Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 12:59   #81
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Er is geen enkel volk dat meer op een Vlaming lijkt dan een Waal en omgekeerd.
je bedoelt een waal lijkt op een vlaming vanwege de vele vlaamse werkwilligen die naar walloniê zijn gegaan en daar gebleven.

omgekeerd zal die stelling moeilijker zijn.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 13:27   #82
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Van Brempt was slechts een voorbeeld. Jullie hebben wel meer van dat soort politici. Tijdens het zappen kwam ik nog niet zo lang geleden midden in een interview met Karel De Gucht terecht op Canvas. Die verklaarde doodleuk dat Nederlanders ongezellige mensen zijn(zeg dat eens over Marokkanen Karel). En zo kan ik eindeloos veel voorbeelden geven. Als dit soort gedrag jaar in jaar uit doorgaat, dan ben je het op een gegeven moment gewoon zat.
Dit soort uitspraken van de Belgicistische Vlaamse sub-elite is juist een zeer goed teken. Ze voelen zeer goed dat de wind tegen België waait, en dat de aantrekkingskracht van Nederland toeneemt. Dat bedreigt direct hun persoonlijke belangetjes, en dus moeten ze zich afzetten tegen Nederland. Maar het gat in de dijk is geslagen, en geen vinger kan het nog afstoppen.
Oud 15 juni 2009, 13:32   #83
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik herhaal het: je moet echt bij politici van VLAAMSE partijen zijn.
De anderen zijn (soms goed vermomde) lakeien van Franstalig België.
Volgens mij kunnen Nederlanders als Spinoza, die Vlaanderen niet van binnenuit kennen, niet vatten hoe je in Vlaanderen Vlaams(gezind)e en Belgische politici kan hebben. In hun ogen zijn dat toch allemaal Belgische politici uit Vlaanderen. En de Vlamingen allemaal Belgen uit Vlaanderen.

Dat Vlaanderen niet tot "België" behoort, dat "België" iets is dat Vlaanderen per definitie uitsluit, dat kunnen ze vanuit hun a-historische denken niet bevatten.
Oud 15 juni 2009, 13:33   #84
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij heb ik hier in het verleden op dit forum al eens de vergelijking gemaakt met een liefdesrelatie die ik een tijdje terug had. Ik en dat meisje zijn toen uit elkaar gegaan door het constante gestook van haar familie. Die zagen mij namelijk niet zitten.

Zo is het ook een beetje tussen Vlaanderen en mij. Ik wil graag van Vlaanderen houden. Maar door het gestook van de hollanderhaters is een huwelijk tussen Nederland en Vlaanderen gedoemd om te mislukken. Zelfs een agressieve minderheid kan elke toenadering al onmogelijk maken.
Jij laat anderen dus de krijtlijnen van je leven bepalen.

Je goed recht, maar niet mijn manier van in het leven staan.
Oud 15 juni 2009, 13:44   #85
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

De Lage Landen hebben altijd economisch sterk gestaan, een hereneging met Nederland zou dit alleen nog maar vergroten.
Ik ben persoonlijk altijd voorstander geweest van een hereneging.

Nu wat Spinoza schrijft is waar, er zijn een paar ollander haters in belgië, kan je niet ontkennen, maar het is een minderheid. We kunnen wel eens lachen met jullie accent, je moet het maar kunnen rochelen en spreken tegelijk dat kunnen wij vlamingen niet, maar over het algemeen is er niets plezanter dan Nederlanders tegen te komen op vakantie.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 13:53   #86
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Volgens mij kunnen Nederlanders als Spinoza, die Vlaanderen niet van binnenuit kennen, niet vatten hoe je in Vlaanderen Vlaams(gezind)e en Belgische politici kan hebben. In hun ogen zijn dat toch allemaal Belgische politici uit Vlaanderen. En de Vlamingen allemaal Belgen uit Vlaanderen.

Dat Vlaanderen niet tot "België" behoort, dat "België" iets is dat Vlaanderen per definitie uitsluit, dat kunnen ze vanuit hun a-historische denken niet bevatten.
Dat vat ik heel goed. Zelfs binnen de traditionele partijen heb je zowel hollandofoben als hollandofielen. Hierboven haalde ik al Van Brempt aan. Maar in de sp.a zit eveneens de orangist Louis Tobback. Eigenlijk vind ik het nogal zwak van je om mij een gebrek aan kennis te verwijten louter omdat ik een andere mening heb dan jij.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 13:55   #87
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij laat anderen dus de krijtlijnen van je leven bepalen.
Hier weet je niks van, dus hierover kun je beter zwijgen.
Oud 15 juni 2009, 14:16   #88
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Dat vat ik heel goed.
Dan ben jij één van de weinige buitenlanders die de belgische zaak kennen (of denken te kennen).
Oud 15 juni 2009, 14:29   #89
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vat ik heel goed. Zelfs binnen de traditionele partijen heb je zowel hollandofoben als hollandofielen. Hierboven haalde ik al Van Brempt aan. Maar in de sp.a zit eveneens de orangist Louis Tobback. Eigenlijk vind ik het nogal zwak van je om mij een gebrek aan kennis te verwijten louter omdat ik een andere mening heb dan jij.
Als het geen gebrek aan kennis is, is het nog erger: dat zou betekenen dat je je uitsluitend en welbewust fixeert op het negatieve terwijl je het positieve even welbewust uit je balans wegbant.

In dat geval heb je geen gebrek aan kennis maar een ver doorgedreven vorm van verzuring. Onbruikbaar voor wat dan ook.
Oud 15 juni 2009, 14:30   #90
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier weet je niks van, dus hierover kun je beter zwijgen.
Als je niet wil dat er over je privéleven gesproken wordt, is daar een uiterst efficiënt middel voor: er zelf niet over beginnen.
Oud 15 juni 2009, 15:21   #91
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Dan ben jij één van de weinige buitenlanders die de belgische zaak kennen (of denken te kennen).
Ik vind dat Liberalist vaak erge rake dingen zeggen.
Er zijn er nog anderen, maar Liberalist begrijpt het goed vind ik.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 15:30   #92
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je niet wil dat er over je privéleven gesproken wordt, is daar een uiterst efficiënt middel voor: er zelf niet over beginnen.
Van mij mag je best inhaken op wat ik vertel. Maar over dat "anderen dus de krijtlijnen van je leven bepalen", daar kun je niets van weten. Daarvoor ben ik veel te sumier geweest. Als ik nou die hele episode nauwkeurig uit de doeken had gedaan, dan had je mischien recht van spreken. Maar je weet niets over wat er toen is gebeurd, laat staan over mijn leven.
Oud 15 juni 2009, 15:34   #93
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als het geen gebrek aan kennis is, is het nog erger: dat zou betekenen dat je je uitsluitend en welbewust fixeert op het negatieve terwijl je het positieve even welbewust uit je balans wegbant.
Volgens mij heb ik al vaak genoeg op dit forum uitgelegd dat ik louter een noodzakelijk tegengeluid wil geven. Vlamingenknuffelaars lopen er al genoeg rond hier. Dat niet iedereen mijn kritiek weet te waarderen is begrijpelijk. Maar ik ben nou eenmaal van mening dat de gemiddelde Nederlander te positief denkt over Vlaanderen. Omgekeerd geldt dan weer dat de gemiddelde Vlaming te negatief denkt over Nederlander(ers). Ik streef ernaar dat Vlamingen en Nederlanders een realistisch beeld hebben over elkaar, meer niet.

Citaat:
In dat geval heb je geen gebrek aan kennis maar een ver doorgedreven vorm van verzuring. Onbruikbaar voor wat dan ook.
Doe je dat vaker, mensen zo buiten de discussie plaatsen? Ik vind een dergelijke ingesteldheid maar eng.
Oud 15 juni 2009, 15:50   #94
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe je dat vaker, mensen zo buiten de discussie plaatsen? Ik vind een dergelijke ingesteldheid maar eng.
In het dagelijkse leven mijd ik negativisten als de pest. Haat ik een dergelijke instelling, en misschien af en toe ook de mensen die ze uitdragen? Ja. Dat is dan mijn beperking.

Moet jij je aangesproken voelen? Die beslissing is volledig de jouwe.
Oud 15 juni 2009, 16:06   #95
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
In het dagelijkse leven mijd ik negativisten als de pest. Haat ik een dergelijke instelling, en misschien af en toe ook de mensen die ze uitdragen? Ja. Dat is dan mijn beperking.
Dan begrijp je mischien ook waarom ik zo strontziek word van de hollanderhaat waarmee vele Vlamingen behept zijn.

Citaat:
Moet jij je aangesproken voelen? Die beslissing is volledig de jouwe.
Als ik me aangesproken zou voelen was ik allang weg hier. Er zijn er nog meer die zich aan mij ergeren op dit forum.
Oud 15 juni 2009, 16:31   #96
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
De Lage Landen hebben altijd economisch sterk gestaan, een hereneging met Nederland zou dit alleen nog maar vergroten.
Ik ben persoonlijk altijd voorstander geweest van een hereneging.

Nu wat Spinoza schrijft is waar, er zijn een paar ollander haters in belgië, kan je niet ontkennen, maar het is een minderheid. We kunnen wel eens lachen met jullie accent, je moet het maar kunnen rochelen en spreken tegelijk dat kunnen wij vlamingen niet, maar over het algemeen is er niets plezanter dan Nederlanders tegen te komen op vakantie.
Dit is dan ook de reden waarom Engeland, Frankrijk Oostenrijk en een aantal Duitse voormalige deelstaten België hebben geforceerd. Een uitgeschakelde concurrent staat netjes...
En ze hebben de kerk als glijmiddel gebruikt omdat Willem een vrijmetselaar was, die als één van de eerste staatshoofden een complete scheiding van kerk en staat wilde.

Laatst gewijzigd door giserke : 15 juni 2009 om 16:33.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 16:44   #97
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit is dan ook de reden waarom Engeland, Frankrijk Oostenrijk en een aantal Duitse voormalige deelstaten België hebben geforceerd. Een uitgeschakelde concurrent staat netjes...
Zeg maar vooral Engeland en de Rothschilds.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 16:47   #98
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan begrijp je mischien ook waarom ik zo strontziek word van de hollanderhaat waarmee vele Vlamingen behept zijn.
...
U heeft echt geen geluk gehad...

Ik hoop voor u dat het u in andere landen beter vergaat.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 juni 2009 om 16:48.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 16:49   #99
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
dan zal het geen hollanderhaat van mij zijn
ik ben nochtans een Vlaming

Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 juni 2009 om 16:50.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 17:29   #100
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
U heeft echt geen geluk gehad...

Ik hoop voor u dat het u in andere landen beter vergaat.
Zelfs met Walen heb ik nog nooit negatieve ervaringen gehad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be