![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hebben jullie ook zo'n hekel aan wielertoeristen die denken dat de hele weg van hen is? Ik zie ze soms met hele meutes een drukke baan inpalmen... Terwijl er langs dezelfde baan een mooi fietspad loopt.
Akkoord, ze zijn volgens de wegcode niet verplicht om het fietspad te gebruiken maar dan moeten ze op zijn minst gegroepeerd blijven en met hooguit 2 naast elkaar rijden. Ze nemen echter dikwijls een loopje met de wegcode. Grote groepen zonder wegkapitein, zonder begeleidende auto... Als er een degelijk fietspad voorhanden is (zonder putten en bulten), zie ik niet in waarom het niet zou mogen gebruikt worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je volgende fouten; 1) een groep fietsers moet steeds het fietspad gebruiken en mag hier slechts van afwijken als ze begeleid zijn door een volgwagen met de nodige signalisatie vanaf 20 fietsers, eens meer dan 50 fietsers moet er ook een wagen voor rijden. 2) zij mogen nooit het andere verkeer hinderen en nooit de verkeersregels aan hun laars lappen. 3) hun fietsen zijn NOOIT in orde, want zijn rijden op koersfietsen en die worden dus enkel gebruikt in een koers, niet als recreatie. 4) vaak zijn deze weggebruikers na een tijdje niet meer nuchter, want tijdens hun vele haltes verbruiken zij alcohol houdende dranken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het weinig zal gebeuren, maar hier ben ik het nu eens helemaal met je eens! Sterker nog: die grote groepen wielertoeristen mocht men wat mij betreft verbieden op wegen waar geen fietspad is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Donkerbruin vermoeden... leuke woordspeling...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik lees nochtans het volgende in de wegcode: 43bis2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven. 43bis.3.1. De fietsers die in een groep van ten minste 51 tot ten hoogste 150 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven. Naar mijn bescheiden mening mogen ze dus wel op de rijbaan... Waar het mij om gaat is waarom ze geen gebruik maken van een degelijk fietspad als er wél een ligt. Aan signalisatie is er dikwijls ook een groot gebrek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Jep - ik refereer altijd liefdevol naar hen met de term "fluojanetten" door de idiote veelkleurige pakjes die ze aanhebben.
Een goeie streep gas geven en ze gewoon de kant inrijden. Werkt altijd.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pfff.....midlifers die ,om enkele uren weg te zijn van onder de sloef van hun madam,met andermans reclame op hun g*t gaan rondrijden....
Niet ergeren,enkel zich verwonderen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() En gewone fietsers lopen ook geirriteerd door die mannen ALS ze op fietspaden rijden.
Tis gewoon een pest...ze rijden snel en gevaarlijk en denken maar dat iedereen plaats moet maken voor hun. En bijna allemaal mannen tussen 40 en 60 die hun idolen na willen doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarnaast moet het steeds aangevraagd worden om ergens het verkeer door andere dan de politie te mogen regelen en moeten deze mensen ook nog eens een machtiging hebben, die enkel te bekomen is na het afleggen van een examen. Een groep van fietsers zonder de nodige begeleiding moet zich dus gedragen als een eenzame fietser. En men zou hier beter dezelfde regels invoeren als in Nederland, waar elke fietser verplicht is zich aan de regels te houden en het fietspad te gebruiken als dit aanwezig is. Daar zie je die wielerterroristen niet rijden zoals hier, want dan verspelen zij hun fiets. Voor mij mogen ze wielerterroristen trouwens vogelvrije verklaren, zodat iedere normale weggebruiker hen kan verplichten zich te gedragen in het verkeer of een ticket voor de enkel reis kan krijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die knallen er met een rotvaart over (voor mij is da toch snel ![]() Ofwel moet men ze maar op de gewone rijbaan laten maar hen dan wel verplichten om de snelheid van het gewone verkeer te volgen ... (50 of 70 per uur moet te doen zijn voor zo'n weekendsporter ![]() ![]() Laatst gewijzigd door manta : 31 mei 2009 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus een indirecte snelheidsbeperking die word opgelegd aan fietsen. En andere regel uit de verkeerswetten, verplicht iedere weggebruiker om steeds en overal veilig en verantwoord te kunnen stoppen voor elke onvoorziene hindernis. Een wielerterrorist moet dus ten alle tijden kunnen stoppen voor een kind of losgebroken hond, evenals voor een hert. iets waar geen enkel wielerterrorist aan voldoet, daar hun fietsen slechts zijn voorzien om een noodstop te kunnen maken tegen de snelheid van 30km per uur en zij hun voeten vaak vast hebben zitten in hun pedaalbeugels, wat hen beperkt tot een veilige noodstop tegen de snelheid van 2km/u. Laatst gewijzigd door Jantje : 31 mei 2009 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben eens een wielertoerist alleen tegengekomen die op de autoweg reed. Toen ik, als fietser, op de plaats die daarvoor voorzien was (en dus aangeduid) was, vond dat heersschap dat ik hem hinderde en begon hij te roepen.
Gezellige jongens dus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik doe ze eens goed schrikken door op het moment dat ik naast hen rijd eens goed te claxoneren. Pret verzekerd!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel bellen zie ik evenwel niet staan op de racefietsen van de wielertoeristen die hier passeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat jongeren het leuk vinden om,gekleed in al even belachelijke kledij,met van die alle-terreinfietsen de paden en weggetjes in het platteland en de bossen te terroriseren..... (wandelen,vogels kijken en luisteren,vissen....amper nog mogelijk)
Hee jongens,das ook niet cool zunne,als jullie ouder worden,de knoken en de rug het niet meer aankunnen,en de slavenring al jaren rond je ringvinger zit, zie ik jullie ook nog eindigen tussen die WTC's ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 31 mei 2009 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Er is zeker een probleem met bepaalde wielertoeristen groepen maar veralgemenen is ook niet noodzakelijk.
En laten we eens kijken naar feiten! Hoeveel ongevallen komen er jaarlijks voor waarin wielertoeristen groepen betrokken zijn of er oorzaak van zijn? En hoeveel ongevallen zijn er jaarlijks niet met gewone fietsers, meestal jongeren nota bene? En hoeveel ongevallen worden er niet veroorzaakt door roekeloze automibilisten? Met ene wielerkoersfiets zul je niet gauw iemand doodrijden zelfs niet met een snelheid van 50 km/h (wat wielertoeristen enkel halen als ze een helling afrijden) maar rijd eens met een auto met 50km/h tegen iemand? Diegene die met een auto rijd heeft meer verantwoordelijkheid dan diegene met de fiets, het enige wat een wielertoerist doet is het ergeren van jullie automobilisten en dit is dan individueel want heel wat mensen begrijpen die wielertoeristen! En nu we toch bezig zijn laten we het eens hebben om die moto's die ineens u voorbijvliegen? De tractoren die blijkbaar net tijdens de spitsuren rondrijden De personen van dikke wagens zoals BMW, Audi en mercedes die zich arrogant gedragen in het verkeer of de oudere mensen die meestal zodanig traag rijden dat ze een grote vorm van frustratie zijn voor iedereen of de autokes van 30km/h waar je geen rijbewijs voor nodig hebt of laten we het hebben over de infrastructuur waar ieder dorp onvriendelijk word gemaakt voor auto's kortom er zijn veel meer zaken die mij meer ergeren als automobilist dan af en toe een groep wielertoeristen die mij hinderen in het verkeer omdat ik voor eens niet op volle snelheid van punt A naar punt B kan vliegen ![]() heb je mss liever dat al die automobilisten met hun eigen wagen voor je taffelen op de weg? ![]() dus laat iedereen zijn pleziertje, u zult ook wel pleziertjes hebben en zaken doen op de openbare weg die anderen storen of die niet wettelijk zijn |
![]() |
![]() |