Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 12:46   #301
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Veli Yuksle kwam in dat programma aan bod en profileerde zich als progressieve Turkse Vlamig.

Ik zeg dat hij dat niet is.

Is het dan niet beter dat de overheid voor psychiatrische begeleiding zorgt, dan dat ze apartheidszwemmen subsidieert?
Jij bent dus een van die typetjes die in Z-Afrika apartheid opnieuw zou invoeren.
M.a.w Veli Yuksle zei eigenlijk : geef ze gelijk, want anders slaan ze misschien de boel plat.
Mijn persoonlijke indruk: Veli is zelf te plat om aan politiek te doen en absoluut geen partij voor Annemans.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:46   #302
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Meen je dat nu? Wat voor een bekrompen enggeestige en xenophobe(om maar niet te zeggen achterlijke) visie op de wereld is dat.

Nee ik ben niet verbaasd dat annemans niet weet wat een vlaming is, dat is amper te bepalen en iemand die zich hier integreerd is voor mij een vlmaing, of die nu hier geboren is of niet en of die nu paars is of blank.
Ik denk eerder dat Annemans wel degelijk weet wat hij onder Vlaming verstaat namelijk: Nederlandstalig, Blank, Rechts en -liefst- Christen.
En de rest: buiten.

Dat is volgens mij wat hij denkt, maar niet durft de zeggen. En daarom draait hij rond de pot.

Laatst gewijzigd door system : 28 mei 2009 om 12:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:51   #303
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik denk eerder dat Annemans wel degelijk weet wat hij onder Vlaming verstaat namelijk: Nederlandstalig, Blank en -liefst- Christen.
En de rest: buiten.

Dat is volgens mij wat hij denkt, maar niet durft de zeggen. En daarom draait hij rond de pot.
Zo cru is het niet, maar dat hij de Islam als een bedrijging ziet en dat deze godsdienst / ideologie best de vleugels ontnomen wordt , staat vast. Ik vind dat trouwens ook , maar dat wist u waarschijnlijk al.
Oud 28 mei 2009, 12:53   #304
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dan moet u toch erkennen dat er zoiets als een "volk" bestaan dat zich Baskisch voelt, want waar zou anders de betrachting een Baskische staat te vormen anders vandaan komen ?
Interessant : grenzen vaststellen aan de hand van de mening van de meerderheid binnen die grenzen en deze dan regelmatig herzien in functie van de "nieuwe" meerderheden. Grenzen zijn altijd politiek aantrekkelijk voor machthebbers : zijn de gemeentegrenzen intussen eigenlijk al een Vlaamse Bevoegdheid ? Ik vraag me dan ook af waarom men die lastige burgemeesters nog altijd niet "oplost" in een grotere gemeenteverband, zodat de franstalige "meerderheid" in die gemeentes plotseling een "minderheid" is geworden in een grotere gemeente.

Ongetwijfeld kan er aangetoont worden dat het in het belang van de inwoners van Knokke zou zijn om een aparte republiek te vormen buiten de EU: waarom gebeurt dit dan niet ? (Waarschijnlijk zijn die inwoners zeer gehecht aan hun belgische nationaliteit - er bestaan dus Belgen)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:55   #305
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Interessant : grenzen vaststellen aan de hand van de mening van de meerderheid binnen die grenzen en deze dan regelmatig herzien in functie van de "nieuwe" meerderheden. Grenzen zijn altijd politiek aantrekkelijk voor machthebbers : zijn de gemeentegrenzen intussen eigenlijk al een Vlaamse Bevoegdheid ? Ik vraag me dan ook af waarom men die lastige burgemeesters nog altijd niet "oplost" in een grotere gemeenteverband, zodat de franstalige "meerderheid" in die gemeentes plotseling een "minderheid" is geworden in een grotere gemeente.

Ongetwijfeld kan er aangetoont worden dat het in het belang van de inwoners van Knokke zou zijn om een aparte republiek te vormen buiten de EU: waarom gebeurt dit dan niet ? (Waarschijnlijk zijn die inwoners zeer gehecht aan hun belgische nationaliteit - er bestaan dus Belgen)
Sommige grenzen zijn kunstmatig. Met alle gevolgen vandien.
Oud 28 mei 2009, 12:56   #306
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo cru is het niet, maar dat hij de Islam als een bedrijging ziet en dat deze godsdienst / ideologie best de vleugels ontnomen wordt , staat vast. Ik vind dat trouwens ook , maar dat wist u waarschijnlijk al.
Ik vind dat ook. Maar daarom stem ik nog niet VB. Bovendien u scheert alle moslims over één kam.

Laatst gewijzigd door system : 28 mei 2009 om 12:57.
Oud 28 mei 2009, 12:57   #307
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet u toch erkennen dat er zoiets als een "volk" bestaan dat zich Baskisch voelt, want waar zou anders de betrachting een Baskische staat te vormen anders vandaan komen ?
Tuurlijk, ik ontken dat ook niet. Maar ik steun ook de Catalanen, Schotten, Ieren, Walen, Palestijnen, Koerden, Tsjetsjenen... noem maar op.

Kijk, het feit dat ik nauwe banden heb met Vlaanderen en Baskenland, zorgt er uiteraard voor dat ik meer daarmee bezig ben dan met pakweg de Berbers.

Ik ben Vlaming van geboorte, Nederlands is mijn moedertaal, Vlaanderen is "mijn" land. En toch voel ik me vaak niet thuis in dit Vlaanderen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:58   #308
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vind dat ook. Maar daarom stem ik nog niet VB.
Tja, system, ieder moet doen wat hij of zij het beste vindt. Mag ik vragen voor wie jij gaat stemmen ?
Oud 28 mei 2009, 12:59   #309
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat faciliteitengemeentes door hun uitzonderlijke taalregime wettelijk niet met andere gemeenten kunnen fusioneren. In dat geval zou het personeel en de administratie van de ganse nieuwe fusiegemeente namelijk eveneens aan de taaleisen van die van een faciliteitengemeente moeten voldoen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 mei 2009 om 12:59.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:00   #310
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we ze eerder vleugels moeten geven (maar dan ook de mogelijkheden/bekwaamheid om veilig te landen). Er zijn ruim anderhalf miljard mensen die gelovig Islamiet zijn, slechts een fractie ervan heeft
terroristische neigingen : die worden momenteel door de andere meerderheidsfractie met de wapens bestreden. De fractie die het terrorisme bestrijdt verdient onze steun. Het promoten van Madrassa's die een positieve
boodschap brengen lijkt me het betere idee. Er zijn inderdaad 2 fundamenteel verschillende Islam's : die welke de bibiliotheek van Alexandrië verwoestte en die welke de wetenschap van de Antieke cultuur en de Hindoes aan ons doorgaf.. deze laatste moeten we zien te behouden.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 28 mei 2009, 13:00   #311
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
tof! vlaming=zelf in te vullen....
Dat is de enige definitie waar ik het mee eens kan zijn.
Oud 28 mei 2009, 13:01   #312
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Tuurlijk, ik ontken dat ook niet. Maar ik steun ook de Catalanen, Schotten, Ieren, Walen, Palestijnen, Koerden, Tsjetsjenen... noem maar op.

Kijk, het feit dat ik nauwe banden heb met Vlaanderen en Baskenland, zorgt er uiteraard voor dat ik meer daarmee bezig ben dan met pakweg de Berbers.

Ik ben Vlaming van geboorte, Nederlands is mijn moedertaal, Vlaanderen is "mijn" land. En toch voel ik me vaak niet thuis in dit Vlaanderen.
De Vlaamse strijd is dan toch evenzeer geöorloofd. U moet dan toch hunnen erkennen dat er Vlamingen zijn die hetzelfde willen als de Basken waarmee u zich vereenzelvigd.
Oud 28 mei 2009, 13:02   #313
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, system, ieder moet doen wat hij of zij het beste vindt. Mag ik vragen voor wie jij gaat stemmen ?
Vragen moogt u altijd.
Oud 28 mei 2009, 13:03   #314
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Omdat faciliteitengemeentes door hun uitzonderlijke taalregime wettelijk niet met andere gemeenten kunnen fusioneren. In dat geval zou het personeel en de administratie van de ganse nieuwe fusiegemeente namelijk eveneens aan de taaleisen van die van een faciliteitengemeente moeten voldoen.
Dus een fusie met een vlaamse gemeente zonder faciliteiten zou kunnen, indien het nieuwe geheel dan een faciliteitengemeente zou worden ?
In dat geval is het enkel en alleen een kwestie van vlaams zelfvertrouwen of vertrouwen in de eigen mensen nl. dat ze zich niet zullen laten verfransen...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 28 mei 2009, 13:03   #315
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Veli Yuksle kwam in dat programma aan bod en profileerde zich als progressieve Turkse Vlamig.

Ik zeg dat hij dat niet is.

Is het dan niet beter dat de overheid voor psychiatrische begeleiding zorgt, dan dat ze apartheidszwemmen subsidieert?
Jij bent dus een van die typetjes die in Z-Afrika apartheid opnieuw zou invoeren.
heb ik dan érgens gezegd dat ik voorstander ben van het apartheidszwemmen? Ik vind het ridicuul dat jij veli yuksel zijn woorden compleet verdraait en afleidt naar een totaal andere discussie. Jij doet uitschijnen dat yuksel beweert dat alle moslima sowieso acher slot en grendel zitten als ze niet kunnen apart zwemmen.

Laatst gewijzigd door ray : 28 mei 2009 om 13:04.
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:05   #316
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Sorry maar Gerolf heeft het zelf een beetje gezocht in het begin. Op dergelijke thema's moet een beetje nationalist en zeker een kopstuk van een nationalistische partij de verzamelde politieke tegenstrevers vermorzelen in het debat. Nu zaten ze ermee te lachen. Het was dan ook erg raar. Gerolf antwoorde helemaal niet op de vraag wie is Vlaming, wie behoort tot het eigen volk en begon over iets anders. Ik vond het niet goed overkomen.

Als je eigen volk eerst zegt, moet je toch weten wie tot het eigen volk behoort ? Een gemiste kans, jammer.
Mag ieder niet uitmaken wie er tot zijn volk behoort? Mag men niet kiezen wie men eerst zet? Of moeten prioriteiten opgedrongen worden? Daar is men nu goed mee bezig en als het VB enkel de ene positieve discriminatie gaat vervangen door een ander, is het gewoon het ene probleem vervangen door een ander.
Ik geloof dat niemand alle wijsheid in pacht heeft en door jouw pleidooien ik meneer Annemans eerder sympathieker ga vinden.
Oud 28 mei 2009, 13:05   #317
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse strijd is dan toch evenzeer geöorloofd. U moet dan toch hunnen erkennen dat er Vlamingen zijn die hetzelfde willen als de Basken waarmee u zich vereenzelvigd.
Maar natuurlijk. Ik zeg nergens van niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:06   #318
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat is de enige definitie waar ik het mee eens kan zijn.
Anno 2222 spreekt de Vlaming Antwerps en heeft Esperanto als 2de taal -
hij gaat naar de tempel elke zaterdag, eet geen varkensvlees, maar wel mosselen & Mechelen is de hoofdstad van Eurazië...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 28 mei 2009, 13:06   #319
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we ze eerder vleugels moeten geven (maar dan ook de mogelijkheden/bekwaamheid om veilig te landen). Er zijn ruim anderhalf miljard mensen die gelovig Islamiet zijn, slechts een fractie ervan heeft
terroristische neigingen : die worden momenteel door de andere meerderheidsfractie met de wapens bestreden. De fractie die het terrorisme bestrijdt verdient onze steun. Het promoten van Madrassa's die een positieve
boodschap brengen lijkt me het betere idee. Er zijn inderdaad 2 fundamenteel verschillende Islam's : die welke de bibiliotheek van Alexandrië verwoestte en die welke de wetenschap van de Antieke cultuur en de Hindoes aan ons doorgaf.. deze laatste moeten we zien te behouden.
U moet de bevindingen van professor Vermeulen eens lezen. Deze werden reeds uitgebreid op dit forum naar voren gebacht.
Oud 28 mei 2009, 13:08   #320
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anno 2222 spreekt de Vlaming Antwerps en heeft Esperanto als 2de taal -
hij gaat naar de tempel elke zaterdag, eet geen varkensvlees, maar wel mosselen & Mechelen is de hoofdstad van Eurazië...
dat van dat Esperanto, tempel, varkensvlees, mosselen en Mechelen ok, maar dat Antwerps: NOOIT!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be