![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je schijnt het bestaansrecht van belgie te ontkennen omdat het kunstmatig is. Toch zijn er vele zaken die kunstmatig zijn, maar die wel degelijk bestaansrecht hebben. Maw, hoe relevant is het criterium "natuurlijk" versus "kunstmatig"?
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Ja, maar een 'natie' is niet per se een 'volk'. Men verwart die twee nogal eens.
Laatst gewijzigd door system : 28 mei 2009 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel mij vlaming en geen Waal , Duitser Zoeloe of Roemeen, omdat ik met deze "volkeren" noch een gemeenschappelijke taal, noch een gemeenschappelijke geschiedenis, noch gemeenschappelijke gebruiken en gewoontes enz... heb. Dar U dat anders ziet, wil toch niet zeggen dat het begrip "volk" niet bestaat. Het begrip "volk" bestaat voor mij en voor een hele hoop andere mensen, alleen , het is niet zo gemakkelijk in een definitie te vatten. U mag zich voor mij best verwant voelen met iedereen maar ik heb daar een ander gevoel over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ieder geval, op de pasfoto moet men zich kleden zoals het bij ons gebruikelijk is: zonder keppel en zonder hoofddoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En maar als u, zoals Annemans, niet weet welke de definitie is van 'Vlaming' is, dan zijn we natuurlijk uitgepraat. Want wat u daarboven stelt is allemaal zeer vaag. Bovendien klopt het niet. Godsdienst bijvoorbeeld kan men zeker niet meer beschouwen als een gemeenschappelijk kenmerk om nu waar wat te zeggen. Laatst gewijzigd door system : 28 mei 2009 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Leg dan eens uit waarom de Vlamingen wel een natie, maar geen volk zijn, want een natie is een volk in het spel van maatschappelijke macht, in de context van politieke instellingen; een volk als politieke factor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik bovenstaande tekst lees, dan word ik gesterkt in mijn vizie dat een Vlaamse bijkomende hospiltalizasieverzekering dringend nodig is. Er moeten namelijk dringend een paar psichiatrische instellingen bijkomen. Voorts moet ik een zaak voor mezelf bijstellen: ik dacht dat er geen domme vragen waren, alleen domme antwoorden. Wel, de Vraag "wat is een Vlaming", "wat is een Antwerpenaar", "wat is een Oost-Vlaming" ... in het kader van een verkiezingskampanje is een domme vraag. Die domme vraag heeft maar één voordeel, en dat is dat ze bewijst dat er meer psichiatrische instellingen nodig zijn; maar dat wisten we zo eigenlijk ook al.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Ik zie een natie meer als een staatkundige eenheid. Bijvoorbeeld: Zwitserland kan men beschouwen als een natie. Maar zijn de Zwitsers een volk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel wij helemaal geen Belg, omdat ik vind dat ik te weinig gemeenschappelijk heb met de bewoners van de andere kant van het land, maar nogmaals, het is uw goed recht zich wel Belg te voelen. Zeggen dat de "vlaming" en het gevoel "vlaming" te zijn niet bestaat, is echter niet correct.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leuk is weeral dat van de VLAAMSE televsiemakers, iedereen zich nationalist mag voelen, iedereen zich deel van een bepaald volk mag voelen, BEHALVE als je Vlaming bent, want als je zoiets durft doen als Vlaming (die dus in feiteNIET Belgisch-nationalistisch is, dan ben je neo-nazi.... begrijpen we begrijpe kan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 mei 2009 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Meen je dat nu? Wat voor een bekrompen enggeestige en xenophobe(om maar niet te zeggen achterlijke) visie op de wereld is dat. Nee ik ben niet verbaasd dat annemans niet weet wat een vlaming is, dat is amper te bepalen en iemand die zich hier integreerd is voor mij een vlmaing, of die nu hier geboren is of niet en of die nu paars is of blank.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich Laatst gewijzigd door k9 : 28 mei 2009 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor jou is Vlaanderen kunstmatig en is België realiteit. Vlamingen bestaan volgens jou niet, nederlandstaligen in België wel. Als er dan ooit een Vlaamse staat zou zijn, is Vlaanderen dan realiteit? En bestaan er dan Vlamingen? Of blijft dat kunstmatig? Iedereen weet dat België, zoals alle staten, een kunstmatige oprichting heeft gehad. Ondertussen is België realiteit. Geldt dat ook voor een Vlaamse staat? Het gaat hier inderdaad over criteria. Maar vooral over de vraag of je die criteria consequent gaat toepassen of niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 28 mei 2009 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gevoel"vlaming" te zijn en met zekerheid te weten dat men het is en niet iets anders, is voor sommige mensen even reëel als het gevoel " verliefd " te zijn op één persoon en niet op niemand anders, zonder exact te kunnen beschrijven waarom. Enigszinds verklaren waarom Annemans zich "Vlaming" voelt en niet iets anders, zou te veel tijd van mevrouw Cools gevraagd hebben. Ik zal hem eens vragen er een verhandeling over te schrijven. Laatst gewijzigd door Pericles : 28 mei 2009 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 mei 2009 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |