![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 2de dode in de VS, in Texas, en een besmette man die normaal met een VS marineschip moest meegaan op humanitaire missie. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8034991.stm De dode had wel al een "onderliggende conditie".
http://www.youtube.com/watch?v=rNIzuNMKADg Laatst gewijzigd door Buzz : 6 mei 2009 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ergste moet nog komen:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/11053...et-najaar.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat hebben we het raden naar Derk
in het oog houden, dat moeten we doen
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
|
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 7 mei 2009 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
|
![]() en ik zie dat groentje-18 terug verbannen is
ze heeft het nog lang volgehouden deze keer
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
|
![]() het aantal gevallen in de VS blijft toenemen. Slechts 10% van de gekende gevallen heeft een link met Mexico. Secundaire transmissie heeft het nu overgenomen.
Ondertussen geraakt er ook meer bekend over het ziektebeeld: Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net nu het zich deftig aan het verspreiden is valt de media erover stil ...
![]() Toch raar als je ziet dat het virus in meerdere nieuwe landen de kop opduikt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
|
![]() inderdaad
zoals gezegd, tijd voor een pneumovaccin
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las ergens (ik geloof in De Tijd) een vrij pertinente stellingname. het ging ongveer zo:
"Het enige vaccin waar de WHO (wereld gezondheids organisatie) snel naar moet zoeken is een vaccin tegen collectieve hysterie. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw ex-presidentgod Bush is daar een voorbeeld van. ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 13 mei 2009 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leve de neutrale P.be-mods... ![]() On-topic: Ik vind die poneringen over overschattingen van het virus en angstpsychoses onterecht. Aanvankelijk leek het virus een mortaliteit van 17% te hebben en het aantal mogelijk besmetten werd geschat op minimum 1/3. Dat zou betekenen dat we een aardig deel van de wereldbevolking kwijt zouden zijn nadat het virus in die vorm zou zijn gepasseerd. Niets om te onderschatten dus, me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het virus daarin geïnteresseerd? Of komen senioren, bejaarden en hoogbejaarden gewoon minder op de plaatsen waar het virus welig tiert? Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is ook dat velen blijkbaar intensieve ondersteuning nodig hebben, ik denk meer dan onze IC-afdelingen aankunnen. Heb jij het bericht overigens ook gelezen dat er in NYC zo'n 1000 besmetten bij zouden zijn gekomen (ongeveer anderhalve week)? Nadien hoorde je hier niets meer van en werden deze ook nooit bij de besmetten gerekend in de 'officiele cijfers'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Ja. Pneumo 23
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik vind wel uiteraard dat we alert moeten blijven, zeker volgende herfst en winter. Mexico is misschien van een ramp gespaard gebleven net omdat iedereen binnen bleef en alles gesloten was.
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel wel ...
't Virusje doet ondanks mindere media-aandacht toch lekker door ... Nu ook in belgië ... De man zou het in New York kunnen opgeraapt hebben dus er zal wel iets aan zijn van de berichten over de vele besmettingen daar ... ![]() Nog een nadeel van de verminderde aandacht is dat er nu veel mensen besmet kunnen raken en het doorgeven zonder dat ze ook maar 1 keer aan Mexicaanse griep denken . Wat dan weer vervelend kan zijn als het zou muteren . Niemand zegt dat dit virus zich aan de griepseizoenen gaat houden , 't is al een apart geval ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We lezen erg veel over de Maxicaanse griep, de één gaat uit van een somber scenario, de ander denkt dat het wel zal overwaaien.
Ik heb ook al gelezen dat dit virus zich met HIV kan mengen, dat is dan wel echt een doemscenario. Feit is wel dat de ziekteverschijnselen op zich lijken mee te vallen en dat in Mexico nu het aantal besmettingen terugloopt. Desondanks blijf ik het nieuws hierover wel in de gaten houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Minister-President
|
![]() Egypte moet alleszins niets vrezen van de griep. De islamitische varkens gaan 250.000 zwijnen op een humane manier slachten.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Egypte.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen had de media geen aandacht meer voor ons aller virusje en kijk : Het is nu een echte pandemie ...
![]() Alarmfase 6 en wat er mee te doen ... Wat moet er gebeuren bij alarmfase 6? -Noodtoestand & meldplicht ... ![]() -Contact beperken ... Lijkt me logisch , maar niet echt haalbaar in onze moderne samenleving ... -Scholen & werktijden... Tja , scholen zijn nu eenmaal plaatsen waar veel mensen samenkomen en waar een besmetting met een griepvirus het laatste is waar ze aan denken ... ![]() -Verplaatsingen ontmoedigen ... Vlak voor de vakantie ??? ![]() ![]() -Geneesmiddelen & vaccins verspreiden ... Ik heb er nog niet veel van gezien ... Maar in ons land is dat geen probleem , we gingen Jodiumtabletten krijgen ook als we in de buurt van een kerncentrale wonen , de belgische oplossing is dan al eerder om de bevolking weg te jagen (Doel ![]() ![]() -Bevolking informeren ... ![]() ![]() Scholen in Madrid (22 zelfs) zijn getroffen door de pandemie , ook in Dusseldorf hebben ze al prijs ... Als klap op de vuurpijl : 31 mei: De ziekte wordt vastgesteld bij twee Amerikaanse wetenschappers op de Zuidpool. ![]() ![]() Maar ... Juicht belgen juicht ... In belgië is er uiteraard geen probleem , hier moet niets gebeuren , het zal wel overwaaien ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
|
![]() je kan al je hoop stellen op een vaccin dat binnen een paar maanden beschikbaar is.
Ik zou dat niet doen. Ik heb me een pneumokokkenvaccin laten zetten. Een secundaire pneumokok-infectie is dikwijls de ware doodsoorzaak tijd om de spagetti-voorraad aan te vullen.
![]() |
![]() |