![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3481 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar zijn er toch verschillende manieren om de overlast weg te werken. De ene is al doeltreffender dan de andere. Ik licht niet 2 voorbeelden uit een reeks. Dit zijn de enige 2 voorbeelden die in het document staan. Heb je het document gelezen? http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...top_221108.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3482 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Willem, en wat vindt u van thuisteelt voor eigen gebruik?
Zou U daar overlast van merken?
![]() |
#3483 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik merk toch een massa verandering op in de mentaliteit van veel mensen. Wat bier doet, ik lig er niet meer wakker van. ik leef op 0 promille. Geen druppel meer ![]() Ik rook heel sporadisch cannabis. Ik kom van dagelijks gebruik, een tien jaar lang en blow nu soms een gehele week niet. Moest hier achter de hoek een coffeeshop zijn met (DE betere) blueberry aan 12 euro de gram, blowde ik wss 180 euro de week op. Of een ultra haze met een bloeitijd van 15 weken waar een grower toch alleen maar gek van zou worden, dus moet kopen aan een 15 euro de gram.... Denk ook zo eens... Ik wil hier gene slechte reclame maken voor cannabis, maar gestockeerd in winkels gaat de probleemgebruiker niet echt helpen. Citaat:
Wel doet NL heel hypocriet over drugstoerisme, daar amsterdam en noem maar op mooie inkomsten jaarlijks hebben aan toeristen dat tot daar afzakken voor een weekendje soft drugs. Ik zie ook niet in welke overlast hierbij gepaard gaat. Ik heb echt met veel nederlanders gesproken voor en na het verbod, dat drugstoerisme/overlast is enorm overroepen. Wel zie ik de logica in om de paddenstoelen uit de rekken te halen. De teelt mag verder gaan, de sporenprinten liggen nog in de smartshops, de sporenspuiten en growmateriaal is nog allemaal te krijgen. Drugs is voor mij allemaal goed en wel, maar doet dat achter gesloten deuren. De maatschappij heeft daar geen baat aan, de overgrote meerderheid wenst ook liever in het onwetene te zitten. Ik tripte ook al eens een nachtje buiten, om mijn harmonie met de natuur aan te scherpen. Maar denk dat het in een grootstad zoals Amsterdam wel een geheel andere tripsetting is dan hier tussen de natuur. Just my thoughts. Van mij moeten ze niets verkopen, maar geef mensen wel de mogelijkheid hun marchandise zelf op te kweken zodat niemand er last van heeft. En ik denk dat niemand op dat vlak te klagen heeft over geheel Europa.
![]() |
![]() |
#3484 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uit 1 van de andere ca. 40 getroffen links, een bemoeilijkingsvoorbeeld: Maastricht mag niet het Venlose model toepassen en moet dus iets anders verzinnen. Dit zal meer tijd en voortdurende ergernis vergen, met grote kans op een eind-oplossing die jou niet zal aanstaan. http://www.gva.be/Archief/guid/maast...9-4e93b4f003a4
![]() |
![]() |
#3485 |
|
![]() Als je het zo bedoelt als je zin in gewone burgerlijke opvatting schijnt te willen betekenen dan denk ik niet dat ik of wie dan ook daar ooit iets van zou merken.
![]() |
#3486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"De Stichting Drugsbeleid bestaat uit een groep vrijwilligers met verschillende maatschappelijke en politieke achtergrond, en met wortels in vrijwel alle aspecten van het drugsbeleid. De Stichting is ervan overtuigd dat het huidige drugsbeleid niet werkt en dat een beter beleid niet alleen denkbaar, maar ook werkelijk mogelijk is. De actuele problemen rond de verboden drugs (overlast in arme buurten en grensgemeentes, georganiseerde drugsgerelateerde criminaliteit, doden op houseparties, bolletjesslikkers, etc.) worden in de eerste plaats veroorzaakt door het verbod op die drugs, en in veel mindere mate door het drugsgebruik zelf. De Stichting Drugsbeleid kijkt een stap verder: hoe kan het huidige drugsbeleid worden omgezet in een beleid dat wel goed omgaat met essentiële zaken als volksgezondheid, veiligheid, rechtsstaat en individuele autonomie? Zolang er drugs bestaan, zullen mensen ze gebruiken, of het nou gaat over koffie of heroïne, of ze nou gereguleerd of in handen van illegale dealers zijn. Verbieden is geen oplossing. Reguleren is nodig als we ons echt zorgen maken over de gevolgen van druggebruik in onze maatschappij." http://www.drugsbeleid.nl/nederlands/ http://www.drugsbeleid.nl/nederlands/destichting.htm Over Maastricht is het laatste woord nog niet uitgesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3487 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt in die thread was trouwens dat fiscale fraude één van de minst urgente fraudevormen is die bestreden moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3489 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3492 | |
Banneling
|
![]() Wat is het verschil tussen een strandtoerist die zich parkeert in overtreding en een drugstoerist die zich parkeert in overtreding?
Citaat:
1. Grenssteden - Succes: model Venlo: verplaatsing van 2 coffeeshops naar Duitse grens. Deze ontvangen zonder veel problemen 1,2 miljoen bezoekers per jaar die nu niet meer naar de binnenstad komen. Drugsrunners en staatdealers zijn zo goed als verdwenen uit het straatbeeld. - Mislukt: sluiting van coffeeshops in Terneuzen; gevolg: toename overlast en illegale verkoop in de binnenstad en in de Belgische grensgemeente Zelzate. Denk je serieus dat een illegaal circuit niet voor meer overlast zorgt? Denk je dat een illegaal circuit beter/voordeliger/minder schadelijk is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3493 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit was jou punt "De bedrijven die fiscale fraude plegen nemen enkel geld terug dat de overheid al van hun heeft afgepakt. Het is niets meer dan hun eigen geld dat ze terug proberen te nemen. Bovendien leveren die bedrijven de staatskas honderden miljarden euro's op aan belastingen, zelfs terwijl ze frauderen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3494 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je nog niet het verschil ziet tussen een strandtoerist die wat op het strand komt zitten of drugsverslaafde junkie die naar een randgemeente afreist om drugs te kopen, dan ben je van slechte wil. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3496 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
We hadden het over een strandtoerist en een cannabistoerist. Wat is het verschil tussen een strandtoerist die zich parkeert in overtreding en een drugstoerist die zich parkeert in overtreding? Citaat:
Mislukt: sluiting van coffeeshops in Terneuzen; gevolg: toename overlast en illegale verkoop in de binnenstad en in de Belgische grensgemeente Zelzate. Als je nog eens tijd hebt naast je job, krijg ik dan hierop een antwoord? http://forum.politics.be/showthread....42#post4176842 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3497 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is al een heel andere instelling dan "De bedrijven die fiscale fraude plegen nemen enkel geld terug dat de overheid al van hun heeft afgepakt." Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3498 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Er zijn geen Amerikanen in Bagdad! ![]() Citaat:
Blijkbaar ben je dat ook echt.
![]() |
![]() |
#3499 |
|
![]() Ik heb uit nieuwsgierigheid flink lang op Net gezocht naar enige aanwijzing dat Terneuzen geen coffeeshop meer zou hebben; niet gevonden, weet iemand dit precies?
![]() |
#3500 |
Minister-President
|
![]() Ik ben niet 100% zeker maar volgens mij is de Miami nog altijd open.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 18 juni 2009 om 10:03. |
![]() |
![]() |