![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Hollanderhaat in Vlaanderen? Onbegrip van Nederland voor de onafhankelijkheidsstrijd van Vlaanderen?
Ik heb er in elk geval nog niks van gezien. Mijn beste vriend heeft een Nederlands lief en deelt een appartement met een Nederlander. Elke keer als ik daar kom is het ook erg leuk en gezellig. Ze zijn ondertussen ook helemaal overtuigd van de Vlaamse zaak en zo pro-Vlaams als je kan zijn zonder het zelf te zijn. Wat mezelf betreft, ik breng nogal wat tijd door in chatrooms met ongeveer 70% Nederlanders en 30% Vlamingen, ook nooit iets van wederzijds racisme gemerkt. Plaagstootjes dat wel, maar daar moet je tegen kunnen.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Vlaanderen met zijn volgens de VN voor racistische misdaden ongestraft politieoptreden. - Vlaanderen waar, alweer volgens gegevens verstrekt aan de VN, allochtonen voor dezelfde misdaad strenger worden gestraft, om dan zonder die cijfers te beweren dat die vreemden meer criminelen voortbrengen. De VN deed een twintigtal aanbevelingen, waaronder het simpelweg interneren van vb-ers. Konden we dat niet zelf bedenken? Voila. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee opmerkingen daarbij: 1)Ken jij één Europees land waar dat niet zo is? (Er liggen onderzoeken met exact dezelfde conclusies in Frankrijk, Duitsland, Spanje en Griekenland). 2)Hebben we in Belgie niet te maken met een verregaand gepolitiseerd justitiebolwerk, zodat, het inderdaad schrijnende verschil in straftoemeting, in ieder geval niet aan het VB kan worden toegeschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het probleem van Vlaanderen niet (én dat van Belgie) dat foutief en/of corrupt politieoptreden sowieso niet of nauwelijks wordt bestraft?
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 mei 2009 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat namelijk over de discrepantie tussen de mening van (veel) expats en de werkelijke situatie. Misschien zou u alvast eens beginnen om grenzen te respecteren. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 mei 2009 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze thread heb ik juist zeer goed begrepen en de werkelijke situatie is juist zo! Ik erken me totaal in wat die meeste expats zeggen en ik begrijp 100% hun negatieve standpunten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() tvalt niet op dat u brusselaar bent...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In Nederland is het overigens noch erger. Daar worden de getraumatiseerde slachtoffers verplicht zich met de daders te verzoenen, alsof zij kibbelende kinderen zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In de UK heb ik ooit eens een dame bij de kapper horen uitweiden over de bacteriën en ziekten die vanuit het continent door de kanaaltunnel kwamen. Ik heb ooit eens een hele middag gegolft met een Brit en toen ik zei dat ik Belg was zei hij droogweg "Oh what a relief, I thought I spent the whole afternoon playing golf with a German". Het Europa bashen is daar ook nog veel populairder dan in onze contreien, het superioriteitsgevoel enkel geëvenaard door de Fransen. In Duitsland zijn we ooit eens met de hele familie uit een taxi gestapt omdat de chauffeur aan tirade afstak en vond dat buitenlanders Duitse jobs afnamen. Wat natuurlijk wel klopt is de afkeer voor het Frans in Vlaanderen. Het verbaast me dan ook niet dat aan de grammatica van de meeste van die commentaren een nogal Frans tintje zit. Uiteraard keur ik dat niet goed, maar je moet in Noord-Ierland ook niet met een T-shirt van de paus rondlopen of als Amerikaan in Engeland naar de 'highway' of 'gas station' vragen. Ik ben als kleuter ooit een hele namiddag in de hoek moeten gaan staan omdat ik samen met enkele Poolse vriendjes oorlogje had gespeeld met (en tegen) mijn Duitse klasgenootjes. Elk land heeft zijn geschiedenis en gevoeligheden, jammerlijk genoeg is de Franse taal daar in België het slachtoffer van. Vandaar dat ik niet begrijp dat mensen (en vooral Franstaligen) dit land persé willen samenhouden.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 31 mei 2009 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dag dat de francofone brusselaars gaan accepteren dat wij in brussel vlaams spreken en in winkels graag worden geholpen in onze eigen taal zonder te worden uitgescholden voor sale flamand zal de dag zijn dat er een wederzijds begrip kan ontstaan tussen de beide taalgroepen.... Maar blijkbaar dient voor U alléén maar de vlaamse groep alles te accepteren zodat de francofone groep ongestoord zijn éénzijdig taalracisme mag aanhouden..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik stel voor dat je het eens uitprobeert. Het is meestal lachen geblazen met hun pogingen. "sale flamand" heb ik in mijn hele leven noch nooit iemand mij horen noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burgemeester
|
![]() Je moet maar al in Vilvoorde bij een bedrijf aankomen waar ze dood leuk tegen je zeggen dat je geen belg bent , maar een vlaming . Een franstalige die dacht dat ik geen frans verstond . Langs ene kant vatte ik het goed op want ben ook geen Belg maar anderszijds dat een franstalige , zonder ik maar 1 woord had gezegd , mij direct aanviel dat ik geen Belg was maar een Vlaming en het enige wat ik deed was mijn job...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Mag dat in het Nederlands, of moet het in het Frans? 2. Geen probleem. 3. Als ze niet zitten te zaniken en/of te mopperen dat ze eigenlijk in de vraie dimension of in de corridor wonen, evenmin een probleem. 4. Heb ik nog nooit gedaan. Het kunnen altijd toeristen zijn, hé. Maar als ik boodschappen doe, wil ik wel dat ik dat in het Nederlands kan doen, zeker in Vlaanderen. 5. Het wordt tijd dat onze compatriotes ook eens beginnen nadenken over de oorsprong van hùn imago. Dat zal ook al helpen. 6. Toch bedankt dat ge ons nog een keuze laat. Als ze tenminste niet met het mes op de keel moet worden gemaakt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel, zelfs zonder drank zijn Fransen van redelijke en duidelijke argumenten te overtuigen. Een goede raad : praat, eerder dan over taalaspecten, over het totaal scheefgetrokken financiëel aspect van de verhouding tussen de gemeenschappen in België. Haal het verbijsterend verschil in werkloosheidsgraad aan tussen het Noorden en het Zuiden des lands. Laat weten wat het ons, de Fransen, zal kosten als we er de Wallons 'gratis' bijkrijgen. Meestal heb je dan niet eens pot en pint nodig om te overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |