Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 13:29   #3441
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik eis niets. Heb jij enig idee in hoeverre de meerderheid van de Nederlanders voorstander is om de coffeeshops te behouden/te sluiten?
Ik vroeg jou waarom je liever hebt dat de coffeeshops sluiten.
Uit je antwoord blijkt, denk ik, dat je enkel voorstander bent om de coffeeshops te sluiten om de overlast "binnen de marges te houden".

Ik wist niet dat deze coffeeshops voor overlast zorgden.
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/3221...j_rechter.html
Hoewel Rotterdam, de stad waar ik opgroeide, mij na aan het hart blijft liggen ben ik er al te lang en te ver weg om even ter plekke de situatie te gaan bekijken bij 1 of 2 verzet aantekenende coffeeshops.

Wel heb ik goed begrepen dat Rotterdam al zeer lang een zeer breed gedoogbeleid voert en ik denk niet dat rustige (binnenlandse) gebruikers door enige wetshandhaving zonder hun portie stuff komen te zitten.
Enorm aantal vindplaatsen aansurfbaar zelfs via telefoonboeken op Internet.

Hier een greepje:
http://www.telefoonboek.nl/zoeken/co...ops/rotterdam/
Oud 16 juni 2009, 17:44   #3442
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hoewel Rotterdam, de stad waar ik opgroeide, mij na aan het hart blijft liggen ben ik er al te lang en te ver weg om even ter plekke de situatie te gaan bekijken bij 1 of 2 verzet aantekenende coffeeshops.

Wel heb ik goed begrepen dat Rotterdam al zeer lang een zeer breed gedoogbeleid voert en ik denk niet dat rustige (binnenlandse) gebruikers door enige wetshandhaving zonder hun portie stuff komen te zitten.
Enorm aantal vindplaatsen aansurfbaar zelfs via telefoonboeken op Internet.

Hier een greepje:
http://www.telefoonboek.nl/zoeken/co...ops/rotterdam/
Als ik het krantenartikel, waarvan jij de link gaf, lees; moeten deze coffeeshops verdwijnen omdat ze te dicht bij een school liggen. (200 meter hemelsbreed en 250 meter loopafstand)
De ene coffeeshop bij een school die al lang weg moest zijn, de andere bij een basisschool, terwijl het criterium enkel voor middelbare scholen geldt.
Ik denk niet dat hier enige overlast mee gemoeid is.

Ik heb de indruk dat jij content bent met iedere coffeeshop die sluit. Is dit correct?
Waarom ben jij voorstander van het sluiten van coffeeshops?

P.S. Een vraag herken je nog steeds aan het vraagteken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:48   #3443
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar toch wat al die buitenlanders menen van het kleine Nederlandje te mogen eisen.
Dat is werkelijk hilarisch bij sommigen. Zoals artisjok haar ingebeeld recht om op een legale manier cannabis te mogen gebruiken. In Nederland schroeven ze het beleid terug in de grensgemeentes omdat de bevolking het spuugzat is en bijgevolg komt ze klagen dat er overal in Europa coffeeshops moeten komen, dan zal het probleem zich wel oplossen Ben trouwens blij te lezen dat ze in Amsterdam de coffeeshops ook wat gaan tegenwerken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:52   #3444
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is werkelijk hilarisch bij sommigen. Zoals artisjok haar ingebeeld recht om op een legale manier cannabis te mogen gebruiken. In Nederland schroeven ze het beleid terug in de grensgemeentes omdat de bevolking het spuugzat is en bijgevolg komt ze klagen dat er overal in Europa coffeeshops moeten komen, dan zal het probleem zich wel oplossen Ben trouwens blij te lezen dat ze in Amsterdam de coffeeshops ook wat gaan tegenwerken.
Als het probleem de overlast is die veroorzaakt wordt door toeristen, dan is het toch logisch dat het probleem opgelost is als je ervoor zorgt dat die toeristen daar niet meer hoeven te zijn?
Oud 16 juni 2009, 17:55   #3445
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Als het probleem de overlast is die veroorzaakt wordt door toeristen, dan is het toch logisch dat het probleem opgelost is als je ervoor zorgt dat die toeristen daar niet meer hoeven te zijn?
Juist en de efficiëntste manier om dat te doen is door de coffeeshops af te schaffen. Dan hebben de drugstoeristen die nu voor overlast zorgen geen enkele reden meer om naar Nederland af te zakken.
Oud 16 juni 2009, 18:08   #3446
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Juist en de efficiëntste manier om dat te doen is door de coffeeshops af te schaffen. Dan hebben de drugstoeristen die nu voor overlast zorgen geen enkele reden meer om naar Nederland af te zakken.
En die drugstoeristen gaan opeens stoppen met drugs gebruiken of zo? Is het echt zo moeilijk om in te zien dat die mannen dan gewoon zichzelf gaan bevoorraden bij echte criminelen?

Cannabis is onkruid, je hebt nauwelijks middelen nodig om het te kweken, je doet zo de georganiseerde misdaad letterlijk miljarden cadeau. Tonnen geld dat zal gebruikt worden om nog ergere dingen uit te steken.

Als je kijkt naar de resultaten van de war on drugs in de VS weet je ook ineens dat repressie geen zier uitmaakt.

Je lost daar dus niets mee op. Je creëert gewoon een andere, nog ergere vorm van overlast.
Oud 16 juni 2009, 18:16   #3447
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die drugstoeristen gaan opeens stoppen met drugs gebruiken of zo? Is het echt zo moeilijk om in te zien dat die mannen dan gewoon zichzelf gaan bevoorraden bij echte criminelen?
Dat moeten die mensen weten. Je kan niet iemand verhinderen om cannabis te consumeren of om er aan verslaafd te geraken, maar je kan wel de overlast doen ophouden die drugstoeristen veroorzaken voor onschuldige burgers die er niets mee te maken hebben. Dat is nu ook wat gebeurt in Roosendaal en Bergen op Zoom.

Citaat:
Cannabis is onkruid, je hebt nauwelijks middelen nodig om het te kweken, je doet zo de georganiseerde misdaad letterlijk miljarden cadeau. Tonnen geld dat zal gebruikt worden om nog ergere dingen uit te steken.

Als je kijkt naar de resultaten van de war on drugs in de VS weet je ook ineens dat repressie geen zier uitmaakt.

Je lost daar dus niets mee op. Je creëert gewoon een andere, nog ergere vorm van overlast.
Waarom moet het dan eigenlijk gelegaliseerd worden en in coffeeshops verhandeld worden? Als het toch een onkruid is dat gemakkelijk te kweken valt, dan zijn die coffeeshops toch nergens voor nodig, niet?
Oud 16 juni 2009, 18:37   #3448
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat moeten die mensen weten. Je kan niet iemand verhinderen om cannabis te consumeren of om er aan verslaafd te geraken, maar je kan wel de overlast doen ophouden die drugstoeristen veroorzaken voor onschuldige burgers die er niets mee te maken hebben. Dat is nu ook wat gebeurt in Roosendaal en Bergen op Zoom.
Dat is hun goed recht en het is volkomen normaal. Ik zeg alleen maar dat de gebruikers niet opeens gaan verdwijnen als je de verkoop stopt. Als je alle coffeeshops sluit dan creëer je automatisch een illegaal circuit met nog veel meer overlast.

Citaat:
Waarom moet het dan eigenlijk gelegaliseerd worden en in coffeeshops verhandeld worden? Als het toch een onkruid is dat gemakkelijk te kweken valt, dan zijn die coffeeshops toch nergens voor nodig, niet?
In principe niet nee, maar als het illegaal is kan je ook niet gewoon een plantje in je tuin zetten zoals jij voorstelt want dan ben je strafbaar.
Je kan dan ook niet aan zaadjes geraken want die mogen niet verkocht worden wegens illegaal.
Oud 16 juni 2009, 18:43   #3449
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als ik het krantenartikel, waarvan jij de link gaf, lees; moeten deze coffeeshops verdwijnen omdat ze te dicht bij een school liggen. (200 meter hemelsbreed en 250 meter loopafstand)
De ene coffeeshop bij een school die al lang weg moest zijn, de andere bij een basisschool, terwijl het criterium enkel voor middelbare scholen geldt.
Ik denk niet dat hier enige overlast mee gemoeid is.

Ik heb de indruk dat jij content bent met iedere coffeeshop die sluit. Is dit correct?
Waarom ben jij voorstander van het sluiten van coffeeshops?

P.S. Een vraag herken je nog steeds aan het vraagteken.
Mis; coffeeshops interesseren mij niet zolang ze geen (mede-)oorzaak van overlast zijn; vrijheid & blijheid, leven & laten leven dus máár ook voor de niet-bezoekers.

Overigens, wat Rotterdam betreft: aan een boom zo volgeladen mist men twee, drie pruimpjes niet. Plenty coffeeshops daar.
Oud 16 juni 2009, 18:44   #3450
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is hun goed recht en het is volkomen normaal.
Voorlopig nog.

Citaat:
Ik zeg alleen maar dat de gebruikers niet opeens gaan verdwijnen als je de verkoop stopt. Als je alle coffeeshops sluit dan creëer je automatisch een illegaal circuit met nog veel meer overlast.
Dat heeft bij mijn weten ook niemand ontkend.
Oud 16 juni 2009, 19:05   #3451
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voorlopig nog.

Ik had het over de Nederlanders. En voor zover ik weet is de meerderheid nog altijd niet gewonnen voor het afschaffen van het gedoogbeleid.

Citaat:
Jij wil dus alle coffeeshops dicht terwijl je goed genoeg weet dat je daar nog veel meer overlast mee veroorzaakt.

Ben jij niet goed snik of zo?
Oud 16 juni 2009, 19:06   #3452
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn de eisen van buitenlanders tegenover Nederland hilarisch?
Wat eisen buitenlanders van Nederland?
Wat bedoel je met "ingebeeld recht om op een legale manier cannabis te mogen gebruiken". Jij stond toch ook uitdrukkelijk de vrije keuze om cannabis te gebruiken toe.

In Nederland schroeven ze het beleid niet terug. Waarom denk je van wel?

2 grensgemeentes, niet alle grensgemeentes, kiezen ervoor om de coffeeshops te sluiten. Denk je dat van de 106 gemeentes en steden met coffeeshops er slecht 2 in het grensgebied liggen?

Vertel eens, wat lees je, om in Amsterdam de coffeeshops tegen te werken?
(+ link graag)

Burgemeesters steunen gedoogbeleid
http://www.nrc.nl/nieuwsthema/drugsb...n_gedoogbeleid
Oud 16 juni 2009, 19:21   #3453
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "ingebeeld recht om op een legale manier cannabis te mogen gebruiken". Jij stond toch ook uitdrukkelijk de vrije keuze om cannabis te gebruiken toe.

In Nederland schroeven ze het beleid niet terug. Waarom denk je van wel?

2 grensgemeentes, niet alle grensgemeentes, kiezen ervoor om de coffeeshops te sluiten. Denk je dat van de 106 gemeentes en steden met coffeeshops er slecht 2 in het grensgebied liggen?

(+ link graag)

http://www.nrc.nl/nieuwsthema/drugsb...n_gedoogbeleid
En nog steeds ben je niet tevreden?
Oud 16 juni 2009, 19:49   #3454
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is werkelijk hilarisch bij sommigen. Zoals artisjok haar ingebeeld recht om op een legale manier cannabis te mogen gebruiken.
Even ingebeeld als liberaal eigendomsrecht.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 19:54   #3455
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En nog steeds ben je niet tevreden?
Natuurlijk niet.
1 Ik woon in België.
2 Ik ben pas tevreden als gebruik, handel en kweek van cannabis legaal is.
Oud 16 juni 2009, 20:39   #3456
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over de Nederlanders. En voor zover ik weet is de meerderheid nog altijd niet gewonnen voor het afschaffen van het gedoogbeleid.

Jij wil dus alle coffeeshops dicht terwijl je goed genoeg weet dat je daar nog veel meer overlast mee veroorzaakt.

Ik ben dan toch blijkbaar niet de enige, he Savatage?

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 16 juni 2009 om 20:39.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 21:03   #3457
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meerderheid in Roosendaal en Bergen op Zoom was dat blijkbaar wel. De rest van Nederland kunnen we niet weten, neen.

Citaat:

Zeg me eens, welke overlast gaat er nu nog komen in Roosendaal en Bergen op Zoom nu de coffeeshops dicht moeten? Waarom zouden er nu nog drugstoeristen naar die 2 grensgemeenten trekken?
Oud 16 juni 2009, 21:04   #3458
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Even ingebeeld als liberaal eigendomsrecht.
Neen een willekeurige codex burgerlijk (of handels)recht vast en je kan de wetgeving rond eigendom erop nalezen. Die staat heel duidelijk beschreven. Daar is niets ingebeeld aan.
Oud 16 juni 2009, 21:07   #3459
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat denk je dat ik bedoel met ingebeeld recht?

In Nederland schroeven ze het beleid niet terug. Waarom denk je van wel?[/quote]

Dat is precies wat ze doen in Roosendaal en Bergen op Zoom.

Citaat:
Neen, uiteraard niet. Ik denk dan ook niet dat het zal blijven bij deze 2 coffeeshops, als de bewoners van de andere grensgemeenten zullen zien hoe gemakkelijk de overlast opgelost kan worden.

Coffeeshops in steden zoals Den Haag of Amsterdam zullen dat probleem wel niet hebben, die zorgen niet voor zo'n geconcentreerde vorm van aantrekkingskracht op drugstoeristen en dus ook overlast.

Citaat:
(+ link graag)
Linkje van Willem hierboven.

http://www.nrc.nl/nieuwsthema/drugsb...n_gedoogbeleid[/quote]
Oud 16 juni 2009, 21:16   #3460
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als je alle coffeeshops sluit dan creëer je automatisch een illegaal circuit met nog veel meer overlast.
Waw, Savatage die niet ontkent dat een illegaal circuit voor nog veel meer overlast zorgt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be