Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Bekijk resultaten enquête: Op wie hebt u dus gestemd ?
VLD 6 4,84%
SPA 11 8,87%
CD&V 2 1,61%
NVA 37 29,84%
LDD 6 4,84%
LSP 2 1,61%
SLP 1 0,81%
Vlaams Belang 33 26,61%
PVDA+ 13 10,48%
Groen! 8 6,45%
CAP 1 0,81%
Vrijheid 1 0,81%
andere 3 2,42%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 7 juni 2009, 11:00   #41
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vrijheid. Ik dacht wat een leuke naam. Ik ken ze niet eens echt. Is eens wat anders dan altijd Groen te stemmen.
Partij van mubbax bedoel je?
Oud 7 juni 2009, 11:00   #42
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik ook voort VB
Shadowke is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:03   #43
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik ook voort VB
Nu hoor ik U praten
Oud 7 juni 2009, 11:03   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baghtru Bekijk bericht
Een duidelijk teken hoe betrouwbaar dit soort peilingen hier zijn...

Het eerste beginsel van de statistiek is duidelijk geschonden, de steekproef is niet random en dus kun je uit bovenstaande niks anders afleiden.

For the record, ik ga niet stemmen. Als niet in België wonende Belg mag ik niet.
Hoezo?
Savatage is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:05   #45
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

NV-A, als ze hun werk niet doen dan is er snel genoeg een afspraak voor afrekening. Ik heb er wel wat hoop in, men zou toch mogen aannemen dat dit een breekmoment in het bestaan van NVA is, als ze hun kaarten goed spelen kunnen ze nog steigen, anders...
Gwyndion is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:06   #46
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
NV-A, als ze hun werk niet doen dan is er snel genoeg een afspraak voor afrekening. Ik heb er wel wat hoop in, men zou toch mogen aannemen dat dit een breekmoment in het bestaan van NVA is, als ze hun kaarten goed spelen kunnen ze nog steigen, anders...
Anders zijt ge de volgende keer van harte welkom
Oud 7 juni 2009, 11:07   #47
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

zijn de VLD-stemmers bang om uit te komen voor hun (weliswaar, erg foute) mening?

ik: n-va
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:09   #48
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

sp.a
Oud 7 juni 2009, 11:13   #49
cynicus3
Banneling

Standaard

Net als bij vorige verkiezingen heb ik er ook deze keer een erezaak van gemaakt om trouw te stemmen voor het Vlaams Belang.
cynicus3 is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:13   #50
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Anders zijt ge de volgende keer van harte welkom
Inderdaad, nu heb ik nog niet voor het VB gestemd en ik hoop het nooit te moeten doen om eerlijk te zijn, er zijn teveel kanten die me afstoten. Ik ben namelijk allergisch voor blind racisme, ik wil een slim migratiebeleid (een braindrain in ons voordeel); ik ben allergosch aan hun standpunten over holebis (ik geloof net in het heilig, perfect, gezinsleven); ik vind het plan voor meer Vlaamse bevoegdheden van de NV-A realsistischer; hun mening over abortus,...

Niet gezegd zijnde dat mijn mening over vele andere partijen zoveel beter is, momenteel passen mijn overtuigingen het beste bij de NV-A en ik hoop dan ook dat ze mijn vertrouwen niet beschamen want anders heb ik geen idee waarvoor te stemmen... de klassieke zoals ze bezig zijn alvast niet, ik ben geen communist, geen belgicist (niet dat ik een uitgesproken seperatist ben, de momentele situatie is gewoon ondemocratisch), ...
Gwyndion is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:15   #51
Baghtru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoezo?
Diegenen die op dit forum peilingen beantwoorden zijn geen representatieve sample van de bevolking, wegens niet willekeurig. Die peiling heeft dus niet meer waarde dan voorspellen hoe forums.politics mensen gaan stemmen. En dat de meer extremistische partijen hier oververtegenwoordigd zijn (zie VB en PVDA) is ook geen nieuws.
Baghtru is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:21   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Als de Brusselse Groenen wat méér haar op de tanden hadden als het er op aankomt mìjn belangen als Nederlandstalige bewoner van het Hoofdstedelijk Gewest te verdedigen, hadden ze mijn stem gekregen.

Na het overhandigen van mijn protestbrief (in 2 exemplaren) tegen het elektronisch stemmen, heb ik voor het eerst in mijn leven 'iets rechts' gestemd, in de hoop dat ik het mij straks niet moet beklagen:

de vrouwen die op lijst nummer vijf prijkten, te weten N-VA.

Ik heb die zowel voor het Brussels Parlement als voor het Vlaams Parlement mijn steun gegeven. Wat ik mooi vond, was het feit dat ook prominente (nou ja) plaatsen aan allochtone vrouwen werden gegeven. Ik hoop dat Linda Mbungu-Dinkueno en Atia Zaka tenminste in het Brussels Parlement de anti-Vlaamse propaganda-machinerie stokken in de wielen zullen kunnen steken.

Want néén, wij zijn niet met z'n allen bezig met een 'repli sur soi', en wij hebben evenmin last van een 'crise identitaire'.

Zeker dat laatste is iets wat alleszins méér opgaat voor 'les Belges'.

(Overigens blijf ik het grappig vinden dat in een land waarvan menig bewoner er "trots" op is dat het een 'smeltkroes' of 'kruispunt' van Latijnse en Germaanse cultuurinvloeden wordt genoemd, uitgerekend in de hoofdstad zo moeilijk wordt gedaan over tenminste één van die twee cultuurinvloeden.

Het Waals is de méést 'gegermaniseerde' taal van de Romaanse taalgroep, maar wordt door 'de Latijnen' zo mogelijk nog minder gewaardeerd dan het Nederlands, de grootste moedertaal in dit land die hier in de hoofdstad echter onder zeer zware druk blijft staan.

Ik vraag mij dan ook af hoe ernstig ik die hele 'smeltkroes'- en/of 'kruispunt'-mythologie moet nemen.)

Voor het Europees Parlement stemde ik (zoals gewoonlijk) voor 'de groene', nl. Bart Staes, Meyrem Almaçi en Magda Aelvoet, al geef ik toe dat ik ook hier toch even aarzelde.

Ik hoop dat er tegen een volgende verkiezing een uitgesproken links-republikeinse, milieu-bewuste, basis-democratische, anti-racistisch Vlaamsgezinde en op vrij korte termijn naar een confederatie met Nederland, Schotland, Denemarken, Ijsland, Noorwegen, ... strevende partij opkomt.

Wat mij betreft gaat die partij binnenlands voluit voor een 'état belgo-flamand', maar als dat niet gaat, dan tenminste voor een losse confederatie met Wallonië èn Luxemburg (die òòk mogen meedoen aan de Noordzee-confederatie, als ze dat ook ècht willen).

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:22   #53
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik ga niet. Heb betere dingen te doen. Examens > verkiezingen.
Flanelcondoom is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:25   #54
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, nu heb ik nog niet voor het VB gestemd en ik hoop het nooit te moeten doen om eerlijk te zijn, er zijn teveel kanten die me afstoten. Ik ben namelijk allergisch voor blind racisme, ik wil een slim migratiebeleid (een braindrain in ons voordeel); ik ben allergosch aan hun standpunten over holebis (ik geloof net in het heilig, perfect, gezinsleven); ik vind het plan voor meer Vlaamse bevoegdheden van de NV-A realsistischer; hun mening over abortus,...

Niet gezegd zijnde dat mijn mening over vele andere partijen zoveel beter is, momenteel passen mijn overtuigingen het beste bij de NV-A en ik hoop dan ook dat ze mijn vertrouwen niet beschamen want anders heb ik geen idee waarvoor te stemmen... de klassieke zoals ze bezig zijn alvast niet, ik ben geen communist, geen belgicist (niet dat ik een uitgesproken seperatist ben, de momentele situatie is gewoon ondemocratisch), ...
Misschien moet je maar eens gewoon een keertje inschrijven voor een colloquium en dan voor jezelf uitmaken of we effectief zo blind racistisch zijn?

Het plan van nva is zeemzoeter dan het onze dat klopt, maar hun zeemzoet gehalte neemt niet weg dat ze al 5jaar zeemzoetigheid verspeeld hebben.

't is uw stem en tegen de volgende verkiezingen weten we het antwoord... en dat kan snel zijn.
Oud 7 juni 2009, 11:32   #55
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Vermits het niet onrealistisch is dat de volgende verkiezingen binnen +-6 maanden zijn is kan de afrekening zeer snel komen, en dat zal BDW in het achterhoofd moeten houden.. Op zich wil ik er ook altijd over PM'en (over al dan niet voor het VB/NV-A stemmen), ik heb gewoon de programmas en uitspraken van de meest prominente figuren van de partijen naast elkaar gelegd en dan bekeken waar ik het meest belang aan hecht en welke standpunten me hoe sterk afstoten om zo mijn stem te bepalen.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 7 juni 2009 om 11:33.
Gwyndion is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:33   #56
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vermtis het niet onrealistisch isd at de volgende verkiezingen binnen +-6 maanden zijn valt het nog wel mee. Op zich wil ik er ook altijd over PM'en, ik heb gewoon de programmas en uitspraken van de meest prominente figuren van de partijen naast elkaar gelegd en dan bekeken waar ik het meest belang aan hecht en welke standpunten me hoe sterk afstoten om zo mijn stem te bepalen.
dat mag.
Oud 7 juni 2009, 11:34   #57
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Pvda
Oud 7 juni 2009, 11:36   #58
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Belang
Quicky is offline  
Oud 7 juni 2009, 11:58   #59
Geert C

Standaard

Sp.a
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 7 juni 2009, 12:01   #60
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als de Brusselse Groenen wat méér haar op de tanden hadden als het er op aankomt mìjn belangen als Nederlandstalige bewoner van het Hoofdstedelijk Gewest te verdedigen, hadden ze mijn stem gekregen.

Na het overhandigen van mijn protestbrief (in 2 exemplaren) tegen het elektronisch stemmen, heb ik voor het eerst in mijn leven 'iets rechts' gestemd, in de hoop dat ik het mij straks niet moet beklagen:

de vrouwen die op lijst nummer vijf prijkten, te weten N-VA.
Amai djimi, als dat maar goed komt.

Welkom in rechts Vlaanderen.

Verschaeve
HAMC is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be