Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 16:50   #321
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Nu ja, ik ben niet akkoord met je. Niet dat 't uitmaakt, maar goe. En er zijn meerdere redenen.

Jouw theorie maakt enkel een beetje 'sens' als een of twee van drie een ander van de drie kan drukken of zelfs uitsluiten.

Zelfverminking kan dan wel uitgelegd worden als een poging tot roepen om aandacht. Maar. Het 'slachtoffer' verbergt meestal de wonden. Het is niet lichamelijk confortabel. En de kennis is ver te zoeken.

De 'verloren generatie' in Japan die bewust in sociale uitzondering gaat. Die kan enkele dagen in lichamelijk comfort verkeren. Op iets langere termijn echter niet. Kennis heb ik mijn vraagtekens bij. Sociaal isoleren lijkt mij jezelf isoleren van een bepaald soort kennis. Aandacht ? Naah. Ja zal dat anders moeten uitleggen.

Allez. Laat ons soep maken. Jij zegt: De soep is de som van de ingredienten.

Soep is Tomaat + Patat + Courgette. Als tomaat de smaak van patat en courgette wegdrukt, dan hebben we tomaten soep. Ja maar, op die manier kunnen we nietszeggend alles verklaren. De theorie uitbreiden naar bijvoorbeeld: Soep is Tomaat + Patat + Courgette + biefstuk + papier + tabak + lucht .... veranderd niks aan de uitkomst. Een verloren theorie dus.

't Tweede dat mij stoort in je theorie is dat je eigenlijk feitelijk niet consequent bent. Want zie.

Reclame, sociale dwang, al die gezichtsloze dwang die je zo verschrikkelijk vind. Wel die dwang werkt enkel en alleen maar als men het bijhorende gedrag van de mens exact kan voorspellen. En dat is natuurlijk voor reclame-makers een probleem. Anders zou reclame 100% effectief zijn. En dat is het niet.

De kunst van het 'voorspellen' en de 'dwang' gaan dus hand in hand. Het ene kan niet zonder het andere. Maar waarom zou je vertrouwen op een vorm van koffiedik kijken ? Dat heeft reeds lang zijn onbetrouwbaarheid bewezen.

Waarom maken we de mens niet gewoon voorspelbaar? Conditionering, zoiets. Dat is geen utopie. Dat is mogelijk en wordt bewerkstelligd met dezelfde 'wapens' als gebruikt door die verdomde gezichtsloze dwang waar jij zo op ageert.

Vandaag is het zelfs niet meer duidelijk, noch te ontrafelen, of die 'dwang' tracht de mens in een dwangmatig gedrag te gooien met als doel consumptie te genereren of met als doel de voorspelbaarheid te vergroten.

En jij draagt je reusachtig steentje aan die praktijken bij, die je overigens lijkt te verafschuwen, door te stellen dat de mens voorspelbaar is gebaseerd op 3 eenvoudige principes.

Petje af voor je.
Antwoord komt nog. Eerst unitaire ruimten en kwadratische vormen.

Ik ben niet helder geweest in mijn uitleg. Ik vrees daarom dat jij mij fout begrijpt. Maar langs de andere kant: heb jij esoterische onderbouwing? Vergemakkelijkt mijn werk voor een groot deel.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 2 juni 2009 om 16:57.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:52   #322
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Net omgekeerd denk ik.

Zonder ideologie was Fortis nu failliet.
Als men Fortis had laten gaan bestond het financiëel systeem niet meer.
Zie daar hoe ondergeschikt gij zijdt aan het systeem.
Hoe afhankelijk gij ervan zijdt.
Ook al beweert ge van niet.
Oud 2 juni 2009, 16:58   #323
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Met de moraliteit van het liberalisme is niets mis.
Maar ironie, oh ironie.
De sociaal-democratie is de meest natuurlijke representant daarvan.
Liberale moraal? Zijnde?
Oud 2 juni 2009, 17:10   #324
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Liberale moraal? Zijnde?
De waarden die men tracht naar buiten te brengen.
Vrijheid is een waarde waar je op het eerste zicht weinig kunt tegen inbrengen.
Het is positief, het is wervend.
Het zet aan tot dromen.
Oud 2 juni 2009, 17:12   #325
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

*komt even de liberalendraad binnen*

*laat luide scheet*

*verlaat de draad*
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:25   #326
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
*komt even de liberalendraad binnen*

*laat luide scheet*

*verlaat de draad*
Over incentives gesproken om mensen het te doen afbollen zeg, amai!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:32   #327
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat met reclame die gericht is op kinderen van 10 ?
Kinderen van 10 kunnen niet zomaar een winkel binnenlopen en kopen wat ze willen (of krediet aangaan). Reclame die gericht is op minderjarigen is trouwens streng geregelementeerd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:33   #328
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kinderen van 10 kunnen niet zomaar een winkel binnenlopen en kopen wat ze willen (of krediet aangaan). Reclame die gericht is op minderjarigen is trouwens streng geregelementeerd.
Je begrijpt het niet zo heel goed he?
Oud 2 juni 2009, 22:37   #329
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Die liggen inderdaad hoger omdat die omvangrijke doelgroep daar veel geld aan wil geven en omdat die doelgroep dat ook heeft. Enkel omdat men daar meer geld aan kan verdienen dan aan een andere ziekte, wordt daarin veel geïnvesteerd.

Enig idee welke budgetten er vrijgemaakt worden voor medische middelen mbt ondervoeding? Nochtans is die laatste een belangrijke doodsoorzaak...
Die laatste valt ook simpelweg moeilijker tegen te gaan dan de eerste, qua financiële middelen.
Oud 2 juni 2009, 22:38   #330
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het niet zo heel goed he?
Ge kunt mss nog wat posts plaatsen waarin je het liberalisme ontmaskert, door jouw meesterlijke inzichten over de verschillende machtsstructuren in een maatschappij
Oud 2 juni 2009, 22:39   #331
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Nu ja, ik ben niet akkoord met je. Niet dat 't uitmaakt, maar goe. En er zijn meerdere redenen.

Jouw theorie maakt enkel een beetje 'sens' als een of twee van drie een ander van de drie kan drukken of zelfs uitsluiten.

Zelfverminking kan dan wel uitgelegd worden als een poging tot roepen om aandacht. Maar. Het 'slachtoffer' verbergt meestal de wonden. Het is niet lichamelijk confortabel. En de kennis is ver te zoeken.

De 'verloren generatie' in Japan die bewust in sociale uitzondering gaat. Die kan enkele dagen in lichamelijk comfort verkeren. Op iets langere termijn echter niet. Kennis heb ik mijn vraagtekens bij. Sociaal isoleren lijkt mij jezelf isoleren van een bepaald soort kennis. Aandacht ? Naah. Ja zal dat anders moeten uitleggen.

Allez. Laat ons soep maken. Jij zegt: De soep is de som van de ingredienten.

Soep is Tomaat + Patat + Courgette. Als tomaat de smaak van patat en courgette wegdrukt, dan hebben we tomaten soep. Ja maar, op die manier kunnen we nietszeggend alles verklaren. De theorie uitbreiden naar bijvoorbeeld: Soep is Tomaat + Patat + Courgette + biefstuk + papier + tabak + lucht .... veranderd niks aan de uitkomst. Een verloren theorie dus.

't Tweede dat mij stoort in je theorie is dat je eigenlijk feitelijk niet consequent bent. Want zie.

Reclame, sociale dwang, al die gezichtsloze dwang die je zo verschrikkelijk vind. Wel die dwang werkt enkel en alleen maar als men het bijhorende gedrag van de mens exact kan voorspellen. En dat is natuurlijk voor reclame-makers een probleem. Anders zou reclame 100% effectief zijn. En dat is het niet.

De kunst van het 'voorspellen' en de 'dwang' gaan dus hand in hand. Het ene kan niet zonder het andere. Maar waarom zou je vertrouwen op een vorm van koffiedik kijken ? Dat heeft reeds lang zijn onbetrouwbaarheid bewezen.

Waarom maken we de mens niet gewoon voorspelbaar? Conditionering, zoiets. Dat is geen utopie. Dat is mogelijk en wordt bewerkstelligd met dezelfde 'wapens' als gebruikt door die verdomde gezichtsloze dwang waar jij zo op ageert.

Vandaag is het zelfs niet meer duidelijk, noch te ontrafelen, of die 'dwang' tracht de mens in een dwangmatig gedrag te gooien met als doel consumptie te genereren of met als doel de voorspelbaarheid te vergroten.

En jij draagt je reusachtig steentje aan die praktijken bij, die je overigens lijkt te verafschuwen, door te stellen dat de mens voorspelbaar is gebaseerd op 3 eenvoudige principes.

Petje af voor je.
Begeerten werken op een andere manier dan je ze hier afschildert. Ze kunnen elkaar ook aanvullen.

Hoe ze precies werken is niet eenvoudig om uit te leggen. Daarvoor zou ik een dieper gesprek moeten hebben, en ook niet een op voorhand afkeurende ingesteldheid. Ookal lijkt het alsof dat jij die niet hebt, het is zo.
Bovendien is enige esoterische kennis noodzakelijk. Anders praat men over iets wat men niet kent. Wie zijn geest niet kent...

En dat bedoel ik precies: mensen zijn voorspelbaar als ze op hun begeerten draaien. Daarom dat de liberale vrije wil een illusie is en dat het geheel een voorspellende consument-producentmachine wordt. Dat klaag ik juist aan. Niks hypocriet daar.

En om uit te leggen waarom mensen zich isoleren: moest je mijn berichten vaker volgen zou je weten dat ik dit soms ook doe. Dat is wat ik bedoel met begeerteoverschrijding.

Maar de aard van die handeling is iets voor een andere draad. Van zodra ik het woord "meditatie" laat vallen voel ik de virtuele wenkbrauwen omhoog vliegen. Het ergste is: mensen die nooit hebben gemediteerd komen mij dan vertellen dat dit niet zo relevant is.
Oud 2 juni 2009, 22:40   #332
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge kunt mss nog wat posts plaatsen waarin je het liberalisme ontmaskert, door jouw meesterlijke inzichten over de verschillende machtsstructuren in een maatschappij
Jij kunt misschien eens nadenken over het feit dat reclame dat een mens ziet wanneer hij/zij 10 is blijft hangen tot de volwassenheid.

Maar dat zal niet zo zijn he? Want vrije wil, en want staat niet in mijn boexke psychologie.
Oud 2 juni 2009, 22:43   #333
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kunt misschien eens nadenken over het feit dat reclame dat een mens ziet wanneer hij/zij 10 is blijft hangen tot de volwassenheid.
Ja jongen, reclame die we op ons 10e zien blijft een onuitblusbare bron van obsessie zelfs als we al lang 25 of 30 jaar oud zijn ...

Verzamelt ge mss ook nog altijd flippo's?

Citaat:
Maar dat zal niet zo zijn he? Want vrije wil, en want staat niet in mijn boexke psychologie.
Denk liever eens wat dieper na over dat concept ipv vastgeroest te blijven bij boekjes.
Oud 2 juni 2009, 22:45   #334
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Denk liever eens wat dieper na over dat concept ipv vastgeroest te blijven bij boekjes.
Oud 3 juni 2009, 02:55   #335
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de moraliteit van het liberalisme is niets mis.
Maar ironie, oh ironie.
De sociaal-democratie is de meest natuurlijke representant daarvan.
Die is raak !

Maar of dat echt erg is ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 3 juni 2009 om 03:03.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 03:02   #336
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja jongen, reclame die we op ons 10e zien blijft een onuitblusbare bron van obsessie zelfs als we al lang 25 of 30 jaar oud zijn ...
Ik zal ergens in de komende dagen een lijstje boeken posten, allemaal vakliteratuur.

En dan gaan we es zien of jij nog bij bovenstaande opmerking blijft.

Heb jij uberhaupt al ooit één boek gelezen over marketing of over de psychologie van de consument ??
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 09:19   #337
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal ergens in de komende dagen een lijstje boeken posten, allemaal vakliteratuur.

iets om naar uit te kijken!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 11:05   #338
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Heb jij uberhaupt al ooit één boek gelezen over marketing of over de psychologie van de consument ??
Ik heb zelfs een hypothese waarbij ik stel dat mensen die als klein kind computerspelletjes zoals Mario hebben gespeeld, een lichtjes andere appreciatie hebben voor dingen.

Meermaals dingen waargenomen die daarop duiden. Vraag mij niet om het uit te leggen, dat zijn zo van die dingen die de empirische wetenschap nooit zal kennen wegens het... empirisch karakter ervan.
Oud 3 juni 2009, 11:06   #339
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De waarden die men tracht naar buiten te brengen.
Vrijheid is een waarde waar je op het eerste zicht weinig kunt tegen inbrengen.
Het is positief, het is wervend.
Het zet aan tot dromen.
Schijn bedriegt.
Oud 3 juni 2009, 11:12   #340
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zelfs een hypothese waarbij ik stel dat mensen die als klein kind computerspelletjes zoals Mario hebben gespeeld, een lichtjes andere appreciatie hebben voor dingen.

Meermaals dingen waargenomen die daarop duiden. Vraag mij niet om het uit te leggen, dat zijn zo van die dingen die de empirische wetenschap nooit zal kennen wegens het... empirisch karakter ervan.
ze zitten aan de paddestoelen in de hoop groter te worden?

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be