![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een andere vraag is: is migratie op zich een probleem? Wel, een bepaald land heeft natuurlijk een bepaalde gemeenschap van burgers met solidariteitsbanden. Wanneer mensen de hele tijd verhuizen, komt de stabiliteit van deze banden natuurlijk in gevaar. Maar "allochtonen" die hier derde generatie zijn hebben hier al lang deze banden opgebouwd en kunnen ook nergens anders meer leven.
Er zijn er die menen dat dit een probleem is omdat dan de etnische zuiverheid van het volk in het gedrang komt. Nu, zoals Foucault heel mooi toont, heeft een volk eigenlijk geen etnische identiteit, maar bestaat uit verschillende raciale strata van successieve invallers, waarbij de laatste invallers de hoogste kaste vormen: de rassenstrijd als voorbode van de klassenstrijd. Wie over etnische zuiverheid waakt, moet vooral binnen het eigen volk de rassenvermenging tegengaan. Een andere vraag is of etnische zuiverheid wenselijk is: vermenging biedt juist voor een uitgeput ras de mogelijkheid om nieuwe mogelijkheden te exploreren. Uiteraard hebben alle mengbloeden een schizoïde trek, maar het is precies deze waanzin die het leven nodig heeft om iets nieuws te scheppen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() Evola werkte samen met fascisten omdat dat de enigen waren die tegen het communisme strijd voerden in die tijd. Hijzelf was een aristocraat, dewelke een traditionele maatschappij als ideaal zag : dominerende krijgerskaste , priesters , en werkvolk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gecorrigeerd, of misbegrepen?
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de pijn van achterlaten en opnieuw beginnen op zeer verschillende niveau's...maar dat betekent niet dat je als migrant geen zelf opgelegde verplichtingen hebt. Je moet je verdiepen in een nieuwe cultuur, proberen een nieuw netwerk op te bouwen en dat doe je niet als je enkel met andere migranten omgaan en mekaar collectief via sociale controle oplegt dit zo te houden. Dat deden de eerste generatie migranten uit Turkije en Marokko zeker, de virtuele dorpen in aandachtswijken getuigen daarvan. Niemand ligt wakker van etnische zuiverheid; wel van tasjesdieven en andere vormen van straatcriminaliteit. En dat is niet kleinburgelijk, mensen missen dat geld, zeker wie van een uitkering leeft of gepensioneerd is. U filosofeert maar enkel daarmee los je niets op , kunt u ook eens vertellen hoe u bijvoorbeeld jeugdcriminaliteit onder Marokkaanse jongeren denkt aan te pakken? Wat stelt u voor inzake schooluitval? Ik wil u graag voorbij de filosofie van gebakken lucht krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het bovenstaande is zo uit zijn kader gerukt dat er best nu op gereageerd wordt: er zijn nauwelijks Vlamingen die menen dat de "etnische zuiverheid van het volk" niet in gedrang mag komen. Dat u zich op die marginale franje fixeert, en er allerlei fenomenen aan vasthangt, is de achilleshiel van uw denken. Het is een hersenschim. Uw hersenschim.
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, de kern van de zaak.
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben benieuwd of Kallikles voor bij het "Alice bashen" geraakt en een serieus gesprek durft aangaan, als ik tenminste goed genoeg gevonden wordt voor zijn "niveau"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd: dat je de ironie in mijn antwoord niet hebt opgemerkt, stelt mij een beetje teleur. Zo goed? Vriendelijke groet, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees ook eens de reactie van Nestor Burma op mijn post. Die weet helemaal waar ik het wil over hebben.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 juni 2009 om 20:23. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Minister-President
|
![]() Waarschijnlijk zal binnen een paar tientallen geen sprake meer zijn van diversiteit wegens huidskleur of herkomst maar of dat ook zo zal zijn met de godsdiensten is zeer de vraag!
Het a4tje van Gidius is in die mate gehalveerd dat men dom links en dom rechts uitsluit wat betreft de inheemse bevolking,maar waar zet Gidius de ingeweken Belgen op zijn A4?
![]() |
#315 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet goed hoe ik uw antwoord moet inschatten,een mening heeft vele antwoorden maar roept ook veel vragen op.
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vraag was ook niet specifiek aan jou gericht hoor. Ik gebruikte je bericht eerder als 'kapstok' om mijn vraag aan op te hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Banneling
|
![]() Kan ik geloven aangezien uw fotoke je zelfs een handoek moet vastpakken ipv zoals een redelijke geschapen vlaming een handdoek aan zijn lul kan hangen.
|
![]() |
![]() |