![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je bent echt wel " chill " als jongen, hé WitBloemekke ? Tenminste als het allochtonen zijn die spreken. Moest de eerste de beste VB-er zo een uitspraak durven doen !!! Ho maar ! |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
marokkanen zijn het meest racistisch volkje dat ik ken!
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb elders begrepen dat u (deels of geheel?) Algerijnse wortels hebt, dus als de ene 'arabier' tegen de andere iets zegt in de trant van "hoe gaat het vuile arabier" lijkt me dat hetzelfde als in bovenstaand neger-voorbeeld uit de VSA. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(*) De Imazighen hebben met de Arabieren niets van doen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 juni 2009 om 11:51. |
|||||||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Partijlid
|
ja analyse is van 3 jaar geleden ten eerste dus er kan al veel veranderd zijn. Ten tweede zoals hier al werd gezegd: gebaseerd op 'enkele' marokkanen en dan nog eens pubers => kun je niet echt vertrouwen
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
Ik weet dat Berbers niets van doen (willen) hebben met Arabieren, maar soit, dat neemt niet weg dat u er waarschijnlijk mediterraner uit zult zien dan de gemiddelde autochtoon, en dus voor arabier kunt doorgaan.
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die 'enkele' Marokkaanse pubers zijn werkelijk overal te vinden, en werkelijk overal vertonen ze precies hetzelfde gedrag en spreiden ze precies dezelfde minachting ten opzichte van autochtonen en andere minderheden tentoon. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar mijn punt is: als je empathie toont en een bepaalde vertrouwensband opbouwt met mensen, kun je veel meer zeggen en heb je ook het recht om kritiek te geven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Minister-President
|
Dat is toch altijd zo geweest met een Geuzennaam?
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn punt is dus dat dat soort dingen veel vaker, of vrijwel alleen, voorkomt onder mensen die een gemeenschappelijke afkomst, religie, geschiedenis enz delen, dan met buitenstaanders. De mensheid, niemand uitgezonderd, is immers van oudsher door de natuur geprogrammeerd met een gezonde dosis skepsis ten opzichte van vreemden, aangezien die meestal een bedreiging of gevaar vormden voor zowel het individu als de groep waartoe men behoorde. En dat al vanaf de tijd dat we in Afrika uit de bomen vielen. Wat tegenwoordig maar al te vaak misleidend racisme wordt genoemd, is gewoon een uiting van die natuurlijke ingebakken skepsis, en dat verklaart mijns inziens veel, zoniet alles. En daarom is die hele multiculturele utopie gedoemd te mislukken. |
|
|
|
|
|
|
#37 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan best, afhankelijk van wat je als cultuur beschouwt. Wat men "racisme" noemt (in werkelijkheid is racisme iets heel anders, maar dat terzijde), ontstaat pas in de puberteit door de permanente confrontatie met wangedrag, intimidatie en geweld van één welbepaalde groep.
|
|
|
|
|
|
#39 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Hamza zegt duidelijk 'DAT zijn apen die bananen eten'. Die 'dat' verwijst niet naar Surinamers in het algemeen, maar wel naar die 'gangsta-types' die niets anders doen dan de hele dag stoere praat te verkopen. Ik persoonlijk vind dat niet racistisch neen. En voor de rest ben ik idd een 'chille' jongeman. Het leven is te kort om je te voeden met haat en frustratie... ; |
|
|
|
|