![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is een Boeddhistische techniek. Kan ook nuttig zijn voor jou om eens wat mystiek te brengen in je gebeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het liberalisme zorgt ervoor dat de drie begeerten, die een hinder en een afleiding zijn, en die indien ze beoefend mogen worden met een bepaalde stijl en discipline benaderd moeten worden, gezien worden als het enige wat geluk kan voortbrengen, en wanneer men dit durft te ontkennen wordt men gezien als fascist. Citaat:
Ja, dan geloven ze dat. Er zijn mensen die geloven dat de Aarde 6000 jaar oud is. Da's niet zo relevant, wat ze geloven. Wat relevant is, is hoe dingen werkelijk zijn. De liberalen geloven dat mensen zelf die weg zoeken. De realiteit is anders. Passieve macht, weetjewel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 1 juni 2009 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aight, my niggah? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() Geen. Ik had het over de niet-lineaire werking van menselijke verlangens. Lineariteit in een wiskundig systeem impliceert dat voor alle lineaire combinaties van vectoren, vectoren die evenwijdig lopen enkel qua norm en qua zin verschillen. Menselijke verlangens werken een tikkeltje anders, daar eenzelfde combinatie van drie verlangens meer dan een gedaante kan aannemen.
Daarom dat mensen bokkensprongen maken bij het nastreven ervan, en daarom de vreselijke nonlineaire werking van samenlevingen die ervoor zorgt dat men geen wiskundige modellen kan opstellen die binnen een redelijke tijd oplosbaar zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En jij vroeg een woordje uitleg over de non-lineairiteit. Dus gaf ik een woordje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Minister-President
|
![]() Dat is wat ik bedoelde wanneer ik zei dat je woordgebruik bepaalde dingen verraad.
![]()
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon nee leren zeggen tegen reclame of de nieuwste producten kan ook al volstaan. Al die zever over bovennatuurlijke krachten die jou verplichten dingen te verkopen, of die jouw vrijheid zogezegd zouden beperken gaan je niet veel helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Banneling
|
![]() Zullen we de uitstap in patattenzak toch doorvoeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() Wat dacht je? Dat de mens een oneindige bron aan vrije wil zou zijn?
Zie je bijvoorbeeld mensen ooit stenen werpen 20 centimeter naast een lantaarnpaal, uren aan een stuk, just for the sake of it? Awel, ik niet. En weet je waarom niet? Omdat dit doen geen onderdeel is van het verlangenspakketje! Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 1 juni 2009 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Algemene uitspraken over ideologieën zijn moeilijk. Ook het liberalisme kan tot een dictatuur leiden. Wat heb je aan vrijheid van keuze in theorie als je in de praktijk niet de (financiële) mogelijkheden hebt te kiezen. Voor vele liberalen is een extreme ongelijke verdeling van rijkdommen gewoon geen probleem, nochthans is het de oorzaak van veel onrechtvaardigheid. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2009 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo ook kan de begeerte naar comfort, dus het lui liggen carapintelieren en doppen, sterker zijn dan de begeerte naar kennis (Frans leren). Wat die scholen betreft: niet echt een gepast voorbeeld, medunkt. Dat school gelijk is aan leren is een illusie. Maar da's voer voor een andere set draden. Wat die isolatie en ascese betreft (kloosters): daar snijd je de kern aan. Er zijn inderdaad dingen die de begeerten overstijgen. Die daarbuiten liggen. Helaas zijn ze onvatbaar voor mensen. Geen enkele liberaal begrijpt ze, immers: moest de liberaal ze begrijpen was hij geen liberaal. Ik ben op dit forum weggelachen geweest toen ik probeerde uit te leggen dat zulke dingen er zijn. Ik weet niet of ik moet blijven proberen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |