Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 22:55   #581
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ga eens opzoek, ontdek zelf dat je nog veel kan bijleren, ontdek zelf dat uw eigengereide waarheid wankel is als een paalwoning op twee palen
Omdat je niet zo scheutig bent met je informatie heb ik je raad opgevolgd en gegoogled op jouw gegevens. En waar kom ik terecht (wonder o wonder)?:
Citaat:
Before we proceed I want you to put aside any preconceived ideas you may have on how to defeat the New World Order.
Hou toch eens op met die spelletjes, Gun.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 3 juni 2009 om 22:56.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 05:53   #582
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Bijzonder vreemd om te moeten vaststellen dat de rechten van enkelingen die om duistere redenen een uitvoerig gedocumenteerde waarheid proberen aan te vallen, blijkbaar een stuk zwaarder doorwegen dan het verdriet en lijden van miljoenen slachtoffers en hun nabestaanden.
OK, dus als al de kinderen van holocaust-slachtoffers overleden zijn mag de negationismewet afgeschaft worden? Of hoeveel generaties lang moet de gedocumenteerde waarheid beschermd worden?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juni 2009 om 05:53.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 07:55   #583
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U verzint dit. Niet netjes.
Serieus waarom? Men kan mij nu niet beschuldigen van enig negationisme en waarom, ik zet gewoon een paar voorbeelden neer die ooit op papier zijn gezet en ooit zijn verklaard. U daarentegen aangezien u zegt, "u verzint dit" zou wel kunnen worden beschouwd als een, u weet wel. Niet dat het mij stoort dat u dit afdoet als verzinsels maar, bedoelt u er dan ook mee dat de personen die dit ooit hebben verklaard en op papier hebben gezet deze beide verhalen hebben verzonnen? Indien ja, zo dit zéééér netjes zijn.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 4 juni 2009 om 07:56.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 07:59   #584
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat je niet zo scheutig bent met je informatie heb ik je raad opgevolgd en gegoogled op jouw gegevens. En waar kom ik terecht (wonder o wonder)?:

Verkeerde site (s) geraadpleegd...
Oud 4 juni 2009, 08:27   #585
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
OK, dus als al de kinderen van holocaust-slachtoffers overleden zijn mag de negationismewet afgeschaft worden? Of hoeveel generaties lang moet de gedocumenteerde waarheid beschermd worden?

misschien tot het gesubsidieerde Israel door interne demografische veranderingen ophoudt te bestaan en Palestina herrijst ?

dan valt er wss niet veel politiek of financieel meer te rapen met die exclusieve overgeërfde slachtofferrol
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 08:28   #586
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar leuk dat je toch de moeite doet ...
Oud 4 juni 2009, 08:31   #587
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laf
Waarom "Laf"?

Moeite met enige conflicten in uw gebrainstormed welzijn?
Oud 4 juni 2009, 08:40   #588
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Forget it. De negationisme-wetgeving is een noodzakelijk kwaad.
De negationisme-wetgeving is een autoritair werkmiddel en hoort niet thuis in een moderne westerse samenleving.

Citaat:
Bijzonder vreemd om te moeten vaststellen dat de rechten van enkelingen die om duistere redenen een uitvoerig gedocumenteerde waarheid proberen aan te vallen, blijkbaar een stuk zwaarder doorwegen dan het verdriet en lijden van miljoenen slachtoffers en hun nabestaanden.
Er zijn nu eenmaal wel meer zaken die behoren (of zouden moeten behoren) tot de vrijheid van meningsuiting en die kwetsend kunnen zijn. Zo mag ik bvb perfect ontkennen dat Jefke vlak voor zijn neus zijn ouders heeft zien omvergereden worden door een vrachtwagen. Dit hoewel zijn lijden veel groter is dan het lijden van joodse kinderen die het concept "holocaust" nog niet eens kennen maar wel wettelijk beschermd zijn.

Maar je ziet dit fenomeen ook op andere plaatsen. Onze maatschappij is razendsnel aan het evolueren naar een tyrannie van schuldgevoelens, overgevoeligheid, en eufemismen. Tegenwoordig kan je bij wijze van spreken al geen scheet meer laten of er is wel iemand die zich beledigd voelt en om maatregelen roept. Met als gevolg dat onze rechten op expressie steeds verder afgeknot worden en moeten plaats ruimen voor eufemismen en struisvogelreacties. Zolang het maar in de electorale agenda van onze Grote Democraische Politici past natuurlijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 10:19   #589
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Maar we weten de waarheid toch? De grote lijnen zijn bekend & worden door niemand ontkend.
We ... ?

Blijkbaar velen op P.be (nog) niet, laat staan de minder geïnteresseerde burgers op deze aardkloot ...
Oud 4 juni 2009, 11:07   #590
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
misschien tot het gesubsidieerde Israel door interne demografische veranderingen ophoudt te bestaan en Palestina herrijst ?

dan valt er wss niet veel politiek of financieel meer te rapen met die exclusieve overgeërfde slachtofferrol
Wat ben jij een in en in triest figuur!
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:09   #591
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wat ben jij een in en in triest figuur!
Vrolijk figuur,

Waarom zijn het steeds de Joden en niet andere slachtoffers?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:28   #592
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Vrolijk figuur,

terechte vraag. Nooit beantwoord in deze draad, en dá's pas triestig.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:02   #593
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overlevenden van de holocaust zijn binnenkort allemaal een natuurlijke dood gestorven. Het is immers alweer bijna 65 jaar geleden dat deze plaatsvond. Uit piëteit met die overlevenden kan ik het me nog wel voorstellen dat men voorzichtig met die materie van holocaust-ontkenning wenst om te gaan.
Maar u hebt het over hun nabestaanden, waarmee kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen wordt bedoelt, niet? Dan vraag ik me oprecht af hoeveel 'leed', en hoeveel 'oude wonden er worden opgengereten' bij mensen die vér na de oorlog geboren zijn. Dan kan men mijns inziens toch moeilijk nog spreken van 'psychische marteling'.
Wel mijn schoonvader is een van de vele gevallen.
Hij is geboren na de oorlog en is zoon van een overlevende van Aushwitz.
Hij lijdt al gans zijn leven door de gebeurtenissen.Een normale jeugd had hij zeker niet.Een zakenreis in Duitsland gebeurt niet zonder kippenvel.
Over zijn medisch dossier zelfs niet te spreken.
Een dochter van hem -de kleinkind- wantrouwt iedereen en heeft altijd schrik.
Onlang was er een programma op Ned1, over kleinkinderen van overlevenden van concentratiekapen.Er werd bizare veschijnsels/symptonen/karakters getoond die normaal gezien niet aanwezig zijn bij jonge mensen uit normale families.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:08   #594
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
terechte vraag. Nooit beantwoord in deze draad, en dá's pas triestig.
Wel het is heel simpel.
Vind me een homo/gehandikapte die kleinkind is van een vermoorde of gemartelde homo/gehandikapte.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:15   #595
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Wel mijn schoonvader is een van de vele gevallen.
Hij is geboren na de oorlog en is zoon van een overlevende van Aushwitz.
Hij lijdt al gans zijn leven door de gebeurtenissen.Een normale jeugd had hij zeker niet.Een zakenreis in Duitsland gebeurt niet zonder kippenvel.
Over zijn medisch dossier zelfs niet te spreken.
Een dochter van hem -de kleinkind- wantrouwt iedereen en heeft altijd schrik.
Onlang was er een programma op Ned1, over kleinkinderen van overlevenden van concentratiekapen.Er werd bizare veschijnsels/symptonen/karakters getoond die normaal gezien niet aanwezig zijn bij jonge mensen uit normale families.
Dan zou ik ook die bizarre verschijnselen/symptomen/karakter moeten vertonen, ik ben ook nakomeling van een concentratiekamp-overlevende? - wel niet Auschwitz, maar Buchenwald - er werd nooit over gepraat thuis!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:19   #596
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Wel het is heel simpel.
Vind me een homo/gehandikapte die kleinkind is van een vermoorde of gemartelde homo/gehandikapte.
KINDERLIJK GEZEVER !

genoeg kinderen/kleinkinderen van andere genocides. en die staan niet financieel/politiek te bedelen of te eisen zoals jullie.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:41   #597
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrolijk figuur,

-De andere slachtoffers hebben geen eigen staat die voortdurend in de actualiteit komt, wat de herinnering levendig houdt.

-De andere slachtoffers maken deel uit van "nationaliteiten" die slechts gedeeltelijk vervolgd werden (Polen, Fransen, Russen, Nederlanders, ook Duitsers zelf natuurlijk). Ze vormden geen zo grote groep, maar vele kleine groepen.

-Dat politieke tegenstanders worden vervolgd, komt in alle dictaturen voor; het zal met het Verdrag van Lissabon ook in de EU mogelijk worden. Het was dus ergens "logisch" dat de communisten werden vervolgd. In het geval van joden en zigeuners berustte de vervolging uitsluitend op waanvoorstellingen van de nazi's, en van die groepen waren de joden het talrijkst.

-De joden waren veel talrijker en werden veel fanatieker vervolgd dan b.v. homo's, die er meestal vanaf kwamen met zich gedeisd houden. Het enorme aantal joden stemt nog tot grotere ontzetting doordat de nazi's erin slaagden hun operatie half geheim te houden: de gewone Duitsers wisten wel dat het niet pluis was met die Arbeitseinsatz im Osten, maar ze wisten niet genoeg, en niet vroeg genoeg, om zich van de nazi's af te keren. Misschien vormden de joden "maar" de helft van de slachtoffers, maar elke andere groep vormde hooguit een paar procenten (zigeuners misschien 6 of 8 procent).

-De joden telden veel uitzonderlijk begaafde wetenschappers en kunstenaars, die de westerse cultuur (voor een zo kleine groep) onvoorstelbaar heeft beïnvloed en verrijkt. Zij vestigen de aandacht op zich door hun talenten, en dus ook op de dankbaarheid die we hun schuldig zijn, en op de ramp die het verlies van miljoenen leden van hun groep voor Europa betekend heeft. Ook zonder holocaust schenk ik automatisch meer aandacht aan joden dan aan andere mensen: niet opzettelijk, maar, bij voorbeeld, omdat het boek dat ik aan het verslinden ben toevallig weer door een jood is geschreven.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 juni 2009 om 12:59.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:49   #598
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iemand heeft het me ooit gezegd.

Het was de enige Holocaust waarbij SYSTEMATISCH een heel volk (de joden) zeer bewust georganiseerd en georchestreerd werden opgejaagd en opgehaald om nadien vernietigd te worden.

ik vergelijk met Ruanda waar de slachting en masse gebeurde maar niet op zulke doordachte systematische manier.

zo ongeveer klonk het, en dat is wel juist denk ik.
In mijn ogen vereist een echt genocide dat er een georganiseerde en systematische wijze, en gedirigeerd vanuit de overheid, doelbewust gepoogd wordt om een hele bevolkingsgroep fysiek uit te moorden. In die context kan men mijns insziens van 3 echte genocides spreken:

-) de genocide tegen de Herero door het Duitse koloniale bewind in Zuid-west-Afrika in 1904
-) de genocide tegen de Armeniërs door het Ottomaanse Rijk in 1915
-) de genocide tegen de Joden door Nazi-Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog

Wel is het zo dat de genocide tegen de Joden veel grootschaliger was en ook de enige waarbij massamoord een soort industrieel fabrieksproces werd.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:52   #599
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrolijk figuur,

Meeste slachtoffers, het waren ook de Joden waar Hitler zich vnl. op focuste. Wat ook de Holocaust zo gruwelijk maakt is het feit dat men mensen aan de lopende band afslachtte, als in een slachthuis, in de gaskamers. Dát maakt de Holocaust iets waar de hele mensheid zich zou voor moeten schamen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:52   #600
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niemand stelt de Holocaust in vraag, dankzij de wet op het negationisme.
Gelooft u dat nu echt?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be