Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2009, 15:13   #61
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is allang rendabel. Men heeft dat alleen niet in de gaten. Je kunt satellieten, telescopen en shuttles niet zien. Vandaar dat de mens zich op het aardoppervlak blijft richten. En dit is waar commerciële ruimtevaart van nut wordt: Mensen zullen door het verlaten van het aardoppervlak massaal het belang van extraterrale activiteiten doorkrijgen.
Een basis op de Maan trachten te bouwen is niet rendabel.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 15:19   #62
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
'Wie gaat warpspeed ontdekken'?', is nu de vraag.
'Reizen op hogere snelheid dan licht is mogelijk door donkere energie'
link: http://tweakers.net/nieuws/60071/rei...e-energie.html

Ook zie onderaan (lijst)
Spacecraft propulsion: http://en.wikipedia.org/wiki/Spacecraft_propulsion

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 13 juni 2009 om 15:25.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 15:27   #63
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ruimtevaart heeft wel meer doelen dan alleen dat. De kolonisatie van Mars is bijvoorbeeld een manier waarop we de levensduur van de mensheid kunnen rekken. Binnen enkele eeuwen is de aarde onleefbaar overbevolkt, als we de statistieken mogen geloven.
Volgens mij de enige ernstige manier om op hoge snelheden naar andere planeten te reizen is de ontwikkeling van de huidige VASIMR...

van Wikipedia:

Current development
The principal developer of the VASIMR has been the Ad Astra Rocket Company. Currently, efforts have been focused on improving the overall efficiency of the engine by scaling up power levels. According to company's data, current VASIMR efficiency is at 67%. Published data on the VX50 engine, capable of processing 50kW of total radio frequency power, shows efficiency to be 59% calculated as: 90% NA ion generation efficiency × 65% NB ion speed boosting efficiency. Model VX100 is expected to have an overall efficiency of 72% by improving the NB ion speed boosting efficiency to 80%.[3][4] There are, however, additional (smaller) inefficiency losses related to the conversion of DC electric current to radio frequency power and also to the superconducting magnets' energy consumption. By comparison, current state-of-the-art, proven ion engine designs like NASA's HiPEP operate at 80% total thruster/PPU energy efficiency.[5] Published test data on VASIMR engine model VX50 show it to be capable of 0.5 N thrust. The Ad Astra Rocket Company plans to ground test a prototype rocket in early 2008; the VX-200 rated at 200 kW total radio frequency power, to demonstrate the required efficiency, thrust and specific impulse.

On October 24, 2008 the company announced that the plasma generation aspect of the VX-200 engine: helicon first stage or solid-state high frequency power transmitter, has reached operational status. The key enabling technology, solid-state DC-RF power-processing, has become very efficient reaching up to 98% efficiency. The helicon discharge uses 30 kWe of radio waves to turn Argon gas into plasma. The remaining 170 kWe of power is allocated for passing energy to, and acceleration of, plasma in the second part of the engine via ion cyclotron resonance heating.[6]

Based on data released from previous VX-100 testing[7], we can expect that the VF-200 engine (to be installed on ISS) will have a system efficiency of 60-65% and thrust level of 5N. Optimal specific impulse appears to be around 5000s using low cost argon propellant. The specific power is estimated at 1.5 kg/kW meaning that this version of the VASIMR engine will weigh only about 300 kg. One of the remaining untested issues is: potential vs actual thrust. That is, whether or not the hot plasma actually gets detached from the rocket. This will be confirmed in 2009 when a VX-200 engine will be installed and tested in a large enough vacuum chamber. Another issue is waste heat management (60% efficiency means about 80kW of unnecessary heat) critical to allowing for continuous operation of VASIMR engine.

On December 10, 2008 Ad Astra Company signed an agreement with NASA to arrange the placement and testing of a flight version of the VASIMR, the VF-200, on the International Space Station (ISS). Its launch is expected to be in 2011-2012.[2][8][9]

The ISS VASIMR engine will operate in burst mode. Since ISS's power generation is not great enough, the system will include a trickle-charged battery system allowing for 10 min pulses of thrust. This however, is expected to be sufficient to maintain ISS altitude, eliminating the need for costly, periodic chemical rocket reboosting operations.

As of 31st May 2009, tests have begun on the VX-200 prototype with fully integrated superconducting magnets. They intend to expand the power range of the VASIMR up to its full operational capability. If these tests prove successful, Ad Astra will develop a flight capable VASIMR to be installed on the ISS.[10]

link: http://en.wikipedia.org/wiki/Variabl...oplasma_rocket



Voor een extra bevestiging voor dit project zie link NASA: http://www.nasa.gov/vision/space/tra...ropulsion.html
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 15:27   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Een basis op de Maan trachten te bouwen is niet rendabel.
Is rendabel en nuttig niet hetzelfde als we het over ruimtevaart hebben?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 15:31   #65
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Is rendabel en nuttig niet hetzelfde als we het over ruimtevaart hebben?
Nut, wat bedoel je met nut?

Nut (afgeleide eenheid).

Eenheid: een Healey = 1 4x4/1 kleinburger.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 15:36   #66
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nut, wat bedoel je met nut?

Nut (afgeleide eenheid).

Eenheid: een Healey = 1 4x4/1 kleinburger.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 15:39   #67
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nut, wat bedoel je met nut?

Nut (afgeleide eenheid).

Eenheid: een Healey = 1 4x4/1 kleinburger.
'Ha ha'.
Jij weet best wat ik bedoel. Je poneerde het namelijk zelf.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 17:43   #68
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Het grote probleem is de stuwkracht.
Er zijn spijtig genoeg veel problemen. Stuwkracht en/of snelheid is er slechts één van.

Citaat:
De eerste planeet buiten ons zonnestelsel is Alfa Centauri (4.36 lichtjaren ver).
Ik neem aan dat je de dubbelster Alpha Centauri bedoelt ?

Citaat:
De reistijd van Mars te halveren van 6 naar 3 maanden reistijd (heen en terug wel te verstaan)! ;- Alhoewel het nog beter kan...
Mars is enkel een beetje interessant omdat er niets beters voorhanden is. Het is een koude, dorre, levensloze planeet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 09:56   #69
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Er zijn spijtig genoeg veel problemen. Stuwkracht en/of snelheid is er slechts één van.
Ja maar daar word aan gewerkt. Binnen enkele jaren zal de technologie op punt staan om acceptabel naar mars te vliegen (zie mijn eerdere posts).
Mars is voor de komende 50 jaar meer dan genoeg wat betreft afstand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik neem aan dat je de dubbelster Alpha Centauri bedoelt ?.
Jip


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Mars is enkel een beetje interessant omdat er niets beters voorhanden is. Het is een koude, dorre, levensloze planeet.
We kunnen daar leefbare habitats bouwen. Op termijn kunnen we modules aan elkaar bouwen. En de basis over de jaren heen uitbreiden. Plannen om Mars te coloniseren zijn voor 2030-2035. En in 2050 hebben misschien al een leefbare stad voor enkele honderden inwoners of misschien 1000.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 14 juni 2009 om 10:03.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 10:15   #70
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Enkele organisaties:

http://www.marshome.org/

http://spacefrontier.org/


Toekomstige projecten (en nu):

nu



Launch Period: Late 2009
Mars Science Laboratory



toekomst



Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 14 juni 2009 om 10:41.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 13:36   #71
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Een basis op de Maan trachten te bouwen is niet rendabel.
Neen? Ook geen tettenbars met serveuses met 3 tetten?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 15:26   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 113.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik ben omringd door liberalen. Je zou voor minder.
Ik heb al een tijdje gemerkt dat je ergens een grondige hekel aan liberalen hebt, maar ik vraag me af of we onder dat begrip hetzelfde verstaan. Voor mij is de "aristokraat" de liberaal bij uitstek, en is iemand zoals Steve Fossett http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Fossett
toch wel de "liberaal" bij uitstek, in de zin dat die man zelf zijn fortuin heeft verzameld en daar dan over beschikt heeft om trachten alles te doen wat hij kon (en zelfs niet kon, jammer genoeg).

De vrijheid in "liberaal" kan natuurlijk aangewend worden om zoiets te doen, maar kan ook aangewend worden door de lokale beenhouwer om zijn 3 niksnutten van zoons elk een mercedes 4x4 te kopen waarmee ze als domme kloten op een lap grond van hunne pa gaan rondkrossen. De ambities, dromen en wensen zijn verschillend van mens tot mens, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 15:21   #73
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

VASIMR Plasma engine is ready for final test on Earth.
31 May 2009

In Houston, Texas, laboratory of the Ad Astra Rocket Company, led by Costa Rican astronaut and physicist Franklin Chang-Diaz is preparing for an exciting week.

The high vacuum chamber of the laboratory, ten meters long and four meters in diameter, is inside the VX-200: VASIMR the prototype of the engine propulsion plasma Chang outlined three decades ago to make space travel for faster and more cheaply, and hence to explore far away places in the solar system.


In the drawings, and the machine became a reality. Chang’s team is ready to make the final test after applying the physical principles under which the engine operates on less power and prototypes with some similar components, but not equal, the engine that can travel in space.

VX-200 waiting in the chamber, which now creates the conditions of outer space is an engine with all components needed VASIMR to fly in space.

Link: http://www.parabolicarc.com/

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 15 juni 2009 om 15:22.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 16:41   #74
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
VASIMR Plasma engine is ready for final test on Earth.
31 May 2009

In Houston, Texas, laboratory of the Ad Astra Rocket Company, led by Costa Rican astronaut and physicist Franklin Chang-Diaz is preparing for an exciting week.

The high vacuum chamber of the laboratory, ten meters long and four meters in diameter, is inside the VX-200: VASIMR the prototype of the engine propulsion plasma Chang outlined three decades ago to make space travel for faster and more cheaply, and hence to explore far away places in the solar system.


In the drawings, and the machine became a reality. Chang’s team is ready to make the final test after applying the physical principles under which the engine operates on less power and prototypes with some similar components, but not equal, the engine that can travel in space.

VX-200 waiting in the chamber, which now creates the conditions of outer space is an engine with all components needed VASIMR to fly in space.

Link: http://www.parabolicarc.com/
Ik wil niet de eeuwige pessimist uithangen of zo, maar het lijkt me toch maar vooral promopraat hoor.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 11:24   #75
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Bouw van 's werelds eerste ruimtevliegveld gestart !



In New Mexico is vandaag begonnen met de aanleg van wat het eerste ruimtevliegveld ter wereld moet worden. Het is de bedoeling dat vanop Spaceport America vanaf eind volgend jaar operatief is. Passagiers zullen opstijgen met een gewoon vliegtuig, waaraan een ruimteschip is bevestigd. Dat ruimtevoertuig moet zich eenmaal in de lucht losmaken van het vliegtuig en naar een hoogte van 62 kilometer klimmen.

Virgin
De meeste vluchten zullen worden uitgevoerd door Virgin Galactic, het bedrijf van Richard Branson. Ruimtetoeristen kunnen voor ongeveer 250.000 dollar een vlucht boeken, waarbij ze totale gewichtsloosheid zullen ervaren.

Voor 200 miljoen dollar komt in de buurt van Upham een grote space terminal, een hangar voor ruimteschepen en een drie kilometerlange start- en landingsbaan.
(mvl)

19/06/09 10u16

link: http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...-gestart.dhtml
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 21:26   #76
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Prototype ionenmotor kan Marsreis tot 39 dagen inkorten.

Een nieuw ontwikkelde raketmotor zou de reis van aarde naar Mars kunnen inkorten tot 39 dagen. De motor gebruikt een plasma van hete ionen om een raket voort te stuwen. NASA heeft aangekondigd de motor te zullen testen.

Mensen naar Mars sturen: het moet er ooit van komen. Er zijn nog een aantal grote hordes te nemen onderweg naar de eerste bemande Marsreis. Eén van de struikelblokken is de duur van de reis, die maar liefst zes maanden zou zijn met de huidige raketten. Dat is een lange tijd, vooral voor een groep mensen die al die tijd in een hele kleine capsule samen moet leven. Bovendien is tijdens zo’n lange reis het risico op zonnewind groot, en hoe een raket een stormvlaag van geladen deeltjes moet doorstaan is nog niet uitgevonden.


Maansatelliet SMART-1 gebruikte een ionenmotor voor zijn reis door de ruimte. Het plasma van ionen is te zien als een blauwe of paarse pluim achter het ruimtevoertuig.

De Ad Astra Rocket Company in de Verenigde Staten presenteerde onlangs een nieuw soort motor voor raketten, die de reistijd van aarde naar Mars drastisch kan verkorten. Zo moet het mogelijk worden om niet zes maanden, maar slechts 39 dagen onderweg te zijn. De nieuwe motor gebruikt voor de voortstuwing een plasma van ionen (geladen deeltjes), dat met behulp van sterke magnetische velden tot een hele hoge temperatuur wordt verhit. Het is geen nieuwe techniek, maar wel een verbetering van de bestaande ionenmotoren die het mogelijk zal maken om grote ruimteschepen ermee voort te stuwen.

Twee motoren
Een raket heeft om twee redenen motoren nodig: om buiten de dampkring van de aarde te komen en om in de ruimte te vliegen en te sturen. Voor die twee functies heeft een motor heel verschillende eigenschappen nodig. Een motor die een raket lanceert moet vooral heel snel enorm veel energie kunnen produceren. De brandstof van zo’n raket moet heel snel verbranden zonder te exploderen. Om in de ruimte te sturen en te vliegen heb je veel minder energie nodig, want in het vacuüm heeft zelfs een piepklein zetje grote gevolgen. Het liefst wil je daarvoor een brandstof die heel lang meegaat en niet teveel plaats inneemt.

© NASA/Ad Astra Rocket Company

Het prototype van VASIMR is hier schematisch afgebeeld. Links stroomt neutraal argongas de motor binnen. Dat wordt in een buis van kwarts verhit met behulp van magneten (4) en radiostraling (3 en 5). Het hete plasma wordt aan de achterkant uitgestoten, zodat de raket vooruit wordt geduwd.

In de praktijk hebben raketten alleen verbrandingsmotoren. Daarmee kunnen ze uit de dampkring ontsnappen, en eenmaal in de ruimte doen ze niet zoveel meer. Af en toe sturen ze de raket een beetje bij om hem in de juiste baan te krijgen. Verder vertrouwen de raketbouwers op de leegte van het heelal: de snelheid waarmee de raket uit de dampkring ontsnapt blijft behouden. Met zo’n raket duurt de reis naar Mars ongeveer een half jaar. Maar als je een raket naast de verbrandingsmotor ook een motor voor onderweg meegeeft, kan je de snelheid in de ruimte verhogen. De ionenmotor van Ad Astra, VASIMR (Variable Specific Impulse Magnetoplasma Rocket), is juist daarvoor gebouwd.

Zo heet als de zon
Het grote verschil tussen VASIMR en de bestaande ionenmotoren is de kracht die VASIMR uitoefent. Die is veel groter dan die van andere ionenmotoren, en om dat te bereiken zijn wat trucs noodzakelijk. In de eerste fase worden argonatomen met behulp van radiogolven verhit totdat de elektronen eraf vallen. Dan heb je een plasma van argon-ionen, maar dat is nog niet genoeg voor een krachtige voortstuwingsmotor. Daarom worden de ionen in een sterk magnetisch veld nog verder verhit tot ongeveer een miljoen graden – vergelijkbaar met het binnenste van de zon. Het hete plasma wordt door magnetische velden uit de motor geworpen, en de derde wet van Newton (actie = -reactie) verzorgt dan de versnelling van de raket als tegenreactie.


Het huidige prototype van VASIMR bereikt een vermogen van 50 kilowatt, genoeg om een duizendtal gloeilampen van de laten branden. Dat lijkt weinig, maar in de lege ruimte is een kleine kracht al voldoende om een raket een flinke duw te geven. De ontwikkelaars hopen de komende jaren een motor met een vermogen van 200 kW te ontwikkelen, die sterk genoeg zou zijn om een lading van 2 ton voort te stuwen. Zo’n motor zou ook bruikbaar zijn voor bemande raketten, en zou de reis van aarde naar Mars kunnen inkorten tot 39 dagen. Een niet te onderschatten horde bij het ontwikkelen van zo’n motor is de energie die nodig is om het plasma te verhitten. Daarvoor zou een kleine kerncentrale aan boord van de raket noodzakelijk zijn. NASA heeft toegezegd om VASIMR in 2012 of 2013 te testen op het internationale ruimtestation ISS.

BRON: kennislink


link: http://www.kennislink.nl/publicaties...met-ionenmotor

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 31 juli 2009 om 21:34.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 21:32   #77
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik wil niet de eeuwige pessimist uithangen of zo, maar het lijkt me toch maar vooral promopraat hoor.
FOUT!
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 10:44   #78
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dag bij dag wordt scifi meer en meer realiteit.

Let op mijn woorden: die nieuwe propulsie methoden zullen revolutionair worden voor de ruimtevaart: bemande (!) vluchten naar zowat alle planeten in ons zonnestelsel worden mogelijk !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 17:31   #79
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dag bij dag wordt scifi meer en meer realiteit.

Let op mijn woorden: die nieuwe propulsie methoden zullen revolutionair worden voor de ruimtevaart: bemande (!) vluchten naar zowat alle planeten in ons zonnestelsel worden mogelijk !
Zoiets is een beetje loos zonder tijdsperspectief.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 22:04   #80
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Neen? Ook geen tettenbars met serveuses met 3 tetten?
Even wat wetenschappelijke illustratie:



En nu een simulatie tijdens de diensturen:

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be