Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 21:11   #141
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Tiens, en toen het VB in 2006 in Antwerpen met 0,5% vooruitging, noemde men dit in de media dan weer een zware nederlaag. Wat is het nu eigenlijk? Het zal ook nooit niet goed zijn, nietwaar?
Ze hadden wel een kartel he
eerlijk is eerlijk

toccata is offline  
Oud 2 juni 2009, 21:16   #142
rechtuit
Schepen

Standaard

VB zal waarschijnlijk wat verliezen maar de rechtse, vlaamsgezinde partijen zullen fors scoren samen(VB + NVA + LDD), ik hoop samen toch 25+ procent, mogelijks 30procent.

Het is ook nodig want dit land is zo rot als de pest!
rechtuit is offline  
Oud 2 juni 2009, 21:17   #143
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
wanneer het VB het ICC afhuurt voor een congres komen wij ook toch geen boel maken in een democratie kan dit niet
Niemand houdt u tegen om te betogen. Betogen is wel wat anders dan boel maken. Dan doen die linkse syndicalo's die burgers gijzelen op vlieghavens of bedrijfsleiders gijzelen of afkloppen.

Rare ideeën hebben die linkse jongens dat betogen niet kan in een democratie?!?

Laatst gewijzigd door Dimensie : 2 juni 2009 om 21:19.
Dimensie is offline  
Oud 2 juni 2009, 21:18   #144
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
VB zal waarschijnlijk wat verliezen maar de rechtse, vlaamsgezinde partijen zullen fors scoren samen(VB + NVA + LDD), ik hoop samen toch 25+ procent, mogelijks 30procent.

Vergeet niet dat Jean-Marie alleen rechts is als het hem uitkomt.

Je kan die gast niet vergelijken met die clowns alla De Winter en De Wever.
Henri1 is offline  
Oud 2 juni 2009, 21:23   #145
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

JMDD is wel geen conservatief maar wel vlaamsgezind, al is hij wel niet zo standvastig hierin.

Waarom zijn FDW en BDW clowns? Omdat ze geen belgicisten zijn?

Laatst gewijzigd door rechtuit : 2 juni 2009 om 21:24.
rechtuit is offline  
Oud 2 juni 2009, 21:39   #146
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht

Ik hoor u al afkomen: het VB verliest, maar de NVA wint, dus het VB heeft toch gewonnen. Of: het NVA verliest, maar LDD wint (eerder omgekeerd), dus het NVA heeft toch gewonnen. 'Jezuïtenwiskunde' noem ik dit.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2009 om 21:44.
system is offline  
Oud 2 juni 2009, 21:43   #147
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik dit lees zou'k juist zeggen dat jmd de clown is
Oud 2 juni 2009, 21:50   #148
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Rare ideeën hebben die linkse jongens dat betogen niet kan in een democratie?!?
Als veroordeelde criminelen betogen noemen we dat meestal een opstand.
DannyS is offline  
Oud 2 juni 2009, 21:52   #149
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Als veroordeelde criminelen betogen noemen we dat meestal een opstand.
Oei, dan zitten we midden in een revolutie als de rode criminelen de Internationale staan te zingen op 1 mei.
Dimensie is offline  
Oud 2 juni 2009, 21:58   #150
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.
ik zou nooit VB stemmen mocht ik van koninklijke familie zijn of nog steeds in sprookjes "l'union fait la force" geloof.

Echter, als de wekker afloopt maken we nu al jaaaaaaaren l'union fait la farce mee.
Even over de jaren opfrissen?
Happart......... DHL ...........BHV..........stemrecht voor vreemden ......... cordon voor 1.000.000 Vlamingen en niet voor corrupte PS ...........prins Laurant en Filip.......................Delphine Boel en onze pracht koning .................miljarden transfer naar het zuiden................

Ik ga slapen, sorry
MORPHEUS is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:08   #151
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.
Ik ben een fel tegenstandster van racisme. Ik ben evenzeer een fel tegenstandster van leugenachtige gemeenplaatsen.

Voor alle duidelijkheid : wil ons aub met naam aanduiden en opsommen welke huidige parlementsleden in België cq. Vlaanderen veroordeelde racisten zijn.

Dank bij voorbaat.
Hallebarde is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:17   #152
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.
die zitten daar dan ook niet !!

profiteurs en graaiers eens te meer !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:19   #153
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik ben een fel tegenstandster van racisme. Ik ben evenzeer een fel tegenstandster van leugenachtige gemeenplaatsen.

Voor alle duidelijkheid : wil ons aub met naam aanduiden en opsommen welke huidige parlementsleden in België cq. Vlaanderen veroordeelde racisten zijn.

Dank bij voorbaat.
eerlijk blijven : het gaat niet over parlementsleden maar over kandidaten op kieslijsten. Er is bovendien nog een verschil tussen "alledaags racisme" zoals verwoord in de slogan "Eigen volk eerst" en rabiaat aanzetten tot haat t.o.v.
andere bevolkingsgroepen : kleurlingen, franstaligen, moslims, joden...

Indien het VB een archief zou bezitten van alle druksels door haar en de aan haar aanverwante vzw's eventjes opent vindt U ongetwijfeld een boeiende
verzameling teksten en cartoons - waarvan sommige zelfs een schandelijke
vorm van plagiaat van cartoons zijn.. die door een publieke opinie in een recent verleden zeer gesmaakt werden...

Ik zal nooit voor het VB stemmen omdat ze nog steeds verklaren de enige ware erfgenamen zijn van het VNV en zeer explicxiet die strrekking die in de oorlogstijd een nieuwe orde wilde vestigen. Deze orde heeft tijdens WO II
de ganse familie van mijn neven vergast, deze orde heeft mijn moeder opgesloten en ondervraagt "of ze misschien in het bezit was van ontaarde muziek". Het zijn die mensen die regelmatig luid verkondigen dat ze de kunst willen censureren terwijl ze alsmaar verkondigen dat de vrije mening inclusief het aanzetten tot haat moet zijn. Als ze dan met hun haatcampagne succes hebben, was dat het werk van een "zwakzinnige"...

In feite roepen ze op tot het voeren van nieuwe oorlogen, niet alleen in verre streken maar vooral hier in Europa.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:21   #154
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Ik ken meer dan genoeg mensen die voor Vlaams Belang gaan stemmen.
Ik ken ook trouwe Vlaams Belangers die afhaken door het feit dat VB in hun ogen Linkser is geworden.

Zie hier een citaat en antwoord op een vraag van een kennis van me.

Citaat:
Geachte,
Iedereen die een positieve keuze maakt voor Vlaanderen en meent dat deze keuze een noodzakelijke stap naar een onafhankelijke Vlaamse republiek behelst, kan zich bij het Vlaams Belang op zijn plaats voelen. Welk geloof men aanhangt, is in beginsel niet relevant.

Een positieve keuze voor Vlaanderen betekent dat je kiest voor een verrijkende relatie met je Vlaamse omgeving. Dus je moet kennis hebben over Vlaanderen, je moet Nederlands spreken en sociale vaardigheden hebben die je in het Vlaanderen van vandaag van pas komen en tot slot moet je spontaan kiezen voor solidariteit met iedereen die in Vlaanderen woont of verblijft. Een gezonde rechten-plichtenbenadering is hierin fundamenteel.

Je kan enkel voor Vlaanderen een positieve keuze maken, omdat Belgiė geen identiteit heeft. Positieve keuzes voor iets of iemand kan je maar maken als je stevig - in casu als Vlaming - in eigen schoenen staat.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:21   #155
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik ken ook trouwe Vlaams Belangers die afhaken door het feit dat VB in hun ogen Linkser is geworden.
Linkser zoals in "minder liberaal" of net "meer liberaal"?

Laatst gewijzigd door Metternich : 2 juni 2009 om 22:22.
Metternich is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:22   #156
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Omdat het VB een programma heeft dat onderhuids nog te veel broeit van het racisme. Ondanks hun - soms verdienstelijke - pogingen om te nuanceren, blijft de kern van hun boodschap wat betreft vreemdelingen: 'liever kwijt dan rijk, zonder compromis'.

Ik deel een stuk van hun bezorgdheden over de slechtlopende integratie van vreemdelingen, het stijgende gevaar van een islam die onze maatschappij afkerig is en een dysfunctioneel en in feite overbodig België, maar ik deel hun aanpak niet. Ik heb een 'gekleurd' gezin en ik blijf ervan overtuigd dat dit niet past in het ideaalbeeld van Vlaanderen volgens het VB.
Vlamingen zijn altijd werkers geweest !

"Anderen" worden moeilijk aanvaard, de taal spreken of ze tenminste leren, zich aanpassen aan onze manier van leven, sociaal aanvaardbaar zijn, Vlaming onder de Vlaming worden, zich vooral niet opzichtig aan gedragen, enz enz... gemengde huwelijken kunnen bij Vlaams Belang ook, huidskleur speelt geen rol !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:26   #157
BlueThunder
Banneling

Standaard

De VB campagne is ook niet als andere jaren , had minstens grote affiches verwacht met
vooral de VLD als mikpunt, bv. in maffiastijl, De Gucht en Fortis, gerechtsgebouwen, Dewael Koekelberg, Verhofstadt en de Govaerts oplichting, omkoping van andere partijleden
( LDD ), gangster Tommelein en de Fortiscommissie, enz..... weer eens het bewijs dat het VB meer en meer een partij als de meerderheid aan het worden is.

één alternatief : LDD !!!
BlueThunder is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:30   #158
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Als ik dit lees zou'k juist zeggen dat jmd de clown is
Vanuit uw perspektief zeer zeker.
Henri1 is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:37   #159
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Vergeet ook de scholen niet te bedanken. Waarschuwen tegen racisme is een ding, de twijfelachtige standpunten van partijen tonen is ook goed, maar sommige leerkrachten zien het als hun taak om doemsbeelden te zaaien als het VB ooit eens aan het bestuur zou komen...
Wat redelijk accuraat is, ooit al eens hun programma gezien? Voer dat uit en we zitten jarenlang in de chaos. nee dank U

En dat is ook waarom ik niet VB stem, amper een programma, de partijtop die door en door racistisch is en een partij vol mensen die nog nooit 1 dag van hun leven bestuurd hebben.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:43   #160
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Vlamingen zijn altijd werkers geweest !
Behalve diegene die niet werken natuurlijk.

Citaat:
"Anderen" worden moeilijk aanvaard, de taal spreken of ze tenminste leren, zich aanpassen aan onze manier van leven, sociaal aanvaardbaar zijn, Vlaming onder de Vlaming worden, zich vooral niet opzichtig aan gedragen, enz enz... gemengde huwelijken kunnen bij Vlaams Belang ook, huidskleur speelt geen rol !
Kortom assimilieren, helemaal niet nodig, integreren is voldoende : taal spreken gewoontes kennen is voldoende, moeten geen de winter copietjes worden die migranten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be