Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 11:01   #221
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Feit?

Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen...

Natuurlijk, ik begrijp dat. Als je de leugens wil geloven en je blijft het maar herhalen dan ga je op de duur je eigen leugens geloven.
dus jij denkt ook dat het VB meer dan 25% gaat halen?
Oud 3 juni 2009, 11:07   #222
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Serieus nu,

Ik geloof niet in conservatieve recepten, in het heil van een Vlaamse staat.

Omdat individuele vrijheid, rechten en plichten primeren op een kunstmatig kuddegevoel.
Zoals de individuele vrijheden en rechten die de Franstaligen voor zich weggelegd zien in heel België, Vlaanderen incluis?
Zwartengeel is offline  
Oud 3 juni 2009, 11:11   #223
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Serieus nu,

Omdat individuele vrijheid, rechten en plichten primeren op een kunstmatig kuddegevoel.
Waarom dan niet meteen de sociale zekerheid afschaffen, en nu we bezig zijn ook maar meteen de Belgische staat (geen kunstmatig kuddegevoel!) ?
E. Gidius is offline  
Oud 3 juni 2009, 11:28   #224
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Giserke, het kwam reeds eerder ter sprake hier op dit forum.
De reststemmen in Brussel worden samengeteld tussen lijsten die een lijst verbinding aangaan.
Het VB wou dit verwezenlijken tussen de lijsten die veel meer autonomie voor VL steunen.
LDD was akkoord indien NVA meedeed, maar die weigerde. Dat ging dus niet door tussen de VL autonomisten.
Het ging wel door tussen andere kleine partijen waaronder NVA en BUB.

Dat is het ongeveer. Bevestigd door Bart Laeremans.

Indien het allemaal niet waar is dan biedt ik mijn verontschuldigingen aan.
Indien wèl waar dan....
Met andere woorden N-VA moet zich achter het CS laten zwieren?µDaar heb ik eigenlijk geen goesting voor.

Weet u waar de reststemmen terecht komen van de partijen die niet op die lijst staan? Naar de grootste taalgroep: de Franstaligen.
N-VA heeft in Brussel geen verkozenen, bijgevolg is iedere N-VA stem een stem voor de grootste taalgroep indien ze niet op een lijstverbintenis staan.
het VB heeft geen reststemmen omdat er verkozenen zijn. Daar worden de reststemmen in de partij gehouden wat niet het geval is voor partijen die niet de kiesdrempel halen in Brussel.
Zeg dan aan wie N-VA zijn reststemmen moet geven? Aan CD&V, VLD, SPA of aan de PS, CDH en MR-FDF?

Laatst gewijzigd door giserke : 3 juni 2009 om 11:45.
giserke is offline  
Oud 3 juni 2009, 11:46   #225
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit?

Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen...

Natuurlijk, ik begrijp dat. Als je de leugens wil geloven en je blijft het maar herhalen dan ga je op de duur je eigen leugens geloven.
Ik zou het ook kunnen omdraaien. Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen.

Natuurlijk ik begrijp dat. Als ge de leugens wilt geloven en ge blijft het maar herhalen, dan gaat ge op de duur uw eigen leugens geloven.
system is offline  
Oud 3 juni 2009, 12:09   #226
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zou het ook kunnen omdraaien. Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen.

Natuurlijk ik begrijp dat. Als ge de leugens wilt geloven en ge blijft het maar herhalen, dan gaat ge op de duur uw eigen leugens geloven.
Zou je je beter niet wat meer bezighouden met uw eigen micropartijtje ?
Dimensie is offline  
Oud 3 juni 2009, 12:14   #227
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

en het grappige is, het veebee wint áltijd volgens die mannen. Ze vinden wel altijd ergens een verkiezingresultaat in het verleden waar het zogezegd mee vergeleken moet worden om correct te zijn.

En het grappigste van al, ze kunnen niet meebesturen
Ambiorix is offline  
Oud 3 juni 2009, 12:16   #228
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zoals de individuele vrijheden en rechten die de Franstaligen voor zich weggelegd zien in heel België, Vlaanderen incluis?
raak!
Oud 3 juni 2009, 12:18   #229
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en het grappige is, het veebee wint áltijd volgens die mannen. Ze vinden wel altijd ergens een verkiezingresultaat in het verleden waar het zogezegd mee vergeleken moet worden om correct te zijn.

Ach, en wat gaan we van Caroline Gennez horen?
Precies hetzelfde: hoe groot haar nederlaag ook zal zijn, ze zal voor de camera's juichen dat ze het met haar resultaat van het populisme gewonnen heeft.
Dimensie is offline  
Oud 3 juni 2009, 12:18   #230
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht

Dat is onzin, wie onze geschiedenis leest ziet eerlijk de conclusies van de eerste resultaten waar er een terugval wordt toegegeven. Nadien zijn we er altijd maar op ieder vlak op vooruit gegaan, FDW heeft nog uitdrukkelijk gezegd dat hij zijn conclusies wel zou trekken.

Echter als ze je in alle peilingen en in alle kranten al finaal bij het oud ijzer schrijven dan mag je van mij part gerust van een zege spreken als we dat teniet doen.
Oud 3 juni 2009, 12:18   #231
luc broes

Standaard

Citaat:
Serieus nu,

kunstmatig kuddegevoel dat wordt ons nu juist aangepraat door het regime.
Als er iets conservatief is dan wel dit koninkrijk!
Een koning die een land tracht samen te houden. Lachwekkend conservatief.
Oud 3 juni 2009, 12:18   #232
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Precies hetzelfde: hoe groot haar nederlaag ook zal zijn, ze zal voor de camera's juichen dat ze het met haar resultaat van het populisme gewonnen heeft.
Staat ze daar wat te janken op de ledendag...
Oud 3 juni 2009, 12:19   #233
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Met andere woorden N-VA moet zich achter het CS laten zwieren?µDaar heb ik eigenlijk geen goesting voor.

Neen de N-VA moet het gewoon mee doorbreken, zoniet wacht het onvermijdelijke VU-scenario.
Oud 3 juni 2009, 12:31   #234
luc broes

Standaard

Citaat:

Weet u waar de reststemmen terecht komen van de partijen die niet op die lijst staan? Naar de grootste taalgroep: de Franstaligen.
N-VA heeft in Brussel geen verkozenen, bijgevolg is iedere N-VA stem een stem voor de grootste taalgroep indien ze niet op een lijstverbintenis staan.
het VB heeft geen reststemmen omdat er verkozenen zijn. Daar worden de reststemmen in de partij gehouden wat niet het geval is voor partijen die niet de kiesdrempel halen in Brussel.
Zeg dan aan wie N-VA zijn reststemmen moet geven? Aan CD&V, VLD, SPA of aan de PS, CDH en MR-FDF?
Je geeft dus toe dat het juist was.

Elke partij heeft reststemmen, het VB ook. Daarom wil men trouwens een lijstverbinding aangaan opdat geen stemmen zouden verloren gaan. NVA-stemmen gaan nu toch verloren mogelijk aan BUB of iets in die aard.

Het dreigement met C.S. is dus voldoende om een overeenkomst te hebben met de grootste VL partij in Brussel.

Trouwens LDD was akkoord.
Als men dan VB_LDD_NVA om die reden allen achter het C.S. zou plaatsen, dan zou dat toch een publieke veroordeling zijn van het C.S. en een machtig propagandawapen tegen het regime dat wij bestrijden.
BDW heeft trouwens gezegd dat hij zelf tegen het C.S. is.

giserke, in deze heb je geen poot om op te staan!

Jammer, want ik hoopte dat je kon aantonen dat mijn bericht verkeerd was.
Ik zou me met plezier verontschuldigd hebben.
Ik beschouw NVA nog steeds als nodig voor Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 3 juni 2009 om 12:32.
luc broes is offline  
Oud 3 juni 2009, 13:02   #235
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Neen de N-VA moet het gewoon mee doorbreken, zoniet wacht het onvermijdelijke VU-scenario.
Doorbreken? met 10% stemmen doorbreek je geen CS.
De situatie nu is langs geen kanten te vergelijkten tentijde van de VU.
De VU is tenonder gegaan door 2 verschillende stromingen binnen de VU. (VU-ID)
De situatie bij N-VA is totaal anders.
giserke is offline  
Oud 3 juni 2009, 13:09   #236
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen beste vriend system.

Het is:

Alles gaat slecht, het VB gaat winnen... Alles gaat slecht, het VB gaat winnen...

Dat is de realiteit in Belgie en die hebben we niet aan het VB te danken.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 3 juni 2009, 13:09   #237
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doorbreken? met 10% stemmen doorbreek je geen CS.
De situatie nu is langs geen kanten te vergelijkten tentijde van de VU.
De VU is tenonder gegaan door 2 verschillende stromingen binnen de VU. (VU-ID)
De situatie bij N-VA is totaal anders.
Ohjawel, het is een begin. Als ik merk dat vandaag Willie De Waele ons uitnodigt en openlijk verklaart lak te hebben aan het CS dan gaat dat wel degelijk.

Er zijn hier lokaal zelfs al oprispingen geweest om samen met mensen van de N-VA na de kiezer te stappen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Het kan sneller gaan dan U denkt.

Ook voor jullie, ik heb het U nog al gezegd, een derde keer falen gaat de kiezer niet meer slikken. Of wilt ge liever opgaan in de CD&V?

En de ondergang van de VU is begon met haar eerste verraad: Egmont, even later waren we Brussel kwijt en toen pas waren er de perikelen van Bert Bleiter. Maar met alle respect, toen dat er Bert en Geert over straat rolden was de VU al eventjes gestorven.
Oud 3 juni 2009, 13:10   #238
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen beste vriend system.

Het is:

Alles gaat slecht, het VB gaat winnen... Alles gaat slecht, het VB gaat winnen...

Dat is de realiteit in Belgie en die hebben we niet aan het VB te danken.

België heeft het VB aan haar eigen te danken, ipv te luisteren doen ze verder... tot er geen Vb meer is hopen ze, vergetende dat er dan ook geen België meer zal zijn...
Oud 3 juni 2009, 13:20   #239
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Welk micropartijtje?

Over micropartijtje gesproken. Ik herinner mij anders dat het VB zeer lange tijd slechts één vertegenwoordiger had in het parlement die nooit - ik herhaal :nooit - ook maar één keer zijn mond opendeed. Zijn naam : Karel Dillen. Dus er zijn nog andere partijen die ooit begonnen zijn als 'micropartijtje'.

De moraal van het verhaal doet me denken aan een gekend spreekwoord: 'wanneer niet komt tot iet, kent iet zichzelve niet'.

Tweede les: wanneer 'iet' zichzelve niet meer kent, wordt iet soms snel weer 'niet'.

Laatst gewijzigd door system : 3 juni 2009 om 13:23.
system is offline  
Oud 3 juni 2009, 13:34   #240
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
de SPA mag gerust een gigantisch verlies lijden hoor
En Gennez moet echt stoppen met politiek.
Ambiorix is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be