![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() ah. Goed zo. Ik vind dit een prima analyse, alhoewel ze uitgaat van dat eeuwige 'links-rechts' verschil. Maar het bevestigt het bestaan van mensen die duidelijk met één been in het 'linkse' en andere in het 'rechtse' kamp wandelen, zonder de kazak te moeten draaien en platte meningen te moeten spuien.
Het halsstarrig vasthouden aan het eigen gelijk is hier ook zo'n fenomeen. Ik durf gerust te stellen dat sommige bijdragen hier op dit forum mij voeding hebben gegeven tot het herdenken van sommige van mijn meningen. Ik stem 'midden'!
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben het nog gewoon geweest om in Brussel voornamelijk blanke personen tegen te komen , hoe vreemd dat ook mag klinken voor een mens van een jaar of 20- 25. En die verandering is niet meer normaal te noemen. Nog minder normaal is dat je niet eens meer veilig op straat kan lopen , en dit speciaal voor de zwakkeren onder ons, vrouwen, kinderen, oude mensen... Zwijgen is toestemmen . Dus wat ? Gewoon doorgaan met alles te verdoezelen, en kapot te relativeren , om toch maar vooral geen racistische stempel opgeplakt te krijgen van mensen die uit deze rotte situatie profijt trekken ? Of protesteren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie mezelf dus idd niet als extreem-links, maar neig meer naar het centrum (aan de linkerkant wel te verstaan). Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 8 juni 2009 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben iemand die het kan vinden met bijna iedereen, maakt niet uit of ze moslim of Christen zijn, of ze zwart of blank zijn, of ze homo of hetero zijn..., dat maakt mij allemaal niet uit. Ik kijk naar het individu, niet naar de groep waartoe iemand behoort. Ik ben dan ook een zeer verdraagzaam iemand. Ik zal meer kunnen 'verdragen' dan iemand anders... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want daarmee zegt u dat u en uw mening van meer verdraagzaamheid getuigen dan van wie uw mening niet is toegedaan, kortom; u zet zich moreel boven anderen, das erg links hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is helemaal niet mijn bedoeling om mij moreel boven een ander te plaatsen. Aangezien ik voor gelijkheid en verdraagzaamheid ben past dat ook helemaal niet in mijn profiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dubbel spoor: harde en efficiënte repressie tegen de slechten, ondersteuning en positieve aandacht voor de goeden.
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is een serieus verschil tss 'vrienden' enerzijds en 'geen problemen hebben met iemand' anderzijds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk gaan de meeste mensen het liefst om met hun eigen "groep", al is dat natuurlijk relatief. Doch is het idioot om alle mensen van een bepaald groep over 1 kam te scheren, en dat probeer ik u duidelijk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel erg veel, m'n beste.
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het niet zo zijn dat elke mens het verdient individueel beoordeeld te worden, maar dat het tegelijk waanzin is hem niet in zijn groep te willen zien?
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Natuurlijk is dat zo. Iedereen behoort tot 1 of meerdere groepen. Dat is doodnormaal. Doch vraag ik mij af ofdat dit het 'veralgemenend gedrag' normaal maakt?
|
![]() |
![]() |