![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verzin eens iets beters. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 17 juni 2009 om 12:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Sus Iratus;4177294]Geef mij eens één voorbeeld van een moslimland dat onder de voet is gelopen en waar het katholicisme is geïnstalleerd. QUOTE]
ik moest direct aan Spanje denken, dat in het jaar 800 bijna geheel moslim was. Gelukkig nu een land waar nog slechts 58 % uberhaupt in een God gelooft. Gaat elk jaar een procentje vanaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat kan ik niet. Maar ik zal de vraag eens omdraaien. Kan u een katholiek land noemen dat recentelijk onder de voet is gelopen door moslims en waar de islam is geïnstalleerd? "en u geeft als antwoord dit." Ja, als antwoord op uw veronderstelling dat de kruistochten defensieve oorlogen waren... . [i]"Geen zinnig mens zal ontkennen dat de verspreiding van het christendom in het verleden met geweld gepaard is gegaan. Maar waarom gebruikt u dat keer op keer om even terechte kritiek op de geweldadige verspreiding van de islam vandaag de dag van een, overigens vals, tegenargument te voorzien? "Jamaar, wij hebben dat ook gedaan"..."[/I] Is dat een 'vals' tegenargument? Het zijn nochthans historische feiten ![]() En waarom? Dat heb ik u in mijn vorige post al duidelijk gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch een paar opmerkingen: 1)Gek genoeg tellen Surinamers, Antillianen, en Kaap-Verdianen (een hele grote groep in Rotterdam), etc bij het CBS gewoon mee als niet-Westerse allochtonen. Hoewel zij herkomstlanden vertegenwoordigen die aanzienlijk Westelijker liggen dan Nederland zelf. Ook Chilenen zijn volgens het CBS niet-Westerse allochtonen, terwijl Australiers (vrij oostelijk toch) Westerse allochtonen zijn. Begrijpe wie het begrijpe wil. 2)Niet elke Marokkaan of Turk is een moslim. Ik zou zeggen steeds minder zelfs. 3)Een aanzienlijk aantal autochtone Nederlanders (men schat 5000 per jaar) converteert naar de Islam. 4)Als je zegt dat het merendeel van die niet-westerse allochtonen in Rotterdam dus uit moslims bestaat zit je gewoon uit je nek te kletsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef dan droog als antwoord: Spanje.... Of hadden gristenen daar speciale rechten opgebouwd doordat "ze" er (sort of) al eens waren geweest? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 juni 2009 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan heb ik het niet eens over het lot van christelijke minderheden in islamitische landen zelf. Of de veroveringen van gebieden waar andere geloven tot voor kort aanwezig waren, Zoals in het zuiden van Thailand bijvoorbeeld. Darfur is ook al zo'n voorbeeld... Citaat:
Citaat:
Ja. De historische feiten van de kruistochten kunt u via bovenstaande link eens goed bestuderen. U heeft helemaal niets duidelijk gemaakt. Zoals gewoonlijk overigens. U blijft keer op keer maar afkomen met dezelfde non-argumenten als ware u een voorgeprogrammeerde robot. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Het gaat er niet om of er wel of geen 'rechten' waren opgebouwd. Het ging over door islamitische danwel katholieke/christelijke hordes onder de voet te worden gelopen. Ten tijde van de islamitische verovering van Spanje was heel het land zo goed als katholiek, een aantal joden daargelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Iberisch schiereiland is - in de eerste plaats - onder de 'voet gelopen' door islamieten - 'Los Reyes catolicos' hebben met de 'reconquista' de moren terug verjaagd. (niet onder de voet gelopen!)
Jouw vergelijking van 'katholieken' die een 'islamitisch' land onder de voet gelopen hebben slaat dus nergens op. Spanje (+Portugal + klein deel van Z. Frankrijk) leefden onder 'overheersing' van de moren, waren 'oorspronkelijk' NIET islamitisch.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leuke van Spanje is dat de deconfessionalisering dermate snel verloopt dat de enige gelovigen die we over 50 jaar aan zullen treffen in dit land, migranten (een deel dan toch) zullen zijn. De acht miljoen Latijns-Amerikanen zullen de gristenen leveren, en de twee miljoen Marokkanen en Algerijenen zullen voor een contigent moslims garant staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 juni 2009 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens kunnen Chilenen wat mij betreft gerust bij de westerse allochtonen worden ingedeeld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat mag u dan met cijfermateriaal voor mij eens gaan aantonen. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 17 juni 2009 om 13:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die islamitische 'bezetters' in Spanje kwamen wel degelijk uit een ander werelddeel - hadden dus niks met jouw pre-feodale verhoudingen in "Europa" vandoen - het was een 'onder de voet lopen' van islamieten - niet andersom zoals jij het stelt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 17 juni 2009 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() 2x
Laatst gewijzigd door filosoof : 17 juni 2009 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant als we weten(?) dat het aantal gemengd autochtoon-moslim huwelijken van de laatste twintig jaar hier ver boven gaat. En als we weten dat de niet-moslim partner bijna altijd geloofsgenoot wordt. Zie Robin van Persie, bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beweer ik ook niet.
Ik heb ook nergens die vergelijking gesteld. Ik beweerde wel dat ze oorspronkelijk niet islamitisch waren en onder de voet werden gelopen door islamieten die het land veroverden en bezetten - het is niet zo dat die 'Vorsten en andere Bazen' (van Eberhard) op een mooie, zonnige lenteochtend wakker werden en dachten; "Change we can" en met zn allen zich bekeerden tot islam - de 'laten' volgden vanzelf wel - zónder dat daar 1 Arabier of islamiet aan te pas kwam - die het land - en dáár ging het om - 'onder de voet liepen'!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En Robin van Perzië is een hakbar geworden? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Arianisme De Arianisten werden vervolgt door de Christenen, net zoals men de Katharen vervolgde... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vergelijk deze kaart eens met kaarten over de verspreiding van de Islam, en je weet meteen welke van beide godsdiensten uitsluitend is verspreid door anderen onder de voet te lopen, of af te slachten.
|
![]() |
![]() |