![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ok... blijkbaar kan geen van de klagers me zeggen waarom je honderd diploma's door de staat betaald moet krijgen terwijl er mensen zijn die zich zouden verhangen voor een job terwijl ze niet eens middelbaar of lager onderwijs hebben kunnen genieten.
Maar we hebben hoestsiroop. Dat is toch wat waard, nietwaar?
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 juni 2009 om 14:00. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog steeds geen antwoord, Flanel. Je bent de leegte verpakt in een opgeblazen plastieken zak met grote woorden op.
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn antwoord op je vraagje: het is een irrelevante vraag. Het zijn twee compleet verschillende situaties. Wat is je punt juist? Dat diploma's niet terugbetaald moeten worden omdat negers honger lijden? |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn vraag was HEEL relevant meneer de Zweedse Rus die talenonderwijs niet leuk vond en nu burgie studeert.
|
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar tja... in Rusland waren de klassen te groot maar in Vlaanderen kan je geen 800 diploma's na elkaar halen op kosten van de staat.
|
|
|
|
|
#107 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben overigens geen Rus. Dit heb ik in andere draden reeds toegelicht. Na de val van de USSR vielen veel mensen plots onder de cathegorie "Rus". Citaat:
Wees gerust, ik ga je job niet stelen. Ik studeer hier op de kosten van onder andere jou af en dan ga ik lopen met mijn kennis. Wihihi. |
||
|
|
|
|
#108 |
|
Banneling
|
Ja, ik moet vinden dat de staat minder moet betalen omdat de klassen in Rusland te groot zijn.
Hah. Zei de Flamin die zichzelf niet kan verlossen van een stel Walen in strikjes. |
|
|
|
|
#109 |
|
Lokaal Raadslid
|
Ik ben van mening dat, en daar is VDB het met me eens, mensen moeten beseffen dat het behalen van een diploma niet zomaar iets is.
Het is de plicht van ieder om zoveel mogelijk uit zijn/haar capaciteiten te halen, dat wil niet zeggen dat je tot je 30e moet studeren aan een universiteit. Leren kan je overal. Elk jaar studeren er honderden mensen af aan de universiteit, waar de maatschappij dus gigantisch veel tijd en geld in heeft gestoken, die dan achteraf niks met hun diploma doen. Die zitten gewoon thuis kindjes te baren of gaan doodleuk een 4e studie aanvatten. Een goedkope MaNaMa is geen recht bv. Met een masterdiploma is er in principe werk genoeg te vinden, je kan dan gerust sparen om later die MaNaMa te volgen.
|
|
#110 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het moet juist omgekeerd zijn natuurlijk: de economische activiteit moet ten dienste staan van de hogere cultuur, van hogere doelen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 juni 2009 om 14:26. |
|||||||
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Moet men studeren voor werk? ![]() |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Lokaal Raadslid
|
Aan een universiteit studeren met geld van de maatschappij heeft als doel achteraf die investering van de maatschappij te rechtvaardigen.
Ja, je moet met die opgedane kennis in een universiteit maatschappelijk presteren. Kennisuitbreiding, culturele ontplooiing (ik ben daar trouwens een mooi voorbeeld van), etc. hoeven niet te gebeuren aan een universiteit of door andere sterk gesubsidieerde instellingen. Men kan altijd gewoon naar de bibliotheek gaan. Internet is ook een bron vol informatie.
|
|
#113 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
M.a.w.: sp.a is een ultraliberale partij.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Lokaal Raadslid
|
Uiteraard niet.
Het is niet omdat ik de woorden investering en presteren gebruik, dat ik een liberaal verhaal vertel. Ik zie gewoon de universiteit niet als een middel der zelfontplooiing. Integendeel. Iemand moet gewoon niet de gemeenschapsmiddelen verkwisten uit egoïstische overwegingen. Dus eigenlijk verkondig ik een antiliberaal verhaal. Het geld dat de maatschappij steekt in individuen die voor hun plezier wat dure opleidingen volgen, zou gewoon beter uitgegeven worden aan diegene in onze maatschappij die gewoon de kans niet hebben op een minimum aan basiseducatie.
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar met het laatste ben ik gedeeltelijk akkoord. Iedereen dient een kans te krijgen op kwalitatief onderwijs. En er is heus genoeg geld ervoor. Men kan besparen op een heleboel onnuttige dingen, en Jazeker, Savatage en Dajjal kunnen de helft van hun loon gemakkelijk missen. |
|
|
|
|
|
#117 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad, ze zouden dat geld toch misbruiken om SUV's & andere brol te kopen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 juni 2009 om 15:15. |
|||||||
|
|
|
|
#118 |
|
Lokaal Raadslid
|
Misschien een extra belastingetje op SUV & andere brol invoeren?
|
|
#119 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
in feite wel. Ingangsexamens zijn trouwens een zeer handig instrument om de arbeidsverdeling te plannen op een technocratische manier.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 13 juni 2009 om 15:19. |
|
|
|
|
#120 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er is echter momenteel ZOVEEL mis met ons onderwijs dat er zelfs gewoon niet gepraat dient te worden over ingangsexamens. Ik ken voldoende mensen die met een dergelijk examen hun richting niet zouden aankunnen. En ik heb het hier over mensen die schitteren in hun richting, maar die pas in't unief openbloeiden. Middelbaar verveelt velen, en middelbaar valt op een ongelukkige periode, namelijk de puberteit. Strengere doorlatingscriteria ben ik zeker voor. Maar ik vind dat iedereen het eerste jaar zou mogen proberen. De eindexamens zullen wel als filter dienen. |
|
|
|