Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 21:17   #361
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij bent juist degene die gebrainwasht is als je vindt dat 'En de Fransen die veel erger deden in Algerije' dan datgene wat de Nazi's hebben gedaan.
Gewoon naar de feiten kijken. De Duitsers oefenden op het einde van de oorlog in de door hen bezette gebieden collectieve represailles uit op de burgerbevolking. Een aanslag van het verzet => dorp uitgemoord.

De Fransen voerden deze collectieve represailles doorheen de ganse Algerijnse oorlog uit. Ze kwamen een dorp binnen, vermoordden alle mannen, verkrachtten de vrouwen. De legerhiërarchie gaf als order: "Vous pouvez violer, mais faites cela discrètement."

De Duitsers voerden tussen 1942 en 1945 een genocide uit, waarbij naar schatting zes miljoen Joden omkwamen. De Fransen voerden tussen 1954 en 1962 een genocide uit, waarbij naar schatting een miljoen Algerijnen omkwamen.

Met dien verstande dat de periode 1954-1962 geen unicum was. Deze genocides door de Fransen herhaalden zich cyclisch. Tussen 1830 en 1832 - het begin van de kolonisatie door de Fransen - daalde de Algerijnse bevolking van drie miljoen naar twee miljoen. Door de massamoorden kwam er land vrij, dat verdeeld werd onder kolonisten.

Vandaar dat de beroemde Joodse professor Ernest Mandel, die zelf ontsnapte uit Auschwitz, over de Holocaust zei: "De Holocaust heeft in Europa zoveel verontwaardiging uitgelokt, omdat ze voor het eerst de methoden die standaard waren in de Europese kolonies, op het Europese vasteland toepaste."
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 juni 2009 om 21:20.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:18   #362
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je redenering was gewoon dwaas. Metternich is VB'er & Voorpost'er, twee bewegingen waar ik eerlijk gezegd slechts afkeer voor voel. Niettemin waardeer ik Metternich's intelligente inzichten. Het zou gewoon dwaas zijn van te zeggen: hij is VB-er / Voorpost-er dus zijn zijn inzichten fout.
Ik vind Metternich anders ook wel eens goed uit de goed komen. Net als een aantal forum-Katholieken trouwens.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:24   #363
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
beledigingen zijn geen argument. laster en oproepen tot geweld zie ik echt niet. dat de nabestaanden gekwetst zijn begrijp ik, en dat ze zulke zaken liever niet horen kan ik perfect begrijpen. maar gekwetste gevoelens zijn geen argument.
meningsvrijheid dient net om bepaalde controversiele meningen te laten bestaan en te beschermen. dat er dan idioten zoals holocaustontkenners tussen de mazen vh net vallen moet je er gewoon bijnemen.

Vanaf die tijd mag je niet meer zegen dat ze vervalst zijn op straffe van een geldboete op iedere overtreding. Terecht, want je beschuldigt iemand vals.dit is inderdaad eerroof waardoor de heer Frank directe schade ondervond. daarom dat smaad, laster en eerroof strafbaar mogen blijven. Dat je vanuit een simpele mening vanalles impliceert om meningen te verbieden is mi een brug te ver.
Beledigingen en gekwetste gevoelens zijn een onzinnig argument om meningen te gaan verbieden. dan zit je inderdaad op het spoor dat het ok is tekeningen te verbieden. want die roepen dan ook op tot geweld en smaad, ze kwetsen en lasteren etc.

volgens liberaalNL moeten ontkenningen van genocides strafbaar zijn omdat ze oproepen tot geweld en hij maakt een verschil tussen feit en mening. Maar hoe bepaal je het verschil tussen mening en feit?
volgens mij zijn de massale slachtpartijen op de palestijnen een feit en volgens hem is het een mening.

gaan we de politiek laten beslissen wat een geoorloofde mening is of niet of houden we de meningsvrijheid en laten we dat kleine percentage randmongolen genre Verbeke hun gang gaan. Randmongolen die je perfect kunt bestrijden door vroeg genoeg correcte informatie te verspreiden in bvb het onderwijs en te garanderen dat er altijd openheid is.
laat je de politiek bepalen wat geoorloofde meningen zijn dan keur je het goed als de moslimdictaturen bepaalde meningen brutaal afstraffen.
Het zal u misschien verbazen maar ik ben tegen de zogenaamde negationismewetten. Ik begrijp ze echter wél. Als je dochter op gruwelijke wijze is vermoord en iemand roept keer op keer dat ze 'niet is vermoord', zelfs 'niet heeft bestaan', dat je liegt. Of dat als ze toch heeft bestaan ze de moord 'wel aan zichzelf te danken zal hebben'... en dat dan 6 miljoen keer, wil je als samenleving daar paal en perk aan stellen.

Die wetten werken echter averechts maar al die bleiters die roepen dat ze nu niets meer mogen zeggen liegen. Je kunt nog steeds de holocaust onderzoeken en je bevindingen publiceren, ook als ze tegen de historische canon ingaan. Wat de wetgever nu wel heeft gedaan is de eis stellen dat het serieus, integer en zakelijk gebeurt. Niet onredelijk, lijkt me.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 2 juni 2009 om 21:24.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:27   #364
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Had ik met u niet die discussie gevoerd over GM in de Tweede Wereldoorlog? Of was dat ook Nestor?
Nestor is Bwanni? Waar kom jij mee af.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:27   #365
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het zal u misschien verbazen maar ik ben tegen de zogenaamde negationismewetten. Ik begrijp ze echter wél. Als je dochter op gruwelijke wijze is vermoord en iemand roept keer op keer dat ze 'niet is vermoord', zelfs 'niet heeft bestaan', dat je liegt. Of dat als ze toch heeft bestaan ze de moord 'wel aan zichzelf te danken zal hebben'... en dat dan 6 miljoen keer, wil je als samenleving daar paal en perk aan stellen.

Die wetten werken echter averechts maar al die bleiters die roepen dat ze nu niets meer mogen zeggen liegen. Je kunt nog steeds de holocaust onderzoeken en je bevindingen publiceren, ook als ze tegen de historische canon ingaan. Wat de wetgever nu wel heeft gedaan is de eis stellen dat het serieus, integer en zakelijk gebeurt. Niet onredelijk, lijkt me.
Maar je begrijpt niet dat het grootste deel van de wereldbevolking de misdaden van het kolonialisme even erg vindt en de twee maten & gewichten beu is?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 2 juni 2009, 21:31   #366
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nestor is Bwanni? Waar kom jij mee af.
Ik heb dat sterke vermoeden, ja.
Oud 2 juni 2009, 21:31   #367
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Inconsequent zijn ze wel, die fetisjisten.
Oud 2 juni 2009, 21:32   #368
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind Nestor veel speelser & humorvoller. Bwanni is meer de trouwe krijger.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 2 juni 2009, 21:33   #369
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zegt genoeg over jou als persoon(tje). Bwanni was een stoottroep, Nestor Burma is echter een zeer intelligent iemand. Dat je het verschil niet kunt zien betekent dat je niet eens leest wat ze schrijven. Je hersenen stellen de labels op, en volgens deze rangschik je de informatie.

Jij hebt de geestelijke kracht niet om dingen te doorgronden. Slaapvaller.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 2 juni 2009 om 21:34.
Oud 2 juni 2009, 21:34   #370
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Maar je begrijpt niet dat het grootste deel van de wereldbevolking de misdaden van het kolonialisme even erg vindt en de twee maten & gewichten beu is?
Ik denk niet dat dat zo is. Je hebt het over verschillende grootheden die je op zichzelf moet beoordelen.
Oud 2 juni 2009, 21:36   #371
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt genoeg over jou als persoon(tje). Bwanni was een stoottroep, Nestor Burma is echter een zeer intelligent iemand. Dat je het verschil niet kunt zien betekent dat je niet eens leest wat ze schrijven. Je hersenen stellen de labels op, en volgens deze rangschik je de informatie.

Jij hebt de geestelijke kracht niet om dingen te doorgronden. Slaapvaller.
Het is maar een hersenspinseltje, hè? Ik heb gewoon dat sterke vermoeden. Beiden waren zeker niet onintelligent. En de ban-datum/aanmelddatum valt redelijk samen.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 juni 2009 om 21:37.
Oud 2 juni 2009, 21:36   #372
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dat zo is. Je hebt het over verschillende grootheden die je op zichzelf moet beoordelen.
Grootheden zijn niet zo relevant. Het is vanzelfsprekend dat mits juiste machinerie iets efficienter kan verlopen. Geef wat geavanceerd materiaal aan de Janjaweed en je hebt geen zwarte Darfoerezen meer.

Het is de bedrevenheid, niet de grootheid, die een rol speelt.
Oud 2 juni 2009, 21:37   #373
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is maar een hersenspinseltje, hè? Ik heb gewoon dat sterke vermoeden. Beiden waren zeker niet onintelligent.
Nestor en Bwanni hebben tegelijk nog gepost. Als je een beetje je derde oog opentrekt zie je dat de eerste een stuk anders is dan de tweede.
Oud 2 juni 2009, 21:38   #374
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je de hetze omtrent Durban & Durban II dan niet gevolgd? De VS en zijn vazalstaatjes (EU, Israël) schreeuwde "Holocaust!", om dan boos op te stappen, terwijl de andere staten schreeuwden "Kolonisatie! Slavernij!". De Palestijnse kwestie is slechts het vlaggenschip om deze kwestie van de kolonisatie aan te kaarten, om dit collectief trauma op te roepen.

Ook bij de Holocaust heeft het een tijdje geduurd vooraleer de herinnering zich politiek vertolkte. Maar goed, jouw racistisch-koloniale onbewuste zal je wel verhinderen dit in te zien, zeker?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 juni 2009 om 21:42.
Oud 2 juni 2009, 21:39   #375
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nestor en Bwanni hebben tegelijk nog gepost. Als je een beetje je derde oog opentrekt zie je dat de eerste een stuk anders is dan de tweede.
Ik vind het verschil van speld-in-een-hooibergachtige proporties.
Oud 2 juni 2009, 21:40   #376
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De stijl is totaal anders. Nestor is genuanceerd en grappig, Bwanni hard en rechtlijnig. Ik zou niet zeggen dat Bwanni dommer is, ik ken hem niet, ik zou alleen zeggen dat Nestor veel subtieler & verfijnder is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 2 juni 2009, 21:55   #377
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Grootheden zijn niet zo relevant. Het is vanzelfsprekend dat mits juiste machinerie iets efficienter kan verlopen. Geef wat geavanceerd materiaal aan de Janjaweed en je hebt geen zwarte Darfoerezen meer.

Het is de bedrevenheid, niet de grootheid, die een rol speelt.
Je hebt een andere betekenis gepakt van het begrip 'grootheid' dan ik bedoel.

Het heeft gewoon geen zin appels met peren te vergelijken. Behalve dat het beide vruchten zijn moet je ze toch op zichzelf beoordelen.
Oud 2 juni 2009, 21:56   #378
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt een andere betekenis gepakt van het begrip 'grootheid' dan ik bedoel.

Het heeft gewoon geen zin appels met peren te vergelijken. Behalve dat het beide vruchten zijn moet je ze toch op zichzelf beoordelen.
Het is een massamoord zoals alle andere. Behoorlijk doodnormaal, als je de geschiedenis bekijkt.
Oud 2 juni 2009, 21:56   #379
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Vandaar dat de beroemde Joodse professor Ernest Mandel, die zelf ontsnapte uit Auschwitz, over de Holocaust zei: "De Holocaust heeft in Europa zoveel verontwaardiging uitgelokt, omdat ze voor het eerst de methoden die standaard waren in de Europese kolonies, op het Europese vasteland toepaste."
Interessant citaat, moet ik onthouden. Toevallig een specifieke bronverwijzing?

Laatst gewijzigd door Metternich : 2 juni 2009 om 21:56.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:56   #380
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het verschil van speld-in-een-hooibergachtige proporties.
En waarin lijken ze op elkaar, dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be