Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 12:01   #241
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Welke andere partij rich zich specifiek tegen die "nieuwe belgen"?
En wat maakt dit voor verschil uit? Buiten dat jij kan gaan roepen dat een groot deel van de stemmen van spa van "nieuwe belgen" zijn? Dit heeft 0.0 relevantie.

je vergeet groen nog en SLP of PVDA !

die "nieuwe belgen" dienen vooral voor franstalige stemmen op te leveren in Brussel en Wallonië !

Vlaams Belang, NVA, LDD en VLD hebben er NIETS aan ! CD&v SPa Groen enz... stemmen alleen mee om hun zusterpartijen te plezieren over de taalgrens en de balans te laten overhellen tegen het Vlaams Belang in Vlaanderen ! Wat is het impact van 300.000 nieuwe Vlaamse kiezers en 500.000 in Brussel en Wallonië sind Verafstoot I, nieuwe kiezers die zeker NIET voor het Vlaams Belang stemmen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 2 juni 2009, 12:02   #242
Dimensie
Banneling

Standaard

, het
Citaat:
geef daar dan bewijzen van.
Moet ik heel het onderwijsbeleid van Frank Vanden Broucke uit de doeken doen?

Trouwens k9 het beperkt zich niet enkel tot het onderwijs. Ooit gehoord van positieve discriminatie? Fiskale tegemoetkomingen bij het aanwerven van Nieuwe Belgskes.

Ga je dat ook ontkennen?

Citaat:
Ja, en ? Jou stelling dat ze na het initiële etnisch stemmen uitzwermen is met deze cijfertjes niet bewezen hoor.

Je beseft toch dat die 2e generatie migranten waren?
je geeft geen antwoord op mijn vraag. Bewijs de uitwaaiering naar niet-etnische kandidaten ...

Laatst gewijzigd door Dimensie : 2 juni 2009 om 12:05.
Dimensie is offline  
Oud 2 juni 2009, 12:07   #243
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
nieuwe kiezers die zeker NIET voor het Vlaams Belang stemmen ?
Laat het Belang daar eens iets aan doen, asjeblief!
E. Gidius is offline  
Oud 2 juni 2009, 12:12   #244
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Vlaams Belang, NVA, LDD en VLD hebben er NIETS aan ! CD&v SPa Groen enz... stemmen alleen mee om hun zusterpartijen te plezieren over de taalgrens en de balans te laten overhellen tegen het Vlaams Belang in Vlaanderen ! Wat is het impact van 300.000 nieuwe Vlaamse kiezers en 500.000 in Brussel en Wallonië sind Verafstoot I, nieuwe kiezers die zeker NIET voor het Vlaams Belang stemmen ?
En? Dan moet het VB zijn programma maar aanpassen he?

Alhoewel dat weinig opbrengt zolang men mensen aan de top heeft zoals annemans en de winter die spreken van primitieven en pensioenstelers.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 2 juni 2009, 12:19   #245
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
, het

Moet ik heel het onderwijsbeleid van Frank Vanden Broucke uit de doeken doen?
Neen jij beweerd dat subsidies verdeeld worden op basis van afkomst ik op basis van noodzaak. Je moet enkel dat stukje bewijzen.

Dat betekend dus dat een autotistisch vlaams kind GEEN maar een geimmigreerd VS kind WEL subsidies krijgt.

Citaat:
Trouwens k9 het beperkt zich niet enkel tot het onderwijs. Ooit gehoord van positieve discriminatie? Fiskale tegemoetkomingen bij het aanwerven van Nieuwe Belgskes.
positieve discriminatie in belgie bestaat amper (en ik ben daar net zo goed tegen)

Citaat:
je geeft geen antwoord op mijn vraag. Bewijs de uitwaaiering naar niet-etnische kandidaten ...
Ok hier is er nog 1:

http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/loobuyck1.htm

De ervaring in Nederland leert dat allochtonen zich vrij snel in de autochtone politieke cultuur inpassen. Dit gaat ook op voor België: steeds meer allochtonen schakelen zich in in de traditionele partijen
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 2 juni 2009, 12:32   #246
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen jij beweerd dat subsidies verdeeld worden op basis van afkomst ik op basis van noodzaak. Je moet enkel dat stukje bewijzen.
Wil het nu juist lukken dat het de Nieuwe Belgskes zijn die 'noodzaak' hebben aan extra-subsidies omdat ze thuis nog denken en er van generatie op generatie van overtuigd blijven dat Berbers en Arabisch de Belgische landstalen zijn.

Citaat:
Dat betekend dus dat een autotistisch vlaams kind GEEN maar een geimmigreerd VS kind WEL subsidies krijgt.
Uiteraard, krijgt dat VS kind subsidies (enfin de school) als het een taalachterstand heeft. Het autistisch kind krijgt dat ook, want dat zit in het bijzonder onderwijs en dat is een categorie apart.

De kans is klein dat er voor het US kind subsidies moeten opgehoest worden want die kindjes gaan meestal naar de Internationale School waar de leerstof in 't Engels gegeven wordt.

Citaat:
positieve discriminatie in belgie bestaat amper (en ik ben daar net zo goed tegen)
Positieve fiskale discriminatie bestaat, hoe je het ook draait of keert.

Citaat:
Ok hier is er nog 1:

http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/loobuyck1.htm

De ervaring in Nederland leert dat allochtonen zich vrij snel in de autochtone politieke cultuur inpassen. Dit gaat ook op voor België: steeds meer allochtonen schakelen zich in in de traditionele partijen
Ah se, je aanvaardt nu toch analyses op basis van het criterium Nieuwe vs Oude Belgen. Vandaar dat mijn initiële vraag interessant blijft : zou de Spa de kiesdrempel nog halen zonder de Nieuwe Belgen?

PS. Doe wat aan die dt-fouten
Dimensie is offline  
Oud 2 juni 2009, 12:46   #247
k9

Standaard

Citaat:
Wil het nu juist lukken dat het de Nieuwe Belgskes zijn die 'noodzaak' hebben aan extra-subsidies omdat ze thuis nog denken en er van generatie op generatie van overtuigd blijven dat Berbers en Arabisch de Belgische landstalen zijn.
Hoe de debiele opmerkingen achterwegen, ik snap dat je iets heb tegen "nieuwe belgen"

Citaat:
Uiteraard, krijgt dat VS kind subsidies (enfin de school) als het een taalachterstand heeft. Het autistisch kind krijgt dat ook, want dat zit in het bijzonder onderwijs en dat is een categorie apart.
Dus je zegt hetzelf al het is gebaseerd op wie het nodig heeft niet op afkomst.
Wat jou dan stoort is dat allochtonen dit meer nodig hebben dan autochtonen, lijkt me logisch.

Citaat:
Positieve fiskale discriminatie bestaat, hoe je het ook draait of keert.
Heel beperkt

Citaat:
Ah se, je aanvaardt nu toch analyses op basis van het criterium Nieuwe vs Oude Belgen. Vandaar dat mijn initiële vraag interessant blijft : zou de Spa de kiesdrempel nog halen zonder de Nieuwe Belgen?

PS. Doe wat aan die dt-fouten
Die vraag blijft nog steeds puur academisch je kan je net zo goed afvragen of het VB zonder racisten de kiesdrempel haalt .

k9 is offline  
Oud 2 juni 2009, 13:03   #248
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe de debiele opmerkingen achterwegen, ik snap dat je iets heb tegen "nieuwe belgen"
Niets debiel, jij negationist ! T'is de keiharde realiteit, vraag maar aan Frank Vanden Broucke die er heel zijn onderwijsbeleid heeft moeten op afstemmen.
Je weet toch hoe dramatisch de school- en academische prestaties van die Nieuwe Belgen zijn? Binnenkort moeten ze vanaf 3 jaar verplicht naar het kleuteronderwijs. Waarom zou dat zijn, denk je? Ben je werkelijk zo ... tja laat maar.

Citaat:
Dus je zegt hetzelf al het is gebaseerd op wie het nodig heeft niet op afkomst.
Ik stel vast wie dat hoofdzakelijk nodig heeft, en dat zijn niet de Amerikanen en ook niet de Chinezen. En dat weet jij natuurlijk ook. T'is natuurlijk genant om van verrijkers te spreken als er van verrijking niks te zien. Tenzij je overlast als verrijking ziet natuurlijk. Kan ook, er zijn er veel die hunnen boterham daarmee verdienen.

Citaat:
Wat jou dan stoort is dat allochtonen dit meer nodig hebben dan autochtonen, lijkt me logisch.
Natuulijk stoort het mij dat er met mijn belastinggeld gedweild wordt met de kranen open. Het zijn nl steeds dezelfde categorie vreemdelingen die een analfabete bruid of gom invoeren (75 %) en dan hun kindjes in de taal van hun 'moederland' opvoeden, zodat die van meetaf aan een achterstand hebben waardoor er weer extra belastinggeld in het onderwijs moet gepompt worden om die kinderen te laten bijbenen.
Als gij uw geld in bodemloze putten wil vergooien omdat dat multikultureel correct klinkt, ga dan je gang maar hoor.

Citaat:
Die vraag blijft nog steeds puur academisch je kan je net zo goed afvragen of het VB zonder racisten de kiesdrempel haalt .
Natuurlijk mag jij je dat afvragen. Ik ben niet zo'n oh verdraagzame verzuurde die je naar een goelag gaat sturen of je gaat muilkorven omdat je een verkeerde vraag stelt. Ik ga je zelfs niet uitschelden voor extreem linkse PVDA , Groene of Spa-er, of zo.
Dimensie is offline  
Oud 2 juni 2009, 13:04   #249
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Uitslagen 2004:

Europees parlement: VB: 23.16%
Vlaams parlement: VB: 24.15%
VB krijgt inderdaad klappen. Maar er zullen er nog zijn...

We worden op 8 juni wakker met de vaststelling dat Vlaanderen hopeloos verdeeld is en een gemakkelijke prooi voor Reynders en co. Meteen wordt door de liberale familie MR-FDF-VLD al uitgekeken om hun leiderschap met Verhofstadt federaal te hernieuwen, maar nu met een Franstalige opvolger gezien MR-FDF wellicht de grootste partij wordt in het parlement (niet noodzakelijk in aantal Belgische kiezers). Struikelblok blijft echter het BHV-arrest, waardoor geen geldige verkiezingen kunnen doorgaan in deze kiesomschrijving. Tot nu speelde het negeren van het BHV-arrest catastrofaal nog in het voordeel van de daders waardoor Vlaanderens hoop "Vlaams Kartel" werd uit elkaar gespeeld.
Pol is offline  
Oud 2 juni 2009, 13:13   #250
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
VB krijgt inderdaad klappen. Maar er zullen er nog zijn...

We worden op 8 juni wakker met de vaststelling dat Vlaanderen hopeloos verdeeld is en een gemakkelijke prooi voor Reynders en co. Meteen wordt door de liberale familie MR-FDF-VLD al uitgekeken om hun leiderschap met Verhofstadt federaal te hernieuwen, maar nu met een Franstalige opvolger gezien MR-FDF wellicht de grootste partij wordt in het parlement (niet noodzakelijk in aantal Belgische kiezers). Struikelblok blijft echter het BHV-arrest, waardoor geen geldige verkiezingen kunnen doorgaan in deze kiesomschrijving. Tot nu speelde het negeren van het BHV-arrest catastrofaal nog in het voordeel van de daders waardoor Vlaanderens hoop "Vlaams Kartel" werd uit elkaar gespeeld.
Ben het eens met de perceptie dat Vlaanderen hopeloos verdeelt zal ontwaken de 8ste juni. Iets wat waarschijnlijk niemand ten goede kan komen. Echter is er ook de perceptie dat indien we als open prooi voor Reynders door het leven moeten gaan dit misschien kan leiden tot een verdere radicalisering van de Vlamingen.

BHV is een zeer heikel punt, echter vrees ik een beetje voor de ongeldigheid van van de verkiezingen. Welke rechtbank gaat daar nu uitspraak over doen? Het zit hoe dan ook in de parlementaire mallemolen. Vooralsnog is het daar niet uit. Een rechter moet,volgens de principes van de rechtspraak, uitspraak doen en die uitpraak kan net zo goed uistel zijn in functie van de parlementaire werkzaamheden.
Oud 2 juni 2009, 13:28   #251
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En? Dan moet het VB zijn programma maar aanpassen he?

Alhoewel dat weinig opbrengt zolang men mensen aan de top heeft zoals annemans en de winter die spreken van primitieven en pensioenstelers.
Kom, het is nu eenmaal de armoede die men invoert. Of hebt gij er een ander idee over ?
Bob is offline  
Oud 2 juni 2009, 13:38   #252
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ben het eens met de perceptie dat Vlaanderen hopeloos verdeelt zal ontwaken de 8ste juni. Iets wat waarschijnlijk niemand ten goede kan komen. Echter is er ook de perceptie dat indien we als open prooi voor Reynders door het leven moeten gaan dit misschien kan leiden tot een verdere radicalisering van de Vlamingen.

BHV is een zeer heikel punt, echter vrees ik een beetje voor de ongeldigheid van van de verkiezingen. Welke rechtbank gaat daar nu uitspraak over doen? Het zit hoe dan ook in de parlementaire mallemolen. Vooralsnog is het daar niet uit. Een rechter moet,volgens de principes van de rechtspraak, uitspraak doen en die uitpraak kan net zo goed uistel zijn in functie van de parlementaire werkzaamheden.
In eerste instantie moet er dan een klacht komen bij het Grondwettelijke Hof (vroegere Arbitragehof) en op basis van het reeds in 2003 uitgebrachte arrest is de uitspraak al bekend : ongeldig met huidige discriminerende kieskring BHV.

Heikel punt is misschien dat het uitschrijven van dergelijke ongrondwettelijke verkiezingen niet vooraf kunnen worden vermeden. Als we nu zien dat Depadt de illegale oproepingsbrieven van Maingain in de Vlaamse rand niet terechtwijst, zitten dergelijke ongerijmdheden blijkbaar ingebakken in ons huidig Belgisch politiek bestel.
Pol is offline  
Oud 2 juni 2009, 13:57   #253
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Laat het Belang daar eens iets aan doen, asjeblief!
Het laatste wat het VB nu moet gaan doen, is standpunten wijzigen in de hoop op wat extra (vreemdelingen)stemmen. De partij is overigens niet in staat op te bieden tegen de traditionelen, wat dat betreft.
Herr Oberst is offline  
Oud 2 juni 2009, 14:04   #254
k9

Standaard

Citaat:
Niets debiel, jij negationist ! T'is de keiharde realiteit, vraag maar aan Frank Vanden Broucke die er heel zijn onderwijsbeleid heeft moeten op afstemmen.
Je weet toch hoe dramatisch de school- en academische prestaties van die Nieuwe Belgen zijn? Binnenkort moeten ze vanaf 3 jaar verplicht naar het kleuteronderwijs. Waarom zou dat zijn, denk je? Ben je werkelijk zo ... tja laat maar.
Bij bepaalde is dat idd slecht, vandaar dat er daar meer geld naartoe gaat, waartegen jij protesteerd, wat is dan jouw oplossing voor dit probleem?

Citaat:
Ik stel vast wie dat hoofdzakelijk nodig heeft, en dat zijn niet de Amerikanen en ook niet de Chinezen. En dat weet jij natuurlijk ook. T'is natuurlijk genant om van verrijkers te spreken als er van verrijking niks te zien. Tenzij je overlast als verrijking ziet natuurlijk. Kan ook, er zijn er veel die hunnen boterham daarmee verdienen.
meer debiele opmerkingen, is dat nu echt nodig, wat is er mis met gewoon een disussie zonder die onzin ertussen?

En jij stelt vast wie het nodig heeft en daar gaat het geld naartoe, lijkt me logisch.

Citaat:
Natuulijk stoort het mij dat er met mijn belastinggeld gedweild wordt met de kranen open. Het zijn nl steeds dezelfde categorie vreemdelingen die een analfabete bruid of gom invoeren (75 %) en dan hun kindjes in de taal van hun 'moederland' opvoeden, zodat die van meetaf aan een achterstand hebben waardoor er weer extra belastinggeld in het onderwijs moet gepompt worden om die kinderen te laten bijbenen.
Dan moet je reageren tegen dat, en niet tegen de subsidies voor scholen want volgens jezelf zit daar het probleem.

Citaat:
Natuurlijk mag jij je dat afvragen. Ik ben niet zo'n oh verdraagzame verzuurde die je naar een goelag gaat sturen of je gaat muilkorven omdat je een verkeerde vraag stelt. Ik ga je zelfs niet uitschelden voor extreem linkse PVDA , Groene of Spa-er, of zo.
Nee je scheld niet

k9 is offline  
Oud 2 juni 2009, 14:05   #255
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kom, het is nu eenmaal de armoede die men invoert. Of hebt gij er een ander idee over ?
Het hoeft niet zo, migratie kan wel mensen binnenlaten die we effectief kunnen gebruiken dat gebeurd nu ook alleen in te beperkte mate en te willekeurig.

k9 is offline  
Oud 2 juni 2009, 14:24   #256
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee je scheld niet
Inderdaad, dat laat ik aan jou over. Doe je dat altijd, elk feit dat niet in je roze multikulplaatje past afdoen als debiel? Belachelijk hoor. T'is mijn fout niet dat jullie contant over "verrijking" spreken terwijl de realiteit wel wat anders laat zien. Het is wel typisch voor die oh zo grote verdraagzamen om intens kregelig te worden als ze met de neus op de realiteit gedrukt worden.

By the way, je mag echt wat gaan doen aan die ongelofelijke dt-fouten.
Shame on you !
Dimensie is offline  
Oud 2 juni 2009, 14:25   #257
Niko Bellic
Lokaal Raadslid

Niko Bellic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het laatste wat het VB nu moet gaan doen, is standpunten wijzigen in de hoop op wat extra (vreemdelingen)stemmen. De partij is overigens niet in staat op te bieden tegen de traditionelen, wat dat betreft.
Jammer, maar zo blijft de Vlaamse aanwezigheid in Brussel er één van autochtone Vlamingen tegenover de rest van de wereld en wordt de vijver waaruit het VB - en de Vlaamse partijen in het algemeen - zijn stemmen kan halen ieder jaar weer een stukje kleiner. Reken zelf uit wat zoiets doet met de kansen om van Brussel ooit de hoofdstad van een zelfstandig Vlaanderen te kunnen maken.
Niko Bellic is offline  
Oud 2 juni 2009, 14:25   #258
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hoeft niet zo, migratie kan wel mensen binnenlaten die we effectief kunnen gebruiken dat gebeurd nu ook alleen in te beperkte mate en te willekeurig.
Let op het woord 'kan'.
Dimensie is offline  
Oud 2 juni 2009, 14:32   #259
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hetgeen nu gebeurt is dat Polen komen, om hier in den bouw te werken... (taken die veel beter door werkloze migranten zouden uitgeoefend worden, de scholingsgraad van de Polen ligt niet zo hoog - allé, om ne werkloze migrant te vervangen, laat men ne andere migrant binnen). Maar hetgeen men zou willen, maar hetgeen niet gebeurt, is dat hooggesschoolden naar hier zouden migreren. Deze laatste weten wel beter. Neem daarbij dat de Belgen hun studiekeuze mee laten bepalen, door het gemak van de studie...
Bob is offline  
Oud 2 juni 2009, 14:36   #260
k9

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat laat ik aan jou over.
Ja negationist is een koosnaampje voor jou?

Citaat:
Doe je dat altijd, elk feit dat niet in je roze multikulplaatje past afdoen als debiel?
Neen je nutteloze off topic tussenwerpsels die bestempel ik als debiel. Indien je deftig had gelezen had je gezien dat ik je op bepaalde punten gewoon volg.

Citaat:
Belachelijk hoor. T'is mijn fout niet dat jullie contant over "verrijking" spreken terwijl de realiteit wel wat anders laat zien. Het is wel typisch voor die oh zo grote verdraagzamen om intens kregelig te worden als ze met de neus op de realiteit gedrukt worden.
Jullie? Ik ben nog steeds enkelvoud, en je kent me langs geen kanten, doe dus niet alsof je dat wel doet.

Citaat:
By the way, je mag echt wat gaan doen aan die ongelofelijke dt-fouten.
Shame on you !
Weinig kans.

JIJ zou echt wat moeten doen aan eens leren inhoudelijk antwoorden. Al de inhoudelijke punten negeer je en ipv daarvan speel je op de man.

k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be