Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2009, 22:30   #161
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc Bekijk bericht
Dit is inderdaad puur racisme en dient in een normaal westers land niet getolereerd te worden. Hopelijk zal gerechtigheid geschieden.
Liefst het hele verhaal lezen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 06:14   #162
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc Bekijk bericht
Dit is inderdaad puur racisme en dient in een normaal westers land niet getolereerd te worden. Hopelijk zal gerechtigheid geschieden.
Discriminatie: ja
Racisme: nee

Dit gaat gewoon over bedrijfspolitiek en lange tenen. Ze mocht beginnen bij een andere afdeling op dat bedrijf.
Er is haar vriendelijk uitgelegd waarom, en dat hadden ze niet mogen doen, ze toont geen enkel begrip waarom ze die welbepaalde job niet kon krijgen maar een andere functie wel. Ze (de directie) hadden niet op haar begrip moeten rekenen maar haar gewoon moeten zeggen dat de plaats al ingenomen was, geen haan die ernaar kraaide dan.
Een nieuwe trend: Ik krijg de job niet omdat ik ongeschikt ben, een gekleurde mens krijgt de job niet omdat hij/zij gekleurd is. Komaan alles wordt racisme in deze maatschappij, je zou als personeelsdirecteur bang krijgen als er tussen de sollicitanten een gekleurde mens zit die je niet kan gebruiken.
Oud 14 juni 2009, 08:07   #163
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Wie moet gestraft worden ? De klanten die schrik hebben van haar huidskleur ? Of de baas die hen niet wil wegjagen ?
Waarom zou je klanten wegjagen door iemand met een donkere huidskleur achter de toonbank te zetten... ?. Sorry, maar dat is gewoon een belachelijk excuus.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 08:10   #164
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Discriminatie: ja
Racisme: nee

Dit gaat gewoon over bedrijfspolitiek en lange tenen. Ze mocht beginnen bij een andere afdeling op dat bedrijf.
Er is haar vriendelijk uitgelegd waarom, en dat hadden ze niet mogen doen, ze toont geen enkel begrip waarom ze die welbepaalde job niet kon krijgen maar een andere functie wel. Ze (de directie) hadden niet op haar begrip moeten rekenen maar haar gewoon moeten zeggen dat de plaats al ingenomen was, geen haan die ernaar kraaide dan.
Een nieuwe trend: Ik krijg de job niet omdat ik ongeschikt ben, een gekleurde mens krijgt de job niet omdat hij/zij gekleurd is. Komaan alles wordt racisme in deze maatschappij, je zou als personeelsdirecteur bang krijgen als er tussen de sollicitanten een gekleurde mens zit die je niet kan gebruiken.
Het is gewoon belachelijk om te veronderstellen dat je klanten gaat verliezen wanneer er een 'donker persoon' achter de toonbank staat... . Als die vrouw de juiste competenties had, dan had men haar die job moeten toekennen. Als het werkelijk om haar getinte huid ging, dan kan je niet anders dan stellen dat het om racisme ging!
Oud 14 juni 2009, 08:45   #165
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Het is gewoon belachelijk om te veronderstellen dat je klanten gaat verliezen wanneer er een 'donker persoon' achter de toonbank staat... . Als die vrouw de juiste competenties had, dan had men haar die job moeten toekennen. Als het werkelijk om haar getinte huid ging, dan kan je niet anders dan stellen dat het om racisme ging!
Dus als men een dikke zwetende persoon weigert voor die job is het discriminatie van dikke mensen, maar als men een gekleurde weigert is het racisme, tja op die manier.

U doet duidelijk geen zaken, er is een deel van de bevolking weldegelijk gevoelig aan het feit dat ze bediend worden door een gekleurde of een blanke.
Zaken doen gaat om geld te verdienen en niet om liefdadigheid. Zo zal elke zakenmens als hij nog maar vermoed van 0,25% omzet te zullen verliezen de persoon die dat zou kunnen veroorzaken niet aannemen, en dat heeft niks te maken met discriminatie of racisme alleen met zakendoen.
Als u nu geen zakenman bent zal u waarschijnlijk antwoorden dat die racisten bij u niet op de winkel moeten komen dan, maar zo werkt het niet hoor. Een racist zijn geld is evenveel waard als uw geld hoor.
Oud 14 juni 2009, 09:08   #166
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus als men een dikke zwetende persoon weigert voor die job is het discriminatie van dikke mensen, maar als men een gekleurde weigert is het racisme, tja op die manier.

U doet duidelijk geen zaken, er is een deel van de bevolking weldegelijk gevoelig aan het feit dat ze bediend worden door een gekleurde of een blanke.
Zaken doen gaat om geld te verdienen en niet om liefdadigheid. Zo zal elke zakenmens als hij nog maar vermoed van 0,25% omzet te zullen verliezen de persoon die dat zou kunnen veroorzaken niet aannemen, en dat heeft niks te maken met discriminatie of racisme alleen met zakendoen.
Als u nu geen zakenman bent zal u waarschijnlijk antwoorden dat die racisten bij u niet op de winkel moeten komen dan, maar zo werkt het niet hoor. Een racist zijn geld is evenveel waard als uw geld hoor.
Uit elk marketingonderzoek blijkt dat de klanten voor een bepaalde winkel kiezen omwille van de prijs, de keuze aan produkten, e.d.

De klanten, waarvan jij vermoedt dat ze gevoelig zijn aan de huidskleur van de winkelbedienden, zijn nog altijd gevoeliger voor de andere aspecten.

Als jij ooit een studie vindt waaruit zou blijken dat klanten veranderen van winkel of minder zouden kopen door de huidskleur van de winkelbediende, krijg ik graag de link.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 09:50   #167
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uit elk marketingonderzoek blijkt dat de klanten voor een bepaalde winkel kiezen omwille van de prijs, de keuze aan produkten, e.d.

De klanten, waarvan jij vermoedt dat ze gevoelig zijn aan de huidskleur van de winkelbedienden, zijn nog altijd gevoeliger voor de andere aspecten.

Als jij ooit een studie vindt waaruit zou blijken dat klanten veranderen van winkel of minder zouden kopen door de huidskleur van de winkelbediende, krijg ik graag de link.
Zowat alles bepaald het koopgedrag van de mensen, de muziek, de verlichting, de inrichting, enz. Waarom zou de personeelskeuze het koopgedrag niet beïnvloeden?
Studies hierover zullen wel bestaan, maar zullen meestal intern blijven.
Als men zo een studie maakt en het blijkt dat de kleur van uw personeel weldegelijk invloed heeft op het koopgedrag, dan zal diegene die de studie gemaakt en gepubliceerd heeft het etiket racist opgeplakt krijgen door de poco's. Remember Van San.
Delhaize zal zeker en vast wel een leidraad, voortkomende uit een studie hierover, hebben bij het aanwerven van personeel.
Oud 14 juni 2009, 10:02   #168
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

"Dus als men een dikke zwetende persoon weigert voor die job is het discriminatie van dikke mensen, maar als men een gekleurde weigert is het racisme, tja op die manier."

Ja.

"er is een deel van de bevolking weldegelijk gevoelig aan het feit dat ze bediend worden door een gekleurde of een blanke."

Dan wijst dit er op dat het Vlaamse volk weldegelijk een probleem heeft, namelijk xenofobie... .
Oud 14 juni 2009, 10:16   #169
Hoomer

Standaard

Citaat:
"Dus als men een dikke zwetende persoon weigert voor die job is het discriminatie van dikke mensen, maar als men een gekleurde weigert is het racisme, tja op die manier."

Ja.

"er is een deel van de bevolking weldegelijk gevoelig aan het feit dat ze bediend worden door een gekleurde of een blanke."

Dan wijst dit er op dat het Vlaamse volk weldegelijk een probleem heeft, namelijk xenofobie... .
Xenofobie, ja dat zal wel zijn.
Is dan de personeelschef verantwoordelijk daarvoor?
Zij heeft gewoon dat meisje gezegd waar het op stond en haar een andere functie aangeboden.
Er is niets maar dan ook niets racistisch gebeurt.
Oud 14 juni 2009, 11:37   #170
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Xenofobie, ja dat zal wel zijn.
Is dan de personeelschef verantwoordelijk daarvoor?
Zij heeft gewoon dat meisje gezegd waar het op stond en haar een andere functie aangeboden.
Er is niets maar dan ook niets racistisch gebeurt.
U bent selectief blind zo blijkt. Een meisje wordt een bepaalde job geweigerd omwille van haar huidskleur. Moet ik er nog een tekeningetje bij maken?
Oud 14 juni 2009, 11:52   #171
Hoomer

Standaard

Citaat:
U bent selectief blind zo blijkt. Een meisje wordt een bepaalde job geweigerd omwille van haar huidskleur. Moet ik er nog een tekeningetje bij maken?
Nee u moet er voor mij geen tekening bij maken, maar blijkbaar moet ik er voor u een tekening bij maken.
Voor u is alles racisme blijkbaar.
Het meisje wordt een bepaalde job geweigerd om haar huidskleur, maar krijgt onmiddellijk in hetzelfde bedrijf een andere job aangeboden. Rekkenvulster of aan de kassa, ze mag nog kiezen.
Waar is er dan racisme??? Discriminatie misschien maar racisme,pffff.
Hoe noemt u het dan als die blanke dikke zweterige vrouw de job geweigerd wordt omdat ze te dik is en zweet, maar bv wel aan de kassa mag beginnen? Is dat dan ook racisme of misschien toch maar discriminatie van dikke mensen.
Oud 14 juni 2009, 12:25   #172
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ik ben zo iemand die winkels boycott omwille van hun personeelsbeleid. Personeel met een kleurtje kan me geen bal schelen, al is hij of zij groen of zelfs pimpelpaars.
Wat mij echter wél kan schelen, is gehoofddoekt personeel. Zit er zo iemand achter de kassa, dan ga ik in een andere rij staan waar iemand zonder hoofddoek zit (die andere rijen zijn doorgaans veel langer dan die bij gehoofddoekte kassadames, en de oorzaak daarvan lijkt me evident). Zitten er louter hoofddoeken achter de kassa, dan leg ik mijn waren terug en ga ik naar een andere winkel mijn boodschappen doen. Ik wens namelijk geen zaken te doen met mensen die zo opzichtig hun religie kenbaar willen maken.

Terzijde, de enige uitzondering die ik maak, is als ik bij de lokale HEMA een kopvod bij de afdeling vleeswaren, en dan vooral bij de warme worstenverkoop zie staan. Ten eerste zijn die worsten gewoon heel erg lekker en ten tweede is het prachtig om te zien hoe zo'n kopvod met het grootste afgrijzen, want zéér haram, die worsten moet aanraken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 13:08   #173
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik ben zo iemand die winkels boycott omwille van hun personeelsbeleid. Personeel met een kleurtje kan me geen bal schelen, al is hij of zij groen of zelfs pimpelpaars.
Wat mij echter wél kan schelen, is gehoofddoekt personeel. Zit er zo iemand achter de kassa, dan ga ik in een andere rij staan waar iemand zonder hoofddoek zit (die andere rijen zijn doorgaans veel langer dan die bij gehoofddoekte kassadames, en de oorzaak daarvan lijkt me evident). Zitten er louter hoofddoeken achter de kassa, dan leg ik mijn waren terug en ga ik naar een andere winkel mijn boodschappen doen. Ik wens namelijk geen zaken te doen met mensen die zo opzichtig hun religie kenbaar willen maken.

Terzijde, de enige uitzondering die ik maak, is als ik bij de lokale HEMA een kopvod bij de afdeling vleeswaren, en dan vooral bij de warme worstenverkoop zie staan. Ten eerste zijn die worsten gewoon heel erg lekker en ten tweede is het prachtig om te zien hoe zo'n kopvod met het grootste afgrijzen, want zéér haram, die worsten moet aanraken.
In Turnhout zit er een dame, een mooie dame zelfs met een hoofddoek aan de kassa, als je snel buiten wil zijn moet je bij haar zijn de rij aan haar kassa is steeds opmerkelijk korter.
Aan de vleestoog bij die fameuse Delhaize wou men het betreffende meisje niet aan de vleestoog, waarom niet denkt u? Uit racisme, nee hoor gewoon om geen klanten te verliezen. Meer is er niet, wat de poco's er ook van willen maken.
De directie van die winkel is niet racistisch, wel de klanten die niet wensen geholpen te worden door die donkere.
Oud 14 juni 2009, 15:10   #174
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja.

Dit is misschien een probleem voor sommigen.

Trouwens, welk volk heeft geen "last" van xenofobie?
Oud 14 juni 2009, 16:06   #175
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee u moet er voor mij geen tekening bij maken, maar blijkbaar moet ik er voor u een tekening bij maken.
Voor u is alles racisme blijkbaar.
Het meisje wordt een bepaalde job geweigerd om haar huidskleur, maar krijgt onmiddellijk in hetzelfde bedrijf een andere job aangeboden. Rekkenvulster of aan de kassa, ze mag nog kiezen.
Waar is er dan racisme??? Discriminatie misschien maar racisme,pffff.
Hoe noemt u het dan als die blanke dikke zweterige vrouw de job geweigerd wordt omdat ze te dik is en zweet, maar bv wel aan de kassa mag beginnen? Is dat dan ook racisme of misschien toch maar discriminatie van dikke mensen.
U wil het maar niet snappen blijkbaar. Hardleers noemt men zoiets... .
Herinnert u zich de toestanden in de Verenigde Staten in de jaren '50 - '60?
Mensen met een 'zwarte huidskleur' mochten enkel achteraan in de bus plaatnemen. Ze mochten dus op de bus plaatsnemen, maar omdat ze zwart waren enkel achteraan... . Dit uit racistische motieven. wel, ik vergelijk dat met deze zaak. Dat meisje krijgt een job aangeboden, maar niet achter de toonbank. Voor mij is dat idd racisme.

"Voor u is alles racisme blijkbaar."

Neen hoor, integendeel zelfs. Echter is dit een zeer duidelijk geval.

"Hoe noemt u het dan als die blanke dikke zweterige vrouw de job geweigerd wordt omdat ze te dik is en zweet, maar bv wel aan de kassa mag beginnen? Is dat dan ook racisme of misschien toch maar discriminatie van dikke mensen."

Uw vergelijking met 'dikke blanke mensen' is werkelijk belachelijk. Dikke mensen kunnen iets doen aan hun zwaarlijvigheid. Zwarte mensen daarentegen kunnen niets doen aan hun huidskleur (tenzijn je Michael Jackson heet...).
Oud 14 juni 2009, 16:07   #176
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dit is misschien een probleem voor sommigen.

Trouwens, welk volk heeft geen "last" van xenofobie?
"welk volk heeft geen "last" van xenofobie?"

Het 1 al meer dan het ander...
Oud 14 juni 2009, 18:31   #177
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Als je zulke meningen in UK gaat verkondigen, lachen ze je op je gezicht uit.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 18:31   #178
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De directie van die winkel is niet racistisch, wel de klanten die niet wensen geholpen te worden door die donkere.
Ja.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 18:51   #179
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
"welk volk heeft geen "last" van xenofobie?"

Het 1 al meer dan het ander...
Volgens mij wordt de xenofobie van het ene volk gewoon vaker bloot gelegd dan het andere waardoor de valse indruk ontstaat dat dat ene volk echt "xenofobischer" lijkt dan het andere.
Oud 14 juni 2009, 18:56   #180
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U wil het maar niet snappen blijkbaar. Hardleers noemt men zoiets... .
Herinnert u zich de toestanden in de Verenigde Staten in de jaren '50 - '60?
Mensen met een 'zwarte huidskleur' mochten enkel achteraan in de bus plaatnemen. Ze mochten dus op de bus plaatsnemen, maar omdat ze zwart waren enkel achteraan... . Dit uit racistische motieven. wel, ik vergelijk dat met deze zaak. Dat meisje krijgt een job aangeboden, maar niet achter de toonbank. Voor mij is dat idd racisme.

"Voor u is alles racisme blijkbaar."

Neen hoor, integendeel zelfs. Echter is dit een zeer duidelijk geval.

"Hoe noemt u het dan als die blanke dikke zweterige vrouw de job geweigerd wordt omdat ze te dik is en zweet, maar bv wel aan de kassa mag beginnen? Is dat dan ook racisme of misschien toch maar discriminatie van dikke mensen."

Uw vergelijking met 'dikke blanke mensen' is werkelijk belachelijk. Dikke mensen kunnen iets doen aan hun zwaarlijvigheid. Zwarte mensen daarentegen kunnen niets doen aan hun huidskleur (tenzijn je Michael Jackson heet...).
Dan gaat dat geval met die hoofddoek ook niet meer op aangezien ze die hoofddoek gewoon kan afzetten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be