Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2009, 09:24   #241
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat de nazi's ook maar iets gaven om het leven van een moslim? Hitler was trouwens fel tegen een SS-moslimsdivisie, maar omdat men zware verliezen had geleden, was elke soldaat welkom
(als kannonenvlees). En neen, voor de meeste moslims ging het hen niet om het uitroeien van de Joden, maar wel om onder de onderdrukking vandaan te komen. Uw laatste zin is trouwens ook niet geheel correct. Men was al verschillende keren in opstand gekomen, ook toen het nog wel goed ging. Men zal daar wel zijn redenen voor gehad hebben.

U blijkt toch niet meteen iemand die goed op de hoogte is wat dit conflict betreft.
Jij lijkt me echter een extreem bevooroordeeld persoon, enkel en alleen er op uit om de moslims op te hemelen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 09:28   #242
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bewijst weldegelijk mijn stelling.

Maargoed, ik zal nog een argument geven:

De SS-Handschar-divisie werd in '43 opgericht door Himmler. Hij wou een divisie van 26.000 man sterk. Uiteindelijk bleek deze divisie maar 21.000 man sterk te zijn, waarvan 'amper' 18.000 moslims. Dit bewijst dus (nogmaals) mijn stelling, namelijk dat de (Bosnische) moslims niet erg happig waren om voor nazi-Duitsland te gaan vechten.
Met 18.000 bewapende mannen kan je heel wat onheil aanrichtten tussen een weerloze , ongewapende burgerbevolking. Stel je zoiets maar eens voor in België.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 09:38   #243
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Jij lijkt me echter een extreem bevooroordeeld persoon, enkel en alleen er op uit om de moslims op te hemelen.
U hebt een verkeerde indruk van mij. Ik probeer net heel kritisch te zijn ten opzichte van historische gebeurtenissen i.p.v. gewoon maar aan te nemen wat andere mensen ervan zeggen of denken.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 09:40   #244
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Met 18.000 bewapende mannen kan je heel wat onheil aanrichtten tussen een weerloze , ongewapende burgerbevolking. Stel je zoiets maar eens voor in België.
Natuurlijk, dat heb ik ook nooit ontkent. Ik haalde dit enkel aan om te bewijzen dat de moslims over het algemeen niet happig waren om voor nazi-Duitsland te vechten.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 19:44   #245
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier gaat u wat kort door de bocht.
Ook in '43 kwam de divisie in opstand, net na de oprichting van de
Handschar-divisie (toen het nog wel goed ging voor de axis). 2000 Bosnische moslims werden naar een concentratiekamp gestuurd.

Nuja, ik ben al blij dat u tevens inziet dat de meeste moslims niet vanwege hun ideologie de nazi-rangen vulden.
neen, volgens mij deden ze dat om hun agenda te verwezenlijken. De nazi's hadden hen liever mee dan tegen, want in noord-afrika scheten ze letterlijk hun pofbroeken vol voor de beruchte 'kelensnijders'.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:39   #246
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ze vochten dus NIET mee met de nazi's omwille van hun ideologie huh?

Citaat:
Amin Al-Husseini makes speech from Berlin addressing Muslim SS Nazi troops: “Kill the Jews wherever you find them. This pleases God, History and Religion. This saves your honor. God is with you".
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 21:03   #247
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ze vochten dus NIET mee met de nazi's omwille van hun ideologie huh?
nee, omdat ze ook fascist waren

Hitler zei hetzelfde, maar dan over de christelijkie god. nogmaals een bewijs dat de islam er niets mee te maken had. het is niet omdat een leider dat zo zegt (vb hitler) dat het in de godsdienst staat (vb christendom)

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 21:35   #248
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nee, omdat ze ook fascist waren

Hitler zei hetzelfde, maar dan over de christelijkie god. nogmaals een bewijs dat de islam er niets mee te maken had. het is niet omdat een leider dat zo zegt (vb hitler) dat het in de godsdienst staat (vb christendom)
Zuig jij je 'bewijzen' uit je duim?
Islam heeft er juist ALLES mee te maken - dit : Kill the Jews wherever you find them. staat letterlijk in de koran en zelfs méér van dat fraais - ooit al eens gelezen - DOEN!
Oud 4 juni 2009, 21:46   #249
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuig jij je 'bewijzen' uit je duim?
Islam heeft er juist ALLES mee te maken - dit : Kill the Jews wherever you find them. staat letterlijk in de koran en zelfs méér van dat fraais - ooit al eens gelezen - DOEN!
juist... en hitler zei hetzelfde omdat die ook een moslim was?

Oud 4 juni 2009, 21:56   #250
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
juist... en hitler zei hetzelfde omdat die ook een moslim was?
Het gaat hier niet over Hitler - ik hou me niet bezig met Hitler - de geschiedenis heeft Hitler al lang en breed veroordeeld - heel Europa zit niet vol met Hitlers - het gaat hier over islam - de ideologie islam - en de misdaden begaan in naam van islam - NU heden ten dage nog steeds - elke dag opnieuw - islam - de 'religie' (lamenielache) van de vrede - die steeds maar weer negatief in het nieuws komt - hoe komt dat - omdat ze zo 'vredelievend' zijn?

DAT loop jij hier te verdedigen en te vergoelijken - recht proberen praten wat krom is!
Oud 4 juni 2009, 22:02   #251
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

DAT loop jij hier te verdedigen en te vergoelijken - recht proberen praten wat krom is!
wat jij doet is krommer praten van wat iets een beetje krom is. ik heb nooit gezegd dat islam peis en vree is. wat jij doet is alle moslims over eenzelfde kam scheren en stigmatiseren omdat jij iets anders interpreteert.

waarom vochten de arabieren (bakermat van de islam) dan mee met de britten en dus ook mee met de joden in dezelfde oorlog? dat waren ook moslims, die dezelfde regels volgden in hetzelfde boekje.

bestaan er soms 2 verschillende van die boekjses ofzo? nog een bewijs dat "de islam" er niets ermee te maken had.

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 juni 2009 om 22:04.
Oud 4 juni 2009, 22:08   #252
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
wat jij doet is alle moslims over eenzelfde kam scheren .
Ja? Waar?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 22:11   #253
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ja? Waar?
ik moet niet lang zoeken: een paar postjes eerder

Citaat:
Islam heeft er juist ALLES mee te maken

Oud 4 juni 2009, 22:14   #254
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
ik moet niet lang zoeken: een paar postjes eerder
Sinds wanneer is 'ALLES' synoniem voor 'ALLE MOSLIMS' ?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 22:15   #255
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat jij doet is krommer praten van wat iets een beetje krom is. ik heb nooit gezegd dat islam peis en vree is. wat jij doet is alle moslims over eenzelfde kam scheren en stigmatiseren omdat jij iets anders interpreteert.

waarom vochten de arabieren (bakermat van de islam) dan mee met de britten en dus ook mee met de joden in dezelfde oorlog? dat waren ook moslims, die dezelfde regels volgden in hetzelfde boekje.

bestaan er soms 2 verschillende van die boekjses ofzo? nog een bewijs dat "de islam" er niets ermee te maken had.
Voor de goede orde - ik heb het over 'islam' - niet over individuele moslims - dus je beschuldiging slaat nergens op - dat maak jij er van ofwel hoop je dat ik dat doe.

Jouw bewijzen verzin je ook ter plekke.

Jij verdedigt "islam" - mensen of individuele 'moslims' kunnen jou geen fluit schelen - jij hebt het hier steeds over "de islam" - daar is niks, maar dan ook NIKS goeds aan. In fact zijn moslims ZELF slachtoffer van die kwaadaardige, satanische ideologie!
het feit dat de meeste moslims geen slechte mensen zijn is ondanks dat ze moslim zijn en NIET dankzij islam, NIET dankzij "de islam", maar omdat de meesten dat boekske NIET volgen zoals ze zouden moeten doen - volgens datzelfde boekske - als je ook maar IETS van islam wist - zou je weten WAT het is en dat élke moslim hun boekske tot de letter MOET volgen - gelukkig doen de meesten dat juist NIET!
Oud 4 juni 2009, 22:16   #256
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Sinds wanneer is 'ALLES' synoniem voor 'ALLE MOSLIMS' ?
ik heb het niet over dat woordje "Alles" ik heb het over het woordje "Islam"

aangezien alle moslims de islam aanbidden scheer je dus alle moslims over 1 kam.

Oud 4 juni 2009, 22:18   #257
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aangezien alle moslims de islam aanbidden .
Ze moeten wel, er uit stappen staat bijna gelijk aan je eigen doodvonnis tekenen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 22:19   #258
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb het niet over dat woordje "Alles" ik heb het over het woordje "Islam"

aangezien alle moslims de islam aanbidden scheer je dus alle moslims over 1 kam.
Gelukkig doen dus niet ALLE moslims dat in dezelfde mate - dat boekske volgen tot op de letter!
Trouwens - ik dacht dat moslims 'allah' aanbaden, niet islam aanbidden, toch? - is dat een nieuwe versie - islam 1.2 o.i.d.?
Oud 4 juni 2009, 22:19   #259
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de goede orde - ik heb het over 'islam' - niet over individuele moslims - dus je beschuldiging slaat nergens op - dat maak jij er van ofwel hoop je dat ik dat doe.

Jouw bewijzen verzin je ook ter plekke.

Jij verdedigt "islam" - mensen of individuele 'moslims' kunnen jou geen fluit schelen - jij hebt het hier steeds over "de islam" - daar is niks, maar dan ook NIKS goeds aan. In fact zijn moslims ZELF slachtoffer van die kwaadaardige, satanische ideologie!
het feit dat de meeste moslims geen slechte mensen zijn is ondanks dat ze moslim zijn en NIET dankzij islam, NIET dankzij "de islam", maar omdat de meesten dat boekske NIET volgen zoals ze zouden moeten doen - volgens datzelfde boekske - als je ook maar IETS van islam wist - zou je weten WAT het is en dat élke moslim hun boekske tot de letter MOET volgen - gelukkig doen de meesten dat juist NIET!
zie vorige post

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 juni 2009 om 22:34.
Oud 4 juni 2009, 22:26   #260
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig doen dus niet ALLE moslims dat in dezelfde mate - dat boekske volgen tot op de letter!
Trouwens - ik dacht dat moslims 'allah' aanbaden, niet islam aanbidden, toch? - is dat een nieuwe versie - islam 1.2 o.i.d.?

Citaat:
Islam heeft er juist ALLES mee te maken
dus de islam heeft er niets mee te maken zoals ik al zei. Het waren individuele moslims.

aanbaden is een verkeerd woordje van mij, ik bedoelde belijden van de islam (zoals in de van dale: mos·lim de; m,v -s belijder vd islam)

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 juni 2009 om 22:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be