Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 20:38   #61
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ha toch? waar staat in de koran dat intraveneuze voeding een medische behandeling is?

Ik heb er enkel in gevonden dat kamelenpis heel gezond was.
En blijkbaar heb je er ook in gevonden dat IV voeding haram is. Anders zou je daar toch niet zo van die gebloemde uitspraken over doen?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:03   #62
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Misschien moet jij die post van mij nog eens 33 maal lezen. Heb jij soms gezegd dat er in die post haat en intolerantie was?
Al lees ik uw post 666 maal, er staat toch echt nog steeds te lezen:
Citaat:
Als ik deze post lees, merk ik dat intolerantie en haat een pathologische uitwerking heeft op de hersenactiviteit van sommige personen.
En dat was een directe reactie van u op mijn post (door u 'deze post' genoemd).

Kortom; u vindt zich afvragen hoe het nu precies zit met die achterlijke religieuze etensvoorschriften als er sprake is van intraveneuze voeding getuigen van intolerante en haat. U bent met andere woorden meteen op de inmiddels welbekende ellenlange religieuze woestijnteentjes getrapt als iemand zich oprecht zulke dingen afvraagt. En daarmee onderstreept u ook weer meteen de typische agressie die bij moslims steevast de kop opsteekt zodra hun religie aan een kritische kijk wordt onderworpen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:25   #63
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Kortom; u vindt zich afvragen hoe het nu precies zit met die achterlijke religieuze etensvoorschriften als er sprake is van intraveneuze voeding getuigen van intolerante en haat.
Neen, meneer, ik vind uw posts in ht algemeen getuigen van haat en intolerantie. Als ik dan die post lees, merk ik dat dat het effect is van die haat en intolerantie. Toch niet zo moeilijk?

Citaat:
U bent met andere woorden meteen op de inmiddels welbekende ellenlange religieuze woestijnteentjes getrapt als iemand zich oprecht zulke dingen afvraagt. En daarmee onderstreept u ook weer meteen de typische agressie die bij moslims steevast de kop opsteekt zodra hun religie aan een kritische kijk wordt onderworpen.
Helemaal niet. Ik vind die post, waarin u zich die vraag stelt, enorm grappig. Ik heb er zeker twaalf seconden over gelachen. Er is geen agressie langs mijn zijde. Jouw reactie daarentegen lijkt me overdreven. Toom die agressie maar wat in.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:50   #64
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, meneer, ik vind uw posts in ht algemeen getuigen van haat en intolerantie. Als ik dan die post lees, merk ik dat dat het effect is van die haat en intolerantie. Toch niet zo moeilijk?
Tja, als u het kritisch staan ten opzichte van een totalitaire politiek-religieuze doctrine als de islam vindt getuigen van haat en intolerantie, zijn we snel uitgepraat natuurlijk.
Vooral als we weten dat het Handboek Islam, ook wel koran genaamd, juist bol staat van de haat en intolerantie ten opzichte van niet- en andersgelovigen.

Citaat:
Helemaal niet. Ik vind die post, waarin u zich die vraag stelt, enorm grappig. Ik heb er zeker twaalf seconden over gelachen. Er is geen agressie langs mijn zijde. Jouw reactie daarentegen lijkt me overdreven. Toom die agressie maar wat in.
Hopelijk heeft u dan net zo gelachen met die Deense mohammed-cartoons of met de prachtige en vooral rake tekeningskes van Gregorius Nekschot.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:23   #65
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Mss zijn er in heel Belgie nog geen 100 Islamitische senioren die in een rusthuis verblijven, maar zelfs dit onderwerp doet voor sommige veel stof waaien. Zolang we ma hier kunnen volkribbelen en anderen zwart maken. Als we allemaal eerlijk zijn, en mensen die iets mispeuteren straffen, is er toch geen enkel probleem. We zeggen toch ook nixs tegen satanisten of tegen punkers, of mensen met 150 piercings op zijn front. Als iedereen beetje verdraagzaam is en binnen de wet wandelt is toch geen enkel probleem. We kunnen toch de mensen niet verplichten om varkensvlees te eten. Sommige mensen willen hun waarden en normen verplichten naar andere mensen. Tuurlijk moeten de mensen zich houden aan de wet, geen enkel godsdienst mag zich boven de wetten zien. Denk ook dat de meeste Moslims, Katholieken, Joden en andere groepen zich hieraan houden.
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:28   #66
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan spreek jij over beschaving? Je taalgebruik is alsof je drie kwart van je leven in een riool hebt doorgebracht.
Beleefd blijven , madam, je maakt slechte reklaam voor je volk...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:30   #67
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik kon zelf niet lachen om de Mohammed cartoons die plaatsvonden in de Deense kranten. Ik vond het vreselijk. Veel mensen zien hem als profeet en ik vind dat je ook respect moet hebben voor mekaar. Natuurlijk ga ik niet betogen tegen deze cartoons, ik vond het niet fair. Ik vind niet dat dit iets te maken had met vrije meningsuiting, vrije meningsuiting wilt niet zeggen dat je mensen mag kwetsen, Meerderheid van de Moslims was door deze cartoons gekwetst. Denk dat die mensen cartoons maken over de Islam, dit is moeten proberen bij de Joden, es kijken wat Israel doet. Vroeger bestonden deze cartoons niet, waarom moeten er nu plots van die cartoons opduiken, waar Moslims als zelfmoordterorristen worden bestempeld. Meerderheid van de Moslims zijn tegen elke vorm van extremisme, zulke cartoons zijn bedoeld om de Moslims te criminaliseren!
Oud 2 juni 2009, 22:31   #68
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Apropos halal en ziekenhuizen. Hoe lossen moslims (en joden uiteraard ook) dat met die achterlijke religieuze voorschriften op als zij in het ziekenhuis intraveneus hun voedsel krijgen toegediend? Staat er dan ook één of andere baardmans te controleren of wat er in zo'n intraveneus zakske terechtkomt wel allemaal halal is, om er vervolgens wat gamalagamala allahuu snackbar over te prevelen? Of hoe zit dat eigenlijk?
Halal intraveneus zakske boordevol varkenspoeder !
Oud 2 juni 2009, 22:32   #69
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Neen hoor, ik weet heus wel dat er bepaalde verschillen zijn wat gebaren betreft, maar met wat goede wil kan je iedereen verstaan .
Allochtonen kunnen goed met hun handen klappen. Als ze in je zakken zitten betekent dat " ik heb geld nodig ".
Oud 2 juni 2009, 22:35   #70
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ook.

Wat is het probleem anoniempje? heb je geen antwoord?

wat zegt de koran over intraveneuse voeding eventueel op basis van stoffen die men uit varkens haalt? weet ge dat? ik heb er ook geen flauw idee van.

Vindt ge het nu zelf niet raar dat moslims o zo strikt vasthouden aan de WOORDJES (dus niet aan de betekenis) van hun heilig boekje, dat ze totaal geen rekening houden met wat er bedoeld wordt?
Zien ze dan zelf niet dat in onze ontwikkelde westerse maatschappij, de hygienische regels en de diervriendelijke slachtregels reeds een TIENVOUD zijn van wat uw Allah ooit in Mohammed zijn boekje pende?

Ik begrijp dat er de eerbiedwaardige aanwijzing was om dieren niet nodeloos te laten lijden tijdens het slachten.

-----------> de westerse wetgeving heeft deze regel gefinetuned en mits gebruikneming van de westerse technologische ontwikkelingen, ervoor gezorgd dat de dieren NOG MINDER pijn leden.

Wat zeggen de moslims : neenee moet halal moet kop naar mekka, moet allah aanroepen, moet keel doorsnijden en tien minuten laten spartelen...

me dunkt is dat vèr van de originele richtlijnen in de koran?

Hetzelfde met die zogenaamde hygiene.
Ik vind de aanwijzingen écht knap! goed gevonden voor een woestijnig klimaat waar een kommetje water weldegelijk veel waard is. de rituele wassingen maken dus optimaal gebruik van een minimum hoeveelheid aan water, om zoveel mogelijk lichaamsdelen toch nog min of meer proper te krijgen. Goed zo.

WIJ douchen ons elke dag helemaal! nee we gebruiken daarbij niet een kommetje water, maar een hele emmer, minstens.

wat was in feite de bedoeling? Toch wel dat mensen hygienisch waren zeker?

------------

dus nogmaals de vraag:

- moeten uw moslimse patienten sterven omdat ze geen halal-pijplijn kunnen opgestoken krijgen? of primeert in dat geval de westerse wetenschap en het gezond verstand?
Amai amai , da's moeilijk, hé !
Oud 2 juni 2009, 22:37   #71
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Ik kon zelf niet lachen om de Mohammed cartoons die plaatsvonden in de Deense kranten. Ik vond het vreselijk. Veel mensen zien hem als profeet en ik vind dat je ook respect moet hebben voor mekaar. Natuurlijk ga ik niet betogen tegen deze cartoons, ik vond het niet fair. Ik vind niet dat dit iets te maken had met vrije meningsuiting, vrije meningsuiting wilt niet zeggen dat je mensen mag kwetsen, Meerderheid van de Moslims was door deze cartoons gekwetst. Denk dat die mensen cartoons maken over de Islam, dit is moeten proberen bij de Joden, es kijken wat Israel doet. Vroeger bestonden deze cartoons niet, waarom moeten er nu plots van die cartoons opduiken, waar Moslims als zelfmoordterorristen worden bestempeld. Meerderheid van de Moslims zijn tegen elke vorm van extremisme, zulke cartoons zijn bedoeld om de Moslims te criminaliseren!
Hoe kun je nu gekwetst zijn om een tekeningske van iemand die je nooit gekend hebt en die al 1.400 jaar dood is? Komaan zeg ...
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:38   #72
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
ha toch? waar staat in de koran dat intraveneuze voeding een medische behandeling is?

Ik heb er enkel in gevonden dat kamelenpis heel gezond was.
Ah ! op het halal-menu zetten dan, voor dagelijks gebruik. Kan men niet zo een paar beesten in de tuin van het rusthuis zetten ? Of anders een regeling doen met de Zoo van Antwerpen ?
Oud 2 juni 2009, 22:40   #73
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Is dat de enige taal die ze geleerd hebben na 40 jaar in het gastland ? Slechte wil of puur domheid ?
Domheid van de Belgische regering, die destyds deze mensen bijeen heeft geschupt tot een ghettowijk, waar je honderden schotelantenne's ziet per wijk. Waar de mensen dom worden gehouden, en zo in de criminaliteit komen, waar de gemiddelde inkomen veel lager is als de Vlaams gemiddelde. Waar alleen sociale woningen zijn die je kunt huren voor een appel en een ei. Waar alleen de lagere klassen van de maatschappij bijeen zijn. Dan maar klagen dat deze mensen niet werken, dan maar klagen dat deze mensen geen nederlands spreken, en ma klagen en klagen. Hier op het internet kunnen ze goed klagen. Maar in het openbaar durven ze geen woord te reppen over deze problemen. Problemen zijn gekend, kaart ze aan, mensen die zich niet willen aanpassen laat je opkrassen. Mensen die onze waarden en normen aanvaarden en zich willen thuis voelen moet je ook de kans geven. Met racistische uitspraken en kleinerende opmerkingen kwets je alleen mekaar, en in plaats van met mekaar te groeien, groei je tegen mekaar. Op den duur heb je taferelen gelijk de buitenwijken van Parijs. Trouwens in Borgerhout, Anderlecht, Meulenberg zien we al van de foute beleid die er tientallen jaren zijn gevoerd, waar de politie niet tegenop kan. Met de grove borstel doorheen. Iedereen gelijk voor de wet! Niet de gevolg maar de oorzaak aanpakken.
Oud 2 juni 2009, 22:42   #74
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Mss zijn er in heel Belgie nog geen 100 Islamitische senioren die in een rusthuis verblijven, maar zelfs dit onderwerp doet voor sommige veel stof waaien. Zolang we ma hier kunnen volkribbelen en anderen zwart maken. Als we allemaal eerlijk zijn, en mensen die iets mispeuteren straffen, is er toch geen enkel probleem. We zeggen toch ook nixs tegen satanisten of tegen punkers, of mensen met 150 piercings op zijn front. Als iedereen beetje verdraagzaam is en binnen de wet wandelt is toch geen enkel probleem. We kunnen toch de mensen niet verplichten om varkensvlees te eten. Sommige mensen willen hun waarden en normen verplichten naar andere mensen. Tuurlijk moeten de mensen zich houden aan de wet, geen enkel godsdienst mag zich boven de wetten zien. Denk ook dat de meeste Moslims, Katholieken, Joden en andere groepen zich hieraan houden.
Je lijkt me een eerlijk man. Moesten er meer zo zijn hadden partijen als de VB geen kans. Helaas...
Oud 2 juni 2009, 22:45   #75
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben in het westen een lange traditie van stoom afblazen onder vorm van humor. Ik kan er wel inkomen dat iedereen niet met alles kan lachen , vooral niet als zij zelf het doel van de grap zijn, maar je moet dat niet oppakken als haat of intolerantie. Met joden lachen wij trouwens ook hoor, en al langer als over moslims. Joden kunnen, net als wij, trouwens ook over zichzelf lachen. Bij moslims zie ik dat minder..
Oud 2 juni 2009, 22:47   #76
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je lijkt me een eerlijk man. Moesten er meer zo zijn hadden partijen als de VB geen kans. Helaas...
Ik ben niet tegen Vlaams Belang, ik ga wel niet voor hun stemmen, maar als iedereen hier gewoon eerlijk is en mekaar niet kleineerd hebben we toch veel meer bereikt dan in plaats van zitten te hameren. Neee het geld van de Vlamingen zit ook nie in Mohammed zijne pocket! het geld van de Vlamingen moet je halen waar het is! Bij de Walen!!!
Oud 2 juni 2009, 22:50   #77
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
We hebben in het westen een lange traditie van stoom afblazen onder vorm van humor. Ik kan er wel inkomen dat iedereen niet met alles kan lachen , vooral niet als zij zelf het doel van de grap zijn, maar je moet dat niet oppakken als haat of intolerantie. Met joden lachen wij trouwens ook hoor, en al langer als over moslims. Joden kunnen, net als wij, trouwens ook over zichzelf lachen. Bij moslims zie ik dat minder..

Mss lachen we hier in het Westen teveel en te hard. We moeten beetje mekaars waarden kennen. Ik lach ook met veel, maar trop is teveel. Gelijk deze onderwerp is eigenlijk overbodig want het zijn mss enkele gevallen, zelfs dat denk ik niet.
Oud 2 juni 2009, 22:51   #78
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Domheid van de Belgische regering, die destyds deze mensen bijeen heeft geschupt tot een ghettowijk, waar je honderden schotelantenne's ziet per wijk. Waar de mensen dom worden gehouden, en zo in de criminaliteit komen, waar de gemiddelde inkomen veel lager is als de Vlaams gemiddelde. Waar alleen sociale woningen zijn die je kunt huren voor een appel en een ei. Waar alleen de lagere klassen van de maatschappij bijeen zijn. Dan maar klagen dat deze mensen niet werken, dan maar klagen dat deze mensen geen nederlands spreken, en ma klagen en klagen. Hier op het internet kunnen ze goed klagen. Maar in het openbaar durven ze geen woord te reppen over deze problemen. Problemen zijn gekend, kaart ze aan, mensen die zich niet willen aanpassen laat je opkrassen. Mensen die onze waarden en normen aanvaarden en zich willen thuis voelen moet je ook de kans geven. Met racistische uitspraken en kleinerende opmerkingen kwets je alleen mekaar, en in plaats van met mekaar te groeien, groei je tegen mekaar. Op den duur heb je taferelen gelijk de buitenwijken van Parijs. Trouwens in Borgerhout, Anderlecht, Meulenberg zien we al van de foute beleid die er tientallen jaren zijn gevoerd, waar de politie niet tegenop kan. Met de grove borstel doorheen. Iedereen gelijk voor de wet! Niet de gevolg maar de oorzaak aanpakken.
Als ik zo iets zou zeggen in het openbaar, is het direct slaande ruzie : bepaalde blanken zullen mij uitmaken voor neo- nazi, allochtonen zullen racist roepen , en met z'n allen op mij willen kloppen.
Het is trouwens bijna het programma van de VB, dat je daar verkondigt...

Laatst gewijzigd door beste vriend : 2 juni 2009 om 22:52.
Oud 2 juni 2009, 22:56   #79
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als ik zo iets zou zeggen in het openbaar, is het direct slaande ruzie : bepaalde blanken zullen mij uitmaken voor neo- nazi, allochtonen zullen racist roepen , en met z'n allen op mij willen kloppen.
Het is trouwens bijna het programma van de VB, dat je daar verkondigt...

Als je da op een beleefde manier zegt, zal niemand u uitmaken hoor. Meerderheid van de allochtonen delen deze mening. Ik heb ook gezegd mensen die zich aanpassen moet je de kans geven. Ik ken mensen van Vlaams Belang, der zijn goei bij, en slechte. Als er meer zijn gelijk Rose-Marie Morel zal ook de Vlaams Belang in trek zijn bij de allochtoonse gemeenschap. Want nu bekijken deze mensen u scheef, op basis van u huidskleur. Ik ben hier geboren, en ik voel me Vlaming met een Koerdische roots. Ik denk Vlaams. Vlaams belang met zijn lege slogans als eigen volk eerst.... Los je de problemen niet op, kijk in Antwerpen waar de problemen veel erger zijn geworden....
Oud 2 juni 2009, 23:37   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Hoe kun je nu gekwetst zijn om een tekeningske van iemand die je nooit gekend hebt en die al 1.400 jaar dood is? Komaan zeg ...

En dan nog.
Over de vorige paus zijn op het laatst van zijn leven ontelbare cartoons gemaakt en zullen er ook katholieken gekwetst geweest zijn.

En hier komt het verschil tussen de islamieten en de katholieken duidelijk aan het licht. Waar het bij de katholieken bij wat verontwaardigde woorden bleef gingen de moslims er ineens met de brute kracht op, doodsbedreigingen inbegrepen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be