![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Daar gaan we weer, de vlaming is de botte boer die de nederlanders maar zit uit te schelden en de nederlanders ocharme zijn weer het slachtoffer en de goedheid zelve.
man man, de belgenhater komt het weer eens vertellen zenne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Dat zou ik nooit durven beweren. Ik verhaal hier alleen over hoe mijn persoonlijke ervaringen met de Vlamingen zijn. Maar zo'n Verhofstadt die publiekelijk zit te schreeuwen naar Balkenende op een belangrijke Europese top, dat is toch niet meer normaal? Volgens mij is zoiets in ruim 400 jaar Nederlandse buitenlandse politiek nog nooit voorgekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kunnen we het Vlaamse volkslied vervangen door het clublied van Millwall FC "No One Likes Us – We Don't Care".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voeg daar nog aan toe dat het systematisch stigmatiseren van een kwart van de Vlamingen als zijnde racistisch ook niet heeft geholpen. De moddergooiers dachten dat ze zelf schone handen zouden houden... Not. Niet in de ogen van veel expats in ieder geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook het hoofddoekenverbod in bepaalde scholen doet bij de andere naties meer dan een paar wenkbrauwen fronsen. Verder zagen de onderzoekers van de VN in (ook al niet per se Franstalige) rapporten van de procureurs en comité P een wanverhouding tussen het aantal klachten wegens racisme en het beperkte aantal rechtzaken. Vooral de racistische misdaden door politiebeamten zouden zelden tot een veroordeling leiden. De VN blijft ook vinden dat de Belgische overheid alles moet doen om organisaties die rassenhaat prediken te verbieden. Specifiek over de "vervelling van het Vlaams Blok tot Vlaams Belang" herinneren ze eraan dat de Belgische wetgeving noch steeds niet voldoende is aangepast om "organisaties die tot raciale discriminatie oproepen" daadwerklijk te verbieden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de nationalisten zijn zooooo overtuigd van hun eigen grote gelijk. wie iets anders zegt is een linkse, een belgisist, een volksverrader, een regimeslaaf, en nog zoveel meer. Ik zeg al zolang op dit forum, dat het dommerikken zijn die zich laten manipuleren door demagogen, die enkel tot doel hebben hun eigen post veilig te stellen, wat lippendienst te bewijzen aan de vlaamse zaak, en voor de rest compleet contraproductieve daden stellen, die vlaanderen en zijn imago in de grond boren. Ze verwijten anderen de francofone en islamietische dreiging niet te zien, maar zijn zelf compleet blind voor de gevolgen van hun houding. Kijk naar de reakties in deze draad, om deze verzameling kritiek, waarvan ze niet eens de man of vrouw erachter kennen. Nog steeds: Wij zijn goed bezig, als het hun niet zint wat komen ze hier dan doen, ze zijn gemanipuleerd door..... Zo goed als geen reactie van introspectie, laat staan wijzigen van strategie. Ooit komt er in de geschiedenisboeken: de vlaams nationalisten maakten van een fier en welvarend volk, een bende malcontenten, zeurpieten, xenofoben, navelstaarders, kerktorenlikkers, duitenklievers......wat nefast was voor hun imago, handel en buitenlandse investeringen en dat daarna verzonk in zijn eigen arrogantie en groot gelijk tot een armoestaat, paria in europa. Daar waar grenzen open gingen, en internatioaal gedacht werd, trokken zij grenzen en richten bastions op, tegen de geest van de tijd streden ze voor een verouderd romantisch concept, ze hebben er dan ook de prijs voor betaald, ook al maakten ze hun domme aanhang wijs dat ze beter en rijker zouden worden. Laatst gewijzigd door spherelike : 29 mei 2009 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zodoende kon Belgie geen aansluiting meer maken met het koppeleton van welvarende landen met een kennis- en diensteneconomie en ging het verval in exponentieel tempo door. En toen was het geld op en werd Belgie even welvarend als het thuisland van de meerderheid van zijn inwoners, Marokko.
Laatst gewijzigd door Dajjal : 29 mei 2009 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zolang jullie er simplistisch van uitgaan dat dit dan de schuld is van de inwijkelingen, en niet van het vlaamse volk, dat te decadent en te gemakzuchtig is om zijn eigen bestand op peil te houden, zit je verkeerd. zolang als je denkt dat inwijkelingen tevreden blijven om hier met een uitkering in armoede (tov hun omgeving niet tov hun thuisland) te blijven leven, dan zit je verkeerd, en dat kun je ook al zien (als ge het wilt zien natuurlijk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Raar - de cijfers tonen een ander beeld. Hoge verzuimcijfers bij jonge allochtonen in het onderwijs, disproportioneel hoge vertegenwoordiging van allochtonen in (jeugd)criminaliteit en drugsdelicten, en een torenhoge liever doppen dan moe zijn mentaliteit. Er zijn enkelingen die zichzelf echt inzetten voor een beter leven, en die dan ook een mooie toekomst uitbouwen. De grote meerderheid komt echter niet verder dan wat jammeren en zielig doen over racisme terwijl ze geen vaardigheden of werklust bezitten. Er zijn kansen genoeg, maar je moet niet verwachten dat ze je zo in de schoot geworpen worden, je moet er ZELF moeite voor doen !
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar maken ze inderdaad optimaal gebruik van de kansen in het onderwijs, voor zover hun ambitie rijkt. Deze van oorprong plattelandbevolking (1e generatie is op dit moment ruim tevreden met een diploma technische school, dat is al veeeel meer dan dat hun ouders ooit gehad hebben. Zolang jullie je blijven blindstaren op de problemen in de grootsteden, die buiten proportie uitvergroot, en weigeren te zien wat er WEL gaat op andere plaatsen, probern jullie alleen jezelf wat wijs te maken, en de dommerikken die jullie geloven van horen zeggen. Geen vaardigheden, alleen al je plan kunnen trekken om aan de dop te blijven is een vaardigheid. Jammergenoeg verkeerd ingezet. Ik heb ook een groottante die levenslang gedopt heeft, en nooit een slag gewerkt, oervlaams en slim. Jeugdcriminaliteit bevestigd in dit geval jammergenoeg alleen mijn stelling dat ze niet meer tevreden zijn met een uitkering om van te leven. Zolang er roepers zijn die eerst werk voor eigen volk schreeuwen, en sympathiseren met ondernemers die allochtonen weigeren, is die laatste uitspraak zeer hol, hopelijk besef je dat zelf ook. Laatst gewijzigd door spherelike : 29 mei 2009 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De zaken gaan goed en je moet iemand aanwerven (en geloof me hier in Belgie moeten de zaken al zeer goed gaan voor je iemand kan aanwerven, en deze persoon moet dan zeer veel centjes binnenbrengen wil je er je broek niet aan scheuren...) Er zijn 5 kandidaten voor de job, 4 autochtonen en 1 allochtoon. Van de 4 autochtonen zijn er 2 met 10+ jaar ervaring. Moet de bedrijfsleider de meer gequalificeerde autochtonen weigeren in het voordeel van de minder bekwame allochtoon ? Drijven we het nog wat verder, je hebt 2 kandidaten, 1 autochtoon, 1 allochtoon. Beide met exact dezelfde kwalificaties. De bedrijfsleider kiest de autochtoon. Moest hij voorkeur by default geven aan de allochtoon ? Ik heb zelf 3 turken, 1 amerikaan, 4 italianen, 1 Roemeen, 4 Britten, 2 schotten en 1 Spanjaard voor me werken (IT sector - hoog opgeleid). Ik denk niet dat je me kan betichten van enkel vlamingen aan te nemen ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VRT bijvoorbeeld, Departement van Onwikkelingssamenwerking, Ministerie van Onderwijs, etc etc. allemaal voor 99% wit (ik mag van een anti-racistische ridder hier op het Forum geen 100% meer zeggen (hij had één allochtoon gevonden bij de VRT)). Niet-Vlamingen zul je vooral aantreffen in het Midden -en Kleinbedrijf , omdat die vaak gedwongen zijn om keihard te concurreren. De beste moet dus worden aangenomen (het is net voetbal hè). De grote staats ondernemingen of semi-privésector hoeven dit niet, zodat deze vaak verwerven via "connecties"". Daarom zijn deze bedrijven zo wit. Blank zoekt blank. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 mei 2009 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor expats is dat toch abominabel Engels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het rapport van de Europese commissie (veel allochtonen, geen kleurlingen(for the record)) meette de mening van werkgevers. Het is daarom dat zelfverklaarde anti-racisme bolwerken zo wit zijn. Ondanks hun mondeling beleden strijd tegen veronderstelde racisten in de krochten van de samenleving wordt er voor elke nieuwe vacature systematisch uit het witte linkse netwerk geput. Ik vind dat een prachtig staaltje hypocrisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |