![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als het toch al zo lang geleden is, zou ik me daar al lang niet meer druk over maken. Uiteindelijk zit jij nu in de situatie waar duizenden vrouwen al lang hebben ingezeten: huisvrouw die zorgde voor huis en kinderen wordt in de steek gelaten door de kostwinner die op het werk ander en leuker vond.... shit happens.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 17:42. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van mij mogen de grenzen zelfs voor 99% gesloten worden, ook voor immigranten uit westerse landen zoals Canada en de USA of Australië, want ook zij hebben een totaal andere cultuur en mentaliteit dan de Europeaan. Zelfs de importmensen uit Europese landen hebben het vaak moeilijk om zich aan te passen en om hier niet in de SZ systemen terecht te komen. Maar het huislijke geweld en de echtscheidingen gebruiken als argument om het te verbieden is totaal zinloos, want ook binnen de Belgisch en Nederlandse koppels lopen 40% van de huwelijken op de klippen. In de USA zelfs meer dan 65%. En huishoudelijk geweld heerst er onder alle lagen van de bevolkingen en onder alle bevolkingsgroepen. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, huiselijk geweld komt meer voor bij allochtone gezinnen. Dat heeft te maken met culturele achtergrond, de directe omgeving keurt geweld in sommige vooral traditionele gezinnen lang niet altijd af, vaak krijgt de vrouw zelf de schuld, en als het een importbruid is lukt het haar niet om zelfstandig hulpverlening te bereiken.
Ook binnen Vlaamse gezinnen komt geweld voor maar vrouwen bereiken makkelijker de hulpverlening en de directe omgeving keurt duidelijk het geweld af, bij moslima's probeert de familie vaak vooral een echtscheiding te voorkomen, het welzijn van de vrouw zelf lijkt minder van belang. De man gaat na een uitbarsting van geweld een poosje terug naar Marokko of logeert bij familie tot de brokken weer gelijmd zijn, Vlaamse vrouwen horen na geweld veel minder dat ze het "toch maar moeten blijven proberen" daar moedigt men eerder aan uit die situatie te stappen. Eer en schande spelen een sterke rol in die onderlinge verschillende reacties. Laatst gewijzigd door alice : 15 juni 2009 om 17:55. |
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het bovenstaande is pure onzin. Trouwens, de scheidingen bij allochtonen liggen hoger dan bij autochtonen. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah, bent u helderziende? Waar leidt u uit af dat ik nooit buitenkom? Dat ik mijn mening vorm door hier posts te lezen heeft u ook uit uw glazen bol?
Bovendien, ookal ontgaat dit u bevestigt u wat ik zeg, binnen allochtone gezinnen gaat de aandacht naar brokken lijmen, Vlaamse vrouwen gaan er sneller vandoor bij geweld! |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Binnen allochtoonse gezinnen zijn er meer echtscheidingen, een trend die de laatste jaren is toegenomen. Maar jij bent blijven plakken in 1995, waarop je posts van toepassing zijn. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je vergeet even dat bijna 35% van de Belgische en Nederlandse koppels niet meer huwen, maar gewoon gaan samenleven en na een periode uit elkaar gaan zonder dat dit via de rechtbanken moet gaan. De samenlevingscontracten die worden opgezegd, liggen zelfs een pak hoger dan de echtscheidingen. Het gaat over ongeveer 60% van de samenlevingscontracten die stuk lopen, die niet in de echtscheidingsstatistieken komen. Terwijl er bij de allochtonen bijna geen samenlevingscontracten worden aangegaan en waarvan de stuk gelopen huwelijksrelaties dus wel in de statistieken van echtscheidingen komen. Zuiver naar de echtscheidingsstatistieken kijken geeft je dus een totaal verkeerd beeld van de zaken. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allez, opnieuw.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Gouverneur
|
Maakt dat wat uit? Is haar zogenaamde kennis meer waard dan de woorden van die allochtoonse bevolking zelf?
|
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
|
|
|
|
|
#114 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
je hebt je herpakt zie ik.
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 juni 2009 om 20:36. |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het is voor een man niet zo eenvoudig om met die vrouwen te praten. Op straat is het vrijwel onmogelijk zonder dat de vrouw voor een hoer wordt aangezien. Nu heb ik wel met een goed half dozijn van hen zeer veel contacten gehad en veel dingen vernomen die een "zuster" misschien nooit te horen krijgt. Niet al die contacten waren sociaal aanvaard, en er werd dan ook wel eens met stenen gegooid... De inhoud van vele gesprekken had aanleiding kunnen geven tot blijven gooien, vrees ik, maar gelukkig heeft buiten mijn huis niemand die gehoord.
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Hiervoor sprak u over het straatbeeld in die landen, en de positie van de vrouw die u daaruit afleidde. Ik ben even niet mee. |
|
|
|
|