Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 9 juni 2009, 15:33   #241
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En vlaanderen is geen deel van belgie?

nee dat zei ik helemaal niet :
Dan zal ik het verduidelijken: ik ken geen franstaligen die willen dat belgie eentalig frans word.
dat heb ik dan ook niet gezegd hé.

ze vinden wel dat ze in een tweetalig land wonen waar ze met hun Frans altijd en overal moeten terecht kunnen. maw, ze negeren totaal de Belgische grondwet.
aangezien er meer en meer Vlamingen zijn die vinden dat er in Vlaanderen Nederlands moet gesproken worden, toch tov de overheid, eisen ze dat er een zo'n groot mogelijk gedeelte "tweetalig" wordt, zodat ze in een zo groot mogelijk gedeelte van België Frans kunnen spreken.
Oud 9 juni 2009, 15:39   #242
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Euh ja, maar zoals je misschien wel weet is VL nederlandstalig.
Ja vandaar dat ik ook zei dat ik niemand ken die dat wil veranderen naar het frans.

Citaat:
Lees nog eens heel goed de opmerkingen van Vlijmscherp en mezelf:
ze willen TWEEtaligheid.
En daardoor in de praktijk het privilege om overal in het frans te communiceren.
En ja, wij mogen dan in ons patois blijven praten met elkaar.
Dat is iets anders, ja sommige die dat ik ken praten graag frans omdat ze geen of slecht nederlands kunnen de meeste van hen zijn dar beschaamd over. De arrogante franstalige die eist dat elke vlaming frans kan is wel een cliche hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:39   #243
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, maar ik herhaal wat ik in een andere draad reeds zei: meent Dewever wat hij zegt of speelt hij comedie. Het zal niet zolang duren of we zullen het weten.
hij meent wat hij zegt

wilt ge tot een dialoog komen met de waalse partijen over een staatshervorming dan moet ge ze aan tafel dwingen. crisis in 2007 heeft duidelijk bewezen dat de waalse partijen in de huidige omstandigheden geen zin hebben om te praten. de cvpdialoog hebben we gezien in de periode 13 juni 2007-begin 2009.

Dreigen in iemands portemonnee te zitten werkt altijd om diens aandacht te krijgen. alleen zal de cvp niet meespelen omwille vd federale consequenties

Laatst gewijzigd door 1207 : 9 juni 2009 om 15:40.
1207 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:40   #244
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja vandaar dat ik ook zei dat ik niemand ken die dat wil veranderen naar het frans.

Dat is iets anders, ja sommige die dat ik ken praten graag frans omdat ze geen of slecht nederlands kunnen de meeste van hen zijn dar beschaamd over. De arrogante franstalige die eist dat elke vlaming frans kan is wel een cliche hoor.
ik heb al veel van die clichés tegengekomen hoor...

zelfs Franstaligen die beter Nederlands spreken als ik Frans (ok, nu niet zo echt moeilijk maar toch) en toch eisen dat ik Frans spreek in een vergadering en zij geen Nederlands.
Oud 9 juni 2009, 15:40   #245
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat heb ik dan ook niet gezegd hé.

ze vinden wel dat ze in een tweetalig land wonen waar ze met hun Frans altijd en overal moeten terecht kunnen. maw, ze negeren totaal de Belgische grondwet.
Grondwet heeft hiet niks mee te maken dit gaat over mensen onderling.

De franstaligen willen de facileiten in vlaanderen behouden. Ik ken geen enkele partij die heel vlaanderen 2talig wil maken.

Citaat:
aangezien er meer en meer Vlamingen zijn die vinden dat er in Vlaanderen Nederlands moet gesproken worden, toch tov de overheid, eisen ze dat er een zo'n groot mogelijk gedeelte "tweetalig" wordt, zodat ze in een zo groot mogelijk gedeelte van België Frans kunnen spreken.
Welke franstalige politici eist dit buiten de rand rond brussel?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:41   #246
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dreigen in iemands portemonnee te zitten werkt altijd om diens aandacht te krijgen.
Zie Genez met haar "rechts hakkende en knippende regering". Biefstukkensos tot en met. De echte linkse sossen moeten ondertussen wel zwijgen in de partij.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 juni 2009 om 15:42.
Steben is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:42   #247
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grondwet heeft hiet niks mee te maken dit gaat over mensen onderling.

De franstaligen willen de facileiten in vlaanderen behouden. Ik ken geen enkele partij die heel vlaanderen 2talig wil maken.

Welke franstalige politici eist dit buiten de rand rond brussel?
Di Rupo die voorstelde om alle Vlaams-Brabantse gemeentes met meer dan 10% Franstaligen over te hevelen.
Reynders die in folders een Franstalig België ophemelde.
Oud 9 juni 2009, 15:42   #248
k9

Standaard

Citaat:
ik heb al veel van die clichés tegengekomen hoor...

zelfs Franstaligen die beter Nederlands spreken als ik Frans (ok, nu niet zo echt moeilijk maar toch) en toch eisen dat ik Frans spreek in een vergadering en zij geen Nederlands.
Ik zeg niet dat er geen zijn, maar net zo goed dat de waals/franstalig hatende vlmaing een cliche is is dat er ook 1 . Of zijn die debielen van tak met hun "waalse ratten pak uw matten" represenatatief voor alle vlamingen?

k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:42   #249
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij meent wat hij zegt

wilt ge tot een dialoog komen met de waalse partijen over een staatshervorming dan moet ge ze aan tafel dwingen. crisis in 2007 heeft duidelijk bewezen dat de waalse partijen in de huidige omstandigheden geen zin hebben om te praten. de cvpdialoog hebben we gezien in de periode 13 juni 2007-begin 2009.

Dreigen in iemands portemonnee te zitten werkt altijd om diens aandacht te krijgen. alleen zal de cvp niet meespelen omwille vd federale consequenties
De vraag is natuurlijk: wat is de maximale bevoegdheden uitputten? wat stelt dat voor ? Als dat zeer weinig voorstelt, zullen de franstaligen niet sterk onder de indruk zijn.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:43   #250
k9

Standaard

Citaat:
Di Rupo die voorstelde om alle Vlaams-Brabantse gemeentes met meer dan 10% Franstaligen over te hevelen.
10% franstaligen, 10% die in brussel werk en 10% vd kinderen die in brussel naar school gaan was het, en dat is nog steeds maar rond brussel hoor.
Citaat:
Reynders die in folders een Franstalig België ophemelde.
Wilde hij dan frans in heel vlaanderen doorvoeren of zo?

k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:45   #251
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk: wat is de maximale bevoegdheden uitputten? wat stelt dat voor ? Als dat zeer weinig voorstelt, zullen de franstaligen niet sterk onder de indruk zijn.
Uiteraard is dat allemaal ongeveer hetzelfde: navelstreng doorknippen tussen regio en federaal niveau.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:47   #252
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat er geen zijn, maar net zo goed dat de waals/franstalig hatende vlmaing een cliche is is dat er ook 1 . Of zijn die debielen van tak met hun "waalse ratten pak uw matten" represenatatief voor alle vlamingen?
feit is wel dat de NVA, toch wel de redelijk gematigde tak van de flamiganten (geen Voorposttoestanden enzo) , als racisten worden bestempeld die het liefst op een boot worden gezet en dat die boot maar mag zinken.

het vlaamshatende FDF mag verder regeren....
Oud 9 juni 2009, 15:47   #253
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
kijk naar de reacties vd waalse partijen. de angst is terug. kijk naar de reacties vd klassieke partijen die drommels goed weten er dan gebeurt
vlaanderen moet straks opnieuw een paar miljard naar het federale overhevelen die het op haar beurt herverdeelt. hoe de walen dat geld verdelen weet geen mens maar als vlaanderen neen zegt dan hebben ze in de walen een zeer groot probleem

en kunt ge de nv-a verwijten dat ze dat geld willen gebruiken om staatshervorming of bevoegdheden binnen te halen? ik alleszins niet

Laatst gewijzigd door 1207 : 9 juni 2009 om 15:49.
1207 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:48   #254
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
10% franstaligen, 10% die in brussel werk en 10% vd kinderen die in brussel naar school gaan was het, en dat is nog steeds maar rond brussel hoor.
nope, alle Vlaams-Brabantse gemeentes...
Citaat:
Wilde hij dan frans in heel vlaanderen doorvoeren of zo?
dat moet je hem vragen
Oud 9 juni 2009, 15:50   #255
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
cd&v zat in kartel met de NVA of ben je dat al vergeten?

Federaal hebben ze gestemd om BHV te splitsen, ook al vergeten?

spa en vld roepen ook op om meer vlaamse autonomie, ook al vergeten?
Ik ga mezelf herhalen: toen het er echt op aankwam om het Belgisch systeem in vraag te stellen (communautaire dialoog) haalden ze bakzeil.

Wat SP.a en VLD betreft: uw eigenste voorzitter zegt zelf dat iedereen nu onderhand pleit voor een staatshervorming, maar dat de strategie van de traditionelen (communautaire dialoog) compleet fout is.

Citaat:
Ja, simpelweg omdat bij het VB ze een geldig excuus hadden. VB koppelde zijn racistisch discour tegen migranten aan die vlaamse autonomie . Bij NVA hebben ze dat niet, daarnaast komt er nog nij dat het programma van de NVA 1 vd meest realistisch is EN dat ze zelf veel zaken ermee delen.

Dus nee een CS rond de NVA zal er nooit komen .
Een geldig excuus voor de Belgicisten, ja. Elke flamingant met meer dan één hercencel snapt nochtans allang dat de echte reden van het cordon de communautaire standpunten zijn. Dus nogmaals: het excuus "te radicaal" kunnen de traditionelen eveneens voor De Wever gebruiken vanaf hij buiten de Belgisch-federale lijntjes begint te kleuren.
Herr Oberst is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:52   #256
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kijk naar de reacties vd waalse partijen. de angst is terug. kijk naar de reacties vd klassieke partijen die drommels goed weten er dan gebeurt

vlaanderen moet straks opnieuw een paar miljard naar het federale overhevelen die het op haar beurt herverdeelt. hoe de walen dat geld verdelen weet geen mens maar als vlaanderen neen zegt dan hebben ze in de walen een zeer groot probleem
Vlaanderen kan dat niet tegen houden; Het innen van belastingen is een federale bevoegdheid. Vlaanderen kan alleen maar beloven geld dat ze voor hun bevoegdheden uit te voeren, krijgen ,niet uit te geven om zo mede te zorgen voor een globaal landelijk begrotingsevenwicht.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 juni 2009 om 16:00.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:53   #257
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Heeft iemand van jullie de interessante uitspraken van Ecolo al gelezen en de woordkeuze in de berichtgeving daarover goed bekeken? Doen!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 9 juni 2009 om 15:53.
Txiki is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:54   #258
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen kan dat niet tegen houden; Het innen van belastingen is een federale bevoegdheid. Vlaanderen kan alleen maar beloven geld dat ze voor hun bevoegdheden uit te voeren, krijgen ,niet uit te geven om zo te zorgen voor een globaal landelijk begrotingsevenwicht.
Ach man, Vlaanderen heeft zelf geen geld meer. Wacht maar binnen een jaar of twee. Krabben zullen ze moeten. En Wallonië nog meer.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 15:55.
system is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:55   #259
Steben

Standaard

Citaat:
en kunt ge de nv-a verwijten dat ze dat geld willen gebruiken om staatshervorming of bevoegdheden binnen te halen? ik alleszins niet
Uiteraard niet. Zeker als je in het parlement zo een 8-tal procenten stijgt.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:59   #260
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ach man, Vlaanderen heeft zelf geen geld meer. Wacht maar binnen een jaar of twee. Krabben zullen ze moeten. En Wallonië nog meer.
De economische situatie maakt dat het Vlaams Nationalisme zal groeien . We zullen onze centen zelf nodig hebben om te investeren in de werkgelegenheid van onze kinderen.
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be