Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2009, 01:00   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het feit dat hij het heeft over tientallen miljoenen moslims bewijst dat voor hem zowat alle moslims moeten opkrassen. Zo'n schattingen maken over een groep mensen die nog moet afgebakend worden (je weet nog niet wie niet voldoet aan je eisen) is immers onzinnig. Die onzin, in combinatie met zijn aantallen, kan op twee dingen wijzen:

(1) Wilders weet niet waar hij het over heeft en is een idioot. Die man zou gerust wat duiding kunnen gebruiken wanneer hij zijn bek opentrekt. Een heropvoeding en een kritische geest zouden wellicht ook geen kwaad kunnen.
(2) Wilders is helemaal niet geïnteresseerd in het verjagen van de boze moslims. Voor hem is iedere moslim een probleem. Hij spreekt dan niet alleen zichzelf tegen, maar bewijst ook het punt van zij die stelden dat Wilders een platvloerse racist is. In dat geval is Wilders een idioot die bijzonder goed weet hoe zijn eigen ruiten in te gooien. Nu nog een aanzienlijk deel van de bevolking duidelijk maken dat die ruiten ingegooid zijn, en dat dat niet het werk van een Boze Linkse Moslim was.
Moslims zijn geen "ras", zomin als atheïsten.
Oud 17 juni 2009, 01:00   #22
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat hij het heeft over tientallen miljoenen moslims bewijst dat voor hem zowat alle moslims moeten opkrassen. Zo'n schattingen maken over een groep mensen die nog moet afgebakend worden (je weet nog niet wie niet voldoet aan je eisen) is immers onzinnig. Die onzin, in combinatie met zijn aantallen, kan op twee dingen wijzen:

(1) Wilders weet niet waar hij het over heeft en is een idioot. Die man zou gerust wat duiding kunnen gebruiken wanneer hij zijn bek opentrekt. Een heropvoeding en een kritische geest zouden wellicht ook geen kwaad kunnen.
(2) Wilders is helemaal niet geïnteresseerd in het verjagen van de boze moslims. Voor hem is iedere moslim een probleem. Hij spreekt dan niet alleen zichzelf tegen, maar bewijst ook het punt van zij die stelden dat Wilders een platvloerse racist is. In dat geval is Wilders een idioot die bijzonder goed weet hoe zijn eigen ruiten in te gooien. Nu nog een aanzienlijk deel van de bevolking duidelijk maken dat die ruiten ingegooid zijn, en dat dat niet het werk van een Boze Linkse Moslim was.
Ik vraag me af wat voor een effect dit zal hebben op Wilders' populariteit. Misschien ten goede, misschien ten slechte.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 01:07   #23
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Moslims zijn geen "ras", zomin als atheïsten.
Ah, dan is alles natuurlijk geoorloofd.
Oud 17 juni 2009, 01:08   #24
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vraag me af wat voor een effect dit zal hebben op Wilders' populariteit. Misschien ten goede, misschien ten slechte.
De man scoort bij het publiek waar hij zijn stemmen ronselt. Net zoals het VB ook jarenlang heeft ingezet op het 'onderbuikgevoel'. Dat leverde hen de meest fanatieke aanhangers en tegenstanders op.
Oud 17 juni 2009, 01:23   #25
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ah, dan is alles natuurlijk geoorloofd.
Nee, ik bedoel dat jij het foutief had over "racisme". Graag geen taalvervalsing.
Oud 17 juni 2009, 08:03   #26
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik bedoel dat jij het foutief had over "racisme". Graag geen taalvervalsing.
Het woord "ras" (râs) betekent in het Arabisch "hoofd". Op hun slavenmarkten hanteerden de Arabieren en Ottomanen (die vaak ook Arabieren waren, m.n. in Algiers) andere tarieven voor zwarte en blanke slaven en, vooral, (harem)slavinnen. Een "zwarte kop" had een andere prijs dan een "witte kop". Van de slavenveilingen is dit Arabische woord naar het Westen gekomen om er uiteindelijk ook, en soms misleidend, in een -isme te worden gebruikt...

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 juni 2009 om 08:12.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 08:11   #27
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat Wilders vreest is dat de moslims hier zo talrijk worden dat ze de macht kunnen overnemen . En eens dat we zover zijn, zullen ook de " gematigden " lekker meedoen met autochtonen verdrukken. Autochtonen worden dan 2de rangsburgers.
Die vrees is niet ongegrond , hoezeer je ook je best doet om het tegendeel te bewijzen.
Wat Wilders zelf betreft heb ik geen oordeel te vellen, ik ken de man niet genoeg daarvoor. Wel is hij één van de weinigen die deze problemen aankaart , zoals de VB in België, de FN in Frankrijk...Tijd dat de andere partijen ook eens wakker schieten.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 08:16   #28
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Die vrees is niet ongegrond.
Ik vind zeer uiteenlopende cijfers als ik probeer te beoordelen of deze vrees gegrond is, en kan mij hierover eigenlijk nog geen mening vormen. Heb jij betrouwbare demografische prognoses? Die zouden eigenlijk ook rekening moeten houden met afvalligheid bij de moslims.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 08:18   #29
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Wilders vreest is dat de moslims hier zo talrijk worden dat ze de macht kunnen overnemen . En eens dat we zover zijn, zullen ook de " gematigden " lekker meedoen met autochtonen verdrukken. Autochtonen worden dan 2de rangsburgers.
Die vrees is niet ongegrond , hoezeer je ook je best doet om het tegendeel te bewijzen.
Wat Wilders zelf betreft heb ik geen oordeel te vellen, ik ken de man niet genoeg daarvoor. Wel is hij één van de weinigen die deze problemen aankaart , zoals de VB in België, de FN in Frankrijk...Tijd dat de andere partijen ook eens wakker schieten.
En hoe precies gaan die hoogit 20 miljoen moslims dat doen, ons zielig maken?
Oud 17 juni 2009, 08:27   #30
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En hoe precies gaan die hoogit 20 miljoen moslims dat doen, ons zielig maken?
Die machtsovername is dus ook niet voor vandaag, of voor morgen. Eerst moeten die 20 miljoen moslims zich nog wat voortplanten , en nog wat meer volk van het thuisland binnenhalen. Maar je moet naar het stadsbeeld zien : meer en meer jongeren van onder de 25 zien er gekleurd uit. Ik zou zeggen dat als het zo voortgaat, het binnen 20 jaar wel eens heel kritiek zou kunnen worden. En 20 jaar, dat is een zucht , historisch gezien. De tijd dat onze pasgeboren kindjes opgroeien...Vraag is dus of je voor de volgende generatie autochtone Europeanen een door moslims overrompeld gebied wil achterlaten, of niet ...
Oud 17 juni 2009, 08:29   #31
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik vind zeer uiteenlopende cijfers als ik probeer te beoordelen of deze vrees gegrond is, en kan mij hierover eigenlijk nog geen mening vormen. Heb jij betrouwbare demografische prognoses? Die zouden eigenlijk ook rekening moeten houden met afvalligheid bij de moslims.
Ik ga af op wat ik zie en meemaak, nog meer dan wat ik in kranten , video's en TV-nieuws zie, hoor en lees...
Oud 17 juni 2009, 10:12   #32
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga af op wat ik zie en meemaak, nog meer dan wat ik in kranten , video's en TV-nieuws zie, hoor en lees...
ah de vermomde indiaan van het plaatselijke bruine stamcafe,gaat zich nu profileren als journalist voor datzelfde bruine kroegje
Oud 17 juni 2009, 10:32   #33
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen mag natuurlijk meezwetsen op dit forum. Maar ik vraag me wel af hoeveel scholing je hebt gehad. Als je op een vraag naar demografische cijfers antwoordt met datgene wat jij meemaakt.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 17 juni 2009 om 10:39.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 10:36   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een koran in huis hebben. Een hoofddoek dragen?
Ik denk dat het zelfs breder moet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 10:43   #35
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

V for Vendetta iemand?
Oud 17 juni 2009, 11:00   #36
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Iedereen mag natuurlijk meezwetsen op dit forum. Maar ik vraag me wel af hoeveel scholing je hebt gehad. Als je op een vraag naar demografische cijfers antwoordt met datgene wat jij meemaakt.
Af en toe lekt een "plaatselijk" cijfer uit .... maar slaapt U rustig verder.

http://www.nu.nl/algemeen/183739/rot...utochtoon.html

Het wordt administratief steeds moeilijker gemaakt om de sluipende onderwerping te registreren; zodra een Nederlands paspoort (erBIJ) is verkregen al zo goed als onmogelijk. Praat iemand er toch nog over dan heet dat in poco-jargon "zwetsen" en "VOOR-"oordelen.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/r...ie+allochtonen

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 juni 2009 om 11:02.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 11:44   #37
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Af en toe lekt een "plaatselijk" cijfer uit .... maar slaapt U rustig verder.

http://www.nu.nl/algemeen/183739/rot...utochtoon.html
Merci, Willem. Dat is een cijfer! En toch ... slapen de Rotterdammers lekker door, ondanks die 'vreselijke' allochtone invasie in hun stad. Ze hebben zelfs een allochtone burgemeester. De sharia is nochtans nog niet ingevoerd.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 12:13   #38
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Als je mijn post doorgelezen had, had je het volgende niet over het hoofd gezien...

Wilders heeft het over "tientallen moslims".
In de EU zijn er maar 14 miljoen 'moslims' (hun ouders zijn moslim).
In heel Europa wonen 52 miljoen 'moslims', maar dan hebben we het ook over de 31 miljoen in Rusland en de Europese deel van Turkije.

En wat is volgens Wilders een crimineel? Worden verkeersovertredingen ook meegeteld?
Wilders meet wederom expres met twee maten. Hij heeft het over tientallen miljoenen moslims, terwijl zoals jij ook zegt, er maar 14 miljoen in de EU wonen. Dat betekent dus dat Wilders, nu het hem uitkomt het Europese deel van Turkije wel tot Europa rekent, terwijl hij tegen de EU toedreding van Turkije is, omdat Turkije een Aziatisch land is. Hetzelfde geldt uiteraard voor Rusland en Bosnië en Herzegovina waar moslims bovendien inheems zijn.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 12:22   #39
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Merci, Willem. Dat is een cijfer! En toch ... slapen de Rotterdammers lekker door, ondanks die 'vreselijke' allochtone invasie in hun stad. Ze hebben zelfs een allochtone burgemeester. De sharia is nochtans nog niet ingevoerd.
Dit forum (LR) vind ik best wel informatief, juist omdat zelfs de extreemste linksen en pocos daar gedoogd worden:
http://www.leefbaarrotterdam.nl/index.php

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 juni 2009 om 12:32.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 12:52   #40
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wilders schuift steeds meer op naar het kamp van de neo-nazies.
Op de duur gaat hem dat toch stemmen kosten.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be