![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() Lekker elitair zo afgeven op de Amerikaanse vervlakking...
Ik vind de films van Spielberg over het algemeen prima entertainment. Niks mis met twee uurtjes in je zetel te zitten en te genieten van pretentieloze fantasie. De boog moet niet altijd gespannen staan. Munich vind ik trouwens prima geacteerd. Er zijn in de wereld weinig niet-Amerikaanse films die kunnen tippen aan de productiekwaliteit van de toppers die Hollywood ons presenteert. Vergeet niet dat het over *entertainment* gaat. Als ik inhoud wil vind ik mijn gading op Canvas en National Geographic. National Geographic is trouwens een vergif. Hoeveel nachten ik al tot de vroege uurtjes ben blijven plakken aan mijn TV-scherm... ![]()
![]() |
#102 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
Volgens mij geef je gewoon kritiek omwille van de kritiek. Ik zeg niet dat Syriana de perfecte film is. Ik stel gewoon vast dat hij een zeer realistisch beeld geeft (voor zover ik weet, uiteraard) over de Amerikaanse buitenlandpolitiek. En het is dat dat GC viseerde, en het is dus ook dat dat hij uitwerkte in zijn film. Het Middenoosten aspect van het verhaal is slechts bijzaak ten uitleg van het America aspect. Bijgevolg is het niet zo erg dat het wat minder is uitgewerkt. Daarnaast wil ik opmerken dat je wel heel erg puriteins bent als je niet kunt verdragen dat een politieke film over de Amerikaanse buitenlandpolitiek benadrukt dat de VS geen belang heeft in en dus tegengas geeft aan een omwenteling en versnelling van de modernisering van een (te) vastgeroeste maatschappij.
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor degenen die Spielberg's films zo'n pulp vinden, jullie moeten dan toch urenlang , film na film van hem bekeken hebben vooraleer tot die conclusie te komen - of is't alleen maar 'van horen zeggen' om superintellectueel' over te komen? (Nee nee geen verwijt - vraag vraag - sommigen hier hebben het gevoel dat ze steeds opnieuw het wiel moeten uitvinden, terwijl alles wat hier op het hele forum staat al tig-maal is gezegd en geschreven. Schindler's List is niet de slechtste, alleen maar ongeloofwaardig omdat Schindler zelf waarschijnlijk niet zo altruïstisch was als hij in de film wordt afgeschilderd, in eerste instantie was hij enkel uit op winstbejag.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet je je tv-scherm eens dringend proper maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer moest ik eigenlijk niet weten. Ondertussen 102 posts verder ![]() Quelle affaire ![]()
![]() |
![]() |
#107 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
GC zegt: de Amerikanen zijn slecht, want zij doden de goeden. Er zijn echter goeden noch slechten en geopolitiek is geen strijd tussen goed en kwaad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... filosofen zorgen voor onnodige informatie en bedreigen daarmee de resources van de planeet door zuurstof, papier en computers te gebruiken.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 mei 2009 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
Ik heb de in Syriana geschetste VS buitenlandpolitiek ook nooit als een strijd tussen goed/kwaad gepercipieerd. Eerder tussen goed/andere financiële belangen.
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik u ook even wijzen op de meest handige persoon die ooit over het scherm kwam ???
http://en.wikipedia.org/wiki/Some_Mothers_Do_'Ave_'Em Dank zij die serie heb ik ook de moeite gedaan om mezelf een doe het zelf enceclopedie aan te schaffen . Sindsdien kan ik ook alles zelf kapot krijgen ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voorts is de elitaire smaak en de weerzin tegen de wancultuur iets dat groeit. Wie voldoende sterk is, leert, juist uit de confrontatie met de pulp, dat deze pulp hem of haar schadelijk is en niet met hem / haar resoneert. Evola zou hen - en nu zal Flanel mij indien nodig corrigeren - de "tijgerruiters" noemen. Citaat:
Je moet b.v. eens de oorspronkelijke versie van "Dirty Dancing" bekijken: dat is pure klassenstrijd! Of eerder: een heilige drievuldigheid klassenstrijd - vrouwenemancipatie - sexuele bevrijding.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 31 mei 2009 om 12:35. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PS: Je moet de elitaire smaak van het plat cultuursnobisme onderscheiden. De cultuursnobs vinden b.v. zelfs een afschuwelijke draak als "Mulholland Drive" goed.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 31 mei 2009 om 12:37. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor jou is iedereen gek die voor zichzelf denkt, voorbij de kleinburgelijke gemeenplaatsen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 31 mei 2009 om 12:42. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van die zelfverklaarde omhooggevallen elitaire cultuur-predikanten, verlos ons Heer.
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#118 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer het zelf ook eens, misschien lukt het jou ook wel.
![]() |
#120 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcohol und Christenthum, die zwei Mittel der Corruption! ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |