![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom delen ze Visa-kaarten uit aan kansarmen? Uit liefdadigheid? Omdat de wet hen daartoe verplicht? Complete onzin! Zie maar dat je met jouw verstand zelf niet bedrogen wordt door krediethaaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn wel kredietonwaardige mensen. Mensen die in de McDonalds staan te werken zijn niet kredietwaardig om 7 kredietkaarten actief te gebruiken of om een villa neer te zetten die ze in de verste verte nog niet kunnen afbetalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() Nee, dat zijn geen mensen die er tegen zijn. Om er tegen te zijn, moet je eerst begrijpen hoe ze werkt. Dat zijn mensen die eens in de "kwaliteitskrant" hebben gelezen dat er crisis is en denken dat lineaire maatregelen zullen helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vooral jonge mensen zonder spaarcenten en een ver in de toekomst liggende erfenis zijn tegen ingrijpen.
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Volledig gelezen ondertussen. Hoog tijd dat ik me een keer verdiep in die problematiek. Congo en een aantal afrikaanse landen zijn msschn wel niet representatief voor de rest v d wereld. Ik laat even bezinken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder moet je eens wat lezen over Afrika en wie wat doet daar. Je zal een heleboel dingen ontdekken, die daar volkomen "rechtmatig" gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu gaat onze circusbaron weer zeggen dat ik met autoritaire stromingen flirt. ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 juni 2009 om 01:54. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Flirt? Je bent er net geen tong mee aan het draaien!
![]() |
#215 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'A dominant power' ? wie ? wat ? waar ? Laatst gewijzigd door Knipp : 1 juni 2009 om 02:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor zover ik kan zien zijn er in België geen tegenstanders van de vrije markt. Zelfs de vakbonden niet. Tegenstanders bestaan enkel in een marginale oppositie en vooral op papier. Zou het dus eerder de kortwiekers van de vrije markt noemen. Laatst gewijzigd door Knipp : 1 juni 2009 om 02:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht aan een idee van invoertaks, niet zozeer bedoeld om een overheidsinkomen te genereren of markten af te schermen, maar als stimulans om de prijzen van grondstoffen en arbeid naar elkaar toe te laten groeien.
bvb: Stel dat ik mijn mijnwerkers een loon betaal dat overeenkomt met de koopkracht van een halve euro dagloon in Europa. En stel dat de minimumdaglonen in Europa voor werk in gelijkaardige omstandigheden op X euro liggen. Dan zou ik een invoertaks bepleiten gelijk aan (X-0,5)*T met T het aantal dagen arbeid dat in dat product steekt. Aangezien die bedrijven nu reeds bijhouden hoeveel arbeid elk product kost, is dat niet eens zo heel moeilijk te implementeren. Zo'n regeling zou de overheid toelaten die gelden aan te wenden als ontwikkelingshulp, terwijl de consument niet meer bijdraagt tot het plunderen van een half continent. Ook de stimulans om de plunderen voor die bedrijven valt weg, aangezien dit onrechtmatige deel van de winsten toch afgeroomd wordt.
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werking is nochtans bijzonder simpel: Vraag en aanbod bepalen de werking. Lineaire maatregelen uit een kwaliteitskrant?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Nee, zo simpel is de werking dus niet. Maarja, iemand die zegt dat men armoede moet belasten zodat mensen harder werken, zal ook geen hoogstaande uitspraken doen over eender welk onderwerp.
|
![]() |
![]() |