Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2009, 09:42   #161
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De SP in Nederland heeft het op één na hoogste ledenaantal van alle partijen in Nederland en heeft toch al een aantal verkiezingen een stabiel stemmenaantal. Wilders moet nog bewijzen dat hij méér dan een strovuur is.
Persoonlijk denk ik dat hij het niet gaat bewijzen.

De ECHTE vraag is waarom het stro zo droog is dat het zo eenvoudig ontvlamt, en hoe we dat in de toekomst gaan voorkomen.

DAT is de vraag die de gevestigde orde moet beantwoorden. Voorlopig slagen ze daar al jaren niet in.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 09:52   #162
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans61 Bekijk bericht
Ik ben uitermate content met de grote overwinning van de PVV in Nederland,
dat in mijn eigen stad Rotterdam Geert Wilders ook nog eens de grootste is geworden is een extra bonus.Nu hoop ik dat de PVV volgend jaar wel mee doet
met de gemeenteraadsverkiezingen,Zodat we in Rotterdam
en in een hoop andere gemeenten een nieuwe koers kunnen gaan varen.

Alle uitslagen van de gemeenten en grote steden hier terug te vinden....

http://europakiest.nos.nl/nieuws/art...tcm:44-525437/

Jip, zou zeggen Hans61, solliciteer naar burgemeester funcite. Kan die islam-burgemeester eindelijk vertrekken.
Oud 6 juni 2009, 09:55   #163
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

De ECHTE vraag is waarom het stro zo droog is dat het zo eenvoudig ontvlamt, en hoe we dat in de toekomst gaan voorkomen.

DAT is de vraag die de gevestigde orde moet beantwoorden. Voorlopig slagen ze daar al jaren niet in.
Ik kan me volledig vinden in je analyse.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 09:56   #164
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Zoals Benno Barnard gisteren op Radio 1 zei: "De regenten in Den Haag verwijten Wilders dat hij een lucifer ontsteekt in een kruitvat. Maar de keiharde vraag die de burger nu stelt is: wie heeft van dit land dan een kruitvat gemaakt?" (geparafraseerd)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 juni 2009 om 09:56.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 09:57   #165
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Holland is vort. Nogmaals bewezen.......

Het resultaat van de SP valt gelukkig nog mee.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 10:11   #166
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Gevaarlijk individu die Wilders. Doet me altijd denken aan de boekenverbranding van de nazi's. Toen mocht men ook niet meer alles lezen.
Wel opvallende dat hij juist in Limburg zoveel aanhang heeft
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 11:10   #167
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zoals Benno Barnard gisteren op Radio 1 zei: "De regenten in Den Haag verwijten Wilders dat hij een lucifer ontsteekt in een kruitvat. Maar de keiharde vraag die de burger nu stelt is: wie heeft van dit land dan een kruitvat gemaakt?" (geparafraseerd)
Een complexe samenleving met zoveel verschillen, zo heterogeen, is sowieso een potentieel kruitvat. Eeen zekere anti-politiek valt daarin hoedanook niet uit te sluiten, daar ontsnap je niet aan. Het is een wereldverspreid fenomeen. Cohn-Bendit heeft daar ooit in een interview over gezegd dat men een klein gedeelte van die anti-stemmen als vrij onomkeerbaar moet zien, part of the game.

Wat men natuurlijk wel dient te doen is proberen om ze zo klein mogelijk te houden. Eén van de strategieën die sommigen lijken te hanteren is het "bumperen" bij het gedachtegoed van de demagoog in kwestie. Anderen opteren dan weer voor "het mee in bad sleuren" van dergelijke politici. Nog anderen denken het op te lossen met het beloven van gewoonweg "goed bestuur".

In ieder geval, chapeau aan Pechtold die heeft er echt alles aan gedaan om het Wilders-gedachtengoed te bestrijden en wint ook, alleen haalt ie zijn stemmen gewoon bij de andere partijen.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 11:19   #168
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
D66 heeft dit keer een splintertje terrein teruggewonnen maar ik denk (en hoop) niet dat ze ooit nog op het peil komen van vóór 2000.

Die afgang kan ermee te maken hebben gehad dat leden wegliepen, vanwege onder andere de demonisering van Fortuyn plus het verpatsen van het referendum.

Mijn voornaamste reden om daar weg te blijven was hun gebrek aan organisatie; dat zij hun speerpunt "referendum" zouden inleveren wist ik toen nog niet.

Na mijn opzegging heb ik nog ongeveer 2 jaar lang moeten protesteren tegen hun brievenbus- en e-mailvervuiling, meest bedelbrieven om extra geld bovenop het bepaald niet goedkope "geadviseerde" lidmaatschapstarief in procenten van inkomen. Het was in hun "systeem" kennelijk wel mogelijk gemaakt om een lid-adres door te geven aan alle medewerkers, maar niet om het daar weer weg te halen.
D66 is voor mij de partij bij uitstek van "de arrogante Hollander" (zoals je ook de "arrogante Vlaming", "de arrogante Fransman" enz. hebt) die het beter weet en vanuit zijn pluchen zetel met zijn grote gelijk de wereld gaat verbeteren (en uitgebreid gaat uitleggen hoe het nu echt in elkaar zit).
Er zitten in die club wel mensen met goede ideeën, maar echte samenhang is er per slot van rekening nooit een lang leven beschoren.

D66 liep destijds voorop met het demoniseren van Pim Fortuyn.
Als ik Pechtolds oogjes zie, zit het er dik in dat ze nu hetzelfde gaan (blijven) doen met de PVV. Ze begrijpen nog altijd niet dat dat de beste manier is om die partij de hoogte in te stuwen. (Al geef ik toe dat D66 in deze aan bv GroenLinks een "gevaarlijke" concurrent heeft)

Hopelijk eindigt Wilders niet zoals Fortuyn.
Er is echter een belangrijk verschil: de PVV is geen "eenmanspartij" meer...

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 6 juni 2009 om 11:26.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 11:48   #169
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In Engeland waren ook verkiezingen. Tevens voor de gemeenteraden.
Er werd gevraagd naar wat er in Engeland is gebeurt.
Nu is de pers daar heel druk bezig met aftredende politici. Er is al gesproken over ratten en zinkende schepen.
En daar zit wat in. Want wat is er met Labour gebeurt? Iets vreseljks:

In de 'others' zitten de BNP en de UKIP.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 12:00   #170
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Over die suggesties dat over enige tijd de aanhangers van de PVV rondedansjes gaan doen om brandstapels met verboden boeken:
Een cartoon tekenaar (Nekschot) werd van zijn bed gelicht, zijn computer, tekenpapier en tekenpennen werden in beslag genomen en hij moest geruime tijd in het cachot zitten want het duurde even voordat er beslist was dat die niet acuut gevaarlijk is en zijn vrijlating geen gevaar opleverde voor de bewijsvoering.
Wat hij gedaan zou hebben valt onder artikel 137 (hate-crime)
Politici hebben het verbod op mein kampf goed gepraat met een beroep op art. 137.
De inhoud van boeken mag ook beoordeeld worden met art. 137 .
In geval van het verboden boek; "De ondergang van Nederland" is het zo dat niemand het kan heruitgeven want dan is die strafbaar. Dat boek in huis en/of op de computer hebben (het is te vinden op het p2p netwerk) is niet strafbaar.
Wat Geert aankaartte is dat ook de Koran eens bekeken moet worden aan de hand van wat art. 137 bepaalt. En dat volgens hem dan een verbod aan de hand van dit wetsartkel zal volgen.
Iedereen zal zeggen dat een verbod op die Koran prakties niet mogelijk is. En dat is het hem nu juist: dat artikel 137 moet weg.

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 6 juni 2009 om 12:02.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 12:06   #171
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Een complexe samenleving met zoveel verschillen, zo heterogeen, is sowieso een potentieel kruitvat. Eeen zekere anti-politiek valt daarin hoedanook niet uit te sluiten, daar ontsnap je niet aan. Het is een wereldverspreid fenomeen. Cohn-Bendit heeft daar ooit in een interview over gezegd dat men een klein gedeelte van die anti-stemmen als vrij onomkeerbaar moet zien, part of the game.

Wat men natuurlijk wel dient te doen is proberen om ze zo klein mogelijk te houden. Eén van de strategieën die sommigen lijken te hanteren is het "bumperen" bij het gedachtegoed van de demagoog in kwestie. Anderen opteren dan weer voor "het mee in bad sleuren" van dergelijke politici. Nog anderen denken het op te lossen met het beloven van gewoonweg "goed bestuur".
Men kan ook eens kijken waarom zoveel mensen voor Wilders kiezen en dan daar iets aan proberen te doen, ipv Wilders an sich proberen te bestrijden. Nu ja ze doe maar, mij niet gelaten. Wilders mag van mij gerust nog een paar keer als winnaar uit de bus komen.

Laatst gewijzigd door Savatage : 6 juni 2009 om 12:06.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 12:10   #172
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Het is simpel waar. Ga maar na: onze economie is Europees geïntegreerd. Wilders roept dat hij Europa wil terugbrengen tot handel alleen, maar hoe wil hij het dan doen met de euro? De wisselkoers? Onze houding t.o.v. Amerika?

Europa is Nederland en Nederland is Europa. En ook in het binnenland wil Wilders veel maar kan weinig: hij wil 800.000 moslims "het land uit zetten", maar hoeveel van die mensen is ook echt terrorist? Hoeveel wil er wél werken? Rond de 600.000?

Wilders kan goed praten, maar zal niets kunnen waarmaken in de Tweede Kamer. Zijn extreem-rechtse opvattingen zullen alleen maar tot meer problemen leidden.
'In Nederland gebeurt alles 50 jaar later' volgens Heinrich Heine. In Vlaanderen hebben ze al decennia last van De Winter, in Frankrijk van Le Pen. Eindelijk raken ze daar van die onzinnigen een beetje af, komt Wilders in Nederland de wereld redden met zijn boodschap van Nederland voor de Hollanders en moslims eruit.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 12:13   #173
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Men kan ook eens kijken waarom zoveel mensen voor Wilders kiezen en dan daar iets aan proberen te doen, ipv Wilders an sich proberen te bestrijden. Nu ja ze doe maar, mij niet gelaten. Wilders mag van mij gerust nog een paar keer als winnaar uit de bus komen.
Wilders heeft de fakkel overgenomen die eerder uit en door de handen van Fortuyn en Van Gogh kwam en men kan niet onbeperkt blijven doorgaan met het afdoden van deze Klokkenluiders.
Oud 6 juni 2009, 12:20   #174
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
'In Nederland gebeurt alles 50 jaar later' volgens Heinrich Heine. In Vlaanderen hebben ze al decennia last van De Winter, in Frankrijk van Le Pen. Eindelijk raken ze daar van die onzinnigen een beetje af, komt Wilders in Nederland de wereld redden met zijn boodschap van Nederland voor de Hollanders en moslims eruit.
Correctie: meerpaspoortige CRIMINELEN eruit, ook/zelfs indien dat moslims zouden zijn. Immigratiestop op kansarmen in dit overvolle landje en ook immigratiestop op bewezen/gebleken anti-Nederlandse "culturen" en hun aanhangers. Nederland voor degenen die Nederlands willen zijn/worden.

Het is hier "te druk" geworden.
Oud 6 juni 2009, 12:31   #175
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het succes van Wilders is vergelijkbaar met het succes van andere extreem-rechtse populisten. Inspelen op primaire xenofobe angsten van een welbepaald deel van de bevolking aan de hand van demagoge en plat populistische uitspraken. Dat recept kennen we en het werkt altijd.

Toegeven aan dergelijk gedachtengoed zou echter een nederlaag op zich betekenen voor elk zichzelf respecterende samenleving.
Oud 6 juni 2009, 12:35   #176
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Het succes van Wilders is vergelijkbaar met het succes van andere extreem-rechtse populisten. Inspelen op primaire xenofobe angsten van een welbepaald deel van de bevolking aan de hand van demagoge en plat populistische uitspraken. Dat recept kennen we en het werkt altijd.

Toegeven aan dergelijk gedachtengoed zou echter een nederlaag op zich betekenen voor elk zichzelf respecterende samenleving.
Bedoel je dat er moet worden doorgegaan met het innemen van bijdragen uit moordculturalistische donorlanden?
Oud 6 juni 2009, 12:40   #177
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: meerpaspoortige CRIMINELEN eruit, ook/zelfs indien dat moslims zouden zijn. Immigratiestop op kansarmen in dit overvolle landje en ook immigratiestop op bewezen/gebleken anti-Nederlandse "culturen" en hun aanhangers. Nederland voor degenen die Nederlands willen zijn/worden.

Als je een meerpaspoortige crimineel zijn NL paspoort afpakt, heeft de arme stakker maar even weinig paspoorten als ik! Foei Wilders, hoe durf je zo fascisisch zijn dat je een misdadiger niets meer gunt dan wat de modale Nederlander heeft!
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 12:42   #178
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Correctie. 'Stop de islamisering van Nederland' (http://www.pvv.nl/), kan ik toch niet lezen als 'meerpaspoortige CRIMINELEN eruit, ook/zelfs indien dat moslims zouden zijn.' Dat lees ik toch echt als zijnde tegen moslims.

Bovendien zijn specifieke maatregelen tegen meerpaspoortige landgenoten onzin. Een paspoort geeft rechten. Als je daaraan komt, kom je aan fundamenten van de internationale rechtsorde.

"Nederland voor degenen die Nederlands willen zijn/worden." Hoe definieer je Nederlander? Kan iemand zowel moslim als Nederlander zijn?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 12:43   #179
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat er moet worden doorgegaan met het innemen van bijdragen uit moordculturalistische donorlanden?
Bedankt om aan de hand van uw repliek te illustreren wat ik bedoel.
Oud 6 juni 2009, 12:53   #180
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilders heeft de fakkel overgenomen die eerder uit en door de handen van Fortuyn en Van Gogh kwam en men kan niet onbeperkt blijven doorgaan met het afdoden van deze Klokkenluiders.

Hee hoor! Dat kan best.
Zoveel mensen zijn er niet die boven het maaiveld uitsteken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be