Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Derk-Jan Eppink (LDD) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Derk-Jan Eppink (LDD) (1 t.e.m. 6 juni) Voormalig assistent van enkele politici (waaronder Frits Bolkestein), eerst journalist bij NRC Handelsblad en nadien voor De Standaard en Knack. Sluit zich begin 2009 aan bij LDD en wordt prompt opgevoerd als lijsttrekker voor Europa. Nadien wordt de lijst nog aangepast in een constructie waarbij J-M Dedecker de lijsttrekker wordt en Eppink de 2de plaats krijgt en 1ste opvolger wordt.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2009, 13:07   #21
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik heb uiteraard niet de kennis en macht op een Verenigde Nederlanden zo maar één-twee-drie op de kaart te zetten.
Maar ik denk wel dat regionale samenwerking een eerste vereiste is tot een toenadering, laat staan hereniging.
Omdat ik zie dat die Benelux in de praktijk helemaal niet werkt, al wil deelstaat Nordrhein-Westfalen er nog zo graag bij.
Volgens mij frusteert het belgicisme en het rattachisme een goede werking van de Benelux.
Dan rest slechts een toenadering tussen Vlaanderen en Nederland.
het beste is altijd alles zo veel mogelijk te behouden zoals het nu is om ene hereniging te verwezenlijken.
dat is gemakkelijk voor iedereen, en tevens ook een middel om de andere partijen over de streep te trekken.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2009 om 13:08.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 14:35   #22
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het beste is altijd alles zo veel mogelijk te behouden zoals het nu is om ene hereniging te verwezenlijken.
dat is gemakkelijk voor iedereen, en tevens ook een middel om de andere partijen over de streep te trekken.
In eerste instantie is dat zeker het beste.
Nederland heeft al eeuwen deze provincies en een meerderheid wil er nog niet van af ,terwijl het heel veel geld kost en de bestuurbaarheid van bepaalde regio's in het land ernstg belemmert.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 3 juni 2009 om 14:35.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 16:27   #23
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Derk ook lid van de Baarle Werkgroep?

tip: maak het voor de politici en de bevolking gemakkelijk om een confederatie/unitaire staat met Nederland te aanvaarden door de huidige provincies te behouden zoals ze zijn.
als je te veel verandert, keert de bevolking zich juist af van een mogelijke hereniging der Nederlanden.
Binnenkort een leuke vergadering...

Inderdaad : in de veronderstelling dat er vanuit de politiek nu een aktieve interesse zou groeien om een confederale Nederlandse staat te realizeren
denk ik niet dat het verstandig zou zijn om met een zuidelijke Nederlanden
dat op dat tijdstip waarschijnlijk de zoveelste grondige staatshervorming achter de rug zal hebben de locale overheden en begrenzingen weer eens te gaan wijzigen.

Tenzij we plotseling voor allemaal nieuwe politiekers zullen stemmen bij komende "nationale/federale" verkiezingen in Nederland, België en Luxemburg
zal er een project in ieder geval binnen de Beneluxgremia ter sprake komen.
De bestaande evolutie wijst al op een "hervorming" in de zin van de federale realiteit Vlaanderen, Brussel, Wallonië met Nederland en Luxemburg...De aanvaarding van de realiteit dat er in een nieuwe staat geen belgische realiteit meer zal zijn - kunnen we gerust van uit gaan.

Een associatie met Nordrheinwestfalen of andere grensgebieden zoals Dept. Nord, Ardennes... is een kiese zaak, die binnen de EU te realizeren is zonder direct aan staatsgrenzen te raken (wat perfect mogelijk is).

Mogelijk worden "provincies" zoals ze nu in België en Nederland bestaan afgeschaft : ofwel door radikaal als kleinste bestuursorgaan de gemeentes naar voor te schuiven of een tussenstation te promoten zoals de Luxemburgse Kantons of Arrondissementen (Landelijke gemeentefederaties, stadsgewesten ?).

De discussie die hier veelal gevoerd wordt is die van de noodzaak om een ééntalige staat te vormen - of ten minste één met een "meerderheidstaal"
waar de andere louter het recht krijgt om naast de leidende taal aanwezigheidspolitiek te bedrijven, zoals dit momenteel in Nederland met het Fries het geval is (en verder van ons bed met de diverse antilliaanse talen).
Een groot-Nederland zonder respect voor de kleintjes is voor mij ondenkbaar:
of het nu over het Waals, Picardisch, Limburgs, Saksisch of Letzemburgisch gaat...

Wat de EU lerende is met 100 talen en in china geschiedt met 56 talen, moet zeker in de Nederlanden kunnen waar de genoemde talen een historisch bestaansrecht hebben en allerlei aanslagen op hun identiteit overleefden.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 16:41   #24
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Binnenkort een leuke vergadering...

Inderdaad : in de veronderstelling dat er vanuit de politiek nu een aktieve interesse zou groeien om een confederale Nederlandse staat te realizeren
denk ik niet dat het verstandig zou zijn om met een zuidelijke Nederlanden
dat op dat tijdstip waarschijnlijk de zoveelste grondige staatshervorming achter de rug zal hebben de locale overheden en begrenzingen weer eens te gaan wijzigen.

Tenzij we plotseling voor allemaal nieuwe politiekers zullen stemmen bij komende "nationale/federale" verkiezingen in Nederland, België en Luxemburg
zal er een project in ieder geval binnen de Beneluxgremia ter sprake komen.
De bestaande evolutie wijst al op een "hervorming" in de zin van de federale realiteit Vlaanderen, Brussel, Wallonië met Nederland en Luxemburg...De aanvaarding van de realiteit dat er in een nieuwe staat geen belgische realiteit meer zal zijn - kunnen we gerust van uit gaan.

Een associatie met Nordrheinwestfalen of andere grensgebieden zoals Dept. Nord, Ardennes... is een kiese zaak, die binnen de EU te realizeren is zonder direct aan staatsgrenzen te raken (wat perfect mogelijk is).

Mogelijk worden "provincies" zoals ze nu in België en Nederland bestaan afgeschaft : ofwel door radikaal als kleinste bestuursorgaan de gemeentes naar voor te schuiven of een tussenstation te promoten zoals de Luxemburgse Kantons of Arrondissementen (Landelijke gemeentefederaties, stadsgewesten ?).

De discussie die hier veelal gevoerd wordt is die van de noodzaak om een ééntalige staat te vormen - of ten minste één met een "meerderheidstaal"
waar de andere louter het recht krijgt om naast de leidende taal aanwezigheidspolitiek te bedrijven, zoals dit momenteel in Nederland met het Fries het geval is (en verder van ons bed met de diverse antilliaanse talen).
Een groot-Nederland zonder respect voor de kleintjes is voor mij ondenkbaar:
of het nu over het Waals, Picardisch, Limburgs, Saksisch of Letzemburgisch gaat...

Wat de EU lerende is met 100 talen en in china geschiedt met 56 talen, moet zeker in de Nederlanden kunnen waar de genoemde talen een historisch bestaansrecht hebben en allerlei aanslagen op hun identiteit overleefden.
een BeNeLux-confederatie zie ik alvast niet zitten omdat de BeNeLux nu al niet werkt en omdat Wallonië wilt aansluiten bij Frankrijk.

enkel een Vlaams-Nederlandse confederatie (en later een unitaire staat) is mogelijk.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2009 om 16:41.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 07:48   #25
Lovania
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 juni 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En dat uit de mond van een geboren Tukker!
Hollanders leven in Noord- en Zuid-Holland (en een beetje in Utrecht) en Nederlanders in Nederland.
Een Verenigde Nederlanden zou het beste een confederatie kunnen zijn van pakweg 5 of 6 verschillende ragio's die economisch en cultureel dicht bijelkaar staan.
Als voorbeeld:
1. Fyslân, Groningen en Drenthe.
2. Overijssel, Gelderland.
3. Randstad (Holland).
4. Beide Limburgen.
5. Oost- en West-Vlaanderen met Zeeuws-Vlaanderen.
6. Noord-Brabant, Vlaams-Brabant met Antwerpen.
Eventueel moeten er grenscorrectiesn komen aan desbetreffende provincies of indien nodig opgeheven. Ik denk aan de provincies Utrecht en Antwerpen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dit soort scenario's doen mij altijd huiveren. Noord-Brabant en Zeeuws-Vlaanderen zouden dan door de numerieke meerderheid van de Vlamingen niets meer te zeggen hebben. En dat is een probleem, want in Noord-Brabant is men 'hollandser' dan ze durven toe te geven. En in Zeeuws-Vlaanderen ziet men ook wat er met Doel is gebeurd. Die zien het echt niet zitten dat hun mooie provincie wordt verpest door de Antwerpse haven. De Vlamingen zouden dit scenario wel zien zitten denk ik. Gebiedsuitbreiding en geen nare Hollanders. Maar ik sluit me meteen aan bij een verzetsbeweging als ze mijn provincie bij de Vlamingen willen stoppen.
Al enige tijd ben ik een trouw lezer van dit forum en nu voel ik me geroepen om toch te reageren op het bovenstaande. Met de voorgestelde indeling van de provincies door Derk ben ik het volkomen eens, al zou de Bommelerwaard ook bij een herenigd Brabant moeten horen. In de reactie van Spinoza kan ik me daarentegen niet vinden. Ook ik kom uit het Westen van Noord-Brabant en juist op dit moment heeft Noord-Brabant te weinig in de pap te brokkelen. De Vlamingen zouden ons (de Brabanders) in de voorgestelde constructie juist n�*et overvleugelen, omdat zij een eigen provincie 'Vlaanderen' zouden krijgen, terwijl wij in een herenigd 'Brabant' zouden opgaan. Het evenwicht binnen de Nederlanden zou daarmee juist verbeteren. Mag ik Spinoza er op wijzen dat op dit moment zowel de provincie Noord-Brabant als Gelderland zwaar ondervertegenwoordigd zijn in de Tweede Kamer, terwijl Noord- en Zuid-Holland flink oververtegenwoordigd zijn?! Dat heeft niets te maken met Hollandse overheersing of zo (om de reactie van System voor te zijn), maar komt door de opzet van ons kiessysteem met landelijke lijsten. Mocht het daarom ooit tot een hereniging komen, voer dan een districtenstelsel in (met provinciale lijsten) waarbij elke provincie een vast aantal zetels heeft, afhankelijk van het aantal inwoners. Dit heeft als voordeel dat 'Den Haag' minder ver weg is voor de inwoners van de provincies, omdat ze enkel op kandidaten uit hun eigen provincie kunnen stemmen. Een groot-Nederland zou trouwens een uitgelezen moment zijn om de provincies te hervormen, aangezien men elkaar vooral in de Randstad voortdurend in de wielen rijdt. In de huidige staatsconstructie zou een 'Randstadprovincie' voor mij persoonlijk onaanvaardbaar zijn, omdat de andere provincies dan niets meer te vertellen zouden hebben. Bovendien zou men de grote provincies meer bevoegdheden kunnen geven door bijvoorbeeld de Eerste Kamer af te schaffen en deze bevoegdheden over te hevelen naar Provinciale staten.
Lovania is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 08:37   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
een BeNeLux-confederatie zie ik alvast niet zitten omdat de BeNeLux nu al niet werkt en omdat Wallonië wilt aansluiten bij Frankrijk.

enkel een Vlaams-Nederlandse confederatie (en later een unitaire staat) is mogelijk.
Indien de Benelux niet naar behoren functioneert is dat in de eerste plaats niet te wijten aan Wallonië, maar aan België.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 08:44   #27
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lovania Bekijk bericht
Al enige tijd ben ik een trouw lezer van dit forum en nu voel ik me geroepen om toch te reageren op het bovenstaande. Met de voorgestelde indeling van de provincies door Derk ben ik het volkomen eens, al zou de Bommelerwaard ook bij een herenigd Brabant moeten horen. In de reactie van Spinoza kan ik me daarentegen niet vinden. Ook ik kom uit het Westen van Noord-Brabant en juist op dit moment heeft Noord-Brabant te weinig in de pap te brokkelen. De Vlamingen zouden ons (de Brabanders) in de voorgestelde constructie juist n�*et overvleugelen, omdat zij een eigen provincie 'Vlaanderen' zouden krijgen, terwijl wij in een herenigd 'Brabant' zouden opgaan. Het evenwicht binnen de Nederlanden zou daarmee juist verbeteren. Mag ik Spinoza er op wijzen dat op dit moment zowel de provincie Noord-Brabant als Gelderland zwaar ondervertegenwoordigd zijn in de Tweede Kamer, terwijl Noord- en Zuid-Holland flink oververtegenwoordigd zijn?! Dat heeft niets te maken met Hollandse overheersing of zo (om de reactie van System voor te zijn), maar komt door de opzet van ons kiessysteem met landelijke lijsten. Mocht het daarom ooit tot een hereniging komen, voer dan een districtenstelsel in (met provinciale lijsten) waarbij elke provincie een vast aantal zetels heeft, afhankelijk van het aantal inwoners. Dit heeft als voordeel dat 'Den Haag' minder ver weg is voor de inwoners van de provincies, omdat ze enkel op kandidaten uit hun eigen provincie kunnen stemmen. Een groot-Nederland zou trouwens een uitgelezen moment zijn om de provincies te hervormen, aangezien men elkaar vooral in de Randstad voortdurend in de wielen rijdt. In de huidige staatsconstructie zou een 'Randstadprovincie' voor mij persoonlijk onaanvaardbaar zijn, omdat de andere provincies dan niets meer te vertellen zouden hebben. Bovendien zou men de grote provincies meer bevoegdheden kunnen geven door bijvoorbeeld de Eerste Kamer af te schaffen en deze bevoegdheden over te hevelen naar Provinciale staten.
Het lijkt me en prima voorstel ,alleen hebben we nog een lange weg te gaan.
Je zult daarom in fases moeten werken.
Fase 1 Vlaanderen onafhankelijk.
Fase 2 Confedratie Nederland -Vlaanderen ,met de huidige provincie-indeling
en bevoegdheden
Fase 3 Een Unitaire staat met de nieuwe provincie-indeling en bevoegdheden,
zoals u aangeeft

Laatst gewijzigd door Sidharta : 4 juni 2009 om 08:44.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 08:45   #28
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Indien de Benelux niet naar behoren functioneert is dat in de eerste plaats niet te wijten aan Wallonië, maar aan België.
Het optuigen van de Benelux zie ik niet zitten ,want dat werkt al decennia voor geen meter.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 09:31   #29
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het lijkt me en prima voorstel ,alleen hebben we nog een lange weg te gaan.
Je zult daarom in fases moeten werken.
Fase 1 Vlaanderen onafhankelijk.
Fase 2 Confederatie Nederland -Vlaanderen ,met de huidige provincie-indeling
en bevoegdheden
Fase 3 Een Unitaire staat met de nieuwe provincie-indeling en
bevoegdheden
, zoals u aangeeft
mogelijke nieuwe provincie-indeling.
want sommige provincies staan daar niet op te wachten en willen enkel een betere verdeling van de zetels in de Tweede Kamer.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 09:45   #30
Lovania
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 juni 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het lijkt me en prima voorstel ,alleen hebben we nog een lange weg te gaan.
Je zult daarom in fases moeten werken.
Fase 1 Vlaanderen onafhankelijk.
Fase 2 Confedratie Nederland -Vlaanderen ,met de huidige provincie-indeling
en bevoegdheden
Fase 3 Een Unitaire staat met de nieuwe provincie-indeling en bevoegdheden,
zoals u aangeeft
Dat is inderdaad het pad dat in zo'n scenario bewandeld zou moeten worden. Enfin, laten we niet te veel op de zaken vooruitlopen. Als Vlaanderen - ooit - onafhankelijk wordt, zal men eerst orde op zaken moeten stellen in eigen huis en dan nog is het de vraag of men überhaupt behoefte heeft aan een confederatie met Nederland. Het vormen van een unitaire staat op termijn juich ik in ieder geval toe, omdat dit zal leiden tot meer interne stabiliteit binnen de Nederlanden. Nu zijn er immers 6 miljoen Hollanders op 16,5 miljoen Nederlanders. Daarmee heeft de Randstad logischerwijs veel macht, maar dit zou aanzienlijk veranderen wanneer er 6 miljoen Nederlandstaligen bij zouden komen (vooropgesteld dat het kiesstelsel een districtenstelsel wordt).
Lovania is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:52   #31
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk Jan Eppink Bekijk bericht
Leuk dat een Metternich de vraag stelt over de Nederlanden. Uitgerekend Metternich zorgde er op het Congres van Wenen voor dat er een Verenigd Koninkrijk der Nederlanden kwam dat dan in 1830 uit elkaar viel in (de Belgische Opstand) of (De Belgische Revolutie). Als de Belgische staat ooit uiteen zou vallen ben ik voor een economische unie tussen Vlaandeneren en Nederland. Ik denk dat een politieke unie een brug te ver is omdat Vlaanderen zich 'benauwd' zal voelen met zoveel 'Hollanders'. Dan krijg je terug de zelfde problemen die er in 1830 ook waren. Vlaanderen is met 6 miljoen mensen een levensvatbare staat. Het is beter dat Vlaanderen voor zichzelf begint en niet de ene federatie inruilt voor een andere die makkelijk leidt tot een ander ongelukkig huwelijk. Maar een economische unie der lage landen kan altijd. Wij zijn de toegangspoort tot Europa.
Dat zie ik wel zitten een unie tussen Vlaanderen en Nederland. Economisch gezien zou het wel denk ik niet slecht zijn. Maar inderdaad politiek gezien zouden we veel te veel partijen hebben en ons land is nu al onbestuurbaar! Weet niet of er al een referendum over gehouden is over een eventuele aanhechting.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 4 juni 2009 om 13:55.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:57   #32
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het lijkt me en prima voorstel ,alleen hebben we nog een lange weg te gaan.
Je zult daarom in fases moeten werken.
Fase 1 Vlaanderen onafhankelijk.
Fase 2 Confedratie Nederland -Vlaanderen ,met de huidige provincie-indeling
en bevoegdheden
Fase 3 Een Unitaire staat met de nieuwe provincie-indeling en bevoegdheden,
zoals u aangeeft
Lijkt me een logische roadmap . Stel je eens voor op termijn hoeveel geld er kan bespaard worden.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:58   #33
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Lijkt me een logische roadmap . Stel je eens voor op termijn hoeveel geld er kan bespaard worden.
met behoud van huidige provincies ook
Friesland zou wel op zich willen blijven vrees ik
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 14:04   #34
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
met behoud van huidige provincies ook
Friesland zou wel op zich willen blijven vrees ik
Persoonlijk zie ik alleen maar voordelen. Van éénmaking gesproken!
Wallonië bij Frankrijk lijkt me ook logisch en Brussel stadstaat. We moeten durven vooruit kijken en onze kleinburgerlijke mentaliteit opzij schuiven.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 4 juni 2009 om 14:06.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 14:15   #35
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Persoonlijk zie ik alleen maar voordelen. Van éénmaking gesproken!
Wallonië bij Frankrijk lijkt me ook logisch en Brussel stadstaat. We moeten durven vooruit kijken en onze kleinburgerlijke mentaliteit opzij schuiven.
Brussel stadstaat?
NIET! Brussel Vlaams!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 14:48   #36
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Brussel stadstaat?
NIET! Brussel Vlaams!
Brussel is een zelfstandig Gewest en en hoofdzakelijk Franstalig.
De Franstaligen zullen Brussel nooit afgeven aan Vlaanderen(zie nu al de reacties van Reynders)
Daarom zal de optie van een Brussel DC, als Hoofdstad van Europa, de meest
haalbare mogelijkheid zijn.Brussel zal zich steeds meer meertalig ontwikkelen en op de rand van Latijns en Germaans Europa, is het de ideale stad om een brugfunctie tussen Noord en Zuid te vervullen.
Europa zal wel voor de betaling van haar hoofdstad moeten zorgen.
Als Vlaanderen dat blijft doen ,dan zal Brussel een Vlaamse stad moeten worden.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 14:49   #37
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Brussel is een zelfstandig Gewest en en hoofdzakelijk Franstalig.
De Franstaligen zullen Brussel nooit afgeven aan Vlaanderen(zie nu al de reacties van Reynders)
Daarom zal de optie van een Brussel DC, als Hoofdstad van Europa, de meest
haalbare mogelijkheid zijn.Brussel zal zich steeds meer meertalig ontwikkelen en op de rand van Latijns en Germaans Europa, is het de ideale stad om een brugfunctie tussen Noord en Zuid te vervullen.
Europa zal wel voor de betaling van haar hoofdstad moeten zorgen.
Als Vlaanderen dat blijft doen ,dan zal Brussel een Vlaamse stad moeten worden.
de EU zal geen eurocent geven aan Brussel.
dat zal Vlaanderen mogen doen: dus Brussel Vlaams.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 01:32   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik behoud de huidige provincies.
stukken beter dus
De door de Fransen ingevoerde provincies die verder geen enkele historische, culturele of sociaal-economische relevantie hebben...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 21:30   #39
ghostic
Burger
 
ghostic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 106
Standaard

ZO RAP MOGELIJK ALS HET AAN MIJ LIGT!!! (kan ik eindelijk op het gemakje men toepje roken in een coffeeshop !!!)basta
ghostic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 13:25   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Hebben de massa volgers van de werkgroep ondertussen al iets geforceerd of breikt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be