Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2009, 15:48   #101
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dat heb ik al reeds vermeld dacht ik.
jij bracht het toch op? Had je te weinig info over die andere grote profeet, Lou de Palingboer of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 15:55   #102
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De bedoeling van dit draadje was een stap naar het midden zetten dacht ik?
Ik dacht bij mezelf - ik blijf gewoon aan de zijlijn staan om te zien hoe lang het duurt voordat iedereen die naar het midden gestapt is opnieuw begint met een 'welles-nietes' spelletje - het JIJBAKKEN - de christenen doen het óók - en datzelfde liedje tot in den treure blijven herhalen brengt geen zoden aan de dijk - oplossingen moeten er komen - ik zie hier verstandige opmerkingen - van o.a. de draadjesstarter E-Gidius, Sus, alice, beste vriend - ja zelfs van circe, de extremiste (wat circe schrijft komt uit de islamitische geschriften, ze verzint die dingen niet zelf - ergo als circe extreem is, is het bewijs geleverd dat islam/koran e.a. islamitische geschriften zeer zeker extreem zijn, dat terzijde) - de enige die ik steeds opnieuw tot in den treure de jijbakken zie herhalen is degene die zichzelf de tolerante vind.
Gaat het om tolerantie, gaat het om begrip, om oplossingen, om een stap naar elkaar toe te doen, dan is het best dat er geen welles/nietes spelletje van gemaakt wordt en ook geen jijbakken meer van; de christenen, de scientology, de weetikveelwatnogmeer doen het ook, HIER bij ONS, in Europa dus, zijn er problemen, die mogen, nee moeten benoemd worden, en oplossingen gezocht.
Het spijtige is, dat er in onze huidige maatschappij geen problemen mogen benoemd worden, er mag niet over gesproken worden, je mag de vinger niet op de wonde leggen - het risico lopend als extremist of racist versleten te worden - DAT is - mijn inziens - HET probleem.
Het is aan de Europese leiders om het probleem 1. te willen zien - 2. te durven benoemen en 3. met oplossingen te komen.
Mijn eerlijke mening - het is al lang te laat - het rot gewoon door zonder dat we er erg in hebben.

Laatst gewijzigd door SDX : 9 juni 2009 om 15:56.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 16:05   #103
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De bedoeling van dit draadje was een stap naar het midden zetten dacht ik?
Ik dacht bij mezelf - ik blijf gewoon aan de zijlijn staan om te zien hoe lang het duurt voordat iedereen die naar het midden gestapt is opnieuw begint met een 'welles-nietes' spelletje - het JIJBAKKEN - de christenen doen het óók - en datzelfde liedje tot in den treure blijven herhalen brengt geen zoden aan de dijk - oplossingen moeten er komen - ik zie hier verstandige opmerkingen - van o.a. de draadjesstarter E-Gidius, Sus, alice, beste vriend - ja zelfs van circe, de extremiste (wat circe schrijft komt uit de islamitische geschriften, ze verzint die dingen niet zelf - ergo als circe extreem is, is het bewijs geleverd dat islam/koran e.a. islamitische geschriften zeer zeker extreem zijn, dat terzijde) - de enige die ik steeds opnieuw tot in den treure de jijbakken zie herhalen is degene die zichzelf de tolerante vind.
Gaat het om tolerantie, gaat het om begrip, om oplossingen, om een stap naar elkaar toe te doen, dan is het best dat er geen welles/nietes spelletje van gemaakt wordt en ook geen jijbakken meer van; de christenen, de scientology, de weetikveelwatnogmeer doen het ook, HIER bij ONS, in Europa dus, zijn er problemen, die mogen, nee moeten benoemd worden, en oplossingen gezocht.
Het spijtige is, dat er in onze huidige maatschappij geen problemen mogen benoemd worden, er mag niet over gesproken worden, je mag de vinger niet op de wonde leggen - het risico lopend als extremist of racist versleten te worden - DAT is - mijn inziens - HET probleem.
Het is aan de Europese leiders om het probleem 1. te willen zien - 2. te durven benoemen en 3. met oplossingen te komen.
Mijn eerlijke mening - het is al lang te laat - het rot gewoon door zonder dat we er erg in hebben.
Goeie bijdrage, en ook koppen met spijkers, maar wat je denk ik wil zeggen is dat niets een oplossing kan of zal zijn als dit beleidsmatig niet gedragen wordt.Inderdaad daar wringt een schoentje, in hoeverre willen beleidsmensen uit hun ivoren toren komen en zelf de boer op om problemen aan te pakken? Wanneer komen ze voorbij de gebakken vergaderlucht? Dit moeten we eisen, iedereen die naar het midden wil en daarbij weigert als extreem links of rechts gezien te worden.
Laten we zelf oplossing zoeken en voorstellen aan politici en verantwoording vragen voor de sociale verloedering die hun beleid nu meebrengt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 16:10   #104
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad alice, dat was precies wat ik bedoelde - zij hebben het probleem gecreëerd - zij moeten er dan ook een oplossing voor vinden - maar de wil moet er zijn - die is er niet - als je het verdrag van Straatsburg kent - en dat van Lissabon - weet je waarom er niets aan gedaan wordt van hogerhand en ze de bevolking met de troep laten zitten . Oriana Fallaci had gelijk.
Oud 9 juni 2009, 16:44   #105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dat heb ik al reeds vermeld dacht ik.
Ja maar wat men je hier probeert duidelijk te maken is dat jou opmerking dat mistoestanden ook voorkomen bij binnen het Christendom marginale clubjes of sektes in de discussie over de invloed die islam op de samenleving heeft geen zoden aan de dijk zet maar juist getuigt van veralgemening.
Oud 9 juni 2009, 16:47   #106
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad alice, dat was precies wat ik bedoelde - zij hebben het probleem gecreëerd - zij moeten er dan ook een oplossing voor vinden - maar de wil moet er zijn - die is er niet - als je het verdrag van Straatsburg kent - en dat van Lissabon - weet je waarom er niets aan gedaan wordt van hogerhand en ze de bevolking met de troep laten zitten . Oriana Fallaci had gelijk.
de woede en de trots schreef ze en het staat in mijn boekenkast. Maar fatalisme zal je nergens brengen dus moet je zelf in actie, en daarbij openstaan voor iedereen, moslim, links of eerder rechts die wil nadenken over oplossingen en daarbij mag je best beleid ter verantwoording roepen, kijk wat in Antwerpen een bewonersgroep deed met de plannen voor Lange wapper!
Oud 9 juni 2009, 17:30   #107
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bevolking heeft zelf mede het probleem gecreëerd, niet alleen de politici.
Politici zijn niets anders dan vertolkers van de wil van het volk, al roepen sommigen vaak van niet.

Dir soort problemen oplossen vergt betrokkenheid van iedereen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 17:46   #108
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja maar wat men je hier probeert duidelijk te maken is dat jou opmerking dat mistoestanden ook voorkomen bij binnen het Christendom marginale clubjes of sektes in de discussie over de invloed die islam op de samenleving heeft geen zoden aan de dijk zet maar juist getuigt van veralgemening.
Waar veralgemeen ik?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 17:48   #109
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Politici zijn niets anders dan vertolkers van de wil van het volk, al roepen sommigen vaak van niet.
Zo zou het moeten zijn ja, maar kunt u mij dan even het bewijs geven dat politici de afgelopen 40-45 jaar het volk hebben gevraagd (middels een referendum of zo) wat het volk van zo'n massale immigratie vond? In welk verkiezingsprogramma van welke partij van de afgelopen 40-45 jaar kan ik zoiets terugvinden? Wat mij betreft is één linkje al genoeg.

Mij is alvast niets gevraagd, en mijn ouders die in de jaren na de oorlog, maar voor die massale immigratie, zijn opgegroeid, is ook nooit gevraagd door de dames en heren politici of zij graag een massieve immigratie met bijhorende muliflauwekul wilden hebben.

Dus, gaarne even een bewijs van dat de politici destijds de wil van het volk in deze hebben vertolkt.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 9 juni 2009 om 17:50.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 17:52   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dir soort problemen oplossen vergt betrokkenheid van iedereen.
In het specifieke geval waarbij Europa welbewust door massa-immigratie uit islamitische landen wordt overspoeld, kan men moeilijk van mede-verantwoordelijkheid van de bevolking spreken.

Bij mijn weten werd er in geen enkel Europees land de bevolking geconsulteerd over het wel of niet willen van een zogenaamd "multiculturele" maatschappij, die uiteindelijk op een mini-kolonisatie en een naastelkaarleving heeft teweeggebracht en geen verrijkte samen-leving.

Daar zaten andere belangen achter, gezien de geheime verdragen die op het einde van oliecrisis in Genève werden afgesloten ten tijde van de oliecrisis.
Het was zuivere chantage vanwege de OPEC landen als je het mij vraagt.

En sindsdien streven ze met man en macht om dar-al-islam te vormen in heel het Europese werelddeel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 juni 2009, 18:10   #111
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Zo zou het moeten zijn ja, maar kunt u mij dan even het bewijs geven dat politici de afgelopen 40-45 jaar het volk hebben gevraagd (middels een referendum of zo) wat het volk van zo'n massale immigratie vond? In welk verkiezingsprogramma van welke partij van de afgelopen 40-45 jaar kan ik zoiets terugvinden? Wat mij betreft is één linkje al genoeg.

Mij is alvast niets gevraagd, en mijn ouders die in de jaren na de oorlog, maar voor die massale immigratie, zijn opgegroeid, is ook nooit gevraagd door de dames en heren politici of zij graag een massieve immigratie met bijhorende muliflauwekul wilden hebben.

Dus, gaarne even een bewijs van dat de politici destijds de wil van het volk in deze hebben vertolkt.
In de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw, toen het individualisme hoogtij vierde en de economie de pan uit swingde, hadden wij hier behoefte aan goedkope arbeidskrachten om het vuile klusjes op te knappen die we zelf niet (meer) wilden doen. We hebben het allemaal laten gebeuren en hebben er allemaal van geprofiteerd. En vergeet niet: we konden allemaal stemmen en andere keuzes maken als we dat hadden gewild. Maar we wilden dat niet want we vonden het allemaal best zo. Zowel links als rechts.

Als we iets anders hadden gewild hadden we daar de consequenties van moeten aanvaarden: minder welvaart, minder verzorgingsstaat. Politici deden alleen maar wat het volk van ze verlangde: verwennen.

Het is dan ook de terechte kritiek van een groep tweede- en derde-generatie allochtonen: 'Onze ouders hebben heel hard meegewerkt aan de welvaart van dit land en werden/worden met de nek aangekeken'.

We hebben zelf allochtonen in de islam-hoek geschoven door ze een 'zuil' aan te praten die ze eigenlijk zelf niet wilden: 'Organiseer jullie maar via de moskee, dan kunnen wij er subsidie aan kwijt en blijft alles lekker overzichtelijk'. Arib heeft er een goed boek over geschreven, bijvoorbeeld hoe haar seculiere vrouwenorganisatie zich moest aansluiten bij een moslimorganisatie om door andere organisaties (en de overheid) serieus te worden genomen.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 9 juni 2009 om 18:18.
Oud 9 juni 2009, 18:18   #112
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
In de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw, toen het individualisme hoogtij vierde en de economie de pan uit swingde, hadden wij hier behoefte aan goedkope arbeidskrachten om het vuile klusjes op te knappen die we zelf niet (meer) wilden doen. We hebben het allemaal laten gebeuren en hebben er allemaal van geprofiteerd. En vergeet niet: we konden allemaal stemmen en andere keuzes maken als we dat hadden gewild. Maar we wilden dat niet want we vonden het allemaal best zo. Zowel links als rechts.

Als we iets anders hadden gewild hadden we daar de consequenties van moeten aanvaarden: minder welvaart, minder verzorgingsstaat. Politici deden alleen maar wat het volk van ze verlangde: verwennen.
Nogmaals, wanneer is de bevolking gevraagd of zij zo'n ingrijpende maatschappelijk verandering wel wensten? En dan doel ik met name op het afstappen van arbeidscontracten voor bepaalde duur voor gastarbeiders en die omzetten naar permanente verblijfsvergunningen met de mogelijkheid tot gezinshereniging in de jaren 1973-1976 met name.

Zoiets belangrijks zou elke eerlijke politicus en elke eerlijke partij luid en duidelijk aan het volk, wier wil zij geacht worden te vertolken, gevraagd hebben, maar dat is n�*ét gebeurd.
Oud 9 juni 2009, 18:39   #113
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Nogmaals, wanneer is de bevolking gevraagd of zij zo'n ingrijpende maatschappelijk verandering wel wensten? En dan doel ik met name op het afstappen van arbeidscontracten voor bepaalde duur voor gastarbeiders en die omzetten naar permanente verblijfsvergunningen met de mogelijkheid tot gezinshereniging in de jaren 1973-1976 met name.

Zoiets belangrijks zou elke eerlijke politicus en elke eerlijke partij luid en duidelijk aan het volk, wier wil zij geacht worden te vertolken, gevraagd hebben, maar dat is n�*ét gebeurd.
Onze landen kenden geen referendum.
Ik kan je links geven naar artikelen uit 1992 en ouder (!) waarin al sprake is dat het kabinet gezinsvorming en -hereniging wil beperken maar je raakt hier aan de universele rechten van de mens.
En dat is altijd het dilemma geweest. Als land, als bevolking, wil je rechtvaardig omspringen met alle inwoners van je land, zeker als je ze zelf hiernaartoe hebt gehaald. En je mag niemand het recht op gezinsvorming/hereniging ontzeggen.

Daarom lijkt het me beter het verleden het verleden te laten en nu samen met alle goedwillende autochtonen, allochtonen, politici, oplossingen te zoeken voor de ontstane problemen.
Oud 9 juni 2009, 19:23   #114
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De machtigen hebben met twee groepen gesold: met de autochtone bevolking en met de immigranten, die op die manier geen werkgelegenheid naar hun landen van oorsprong zagen verhuizen. Wat wèl lukte was verdeeldheid zaaien onder de arbeiders door de import van een xenofobe groep, en hier de lonen drukken. Je kunt de gastarbeiders niet kwalijk nemen dat ze een beter leven zochten, en de autochtone arbeiders evenmin dat ze zich verraden voelden, met name door de linkerzijde.

Diezelfde machtigen veroorzaken nu een gigantische crisis en kunnen op een verdeelde basis voor een eventuele opstand rekenen.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 19:35   #115
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan je links geven naar artikelen uit 1992 en ouder (!) waarin al sprake is dat het kabinet gezinsvorming en -hereniging wil beperken maar je raakt hier aan de universele rechten van de mens.
En dat is altijd het dilemma geweest. Als land, als bevolking, wil je rechtvaardig omspringen met alle inwoners van je land, zeker als je ze zelf hiernaartoe hebt gehaald. En je mag niemand het recht op gezinsvorming/hereniging ontzeggen.
Allemaal heel mooi en aardig wat u hier vertelt, maar ik zie nog steeds geen bewijs voor uw stelling dat de burgers zelf schuldig zijn aan die massale immigratie omdat zij immers op de politici hebben gestemd die dit erdoor gedrukt hebben. Nogmaals, men kan dit de burgers niet verwijten als de heersende politici, al dan niet door omstandigheden gedwongen, opeens dit soort vérstrekkende besluiten nemen.

Tevens spreekt u van de universele rechten van de mens in uw betoog, maar dat klopt niet helemaal, aangezien die 'gastarbeiders' zich beroepten op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens dat inderdaad voorziet in gezinshereniging. Dat Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens is veel uitgebreider dan die universele rechten van de mens waarover u het hebt. Tevens is dat verdrag door de jaren heen (bewust) uitgebreid met het soort ongein waarvan we nu de wrange vruchten moeten plukken.

Overigens heeft bijvoorbeeld Zwitserland wel een model waarin nog steeds met arbeidscontracten voor bepaalde duur wordt gewerkt en waarin het gezin ofwel in het geheel niet, ofwel slechts voor de duur van dat arbeidscontract mag overkomen, waarna zij geacht worden weer terug te keren naar het land van herkomst. En niemand zal Zwitserland ervan betichten dat het de universele rechten van de mens schendt.

Citaat:
Daarom lijkt het me beter het verleden het verleden te laten en nu samen met alle goedwillende autochtonen, allochtonen, politici, oplossingen te zoeken voor de ontstane problemen.
Hierin heeft u ten dele gelijk uiteraard, maar me dunkt zou men toch moeten proberen om een aantal van die in het verleden gemaakte fouten terug te draaien, of op zijn minst stop te zetten. En ja, dan denk ik dus onder andere aan dat gewraakte artikel over het recht op gezinshereniging in het EVRM.
Verder de deuren potdicht voor alle niet-EU-ingezetenen, en ervoor zorgen dat alle lidstaten van de EU soortgelijke beperkingen invoeren zodat er geen misbruik kan worden gemaakt van allerlei achterdeurtjes.
Ik pleit er zelfs voor om de deuren op slot te gooien voor alle asielzoekers, en eventuele asielzoekers/vluchtelingen te helpen en ondersteunen in de (veilige) buurlanden van conflictgebieden.
Voorts zag ik graag dat de scheiding tussen kerk en staat wettelijk en duidelijk geregeld wordt, dient dat belachelijke artikel op godslastering totaal te vervallen, en dient de overheid geen enkele financiële steun te verlenen aan religieuzen op wat voor gebied dan ook, inclusief speciaal op religieuze leest geschoeid onderwijs. Dus geen islamitische scholen meer, geen joodse scholen, geen katholieke, geen protestante, niets van dat al, maar enkel openbaar onderwijs voor iedereen waar leerlingen wordt geleerd dat men in Nederland is, Nederlander is, zich conform de Nederlandse wetten heeft te gedragen, en waar voor mijn part desnoods elke dag voor de lessen beginnen eerst het volkslied gezongen dient te worden. Een algeheel verbod op missionering zou ik overigens ook toejuichen. En ja, daar is een relatief kleine inperking van de wet op godsdienstvrijheid voor nodig.
Tot slot dient het doel uiteindelijk geen integratie, maar assimilatie te zijn. Integratie is namelijk het behouden van eigen cultuur binnen of naast de cultuur van het gastland, en dat werkt gewoonweg niet. Dat hebben de afgelopen 40 jaar inmiddels wel bewezen.
Oud 9 juni 2009, 19:39   #116
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
goedwillende autochtonen, allochtonen...
Ik neem aan dat het adjectief naar beide groepen verwijst.

Eerste vraagje: kun je een groep allochtonen over het geheel genomen als goedwillend beschouwen wat gezinsvorming betreft, wanneer hij:

- 80% van de toekomstige partners in het land van herkomst gaat halen;
- zich globaal genomen sterk verzet tegen huwelijken van de eigen vrouwen met onze mannen.

Tweede vraag: is er een reden om in zulke gevallen het mensenrecht van de gezinsvorming hier en niet in Mohammedanië zelf toe te kennen?

Een opmerking: deze mensen erkennen vrijwel nooit het recht van Israëlis op een eigen staat, maar willen voor hun eigen gezins"her"eniging over de keuze tussen de hele Europese Unie en hun land van herkomst beschikken. De ideologie waaruit die houding voortkomt wordt gesubsidieerd en hun jongeren worden ermee vergiftigd. Ik denk dat dat ingaat tegen de volkswil, die NOOIT op een mohammedaanse invasie uit is geweest.

Ik koester zelf niet de minste wrok of haat tegen mensen die zelf de eerste slachtoffers zijn van een afschuwelijk geloof, maar als ze zich aan die moordideologie vast blijven klampen en als de symbolen ervan steeds vaker ons straatbeeld gaan beheersen, behandelen wij hen met een gebrek aan elementair respect wanneer wij niet van ons afbijten. Respect impliceert immers dat je de andere ook dan serieus neemt, wanneer hij met een boekje zwaait dat hem uiteindelijk voorschrijft, ons en onze cultuur in het verderf te storten. Dat je de haatboodschap van een pedofiele karavaanrover niet ook nog gaat subsidiëren en goedpraten, is een kwestie van zelfrespect, maar ook van respect voor degenen die deze boodschap willen uitdragen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 juni 2009 om 19:50.
Oud 9 juni 2009, 19:56   #117
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Dat was dan waarschijnlijk ook de bedoeling van dit draadje Meneer de Hertog - maar U ziet zelf dat het allemaal niet zo simpel is als U het stelt.
-Het is onze schuld.
-Wij hebben die politici verkozen.
-Wij hadden goedkope arbeidskrachten nodig.
-Zij hebben ons land terug opgebouwd met hard werken.
-Zij hebben recht op gezinshereniging.
-Wij hebben ze in een hoek geduwd, buitengesloten, achtergesteld...

Nu vergeet U nog een paar kleinigheden te vermelden; Er is NIKS aan de hand - er zijn géén problemen - hoogstens wat 'incidenten' - Wij mogen niet stigmatiseren - en WIJ moeten maar wat beter ons best doen, WIJ moeten ons aanpassen - et voil�* - U kunt meteen politicus worden.

DAT waar U mee op de proppen komt horen we dus al jaren van onze politici - wij willen geen woorden meer, maar daden!
Maar, zoals ik eerder al zei - ik denk dat het reeds te laat is - het zal of kan nog veel erger worden voordat het ooit weer beter wordt - het is een lose/lose situatie voor beide partijen.
Oud 9 juni 2009, 19:59   #118
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een echt probleem, want anders zou wel gebleken zijn dat onze landen als één man (zo men wil vrouw) achter de in geheime vergaderingen boven de hoofden van het volk georganiseerde mohammedaanse immigratie stonden. En omdat we dat maar al te goed beseffen, moeten we hier de sjâria maar invoeren om toen impliciet aan de immigranten gedane beloftes gestand te doen.

Of zou het ontbreken van referenda toen ons juist ontslaan van bepaalde verplichtingen die ons door de heer en mevrouw Poco worden aangepraat? Naar onze mening heeft niemand gevraagd; en naar de bereidheid van de gastarbeiders om onze wetten boven de koran te stellen heeft ook niemand gevraagd. Twee problemen, zou ik denken...

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 juni 2009 om 20:00.
Oud 9 juni 2009, 20:01   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Een echt probleem, want anders zou wel gebleken zijn dat onze landen als één man (zo men wil vrouw) achter de in geheime vergaderingen boven de hoofden van het volk georganiseerde mohammedaanse immigratie stonden. En omdat we dat maar al te goed beseffen, moeten we hier de sjâria maar invoeren om toen impliciet aan de immigranten gedane beloftes gestand te doen.

Of zou het ontbreken van referenda toen ons juist ontslaan van bepaalde verplichtingen die ons door de heer en mevrouw Poco worden aangepraat? Naar onze mening heeft niemand gevraagd; en naar de bereidheid van de gastarbeiders om onze wetten boven de koran te stellen heeft ook niemand gevraagd. Twee problemen, zou ik denken...
Kodo kodo, nog even en je mag samen met mij achter dat rechtergordijn gaan staan denk ik. Lekker knus met ons beidjes.

Oud 9 juni 2009, 20:02   #120
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar, zoals ik eerder al zei - ik denk dat het reeds te laat is - het zal of kan nog veel erger worden voordat het ooit weer beter wordt - het is een lose/lose situatie voor beide partijen.
Ik vrees dat indien er niet binnen nu en zeg vijf jaar drastisch wordt ingegrepen en het roer helemaal wordt omgegooid, dat we dan regelrecht op een burgeroorlog of op burgeroorlog lijkende toestanden, op een totale balkanisering van West-Europa, zullen afstevenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be