dat systeem niet op de allereerste plaats te danken zijn aan een ijzeren discipline, met duidelijke, stringente regels en zware straffen voor de overtreders? Plus een blinde trouw aan het Vaderland als streven voor allen? Allé, het recept om de multiculturele maatschappij te laten werken is gekend!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 mei 2009 om 08:33.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 08:31   #203
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
Dat is juist jouw denkwijze, jij denkt dat je je identitieit of afkomst kunt kiezen.
Zeer juiste opmerking . Men kiest zijn afkomst niet. Zoals men zegt, je kan je vrienden kiezen, maar niet je familie .
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 08:34   #204
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, maar er zijn gewoon verschillende volkeren, ik zeg niets over betere of slechtere volkeren hé!

ontken jij het bestaan van verschillende volkeren en mensen?

de wetenschap en de waarheid schat ik hoger in dan politiek correct ideologisch gedram dat geen enkele wetenschappelijke waarheid bevat.
Juist. En je kiest niet uit welk volk je geboren word . Noch dat je daar genetische kenmerken van vertoond . En dan praat ik niet enkel over huidskleur.
Oud 28 mei 2009, 08:37   #205
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wie Vlaming is en wie niet? Je voelt dat. In mijn dorp woont een zwarte jongen, een neger voor de duidelijkheid. Ik zal hem Steven noemen (zijn echte naam is vergelijkbaar).
Steven is hier geboren en getogen. Hij bracht zijn jeugd door in de plaatselijke scoutsgroep, werd later scoutsleider, speelt in een plaatselijk muziekgroepje, spreekt feilloos het plaatselijk dialect...
Is hij een Vlaming? De vraag stellen is onzinnig. Niemand denkt aan Steven als aan een Afrikaan, niemand ziet zijn kleur. Steven is van het dorp, iedereen kent hem, hij is een gewone dorpeling en dus Vlaming als al de andere.

Ik weet dat er veel anderen zijn, die je helemaal niet als Vlaming aanvoelt, bijvoorbeeld omdat ze hier nog maar pas gearriveerd zijn, in een getto-wijk wonen en alleen maar Frans spreken. Maar Steven is een Vlaming, dat staat vast.
Je kunt het formeel benaderen en dat betekent dat iedereen met een Vlaamse nationaliteit een Vlaming is.
Je kunt zoals u doet ,zeggen dat iedereen met de Vlaamse taal spreekt en cultuur heeft een Vlaming is.
Het is allemaal waar.
Je zult daarom eerst de vraag moeten verduidelijken met een defintie.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 08:40   #206
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat versta je daaronder "zich als Vlaming gedragen" ??
Niet zoals jij ? Altijd partij kiezen in het voordeel van vreemdelingen...
Oud 28 mei 2009, 08:41   #207
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat het zo is dat er verschillende volkeren bestaan en dat poco's dit ontkennen behalve als het om niet-blanke volkeren in hun thuisland gaat.

In feite heb je enerzijds de wetenschappelijke vaststelling en anderzijds het inderdaad ideologisch getinte geleuter dat jan en alleman een vlaming is zodra hij nog maar op de wereldkaart vlaanderen ongeveer kan aanduiden, wat nergens maar dan ook nergens op gebaseerd is en zo onduidelijk is als maar kan.
2
Oud 28 mei 2009, 08:42   #208
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Arm Vlaanderen...
Ja, inderdaad, zo lang ze opgescheept zitten met al die verderfelijke poco's gaat het daar niet vooruit gaan vrees ik...
Oud 28 mei 2009, 08:43   #209
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, wel, wel.........die "criteria" zijn plots uit de lucht komen te vallen ?? T'is trouwens voor het eerst dat ik die "criteria" onder ogen krijg.
En al wat je nog nooit gezien hebt, dat bestaat niet zeker ?
Oud 28 mei 2009, 08:43   #210
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Je kunt het formeel benaderen en dat betekent dat iedereen met een Vlaamse nationaliteit een Vlaming is.
Je kunt zoals u doet ,zeggen dat iedereen met de Vlaamse taal spreekt en cultuur heeft een Vlaming is.
Het is allemaal waar.
Je zult daarom eerst de vraag moeten verduidelijken met een defintie.QUOTE]
Marino Keulen heeft anders perfect verwoord wat een Vlaming of 'Vlaming zijn' was. Maar Annemans kon dat niet.

Overigens, men overschat Annemans altijd in discussies. De man is goed ter tale, maar niet uitstekend in de discussies. Het is altijd dezelfde praat die hij verkoopt. En wanneer men als Vlaams-nationalist niet eens kan zeggen wat nu een Vlaming is, dan is men toch niet goed bezig. Meer nog, dan is het maar droevig gesteld daar in het VB.

Laatst gewijzigd door system : 28 mei 2009 om 08:50.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 08:43   #211
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaming zijn dat zit in je genen, van geboorte uit. Natuurlijk moet je je wel nog als Vlaming gedragen ook. Eens beiden voldaan, is er geen probleem.
Ik ken verscheidene mensen van de Vlaamse Beweging, de 'elite' van je 'Vlaemsche Volk', die bijvoorbeeld half-Frans, -Schots, -Baskisch en -Noem-maar-op zijn. Ik ben ook geen zuivere - volgens jouw enge definitie dan toch - Vlaming die volgens mij haast niet eens bestaat. Nochtans beschouwen ik en mijn omgeving mij als Vlaming. Het is volgens mij dus vooral belangrijk of je jezelf collectief als Vlaming opvat. Etnie is daarvoor een nodige noch een voldoende voorwaarde.

P.S. Ik ken mensen die hier nog maar een paar jaar zijn en onze taal al beter schrijven dan jij.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 08:52   #212
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Je merkt hier heel duidelijk hoe erg de etnische identiteit van ons volk onder druk komt te staan. Het gaat gewoon razendsnel. Over een paar eeuwen zijn we mogelijk allemaal mulatten. Ik vind dat erg.
Je bent een grote optimist. Als het zo voort gaat zijn in België binnen 100 jaar geen " pur sang " blanken meer te vinden.
En tot zover de bio-diversiteit...
Oud 28 mei 2009, 08:54   #213
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Over een paar eeuwen is niemand van ons forummers nog in leven.

Ik weet nog niet of ik dat erg vind.
Ja, het zal jouw tijd wel duren, hé ? En de rest speelt geen rol meer...Zulke prietpraat heb ik nogal gehoord . Egoïstischer kan het niet...
Oud 28 mei 2009, 08:57   #214
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Erg, hé, mensen die zélf bepalen wat ze wel of niet "zijn"?
Een zwarte kan niet zelf bepalen dat hij blank is, en omgedraait gaat dat ook niet. Je kiest je genenpoel NIET ...
Oud 28 mei 2009, 08:58   #215
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
So what? Mijn kinderen zullen al mulatten zijn.
Heb je kinderen? Een dochter? Want ik hoop zo dat die straks bij je binnenloopt met haar nieuwe vriend, Jean-Baptiste Dieudonné, die straks zijn gitzwarte leuter in haar zal rammen om mooie, kleine, leuke, Vlaamse mulatjes te verwekken.
Vulgaire praatjes, makker...Die zullen je zaak niet dienen.
Oud 28 mei 2009, 08:59   #216
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk Max, hieruit zullen ook mooie kindjes voortkomen. Het eerste is trouwens voor binnenkort, denk ik.
Allemaal Vlamingen.

Mooie kindjes ? Van die twee ?
Arm Vlaanderen !
Oud 28 mei 2009, 09:00   #217
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Excuses, mijn repliek was grotendeels algemeen bedoeld.
Naar mijn mening (voor wat die waard is) is uw vrouw perfect een Vlaming en hoeft een Vlaming niet perse blank te zijn. Voor Max moet dat blijkbaar wel maar is dat daarom zo beledigend? Als iemand vindt dat echte Vlamingen elke dag biefstuk frit eten en elk weekend gaat vaandelzwaaien en diegene die dat niet doen geen Vlamingen zijn, gaat iemand dan zich beledigd voelen hierdoor?

Idd. wel pretentieus dat hij zijn voorwaarden als de waarheid verkoopt maar aan zijn voorwaarden zie ik niks racistisch aangezien hij nergens stelt dat Vlamingen superieur zijn.
Ah, de morgenstond brengt goud in de mond. Het werd tijd dat ik gisteren in mijn bed kroop...bij mijn bruine Vlaamse vrouw, want ik begon op alles te schieten wat bewoog.
Ik ga niet goochelen met definities. Maxmeister is idd geen racist op de letter, maar naar eigen zeggen een etnische nationalist met respect voor alle culturen, rassen en volkeren, zolang ze maar in eigen land blijven. En daar word ik kregelig van, zie. Beledigd? Nee, dat gebeurt niet zo vaak.
Oud 28 mei 2009, 09:02   #218
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
*nog zuchter*

Overdrijf je nu niet een klein beetje?
Denk je nu echt dat ik ga stellen dat iemand al een Vlaming is omdat hij een halve voet in Vlaanderen heeft gezet?

Lees nu eens goed en traag het volgende: ik vind dat een Vlaming IN PRINCIPE blank is (feit) maar dat een Vlaming PER DEFINITIE niet blank hoeft te zijn (mening)
Akkoord met het feit. meningen mogen verschillen, en dat is begrijpelijk : ieder kiest wat in zijn kraam te pas komt.
Oud 28 mei 2009, 09:04   #219
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Spijtige zaak, en zij is lang niet de enige. Je hebt dan nog de klassieke migratiestromen, de gezinsherenigingen, adoptie, tweede, derde en vierde generaties.... Waar gaat dat eindigen vraag ik mij af ?
Een wereldwijde mengelmoes van ontwortelde mensen , zonder eigen kleur, traditie , cultuur, verwisselbaar, de droom van de ultra liberale consumptiemaatschappij...
Oud 28 mei 2009, 09:06   #220
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Hoewel het niet mijn definitie is, vind ik deze definitie een heel pak logischer en coherenter dan het doorsnee gewauwel over 'cultuur' en 'eigenheid' die je op de rest van het forum aantreft. Dat komt omdat Max hier ook verwijst naar de erkenning van een Vlaming als Vlaming.

Jammer dat zoveel posters enkel oog hadden voor de (eerder concrete) invulling die Max ook onder die definitie rekent. Ik ben ervan overtuigd dat we die 'aanvaarding tot de groep door leden van diezelfde groep' nochtans zelf ook toepassen in de rest van onze groepen. Je kan bvb niet zelf kiezen of je een linkse of een rechtse bent. Dat etiket (=/= zelfbeeld) wordt je de facto opgekleefd. Ik kan iemand negatief definiëren als rechtse, iemand anders kan diezelfde persoon negatief definiëren als linkse. Zo bizar is de basisgedachte van Max' redenering dus niet. En zolang er aan dat soort van etiquetten geen juridische gevolgen worden gekoppeld, vind ik het bestaan van dat soort etiquetten best ok. Het creëert toch een beetje orde in de chaos, aangezien het ons in het links-rechts-voorbeeldje toelaat makkelijk politieke analyses van iemands denken te maken.

Andy
Het gaat niet over 'links' of 'rechts', het gaat over huidskleur. Als de groep 'Vlamingen' enkel blanke leden kan hebben, zal die groep een niet-blanke niet aanvaarden. Je wordt idg dus als niet-blanke automatisch negatief gedefinieerd.
Om je dan enkel maar vast te houden aan juridische gevolgen, is nog erger. Maatschappelijke gevolgen zijn van geen tel?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be