![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
Bekijk resultaten enquête: Op wie hebt u dus gestemd ? | |||
VLD |
![]() ![]() ![]() |
6 | 4,84% |
SPA |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,87% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,61% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
37 | 29,84% |
LDD |
![]() ![]() ![]() |
6 | 4,84% |
LSP |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,61% |
SLP |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,81% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
33 | 26,61% |
PVDA+ |
![]() ![]() ![]() |
13 | 10,48% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 6,45% |
CAP |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,81% |
Vrijheid |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,81% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,42% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Partij van mubbax bedoel je?
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ook voort VB
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]()
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() NV-A, als ze hun werk niet doen dan is er snel genoeg een afspraak voor afrekening. Ik heb er wel wat hoop in, men zou toch mogen aannemen dat dit een breekmoment in het bestaan van NVA is, als ze hun kaarten goed spelen kunnen ze nog steigen, anders...
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() zijn de VLD-stemmers bang om uit te komen voor hun (weliswaar, erg foute) mening?
![]() ik: n-va
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
#48 |
Lokaal Raadslid
|
![]() sp.a
#49 |
Banneling
|
![]() Net als bij vorige verkiezingen heb ik er ook deze keer een erezaak van gemaakt om trouw te stemmen voor het Vlaams Belang.
|
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, nu heb ik nog niet voor het VB gestemd en ik hoop het nooit te moeten doen om eerlijk te zijn, er zijn teveel kanten die me afstoten. Ik ben namelijk allergisch voor blind racisme, ik wil een slim migratiebeleid (een braindrain in ons voordeel); ik ben allergosch aan hun standpunten over holebis (ik geloof net in het heilig, perfect, gezinsleven); ik vind het plan voor meer Vlaamse bevoegdheden van de NV-A realsistischer; hun mening over abortus,...
Niet gezegd zijnde dat mijn mening over vele andere partijen zoveel beter is, momenteel passen mijn overtuigingen het beste bij de NV-A en ik hoop dan ook dat ze mijn vertrouwen niet beschamen want anders heb ik geen idee waarvoor te stemmen... de klassieke zoals ze bezig zijn alvast niet, ik ben geen communist, geen belgicist (niet dat ik een uitgesproken seperatist ben, de momentele situatie is gewoon ondemocratisch), ... |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() Diegenen die op dit forum peilingen beantwoorden zijn geen representatieve sample van de bevolking, wegens niet willekeurig. Die peiling heeft dus niet meer waarde dan voorspellen hoe forums.politics mensen gaan stemmen. En dat de meer extremistische partijen hier oververtegenwoordigd zijn (zie VB en PVDA) is ook geen nieuws.
|
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Brusselse Groenen wat méér haar op de tanden hadden als het er op aankomt mìjn belangen als Nederlandstalige bewoner van het Hoofdstedelijk Gewest te verdedigen, hadden ze mijn stem gekregen.
Na het overhandigen van mijn protestbrief (in 2 exemplaren) tegen het elektronisch stemmen, heb ik voor het eerst in mijn leven 'iets rechts' gestemd, in de hoop dat ik het mij straks niet moet beklagen: de vrouwen die op lijst nummer vijf prijkten, te weten N-VA. Ik heb die zowel voor het Brussels Parlement als voor het Vlaams Parlement mijn steun gegeven. Wat ik mooi vond, was het feit dat ook prominente (nou ja) plaatsen aan allochtone vrouwen werden gegeven. Ik hoop dat Linda Mbungu-Dinkueno en Atia Zaka tenminste in het Brussels Parlement de anti-Vlaamse propaganda-machinerie stokken in de wielen zullen kunnen steken. Want néén, wij zijn niet met z'n allen bezig met een 'repli sur soi', en wij hebben evenmin last van een 'crise identitaire'. Zeker dat laatste is iets wat alleszins méér opgaat voor 'les Belges'. (Overigens blijf ik het grappig vinden dat in een land waarvan menig bewoner er "trots" op is dat het een 'smeltkroes' of 'kruispunt' van Latijnse en Germaanse cultuurinvloeden wordt genoemd, uitgerekend in de hoofdstad zo moeilijk wordt gedaan over tenminste één van die twee cultuurinvloeden. Het Waals is de méést 'gegermaniseerde' taal van de Romaanse taalgroep, maar wordt door 'de Latijnen' zo mogelijk nog minder gewaardeerd dan het Nederlands, de grootste moedertaal in dit land die hier in de hoofdstad echter onder zeer zware druk blijft staan. Ik vraag mij dan ook af hoe ernstig ik die hele 'smeltkroes'- en/of 'kruispunt'-mythologie moet nemen.) Voor het Europees Parlement stemde ik (zoals gewoonlijk) voor 'de groene', nl. Bart Staes, Meyrem Almaçi en Magda Aelvoet, al geef ik toe dat ik ook hier toch even aarzelde. Ik hoop dat er tegen een volgende verkiezing een uitgesproken links-republikeinse, milieu-bewuste, basis-democratische, anti-racistisch Vlaamsgezinde en op vrij korte termijn naar een confederatie met Nederland, Schotland, Denemarken, Ijsland, Noorwegen, ... strevende partij opkomt. Wat mij betreft gaat die partij binnenlands voluit voor een 'état belgo-flamand', maar als dat niet gaat, dan tenminste voor een losse confederatie met Wallonië èn Luxemburg (die òòk mogen meedoen aan de Noordzee-confederatie, als ze dat ook ècht willen).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik ga niet. Heb betere dingen te doen. Examens > verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het plan van nva is zeemzoeter dan het onze dat klopt, maar hun zeemzoet gehalte neemt niet weg dat ze al 5jaar zeemzoetigheid verspeeld hebben. 't is uw stem en tegen de volgende verkiezingen weten we het antwoord... en dat kan snel zijn.
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Vermits het niet onrealistisch is dat de volgende verkiezingen binnen +-6 maanden zijn is kan de afrekening zeer snel komen, en dat zal BDW in het achterhoofd moeten houden.. Op zich wil ik er ook altijd over PM'en (over al dan niet voor het VB/NV-A stemmen), ik heb gewoon de programmas en uitspraken van de meest prominente figuren van de partijen naast elkaar gelegd en dan bekeken waar ik het meest belang aan hecht en welke standpunten me hoe sterk afstoten om zo mijn stem te bepalen.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 7 juni 2009 om 11:33. |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#57 |
|
![]() Pvda
|
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Vlaams Belang
|
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Sp.a
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Welkom in rechts Vlaanderen. ![]() |
|
![]() |