![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#10121 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#10122 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
hij heeft erom gevraagd. ik spreek tegen mijn discussiepartners op dezelfde wijze als zij mij aanspreken. als ze willen zeveren dan doe ik het ook, en nog harder ook.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 2 juni 2009 om 17:30. |
|
|
|
|
|
|
#10123 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het gaat om een theorie. Over theorien moet gepraat kunnen worden. Zoals er zoveel theorien zijn die (nog) niet bewezen zijn. Dat wil niet zeggen dat de theorie niet kan bewezen worden. Maar als je een greintje eerlijkheid hebt weet u ook dat het produceren van bewijzen voor een rechtbank niet evident is indien u geen toegang tot alle bewijsmateriaal hebt, daar waar de tegenpartij dat wel heeft. Het is een zeer speciaal geval. Over theorien moet gepraat kunnen worden en afgewogen op hun merit. Believers verantwoorden hun geloof in de theorie, daar waar disbelievers enkel en alleen maar eindeloos kunnen kankeren over bewijs. En wat betreft k9, ga maar eens kijken op een andere draad hoe hij met net dezelfde methoden tewerk gaat en anderen de kast opjaagt. Het is elders ook aan de gang en het zal wel niet enkel aan mij liggen.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 2 juni 2009 om 17:27. |
|
|
|
|
|
|
#10124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wist niet dat daar een deur was. Wat is er in godsnaam 'precisie' aan die crash , misschien was de bedoeling wel heel anders en is het in feite een mislukte crash . U gaat de discussie in de richting schuiven van de vraag hoe moeilijk het is om iets met een vliegtuig te raken . Waar wilt u heen met dat vraagstuk ??? Het waren vliegttuigen in alle gevallen , ook bij het Pentagon . Waarom ?Omdat daar bewijsmateriaal voor is . Het Pentagon is geraakt door een 757 . zijn we het daar over eens ?? Ik vermaak mij uitstekend als de discussie gaat over de Alternatieve Pentagon crash theoriën , het is zo makkelijk te weerleggen . |
|
|
|
|
|
|
#10125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over de kapers van de vliegtuigen en hun manouvres is heel veel geschreven door proffessional pilots en andere vakmensen:
Via deze link is hierover werkelijk alles te vinden, materiaal dat op geen enkele conspiracy site word getoont. http://http://wtc7lies.googlepages.com/norad%2Cfaa%2Cntsb%2Caircraftcapabilities%2Cpilo |
|
|
|
|
|
#10126 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Maar die past gewoon niet, de Bush regering is ongetwijfeld één van de meest extreme, maar zelfs de neocons hebben ideologiën, en ik betwijfel dat massamoord daarin past. Afghanistan heeft geen olie, en een uitgebreid plan over de aanpak van de Taliban lag klaar op Bush z'n bureau, dit plan vroeg om onderhandelingen, en kon afhankelijk van die uitlopen op een verbetering van relaties ofwel een oorlog (in de lange termijn). Dit plan heefd nooit een kans gehad om te werken, en de militaire plannen evenmin, aangezien er niet een grote invasiemacht klaarstond nabij Afghanistan en dat er vooral via Pakistan en niet Tajikistan etc. (zoals voorgesteld) werd binnengevallen (weliswaar met enkel een klein aantal special forces, waardoor de oorlog in het begin traag vooruit ging). Irak is ongetwijfeld een veel interressanter doelwit en een veel belangerijker (strategisch). Maar na 9/11 concludeerde de commissie dat Saddam geen links had met Al-Qaeda. Wat in 2003 gebeurde was een schande (en ik haat Bush hiervoor): hoewel de regering ontkende dat Saddam betrokken was bij 9/11, gebruikten ze hun publieke steun en de patriotische sfeer voor een invasie van Irak. Maar de links met Al-Qaeda (niet 9/11 zelf) waren onbewezen, en de WMD's waarrond de discussie toch het grootst was en toch de uiteindelijke reden voor invasie was, waren ook fictief. (vreemd dat ze dit complot dan toch niet geheim kunnen houden hé, maar iets vele malen complexer zoals 9/11 wel). Bush misbruikte 9/11. Gezien de geschiedenis (de 1993 aanslag op het WTC, USS Cole, de Afrikaanse ambassades) lijkt het véél waarschijnlijker dat dit gewoon de volgende terroristische aanslag was, een resultaat van de haat tegenover de VS van moslimfundamentalisten (en u ontkent toch niet dat die haat er was?). Waarom waren géén van de kapers Iraki's? De meerderheid waren zelf Saudi's, een bongenoot van de VS, wat voor een oncomfortabele situatie zorgdde... Bon, ik ga hier stoppen voor ik een heel boek schrijf, maar tis maar om u een idee te geven. U kent onwaarschijnlijk Occam's scheermes, wel vandaar mijn "disbelief". En bewijs is onbelangerijk? Als 2 mensen allebei een motief hebben (en ik zeg niet dat dat hier zo is), dan is het bewijs toch doorslaggevend? En ze mogen best eens afkomen met wat echte bewijzen hoor, de believers, ik moet het nog zien.
|
|
|
|
#10127 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hey altijd bereid om een discussie aan te gaan, wanneer jij dat ook bent zeg het maar, al mijn argumenten staan hier al heel lang hierboven genegeerd door jou.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
|
|
|
|
#10128 |
|
|
Ja idd dit ligt aan jou, met gun kan er wel een normale discussie gevoerd worden, enkel met jou eigenlijk niet, raar toch dat zoveel mensen dat zeggen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
|
|
|
|
#10129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat om een theorie. Over theorien moet gepraat kunnen worden.
Zoals er zoveel theorien zijn die (nog) niet bewezen zijn. Dat wil niet zeggen dat de theorie niet kan bewezen worden. Maar als je een greintje eerlijkheid hebt weet u ook dat het produceren van bewijzen voor een rechtbank niet evident is indien u geen toegang tot alle bewijsmateriaal hebt, daar waar de tegenpartij dat wel heeft. Het is een zeer speciaal geval. [/quote] Heel veel relevante informatie /materiaal is gewoon voor iedereen toegangkelijk en vele direct betrokkenen / getuigen zijn nog altijd gewoon in leven. Dat wat werkelijk geheim is wordt in een rechtzaak ook niet naar voren gebracht . Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10130 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De onervaren Bush liet zich door de oude ervaren politici leiden omdat hij er zelf eigenlijk nog gen ereet van af wist . Het waren de neocons die zich voor 9/11 al druk maakte om terroristen en het Midden Oosten , zij kregen als het ware hun gelijk en kregen daarom ook zo veel krediet . Citaat:
Ze gokte " in het sterkste en nieuwste deel van het Pentagon " , welk deel dat was heeft iedereen in het jaar voor 9/11 van buiten af met eigen ogen kunnen zien . dat lijkt mij DE MEEST AANNEMELIJKE REDEN dat men koos voor die zijde van het Pentagon . Laatst gewijzigd door atmosphere : 2 juni 2009 om 19:30. |
||
|
|
|
|
|
#10131 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#10132 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
andere draden aan het verkopen bent... En ik zou met u een serieuze discussie moeten aangaan??? Man jij bent echt een ziekelijk kleingeestig ventje. Soit, hier dan een bewijs - want daar vraag je toch altijd om he? - voor de discussietechnieken van k9 http://forum.politics.be/showthread....123952&page=13 .
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 2 juni 2009 om 20:30. |
|
|
|
|
|
|
#10133 |
|
Burger
|
bush en bin laden zitten waarschijnelijk lekker samen in de jacuzzi nu ...filmpje aan het kijken hoe mooi de torens colapsen ...bende corupte klootzakken !! wij zijn te naief denk ik...
|
|
|
|
|
|
#10134 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#10135 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar om even van goede wil te zijn, na alle verwijten: de voorafgaandelijke explosies in de torens voor instorting, maar vooral in de fundamenten, zoals gerapporteerd door tal van getuigen, inclusief brandweermannen etc, het gesmolten staal in een kleine kortstondige en locale brand, de schuin afgezaagde steunpilaren, het neerkomen van de steunkern aan dezelfde snelheid als de rest, de verschroeiende hitte van het puin voor dagen - dus mogelijks gebruik van termiet, Jeb Bush's firma belast met beveiliging van de torens, de speciale veiligheidsinterventie een paar weken voor 9-11 waar niemand het fijne over weet, Silverstein zijn verzekeringscontract op de torens, het hoe maar vooral waarom neerkomen van wtc7 als crisiscentrum, het verspreken van Giuliani "pull it", de eerdere betrokkenheid van de fbi/cia op de torens, het witte vliegtuig, etc, etc, etc. De lijst is uiteraard nog veel langer, enkel nog maar wat betreft het instorten van de torens zelf... Zelfs al ging het niet om een conventionele controlled demolition, via ultrasound is het ook mogelijk de torens naar beneden te halen (zoals eerder aangegeven in een verslag van een cia insider/whistleblower, Dean Warwick, die inmiddels uitgeschakeld is.). Er zijn imho redenen genoeg om serieus te twijfelen, alle mogelijke bronnen in acht genomen. Twijfelen - reasonable doubt- is heel gezond, en noodzakelijk zelfs. Nog iets wat bewijzen betreft en het gezeur van velen a la Ilwill en K9 om bewijzen. Ik heb ervaring genoeg met 1 van genoemden, die nog niet eens het verschil kent tussen soorten en nuances van bewijs. Bewijs "beyond reasonable doubt"? Wel, de officiele versie is wat mij betreft helemaal niet bewezen beyond reasonable doubt. En er is genoeg "circumstantial evidence" om te beweren dat het een inside job is. "Direct evidence" daarentegen is er niet, maar direct evidence is er ook niet voor de officiele versie. Soit, het is immers op al die jaren tijd dat ik hier zit, nog nooit gebeurd dat iemand hier van mening is veranderd van beide kanten omwille van die technische details. We hebben gewoon geen degelijk zicht op de technische kant en kunnen alleen voortgaan op wat technische verslagen zeggen van aanvaardbare bronnen. En dan ontstaat de discussie, wat is een aanvaardbare bron? Ik persoonlijk lees geen enkele conspiracy site, maar waarom moeten die per definitie afgeschoten worden. Soms zijn ze verkeerd, maar soms ook niet. Net zoals dat voor de officiele mainstream media is. Leg mij aub eens uit, waarom worden de mainstream media niet aan dezelfde zware eisen van bewijslast onderworpen??? Soit, zoals uzelf dan, hou ik me liever bezig met de big picture, ipv hier over technische details te gaan discussieren. De big picture, met alles in acht genomen zegt mij dat de officiele versie ook niet bewezen is en dat het heel redelijk is een inside job tot de serieuze mogelijkheden te rekenen. Wordt vervolgd.... Citaat:
Ik begrijp dat een inside job voor velen niet evident is, en ik wil allemaal wel toegeven dat wij verkeerd kunnen zijn, maar dat geldt evenzeer voor de officiele versie, om genoemde redenen. Als men (en dat is niet tegen u gericht) zelfs nog niet kan inzien dat het logisch gezien perfect mogelijk is een geloofwaardig inside job motief te hebben, dan is er idd iets mis met een eerlijke discussie. Citaat:
Citaat:
Het terugvinden van Atta's paspoort als circumstantial evidence is ook een voorbeeld van mogelijk getamper met bewijzen... enz, enz. En finalement: dat slagzinnetje dat ook steeds maar weer moet terugkomen van sommigen: " ga naar de rechtbank en word rijk..." Ten eerste heb je geen toegang tot bewijsmateriaal daar waar de verdediger dat wel heeft. Vervolgens moet je direct een paar miljoenen USD ophoesten om een leger advokaten, forensics etc voor u te laten werken. U staat wel tegen de staat, riskeert uw werk te verliezen en als de verdachte (de cabal) -zoals OJ Simpson: iedereen wist dat hij het gedaan heeft en toch werd hij vrijgesproken.... herinnert u zich dat nog? - er toch nog in slaagt vrijgesproken te worden omdat er niet "beyond reasonable doubt" bewezen is dat hij de schuldiuge is, riskeer je nog eens de gerechtskosten en de kosten van de tegenpartij te moeten betalen. In de VSA kunnen alleen superrijken zich zoiets permitteren. Ik zeg het allemaal maar om te laten inzien dat het niet zo evident is om tal van redenen. Ik heb de moeite genomen om even serieus te antwoorden, maar ik weet intussen al hoe er mee omgesprongen zal worden door sommigen en zoals aasgieren op elementen zullen springen om het te debunken. Sorry, buzz, maar ik zit hier al een paar jaar, en het zijn altijd dezelfden...
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 2 juni 2009 om 21:44. |
||||
|
|
|
|
|
#10136 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#10137 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10138 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En je blijft de hoofdzaak ontwijken: waarom ? Welke mortief?
||||
|
|
|
|
|
#10139 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En wellicht wilden "ze" maximaal effect met minimaal aantal doden omdat het een false flag operatie is. Immers, als de aanslagen later plaatsgegrepen hadden waren er veel meer doden gevallen. Als dat het beoogde doel moest zijn - zo veel mogelijk doden- wat al quada juist beoogt, dan hadden ze met hun "perfecte planning" dat zeker zo kunnen uitkienen van een uurke of twee later te doen. Nu greep het plaats rond 9 uur, als de torens nog maar voor een klein deel "vol" zaten. De 3000 doden waren bovendien voor een flink stuk hulpdiensten die de torens zijn ingegaan, na de impact. Hetzelfde geldt voor het pentagon, waar het object of wat dan ook, ook net op die plaats binnevloog waar het minst aantal slachtoffers konden gemaakt worden. Allemaal toeval zeker he?! Neen, maar Afghanistan is mega belangrijk voor de doorvoer van olie vanuit de andere VS bondgenoten aldaar en in het strategisch plan een nieuwe, veilige oliepijproute te construeren vanuit de voormalige sovjet republieken over uzbekisten, afghanistan en pakistan naar de indische oceaan, om de straat van hormoez voor eens en voor altijd te kunnen omzeilen. Dat is de achilleshiel van de VS die Iran en ander lokaal gespuis altijd als eerste zullen viseren om de vs op de knieen te krijgen. Daar wordt weinig over gezegd in de mainstream pers, maar uit stategische analyses mbt tot oliemarkten en oliebevoorrading die ik beroepshalve krijg is dat waar in alle stilte politiek en fysiek aan gewerkt wordt. Ik zal u eens wat rapporten laten zien dienaangaande als ik ze kan lokaliseren, want dat is al jaren oud dat plan...
|
|
|
|
#10140 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
maar dat had ik al eens gezegd 15 blz terug... de andere motieven staan zoals steeds mooi gecatalogeerd op wiki, via de eerder gegeven directe link.
|
|