![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#502 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ook.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#503 |
|
Banneling
|
Het is gemakkelijker om eerst bepaalde eigenschappen bij anderen in werking te zien, om dan er een afkeer van te krijgen en ervoor te zorgen dat men zelf niet zo wordt.
Wel is er een dunne grens tussen dit, en het verachten om zichzelf beter te voelen. In dit laatste mag men absoluut niet vervallen. Zelf geen monster worden. |
|
|
|
|
|
#504 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wie oordeelt of je toch een monster werd, jij of anderen?
|
|
|
|
|
|
#505 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#506 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Amai, pak van mijn hart, zeker in goeie handen!
|
|
|
|
|
|
#507 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er �*s geen grens, zelfs geen dunne. Het ''bepaalde eigenschappen bij anderen in werking zien, om dan er een afkeer van te krijgen en ervoor te zorgen dat men zelf niet zo wordt'' suggereert dat jij die ''slechte'' eigenschappen niet hebt en dus ''beter'' bent. Jij voelt je dus beter omdat je ervan uitgaat dat je niet zo bent en niet zo wordt. Het alternatief is dat je die eigenschappen ook bij jezelf waarneemt, in dat geval zou je getoonde verachting neerkomen op zelfhaat. Hoe dan ook, verachting in welke vorm dan ook is nooit productief. Men zou bijna Kallikles gelijk geven. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 juni 2009 om 01:26. |
|
|
|
|
|
|
#508 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Déj�* vu. Migrantenjong, iemand?
|
|
|
#509 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu je het zegt....
|
|
|
|
|
|
#510 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#511 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Deze draad gaat over het heden, het nu en de nabije toekomst. Het gaat over een positieve benadering en jezelf inzetten teneinde en betere samenleving te verkrijgen. Ik constateer dat u liever aan de kant blijft staan om te observeren. Jammer. |
|
|
|
|
|
|
#512 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#513 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jammer dat deze draad langzamerhand verzand tot intellectueel getouwtrek waardoor inhoudelijk niets meer wordt bijgedragen tot waar Hertog terecht op wijst, een betere samenleving voor iedereen, blijkbaar staan velen enkel aan de kant met veel theorie die eigenlijk nergens zoden aan dijken zet.
|
|
|
|
|
|
#514 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is productief als het je helpt, jezelf te overstijgen. Anders is natuurlijk rancune t.o.v. zij die macht of geld hebben, zoals bij velen bij extreem-links en extreem-rechts leeft. Precies daarom ben ik tegen extreem-links en extreem-rechts.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 juni 2009 om 21:34. |
||||||
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet te links en niet te rechts? |
|
|
|
|
|
|
#516 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tegen het burgerlijk-liberaal centrum heb ik andere, zij het gelijkaardige bezwaren: waar de sociale partij (uiterst-links) en de nationale partij (uiterst-rechts) het negatief en reactief nihilisme vertegenwoordigen, vertegenwoordigt het centrum het passief nihilisme. Negatief nihilisme: ik geloof nog liever in Het Niets (Natie, Klassenloze maatschappij) dan niets meer te geloven. Reactief nihilisme: hiermee samenhangende reactie tegen echte of vermeende 'bevoodeelden', echte of vermeende 'agerenden' - Joden, moslims, kapitalisten, ... Passief nihilisme: ik geloof in niets meer dat mijn eigen miezerige mensenleventje overstijgt, zelf niet Het Niets.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 juni 2009 om 00:09. |
|||||||
|
|
|
|
|
#517 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aha, de ivoren toren en zelfbevrediging van eigen intellect, een zeer veilige zij het wat bange keuze!
|
|
|
|
|
|
#518 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#519 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
wanneer jij "vrouwtje " zegt klinkt dit als een belediging, maar daaronder zit angst.
Ik ben trouwens helemaal niet bang voor de islam, dat zouden weldenkende moslims zelf moeten zijn, als hun broeders die de letterlijke naleving eisen te veel invloed krijgen. |
|
|
|
|
|
#520 |
|
Banneling
|
Kallikles is de persoon die het minst bang is. Hij durft het afgrond in te duiken.
Niet iedereen durft los te komen van het ingereden pad. De man heeft dit als zijn doel. Dus je beschuldigingen zijn minstens onwaar. |
|
|
|