Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2009, 15:03   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Persoonlijk zag ik het liefst assimilatie i.v.p. integratie, en zoals u correct stelt, hoort bij assimilatie inderdaad "de islam afzweren". Terugkeren naar een islamitisch paradijs naar keuze, in geval men niet wenst te assimileren met de kafir, is natuurlijk ook een optie.

Maar, omdat ik een aimabel persoon ben, kan ik het in mijn schier oneindige goedheid wel accepteren dat dat middeleeuwse geloof (evenals om het even welk ander geloof trouwens) door de aanhangers enkel binnenshuis beleden wordt, zonder in het openbare leven te bekeren, te missioneren en te provoceren middels hoofddoeken, burka's en opzichtige Efteling-mosketen.
betekent dat ook "alle godsdiensten afzweren"? of "het katholicisme aanvaarden"?
Oud 12 juni 2009, 15:24   #22
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
betekent dat ook "alle godsdiensten afzweren"? of "het katholicisme aanvaarden"?
Goeie vraag.

Persoonlijk zag ik het liefst dat alle georganiseerde geloven van de aardbodem verdwenen. Liever gisteren nog dan vandaag. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat men geen imaginaire vriendje(s) zou mogen hebben. Men doet maar wat dat betreft, zolang men maar niet actief anderen gaat bekeren en het geloof in een dwangbuis van doctrines, leerstellingen, ge- en verboden enz stopt. Daar horen dan natuurlijk ook uiterlijke kenmerken zoals hoofddoeken, kruizen, keppels, stippen op voorhoofden, kerken, mosketen, synagoges en andere tempels bij.
Dus: geloof wat u wil, maar doe dat enkel thuis. Richt een altaartje op voor uw favoriete bovennatuurlijke entiteit(en) wier bestaan nog altijd niet gedocumenteerd is, bidt tot die imaginaire vriendje(s) als dat u goed doet, en that's it. Maar val er anderen niet ongevraagd mee lastig.
Dat alles in mijn ideale wereld.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 15:41   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik merk trouwens dat de meesten op dit forum met integreren eigenlijk "de islam afzweren" bedoelen. Wel, daar kunnen jullie dan nog lang op wachten...
In welke zin bedoel je dit?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 18:46   #24
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, allochtonen mogen toch trouwen of niet? Als de hoogopgeleiden niet willen, als de autochtonen niet willen, dan is het toch logisch dat ze het elders zoeken.

Op welke manier vormen die bruiden een "ondraaglijke last" voor de samenleving?
Die gaat haar kinderen opvoeden in haar ( vreemde ) taal, zodat die kinderen als ze op school terecht komen gebrekkig Nederlands praten = een nieuwe generatie slechte leerlingen, die zonder diploma van school zullen gaan, en niet wetend van welk hout pijlen snijden, dan maar eens misdadige carrièrre zullen beginnen...In het beste geval houden ze het dan bij beroeps-profitariaat op kosten van de gemeenschap.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 18:47   #25
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niet alleen, Circe, niet alleen.
wat dan nog ?
Oud 12 juni 2009, 18:51   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, allochtonen mogen toch trouwen of niet? Als de hoogopgeleiden niet willen, als de autochtonen niet willen, dan is het toch logisch dat ze het elders zoeken.

Op welke manier vormen die bruiden een "ondraaglijke last" voor de samenleving?
sorry, maar vergeet U hier niet eventjes dat vooral de normaal opgevoede en opgeleid meisjes niet met onze normaal opgevoede en opgeleide jongens mogen huwen van HUN FAMILIE?

degenen die een standaard probleem vormen zijn de prinsenjongetjes die volgens hun ouders geen opvoeding nodig hebben wegens evenbeeld van mohammed te zijn..... die geraken ze enkel nog aan de overgebleven achterlijke nichten in het thuisland kwijt, die ze dan naar hier moeten halen, en waarmee ze dan de volgende generatie "bontkraagjes" gaan produceren.

maar owee owee als je d�*�*r als bleekscheet iets over durft te opperen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 18:55   #27
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik merk trouwens dat de meesten op dit forum met integreren eigenlijk "de islam afzweren" bedoelen. Wel, daar kunnen jullie dan nog lang op wachten...
Mischien toch niet... Ik zag net een docu over Iran, met zijn 70 % jongeren onder de 30 jaar, allemaal sterk gekant tegen de islamisten aan de macht.
Het is enkel HIER, bij ons, dat jongeren een radicale islam gaan aanhangen, waar in de thuislanden weinigen van willen weten. Dat is in feite een normale reactie, dat vasthangen aan de cultuur van het geïdealiseerde thuisland, uit angst om jullie identiteit te verliezen, en volledig te assimileren in de westerse beschaving, opgeslorpt te worden in onze genenpoel , wat tenslotte toch jullie lot zal zijn, ô ontwortelden
De meme islam is op de weg bergaf, de fanatieke terroristen de laatste gewelddadige stuiptrekkingen van dit stervende geloof.
Oud 12 juni 2009, 18:56   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Mischien toch niet... Ik zag net een docu over Iran, met zijn 70 % jongeren onder de 30 jaar, allemaal sterk gekant tegen de islamisten aan de macht.
Het is enkel HIER, bij ons, dat jongeren een radicale islam gaan aanhangen, waar in de thuislanden weinigen van willen weten. Dat is in feite een normale reactie, dat vasthangen aan de cultuur van het geïdealiseerde thuisland, uit angst om jullie identiteit te verliezen, en volledig te assimileren in de westerse beschaving, opgeslorpt te worden in onze genenpoel , wat tenslotte toch jullie lot zal zijn, ô ontwortelden
De meme islam is op de weg bergaf, de fanatieke terroristen de laatste gewelddadige stuiptrekkingen van dit stervende geloof.
volledig akkoord! daarom ook dat brussels en de meeste andere europese grootsteden meer islamitisch lijken dan de grootsteden in hun heimweelanden.

ik zie meer hoofddoeken in Antwerpen dan ik in Cairo zag.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 juni 2009, 19:53   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Perzen kan je dan ook nooit vergelijken met een Arabier.
Op de voorgrond een Perzische vrouw, achtergrond een Arabische.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 20:28   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
2 en NOG NIET ZO'n KLEIN BEETJE!!!!

De (weinige) perzen die ik ken blinken gewoonweg uit in iets "ondefinieerbaars", ik heb er de grootste bewondering voor.

En ik bedoel hierbij niet enkel het superieure talent van iemand als Afshin Elian, maar gewoon iets algemeen superieur dat ik in elk of in elk geval in de meeste van die mensen kan aanvoelen .... maar ja 't is waar, we mogen niet veralgemenen natuurlijk... is het niet pocolieten?

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2009 om 20:28.
Oud 12 juni 2009, 20:45   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat dan nog ?
Alle Vlaamse mannen die de zeurende, castrerende en saaie Vlaamse vrouw beu zijn.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 juni 2009 om 20:45.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 23:22   #32
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

De (weinige) perzen die ik ken blinken gewoonweg uit in iets "ondefinieerbaars", ik heb er de grootste bewondering voor.

pocolieten?
De sjiieten zijn traditioneel veel minder dogmatisch, al naar gelang van de sekte, want die zijn bij hen zo talrijk als bij de Calvinisten in Europa. Zij laten zich aan de koran minder gelegen liggen dan de soennieten.

Dus: meer ruimte voor zelf denken (nee, niet bij mirakel Chomeini en Ahm enzovoort)
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 23:48   #33
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Enorm verschil inderdaad...
Oud 12 juni 2009, 23:49   #34
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle Vlaamse mannen die de zeurende, castrerende en saaie Vlaamse vrouw beu zijn.
Enige slechte ervaringen gehad ? Wrokkig ?
Oud 12 juni 2009, 23:51   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien zonder lief?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 00:09   #36
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

En ik bedoel hierbij niet enkel het superieure talent van iemand als Afshin Elian, maar gewoon iets algemeen superieur dat ik in elk of in elk geval in de meeste van die mensen kan aanvoelen .... maar ja 't is waar, we mogen niet veralgemenen natuurlijk... is het niet pocolieten?
Die mensen hebben dan ook - ooit - in een ver verleden - een hoogstaande beschaving gehad - iets wat de Arabier - ná Moh welteverstaan - nooit meer gekend heeft, niet eens meer weet wat beschaving is, want islam heeft het er te zwaard uitgerost, álle beschaving vernietigd - maar zich wel alles van andere beschavingen toegeëigend.

Interessant om de 'correspondentie' tussen 'Omar Ibn Al Khatab Khalifat Al-Muslemin', een moslimbevelhebber en Yazdgird III Koning (Shah) van het Perzische rijk te lezen:

Het islamitisch gezwatel sla ik over, kan je lezen als je de link volgt

Het antwoord van de Perzische koning luidt als volgt:
Citaat:
In the name of Ahura Mazda, creator of Life & Wisdom. You in your letter wrote that you want to direct us towards your God, Allah O Akbar, without having the true knowledge of who we are & what do we worship!
It is amazing that you occupy the position of Khalifat (Ruler) of Tazis, yet your knowledge is the same as a lowly Tazi rambler, roaming in deserts of Tazistan (Arabia), & same as a desert tribal man!

"Little Man", you offer me to worship a united & single God without knowing that it has been thousands of years that Persians worship the mono God & they pray to him Five Times a day! In this land of culture & art this has been the normal path of life for years. When we established the tradition of hospitality & good deeds in the world & we waved the flag of "Good Thoughts, Good Words, Good Deeds" in our hands, you & your ancestors were roaming the deserts, eating Lizards for you had nothing else to feed yourselves & burying your innocent daughters alive (an old Arab tradition, cause they preferred male children to female)!

Tazi people have no value for God's creatures! You behead God's children, even the Prisoners of War, Rape Women, bury your daughters alive, attack the Caravans, mass murder, kidnap people's wives & steal their property! Your hearts are made of stone, we condemn all these Evil which you do. How can you teach us Godly Ways when you commit these actions?
...

Citaat:
Is it Allah who commands you to murder, pillage & to destroy? Is it you the followers of Allah who do this in his name? Or is it both?

Meer hier:

http://www.venusproject.com/Great_Pe...rd_Letter.html

Laatst gewijzigd door SDX : 13 juni 2009 om 00:11.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 00:36   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enige slechte ervaringen gehad ? Wrokkig ?
Neen, Vlaamse vrouwen moet ik niet hebben, hoor. Poolse, Spaanse, Duitse, Italiaanse, Hongaarse, ...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 13 juni 2009, 00:47   #38
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Vlaamse vrouwen moet ik niet hebben, hoor. Poolse, Spaanse, Duitse, Italiaanse, Hongaarse, ...
Rassiest.

Oftewel zijn Vlaamse vrouwen te duur voor u en moet ge iets goedkoper pakken.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 00:54   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Rassiest.
Ik ga de raciale discussie niet uit de weg. Maar de Vlaamse vrouw is toch echt wel erg.

Citaat:
Oftewel zijn Vlaamse vrouwen te duur voor u en moet ge iets goedkoper pakken.
Vrouwen zijn geen koopwaar, meneer de pooier.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 13 juni 2009, 00:56   #40
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga de raciale discussie niet uit de weg. Maar de Vlaamse vrouw is toch echt wel erg.
op sommige punten inderdaad. (spijtig genoeg)

Citaat:
Vrouwen zijn geen koopwaar, meneer de pooier.
Dat niet maar in onderhoud (lees, hoeveel geld heeft men vriendje en wat kan ik uitgeven) is er een groot verschil in.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be