Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 17:41   #101
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je maakt hier dus een opmerking die ik zeer persoonlijk opneem en die mij en mijn kinderen zeer pijnlijk overkomt, over zaken waarvan je totaal niet op de hoogte bent en zonder ook maar één van de betrokkenen te kennen.
maar nee jantje, je hebt die uitleg al verschillende malen gemaakt. en ja het kan zijn dat het gegaan is zoals jij het percipieert, maar het kan natuurlijk ook helemaal anders gegaan zijn, zoals ZIJ het heeft aangevoeld natuurlijk.

En als het toch al zo lang geleden is, zou ik me daar al lang niet meer druk over maken.

Uiteindelijk zit jij nu in de situatie waar duizenden vrouwen al lang hebben ingezeten: huisvrouw die zorgde voor huis en kinderen wordt in de steek gelaten door de kostwinner die op het werk ander en leuker vond.... shit happens.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 17:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 17:44   #102
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar nee jantje, je hebt die uitleg al verschillende malen gemaakt. en ja het kan zijn dat het gegaan is zoals jij het percipieert, maar het kan natuurlijk ook helemaal anders gegaan zijn, zoals ZIJ het heeft aangevoeld natuurlijk.

En als het toch al zo lang geleden is, zou ik me daar al lang niet meer druk over maken.

Uiteindelijk zit jij nu in de situatie waar duizenden vrouwen al lang hebben ingezeten: huisvrouw die zorgde voor huis en kinderen wordt in de steek gelaten door de kostwinner die op het werk ander en leuker vond.... shit happens.
Allemaal persoonlijke verhalen, die naar mijn mening, hier niet thuis horen.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 17:50   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Een Nederlandse minister, dus niet Wilders, vond dat een onaanvaardbaar hoge belasting voor de Nederlandse samenleving.
Er ontstaat een enorme onderklasse die kan, wil of zelfs mag werken.
Ik zeg dan ook nergens dat ik akkoord ga met de importbruidjes en importbruidgoms, verre van.
Van mij mogen de grenzen zelfs voor 99% gesloten worden, ook voor immigranten uit westerse landen zoals Canada en de USA of Australië, want ook zij hebben een totaal andere cultuur en mentaliteit dan de Europeaan.

Zelfs de importmensen uit Europese landen hebben het vaak moeilijk om zich aan te passen en om hier niet in de SZ systemen terecht te komen.

Maar het huislijke geweld en de echtscheidingen gebruiken als argument om het te verbieden is totaal zinloos, want ook binnen de Belgisch en Nederlandse koppels lopen 40% van de huwelijken op de klippen. In de USA zelfs meer dan 65%. En huishoudelijk geweld heerst er onder alle lagen van de bevolkingen en onder alle bevolkingsgroepen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 17:54   #104
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neen, huiselijk geweld komt meer voor bij allochtone gezinnen. Dat heeft te maken met culturele achtergrond, de directe omgeving keurt geweld in sommige vooral traditionele gezinnen lang niet altijd af, vaak krijgt de vrouw zelf de schuld, en als het een importbruid is lukt het haar niet om zelfstandig hulpverlening te bereiken.
Ook binnen Vlaamse gezinnen komt geweld voor maar vrouwen bereiken makkelijker de hulpverlening en de directe omgeving keurt duidelijk het geweld af, bij moslima's probeert de familie vaak vooral een echtscheiding te voorkomen, het welzijn van de vrouw zelf lijkt minder van belang. De man gaat na een uitbarsting van geweld een poosje terug naar Marokko of logeert bij familie tot de brokken weer gelijmd zijn, Vlaamse vrouwen horen na geweld veel minder dat ze het "toch maar moeten blijven proberen" daar moedigt men eerder aan uit die situatie te stappen. Eer en schande spelen een sterke rol in die onderlinge verschillende reacties.

Laatst gewijzigd door alice : 15 juni 2009 om 17:55.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 18:36   #105
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, huiselijk geweld komt meer voor bij allochtone gezinnen. Dat heeft te maken met culturele achtergrond, de directe omgeving keurt geweld in sommige vooral traditionele gezinnen lang niet altijd af, vaak krijgt de vrouw zelf de schuld, en als het een importbruid is lukt het haar niet om zelfstandig hulpverlening te bereiken.
Ook binnen Vlaamse gezinnen komt geweld voor maar vrouwen bereiken makkelijker de hulpverlening en de directe omgeving keurt duidelijk het geweld af, bij moslima's probeert de familie vaak vooral een echtscheiding te voorkomen, het welzijn van de vrouw zelf lijkt minder van belang. De man gaat na een uitbarsting van geweld een poosje terug naar Marokko of logeert bij familie tot de brokken weer gelijmd zijn, Vlaamse vrouwen horen na geweld veel minder dat ze het "toch maar moeten blijven proberen" daar moedigt men eerder aan uit die situatie te stappen. Eer en schande spelen een sterke rol in die onderlinge verschillende reacties.
Voor mensen die nooit buiten komen, en die hun meningen over andere culturen vormen enkel door de posts hier te lezen:

Het bovenstaande is pure onzin. Trouwens, de scheidingen bij allochtonen liggen hoger dan bij autochtonen.
Oud 15 juni 2009, 18:49   #106
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah, bent u helderziende? Waar leidt u uit af dat ik nooit buitenkom? Dat ik mijn mening vorm door hier posts te lezen heeft u ook uit uw glazen bol?
Bovendien, ookal ontgaat dit u bevestigt u wat ik zeg, binnen allochtone gezinnen gaat de aandacht naar brokken lijmen, Vlaamse vrouwen gaan er sneller vandoor bij geweld!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 18:56   #107
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ah, bent u helderziende? Waar leidt u uit af dat ik nooit buitenkom? Dat ik mijn mening vorm door hier posts te lezen heeft u ook uit uw glazen bol?
Bovendien, ookal ontgaat dit u bevestigt u wat ik zeg, binnen allochtone gezinnen gaat de aandacht naar brokken lijmen, Vlaamse vrouwen gaan er sneller vandoor bij geweld!
Ik zeg niet dat jij nooit buitenkom. Ik heb het gepost voor diegenen die nooit buiten komen, en die jouw onzin gaan geloven.

Binnen allochtoonse gezinnen zijn er meer echtscheidingen, een trend die de laatste jaren is toegenomen. Maar jij bent blijven plakken in 1995, waarop je posts van toepassing zijn.
Oud 15 juni 2009, 19:14   #108
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Voor mensen die nooit buiten komen, en die hun meningen over andere culturen vormen enkel door de posts hier te lezen:

Het bovenstaande is pure onzin. Trouwens, de scheidingen bij allochtonen liggen hoger dan bij autochtonen.
Niet juist.

Je vergeet even dat bijna 35% van de Belgische en Nederlandse koppels niet meer huwen, maar gewoon gaan samenleven en na een periode uit elkaar gaan zonder dat dit via de rechtbanken moet gaan.

De samenlevingscontracten die worden opgezegd, liggen zelfs een pak hoger dan de echtscheidingen. Het gaat over ongeveer 60% van de samenlevingscontracten die stuk lopen, die niet in de echtscheidingsstatistieken komen.
Terwijl er bij de allochtonen bijna geen samenlevingscontracten worden aangegaan en waarvan de stuk gelopen huwelijksrelaties dus wel in de statistieken van echtscheidingen komen.
Zuiver naar de echtscheidingsstatistieken kijken geeft je dus een totaal verkeerd beeld van de zaken.
Oud 15 juni 2009, 19:19   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier wonen anders verschillende vrouwen die door hun toenmalige echtgenoot of vriend deftig in elkaar werden geslagen. Het grote verschil is, dat westerse vrouwen veel minder naar buiten komen met huiselijk geweld dan allochtone vrouwen die het zonder schroom aan de andere vrouwen uit de familie kunnen vertellen. Vele Vlaamse vrouwen hopen vaak dat hun vriend/geliefde/echtgenoot wel zal veranderen en/of geven zichzelf vaak de schuld van het huiselijke geweld.
Oud 15 juni 2009, 19:22   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg Anoniempje, LEES jij ook soms wat de anderen schrijfen? heb jij recent niet gelezen wat Alice schreef over de kennis die ze heeft opgedaan, en w�*�*r ze die opdeed ?

Allez, opnieuw.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 juni 2009, 19:31   #111
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet juist.

Je vergeet even dat bijna 35% van de Belgische en Nederlandse koppels niet meer huwen, maar gewoon gaan samenleven en na een periode uit elkaar gaan zonder dat dit via de rechtbanken moet gaan.

De samenlevingscontracten die worden opgezegd, liggen zelfs een pak hoger dan de echtscheidingen. Het gaat over ongeveer 60% van de samenlevingscontracten die stuk lopen, die niet in de echtscheidingsstatistieken komen.
Terwijl er bij de allochtonen bijna geen samenlevingscontracten worden aangegaan en waarvan de stuk gelopen huwelijksrelaties dus wel in de statistieken van echtscheidingen komen.
Zuiver naar de echtscheidingsstatistieken kijken geeft je dus een totaal verkeerd beeld van de zaken.
Het gaat hem niet over het aantal echtscheidingen, of over de vergelijking met autochtone koppels. Wat ik wil aankaarten, is het feit dat allochtone koppels wel degelijk scheiden, en dat voornamelijk de familie van de vrouw niet meer met de ogen knippert als de vrouw wenst te scheiden. Zelfs die gemeenschap gaat erop vooruit, hoe erg dat voor de haatdragende mensen hier mag klinken.
Oud 15 juni 2009, 19:33   #112
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zeg Anoniempje, LEES jij ook soms wat de anderen schrijfen? heb jij recent niet gelezen wat Alice schreef over de kennis die ze heeft opgedaan, en w�*�*r ze die opdeed ?

Allez, opnieuw.
Maakt dat wat uit? Is haar zogenaamde kennis meer waard dan de woorden van die allochtoonse bevolking zelf?
Oud 15 juni 2009, 19:56   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt dat wat uit? Is haar zogenaamde kennis meer waard dan de woorden van die allochtoonse bevolking zelf?
ik reageerde op uw superintelligente opmerking:

Citaat:
Voor mensen die nooit buiten komen, en die hun meningen over andere culturen vormen enkel door de posts hier te lezen

Oud 15 juni 2009, 20:06   #114
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik reageerde op uw superintelligente opmerking:
Net zoals ik aan de superintelligente alice zei, dit doelde niet op haar. Te moeilijk?
Oud 15 juni 2009, 20:08   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals ik aan de superintelligente alice zei, dit doelde niet op haar. Te moeilijk?
je hebt je herpakt zie ik.

Oud 15 juni 2009, 20:35   #116
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin precies te snappen waarom Jantje zijn vrouw het afgebold is.
Het equivalent zou hier over een bepaald iemand vh andere geslacht met evenveel of meer recht en reden geschreven kunnen worden maar d�*n zou 't banpunten opleveren...

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 juni 2009 om 20:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 20:36   #117
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
je hebt je herpakt zie ik.
Niet echt. Ik heb een simpele uitdrukking 3 keer moeten herhalen voor de superintelligenten hem hier begrepen. Begrijp je hem nu, of heb je nog steeds moeilijkheden? Zei je niet iets van huiswerk maken?
Oud 15 juni 2009, 20:46   #118
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het begint echt triest te worden.

Wie heeft het over de kledij van de moslimvrouwen in mohammedanië?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Hoofddoekgebash.
Dat mag in een democratie. Of heeft u wat tegen vrije meningsuiting?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 20:48   #119
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft het over praten met die vrouwen, en hen laten vertellen over hun zogenaamde positie?
Het is voor een man niet zo eenvoudig om met die vrouwen te praten. Op straat is het vrijwel onmogelijk zonder dat de vrouw voor een hoer wordt aangezien. Nu heb ik wel met een goed half dozijn van hen zeer veel contacten gehad en veel dingen vernomen die een "zuster" misschien nooit te horen krijgt. Niet al die contacten waren sociaal aanvaard, en er werd dan ook wel eens met stenen gegooid... De inhoud van vele gesprekken had aanleiding kunnen geven tot blijven gooien, vrees ik, maar gelukkig heeft buiten mijn huis niemand die gehoord.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 20:57   #120
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het is voor een man niet zo eenvoudig om met die vrouwen te praten. Op straat is het vrijwel onmogelijk zonder dat de vrouw voor een hoer wordt aangezien. Nu heb ik wel met een goed half dozijn van hen zeer veel contacten gehad en veel dingen vernomen die een "zuster" misschien nooit te horen krijgt. Niet al die contacten waren sociaal aanvaard, en er werd dan ook wel eens met stenen gegooid... De inhoud van vele gesprekken had aanleiding kunnen geven tot blijven gooien, vrees ik, maar gelukkig heeft buiten mijn huis niemand die gehoord.
Hebt u het nu over seksuele contacten?

Hiervoor sprak u over het straatbeeld in die landen, en de positie van de vrouw die u daaruit afleidde. Ik ben even niet mee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be