Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 23:54   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Nochtans is dat wel gebeurd in de UK, er zijn wat shariarechtbanken. Vertel eens hoe dat hen op een negatieve manier heeft beïnvloed?

Als ik nu wil dat er een bordeel op elke hoek van de straat komt, moet ik dan ook worden opgesloten? Of als ik wil dat ik elke dag gratis de krant krijg? Ook opgesloten? Ben jij bang van wensen?
Nu niet onnozel doen. Het rechtstelsel maakt deel uit van onze cultuur, moslims verkiezen op vrijwillige basis daar deel van uit te maken. De sharia maakt deel uit van de Islamitische cultuur en daarin wordt vanuit islam als basis recht gesproken. Die basis is zeer verschillend, neem een vrouw die wil scheiden. Ze beslist hiertoe en spant een echtscheidingsprocedure in; Mocht ze kinderen hebben, dan krijgt ze waarschijnlijk het hoederecht of minstens co ouderschap. En op sharia geinspireerde rechtbank redeneert mogelijk in haar nadeel, omdat de opvoeding wordt toevertrouwd aan wie de plicht draagt kinderen op te voeden tot goede moslims, de vader. Het is dus totaal onaanvaardbaar dat dit binnen Europa gebeurt evenmin kunnen Westerlingen rechtbanken volgens Westers recht eisen in moslimlanden, zeker niet wanneer ze vrijwillig verkozen daar te wonen en ook nog een nationaliteit hebben van een islamitisch land, dan moeten zij zich net als anderen onderwerpen aan islamitisch recht, basis voor de heersende cultuur, omgekeerd geldt dezelfde redenering. Dat heeft dus echt met een ander "niveau" te maken dan uw gedreutel.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 00:31   #82
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Europa talt 52-53 miljoen moslims. Dat zijn er dus tientallen miljoenen. 5,2 - 5,3 tientallen om precies te zijn.

Ik heb het al eerder gezegd, maar zal het nog maar eens herhalen: de EU is niet gans Europa.
Als Wilders naar aanleiding van een overwinning in de Europese verkiezingen uitgenodigd wordt op de Deense televisie en het over Europa heeft, dan denk ik dat we er gerust van uit kunnen gaan dat hij het over de EU had. Maar goed, een vijftigtal miljoen dus, trek nu eens de autochtone moslimpopulaties (zoals in Rusland, Albanië, enzovoort) van dat cijfer af. Ik denk niet dat je aan veel meer dan een twintigtal miljoen zal komen. Dan zorgen volgens Wilders nog steeds 100% van de moslims voor problemen. Begrijp jij echt niet hoe racistisch die uitspraak van hem is?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 00:36   #83
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als Wilders naar aanleiding van een overwinning in de Europese verkiezingen uitgenodigd wordt op de Deense televisie en het over Europa heeft, dan denk ik dat we er gerust van uit kunnen gaan dat hij het over de EU had. Maar goed, een vijftigtal miljoen dus, trek nu eens de autochtone moslimpopulaties (zoals in Rusland, Albanië, enzovoort) van dat cijfer af. Ik denk niet dat je aan veel meer dan een twintigtal miljoen zal komen. Dan zorgen volgens Wilders nog steeds 100% van de moslims voor problemen. Begrijp jij echt niet hoe racistisch die uitspraak van hem is?
Bekijk het filmpje zou ik zeggen vooraleer Wilders weer vanalles in de mond te leggen die hij niet heeft gezegd. Geef toe dat hij gelijk heeft.
http://www.youtube.com/watch?v=-akx0O7sUfA

Laatst gewijzigd door smiley : 16 juni 2009 om 00:37.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 01:41   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik vraag mij vooral af wat er met "onze waarden" wordt bedoeld.
Om te beginnen de gelijkheid van vrouwen en mannen bv.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 01:47   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens!

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat mensen van de derde en vierde generatie zich nog steeds moeten bezig houden met het hier welkom zijn, terwijl ze hier geboren en getogen zijn..
Dus ook komaf maken met taalbaden,straathoekwerkers en andere knuffelmaatregelen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 06:13   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij moet nu kunnen aantonen dat die problemen uniek zijn voor de moslimbevolking, EN dat er zo'n tiental miljoen moslims zich daarmee bezig houdt. Succes!
Handiger zou zijn dat niemand dat soort misdaden nog zou minimaliseren, dat niemand nog zou ontkennen dat migranten van bepaalde afkomsten er zich buitenmatig veel aan begeven, dat er een ernstig plan zou komen om ze aan te pakken. Als dat het geval zou zijn, zouden uitspraken als die van Wilders zelfs de pers niet meer halen.
Oud 16 juni 2009, 06:32   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Begrijp jij echt niet hoe racistisch die uitspraak van hem is?
Die uitspraak is racistisch, of beter: discriminerend tegenover gelovigen,
én meer dan waarschijnlijk ook contraproductief. Het probleem is dat mensen als Wilders tegelijk de enigen zijn die de indruk geven dat ze een reëel probleem, nl. de toenemende agressie in de openbare ruimte, ernstig nemen. Maar door het gelijkheidsteken te plaatsen tussen een godsdienst of een ras en dat probleem, leidt ook hij nu de aandacht af van dat probleem.

Partijen als de PVV of het VB zouden er beter aan doen die link te laten vallen en zich te concentreren op het echte probleem. Ze zouden dan ook "miljoenen moslims" in de binnensteden kunnen meekrijgen. Als ik me niet vergis deed Pim Fortuyn het wel zo. Ik mis hem nog steeds.
Oud 16 juni 2009, 07:44   #88
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Weeral zoeentje die niet weet hoe correct te quoten...

Wilders heeft twee dingen gezegd:
1) Criminelen met een dubbel paspoort moeten eruit.
2) Er wonen in Europa tientallen miljoenen moslims.

De logische gevolgtrekking daaruit zou moeten zijn dat wilders dus zegt dat criminelen (en ja, vaak zijn dat moslims) met een dubbel paspoort Europa uitmoeten. Voor de goede orde: De EU is niet gans Europa.

Heeft u stront in uw ogen misschien? Het staat er toch luid en duidelijk en is door zowel mij als anderen al ettelijke malen aan u uitgelegd. Dus voor de allerlaatste keer:Als de begrippen 'totalitair' en 'doctrine' u onbekend zijn, kunt u die in het verklarend woordenboek opzoeken.

Zie hierboven.
"Weeral zoeentje die niet weet hoe correct te quoten..."

Heb je daar een probleem mee?

Wilders heeft twee dingen gezegd:
1) Criminelen met een dubbel paspoort moeten eruit.
2) Er wonen in Europa tientallen miljoenen moslims.

"De logische gevolgtrekking daaruit zou moeten zijn dat wilders dus zegt dat criminelen (en ja, vaak zijn dat moslims) met een dubbel paspoort Europa uitmoeten. Voor de goede orde: De EU is niet gans Europa."

Iedereen weet dat Wilders een islamvrij Europa wil. Hij wil ons nu enkel zand in de ogen strooien door zijn uitspraken nog engszins te nuanceren. Nu moeten alle criminele moslims buiten, over 5 jaar verandert dat naar 'alle moslims'. Je zal wel zien... .
En idd, de EU is niet geheel Europa. Vandaar dat ik zijn idee van een islamvrij Europa nog dwazer vind. Wat met de vele moslims in de Balkan? Gaat Wilders die ook willeb verdrijven....

"Heeft u stront in uw ogen misschien? Het staat er toch luid en duidelijk en is door zowel mij als anderen al ettelijke malen aan u uitgelegd. Dus voor de allerlaatste keer:Als de begrippen 'totalitair' en 'doctrine' u onbekend zijn, kunt u die in het verklarend woordenboek opzoeken."

Voila, zulk antwoord had ik enigszins wel verwacht: "het is toch luid en duidelijk". Welnu, dat is juist het probleem. Niemand is bij machte geweest om het 'juist en duidelijk' uit te leggen. Dus opnieuw: 'WAAROM?'
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 07:46   #89
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
40 % van de moslims in Groot Brittanie en Nederland dromen om de sharia in te voeren waarom zou dat in ons land anders zijn ? Buiten de geweldplegingen van de bende jihadis die onze straten onveilig maken zitten 40 % van de moslims te dromen van de sharia. In totaal (de shariaaanhangers en de geweldplegers) zijn dat inderdaad tientallen miljoenen als men weet dat er meer dan 50 miljoen mensen in Europa rondlopên die zichzelf moslim noemen of denken dit te zijn.
Het overgrote deel van de moslims in Europa woont in de Balkan. Ga je hen ook uit Europa kegelen, terwijl die mensen daar al ettelijke eeuwen leven?
Oud 16 juni 2009, 07:53   #90
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ken uw 'profeet' mohammed zou ik zeggen. Daartegen was Hitler een lammetje.
http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867

En neen ik ben helemaal niet bang van mijn vriendelijke moslimburen wel dat sommigen onder hen of hun nakomelingen op een dag hun iSSlamboekje(s) wel eens beter zouden kunnen gaan volgen met alle gevolgen vandien voor onze samenleving die in de steden nu reeds zit te kreunen onder de 'verrijking' terwijl de moslimbevolking hier nog maar hoogstens 8% van de hele bevolking uitmaakt.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel1.html

Islamisering is allang binnengeslopen - Mw. Nahed. Selim
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...=11864&start=0
"Ken uw 'profeet' mohammed zou ik zeggen. Daartegen was Hitler een lammetje."

Hitler is zo even (rechtstreeks/onrechtstreeks) verantwoordelijk voor meer dan 50 miljoen doden..., een lammetje volgens jouw .

Btw: als we uw redenering doortrekken dan zou het Rusland onder Stalin ook "RuSSland" moeten heten ofwat?
Oud 16 juni 2009, 09:02   #91
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken uw 'profeet' mohammed zou ik zeggen. Daartegen was Hitler een lammetje.
http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867

En neen ik ben helemaal niet bang van mijn vriendelijke moslimburen wel dat sommigen onder hen of hun nakomelingen op een dag hun iSSlamboekje(s) wel eens beter zouden kunnen gaan volgen met alle gevolgen vandien voor onze samenleving die in de steden nu reeds zit te kreunen onder de 'verrijking' terwijl de moslimbevolking hier nog maar hoogstens 8% van de hele bevolking uitmaakt.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel1.html

Islamisering is allang binnengeslopen - Mw. Nahed. Selim
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...=11864&start=0
Ik begrijp het beter. Jij bent bang over wat er op een dag zou kunnen gebeuren. Je vriendelijke moslimburen zijn nu wel vriendelijk, maar wie weet veranderen ze op een dag en wensen ze de sharia in te voeren. En als er één ding duidelijk is, dan is het wel dat moslims maar iets hoeven te wensen, en het staat klaar voor hen.

Heb jij ook schrik voor je jonge buurman met iets langere haren? Vandaag kan hij nog 'normaal' zijn, maar wie weet verandert hij morgen in een monster dat kinderen gaat neersteken.

Dus naast me te integreren (volgens één van de medeforummers betekent dat een Vlaming strikken om mee te trouwen), moet ik me ook nog bezig houden met paranoïde angsthazen die denken de toekomst te kunnen voorspellen? Dokter Edel Maex is een goede psychiater.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 09:04   #92
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ik zou het zo doen : zoals Wilders voorstelt, alle misdadige allochtonen buitengooien, na het afpakken van hun Europese nationaliteit. Ze worden verbannen, ze worden apatride als het moet, dat is ons probleem niet meer. En dan zien of we aan 10-tallen miljoenen misdadigers geraken ! En dan zien hoe onze straten er uit gaan zien, en of er nog even veel misdaad is ! Als de misdaad even hoog blijft, ja , dan was het hun schuld niet, hé, dat het in de Europese steden zo onveilig was, dan mogen ze allemaal terugkomen , dan speelt het toch geen rol meer. Maar als ons leven er wél beter van word...dan zwieren we er nog meer buiten. Simpel toch ?
Misdaden �* la 'ik weet dat jij gaat veranderen in een extremist'?

Wat er ook kan gebeuren is groepstherapie. Daar doen sommige psychiaters ook aan.
Oud 16 juni 2009, 09:04   #93
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Wat denk je van deze gedachtengang : de koran is een boek dat aanspoort tot gedrag dat in onze maatschappij strafbaar is. Dus imams sporen aan tot misdaden . Moslims behoren alzo tot een vereniging misdadigers, te vergelijken met georganiseerde misdaad. Bendevorming, met het doel midrijven te begaan, is strafbaar.
Aha, dus alle moslims buiten? Dat is duidelijkere taal. Try and get me out of here.
Oud 16 juni 2009, 09:07   #94
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat zegt hij toch heel duidelijk?

1/ als je een misdaad begaat
2/ als je begint te denken over jihad en sharia

Alle andere moslims zijn "erg welkom om te blijven en zullen we zelfs helpen".
Nu is zelfs beginnen te denken al een misdaad geworden.
Oud 16 juni 2009, 09:08   #95
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu niet onnozel doen. Het rechtstelsel maakt deel uit van onze cultuur, moslims verkiezen op vrijwillige basis daar deel van uit te maken. De sharia maakt deel uit van de Islamitische cultuur en daarin wordt vanuit islam als basis recht gesproken. Die basis is zeer verschillend, neem een vrouw die wil scheiden. Ze beslist hiertoe en spant een echtscheidingsprocedure in; Mocht ze kinderen hebben, dan krijgt ze waarschijnlijk het hoederecht of minstens co ouderschap. En op sharia geinspireerde rechtbank redeneert mogelijk in haar nadeel, omdat de opvoeding wordt toevertrouwd aan wie de plicht draagt kinderen op te voeden tot goede moslims, de vader. Het is dus totaal onaanvaardbaar dat dit binnen Europa gebeurt evenmin kunnen Westerlingen rechtbanken volgens Westers recht eisen in moslimlanden, zeker niet wanneer ze vrijwillig verkozen daar te wonen en ook nog een nationaliteit hebben van een islamitisch land, dan moeten zij zich net als anderen onderwerpen aan islamitisch recht, basis voor de heersende cultuur, omgekeerd geldt dezelfde redenering. Dat heeft dus echt met een ander "niveau" te maken dan uw gedreutel.
Ik mis hier blijkbaar iets, maar hoe groot is de weg tussen iets wensen en iets uitgevoerd krijgen? Natuurlijk wensen moslims om in een islamitische rechtsstaat te wonen, alsook dat zij weten hoe zij naar zulk land kunnen reizen. Ik geloof niet dat 40% van de inwoners van de EU de sharia willen zien ingevoerd worden hier. Iemand trol de cijfers van UK en Nl door naar België. Foute manier van redenering.
Oud 16 juni 2009, 09:09   #96
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus ook komaf maken met taalbaden,straathoekwerkers en andere knuffelmaatregelen?
Wat is een taalbad?
Oud 16 juni 2009, 09:09   #97
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Handiger zou zijn dat niemand dat soort misdaden nog zou minimaliseren, dat niemand nog zou ontkennen dat migranten van bepaalde afkomsten er zich buitenmatig veel aan begeven, dat er een ernstig plan zou komen om ze aan te pakken. Als dat het geval zou zijn, zouden uitspraken als die van Wilders zelfs de pers niet meer halen.
Minimaliseren, nee. Maar mensen uit hun droomwereldje helpen, al te graag!
Oud 16 juni 2009, 09:21   #98
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Liever het straattuig aanpakken!

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 09:27   #99
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha, dus alle moslims buiten? Dat is duidelijkere taal. Try and get me out of here.
Het is genoeg dat je met een autochtoon trouwt, de islam afzweert, en je kinderen niet religieus opvoed
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 09:29   #100
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Misdaden �* la 'ik weet dat jij gaat veranderen in een extremist'?

Wat er ook kan gebeuren is groepstherapie. Daar doen sommige psychiaters ook aan.
Een team ethno-psychiaters zou inderdaad full-time zijn handen vol hebben met de moslim-bevolking , enkel in België reeds.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be