Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2009, 21:35   #1
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.294
Standaard brusselse geluidnormen en ecolo

een belangrijk dossier in België is Brussel Halle Vilvoorde .

In de buurt van BHV ligt ………..Zaventem.

Iedereen kent nog de uppercut van DHL enkele jaren geleden. Omdat Ecolo-Agalev de geluidsnormen strenger maakte in het Brussels hoofdstedelijke gewest en zo de Vlaamse luchthaven Zaventem wilde lamleggen na 22.00 uur .

Geluidsnormen in Wallonië werden niet strenger. Nachtvluchten van Zaventem werden door de strengere normen van het “ Franstalig Brussel gewest” naar de Waalse luchthaven Bierce afgeleid . Het einde van de startbaan ligt juist aan Vlaanderen ( Tienen – Hoegaarden) …….. en PS ‘r en Vlamingen hater nr1 Happart zit in het bestuur van de luchthaven van Bierce.
Moet ik er nog een tekening bij maken?

Nu is Ecolo de opkomende partij in Walloniê. Gaat men nu dezelfde geluidsnormen van het Brussels hoofdstedelijk gewest opleggen aan geheel Wallonië?
Ik denk het niet………….
Hoofdbedoeling was om een Vlaamse luchthaven werk af te nemen voor een Waalse luchthaven waar de startbaan juist aan Vlaanderen ligt.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 21:52   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
een belangrijk dossier in België is Brussel Halle Vilvoorde .

In de buurt van BHV ligt ………..Zaventem.

Iedereen kent nog de uppercut van DHL enkele jaren geleden. Omdat Ecolo-Agalev de geluidsnormen strenger maakte in het Brussels hoofdstedelijke gewest en zo de Vlaamse luchthaven Zaventem wilde lamleggen na 22.00 uur .

Geluidsnormen in Wallonië werden niet strenger. Nachtvluchten van Zaventem werden door de strengere normen van het “ Franstalig Brussel gewest” naar de Waalse luchthaven Bierce afgeleid . Het einde van de startbaan ligt juist aan Vlaanderen ( Tienen – Hoegaarden) …….. en PS ‘r en Vlamingen hater nr1 Happart zit in het bestuur van de luchthaven van Bierce.
Moet ik er nog een tekening bij maken?

Nu is Ecolo de opkomende partij in Walloniê. Gaat men nu dezelfde geluidsnormen van het Brussels hoofdstedelijk gewest opleggen aan geheel Wallonië?
Ik denk het niet………….
Hoofdbedoeling was om een Vlaamse luchthaven werk af te nemen voor een Waalse luchthaven waar de startbaan juist aan Vlaanderen ligt.

U vergeet dat Brussels Airport vele malen groter is dan de Waalse luchthavens en het in een veel dichter bevolkt gebied ligt. Brussels Airport grenst ook aan het Brussels Gewest (1 miljoen inwoners) daar waar Liege Airport op meer dan 20-30 kilometer ligt van een dunbevolkt deel van Limburg.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 juni 2009 om 21:53.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 22:14   #3
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.294
Standaard

......daar waar Liege Airport op meer dan 20-30 kilometer ligt van een dunbevolkt deel van Limburg.[/quote]

Niet naïef zijn hé. De Fransen en de Duitsers hebben “toevallig” net tegen de Belgische grens een kerncentrale gebouwd omdat het “dunbevolkt gebied” was.


Hoofdvraag. Zal Ecolo ook de geluidsnormen van Brussel opleggen aan Walloniê?
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 22:23   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
......daar waar Liege Airport op meer dan 20-30 kilometer ligt van een dunbevolkt deel van Limburg.
Niet naïef zijn hé. De Fransen en de Duitsers hebben “toevallig” net tegen de Belgische grens een kerncentrale gebouwd omdat het “dunbevolkt gebied” was.


Hoofdvraag. Zal Ecolo ook de geluidsnormen van Brussel opleggen aan Walloniê?[/quote]

Het is toch onzin om een stad te gaan vergelijken met een bos?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 22:25   #5
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.294
Standaard

Het is toch onzin om een stad te gaan vergelijken met een bos?[/quote]


En ik die dacht dat de mensen die in Brussel kwamen wonen, reeds wisten dat er een luchthaven was. Maar dat is een andere discussie hé.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 22:46   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Het is toch onzin om een stad te gaan vergelijken met een bos?

En ik die dacht dat de mensen die in Brussel kwamen wonen, reeds wisten dat er een luchthaven was. Maar dat is een andere discussie hé.[/quote]

Alsof in Vlaams Brabant niemand klaagt over de geluidsoverlast.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 23:42   #7
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is toch onzin om een stad te gaan vergelijken met een bos?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Bierset.dhtml
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 00:40   #8
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
een belangrijk dossier in België is Brussel Halle Vilvoorde .
In de buurt van BHV ligt ………..Zaventem.

Iedereen kent nog de uppercut van DHL enkele jaren geleden. Omdat Ecolo-Agalev de geluidsnormen strenger maakte in het Brussels hoofdstedelijke gewest en zo de Vlaamse luchthaven Zaventem wilde lamleggen na 22.00 uur .

Geluidsnormen in Wallonië werden niet strenger. Nachtvluchten van Zaventem werden door de strengere normen van het “ Franstalig Brussel gewest” naar de Waalse luchthaven Bierce afgeleid . Het einde van de startbaan ligt juist aan Vlaanderen ( Tienen – Hoegaarden) …….. en PS ‘r en Vlamingen hater nr1 Happart zit in het bestuur van de luchthaven van Biercet.
Moet ik er nog een tekening bij maken?

Nu is Ecolo de opkomende partij in Walloniê. Gaat men nu dezelfde geluidsnormen van het Brussels hoofdstedelijk gewest opleggen aan geheel Wallonië?
Ik denk het niet………….
Hoofdbedoeling was om een Vlaamse luchthaven werk af te nemen voor een Waalse luchthaven waar de startbaan juist aan Vlaanderen ligt.
De groene en ecologische gedachten van groene partijen zijn veelal oogverblinding. Ecolo en toenmalig Agalev pleitten evengoed voor de Waalse wapenleveringen aan Nepal of de tabaksreclame in Francorchamps en splitsing van banale bevoegdheden werden daarvoor 'onverwijld" gesplitst. In 2000 werd de al in de vorige regering Dehaene voorziene en goedgekeurde 'ecotaks' op milieuonvriendelijke verpakkingen door paarsgroen laks terug ingetrokken, een bijzonder slecht signaal aan de eco-industrie met de huidige verpakkingsberg als gevolg...

De politieke ethiek werd met de voeten getreden, want het grondwettelijk deficit met het BHV-arrest moest niet zo "onverwijld" worden opgelost en werd door paars(groen) integendeel jarenlang genegeerd met de huidige communautaire verrotting van de staat België als gevolg.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:12   #9
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.294
Standaard

Alsof in Vlaams Brabant niemand klaagt over de geluidsoverlast.[/quote]

-------------------------------------------------------
Ik was gestart met de vraag of ecolo de geluidsnormen van Brussel zou overnemen naar Wallonië. Achter mijn vraag zat veel verborgen.

Spilfiguur achter deze vraag waren de tweelingbroers Happart.

U even meenemen naar de vorige eeuw. In de Vlaamse gemeente Voeren was er in de jaren 80 een burgemeester die weigerde Nederlands te spreken. Anno 2009 hebben we er drie.

Door het niet splitsen van BHV kreeg deze “Vlaamse burgemeester” de kans zich te stellen in Walonie op een PS lijst. Als “beloning- aanmoediging” kreeg deze burgemeester van vele Walen hun stem om tegen de kar te rijden van de Vlamingen.

Hij werd na de verkiezing minister van landbouw. De eerste pestdaad van de nieuwe Waalse minister die de Vlamingen haatte, was het verbieden van mest invoer vanuit Vlaanderen op Waalse weiden en gedroogde mest aankopen in een Arabisch land. En maar vanuit de pS roepen naar solidariteit!!!!!!!!!!!!

Zo dwong minister Happart Vlaanderen in een mest actie plan ( MAP). De Vlamingen hebben dit probleem opgelost.

Een volgende stap van Minister Happart was het verbieden van kano varen op de Semois en de Ourthe. Wetende dat vele Vlamingen deze als vrije tijd besteding deden. Echter, daar kwam veel protest op vanuit zelfstandigen in de streek Bouillon / Vresse / Bohan. De minister moest een stap terug zetten.

Hoogtijd om een andere manier te vinden om zijn Vlamingen haat te ventileren. In 1975 was er aan staatshervorming. Wallonie kreeg van de staat het staalbedrijf Cockerill sambre, welke anno 2009 de “zwakke schakel” is in de wereldgroep Mittal- Arcelor steel.
Vlaanderen kreeg in 1975 Zaventem die honderden jobs creëerde.

Vanuit het bestuur van de Waalse luchthaven Bierce bedachten de gebroers Happart een pestplan. De PS had toen nog veel grip op kleine partijen als ecolo. Via deze partij ( samen met groen! agalev) legde men in het Brussels hoofdstedelijk gewest zware geluidsnormen op, om de Vlaamse luchthaven Zaventem s’ nachts lam te leggen. Om Bierce naar voor te schuiven waar nacht vluchten wel nog konden. De startbaan ligt namelijk net aan Vlaanderen !!!!!! Moet er nog een tekening bij het geniaal plan van de Happarts?

Voor wie oog heeft voor detail. Tijdens de nepuitzending van de RTBF over de Vlaamse onafhankelijkheid, werden de nachtvluchten van Zaventem afgeleid naar ……..Bierce.

Anno 2009 is het ecolo en Cdh die de lakens uitdeelt. Het kan verkeren. Als Ecolo vroeger strenge geluidsnormen oplegde in Brussel om de PS ( Happart-Bierce) te dienen, gaan ze deze nu ook invoegen in geheel Franstalig België? En zo luchthavens als Bierce en Charleroi plat leggen ’s nachts?

Snapt u nu een beetje mijn vraag? De boemerang die Happart gooide naar Vlaanderen ( Zaventem ) kan nu wel eens terug komen naar Bierce en Charleroi. Net nu J Happart vandaag in opspraak komt in een schandaal binnen de PS opnieuw …………….
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 23:04   #10
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Goed dat eindelijk eens een topic rond dit thema geopend wordt Morpheus. Hoe hard de Franstalige partijen naar buitenuit ook de eenheid van het land en de 'solidariteit' bepleiten, wie de zaken van een beetje dichterbij bekijkt kan daar inderdaad nogal wat vragen bij stellen. Om uw stelling mee te onderbouwen dat aan Franstalige kant inderdaad met gespleten tong gesproken wordt, geef ik graag nog enkele extra voorbeelden:


- Al geruime tijd hebben de Franstalige partijen het over de zogenaamde 'uitbreiding' van Brussel. Officieel heet dat te zijn om economische redenen en andere zaken van goed bestuur. Wie echter goed bij de les is, zal de laatste tijd echter ook wel opgevallen zijn dat er aan Franstalige kant opvallend veel gesproken wordt over het zogenaamde 'Wallo-Brux' ofte de federatie Brussel-Wallonië. Dat Wallonië en Brussel enkel een aaneengesloten geografisch gebied kunnen vormen, (en geloofwaardig kunnen gepresenteerd worden als federatie), als op zijn minst de Vlaamse gemeente Sint-Genesius-Rode bij Brussel geannexeerd wordt, exact die gemeente waarop de Franstalige partijen zo happig zijn als het gaat om de 'uitbreiding' van Brussel, moeten we uiteraard beschouwen als 'toeval'.
- De laatste twintig jaar werden een hele resem grote Belgische bedrijven, inbegrepen de nationale elektriciteitsproducent ELECTRABEL en de grootste Belgische bank Fortis, verkocht aan Frankrijk. Dat de meeste Franstalige politici aansluiting bij Frankrijk als 'optie' zien bij een eventueel uiteen vallen van België moet net als het bovenstaande punt ongetwijfeld worden ingedeeld in de categorie 'toeval'.
- Waren de Walen de laatste jaren niet happig meer om aansluiting te zoeken bij Frankrijk dan hebben de Franstalige openbare zender RTBF en de Franstalig-Brusselse kopstukken de laatste jaren hun best gedaan om een zo negatief mogelijk beeld te schetsen van 'de Vlamingen', kwestie van de Waal in de straat, Jean-Marie met de pet, te overtuigen van het feit dat met 'de Vlaming' niet redelijk te praten valt en 'de Vlaming' geen oplossing wil. Het idee dat het arme Wallonië niet zelfstandig economisch leefbaar is en aansluiting bij Frankrijk dus het enige logische alternatief, drijft Jean-Marie met de pet daarbij automatisch in de 'juiste' richting'.
- Denk ook aan de regelmatige campagnes die de Franstalige politieke partijen de laatste jaren voerden, om Vlaanderen op Europees niveau voor te stellen als een bekrompen, racistische regio die zijn vermeende Franstalige minderheid 'onderdrukt'. Denk hierbij ook aan de clichématige manier waarop steevast gesproken wordt over het 'rechtse' Vlaanderen (ook al is de grootste partij in Vlaanderen sinds mensenheugenis een centrumpartij!).
- Voor wie af en toe het weekblad Knack leest: volgens bepaalde bronnen zou bij de Belgische staatsveiligheid geweten zijn dat de Franse geheime dienst separatistische strekkingen in België sedert jaren doelbewust ondersteund.


Naar buitenuit bepleit men dus nog volop de grote solidariteit en de eenheid van het land, maar binnenskamers is men reeds volop bezig met de voorbereiding van de splitsing. Zeer leep en handig bovendien: zo kan men bij de splitsing van het land de zwartepiet doorschuiven naar de 'rechtse' Vlamingen.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 18 juni 2009 om 23:07.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 06:40   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
een belangrijk dossier in België is Brussel Halle Vilvoorde .

In de buurt van BHV ligt ………..Zaventem.

Iedereen kent nog de uppercut van DHL enkele jaren geleden. Omdat Ecolo-Agalev de geluidsnormen strenger maakte in het Brussels hoofdstedelijke gewest en zo de Vlaamse luchthaven Zaventem wilde lamleggen na 22.00 uur .

Geluidsnormen in Wallonië werden niet strenger. Nachtvluchten van Zaventem werden door de strengere normen van het “ Franstalig Brussel gewest” naar de Waalse luchthaven Bierce afgeleid . Het einde van de startbaan ligt juist aan Vlaanderen ( Tienen – Hoegaarden) …….. en PS ‘r en Vlamingen hater nr1 Happart zit in het bestuur van de luchthaven van Bierce.
Moet ik er nog een tekening bij maken?

Nu is Ecolo de opkomende partij in Walloniê. Gaat men nu dezelfde geluidsnormen van het Brussels hoofdstedelijk gewest opleggen aan geheel Wallonië?
Ik denk het niet………….
Hoofdbedoeling was om een Vlaamse luchthaven werk af te nemen voor een Waalse luchthaven waar de startbaan juist aan Vlaanderen ligt.
ze gaan juist de startbaan van Bierset verlengen richting Vlaanderen, daar zijn de geluidsnormen niet van toepassing. Het wordt hiermee bewezen wat er achter die belachelijke geluidsnormen zat ! DHL wegpesten en zorgen dat TNT vrij spel kreeg zonder concurrentie in "den belziek" !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 16:05   #12
prins karel
Burger
 
prins karel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Alsof in Vlaams Brabant niemand klaagt over de geluidsoverlast.
-------------------------------------------------------
Ik was gestart met de vraag of ecolo de geluidsnormen van Brussel zou overnemen naar Wallonië. Achter mijn vraag zat veel verborgen.

Spilfiguur achter deze vraag waren de tweelingbroers Happart.

U even meenemen naar de vorige eeuw. In de Vlaamse gemeente Voeren was er in de jaren 80 een burgemeester die weigerde Nederlands te spreken. Anno 2009 hebben we er drie.

Door het niet splitsen van BHV kreeg deze “Vlaamse burgemeester” de kans zich te stellen in Walonie op een PS lijst. Als “beloning- aanmoediging” kreeg deze burgemeester van vele Walen hun stem om tegen de kar te rijden van de Vlamingen.

Hij werd na de verkiezing minister van landbouw. De eerste pestdaad van de nieuwe Waalse minister die de Vlamingen haatte, was het verbieden van mest invoer vanuit Vlaanderen op Waalse weiden en gedroogde mest aankopen in een Arabisch land. En maar vanuit de pS roepen naar solidariteit!!!!!!!!!!!!

Zo dwong minister Happart Vlaanderen in een mest actie plan ( MAP). De Vlamingen hebben dit probleem opgelost.

Een volgende stap van Minister Happart was het verbieden van kano varen op de Semois en de Ourthe. Wetende dat vele Vlamingen deze als vrije tijd besteding deden. Echter, daar kwam veel protest op vanuit zelfstandigen in de streek Bouillon / Vresse / Bohan. De minister moest een stap terug zetten.

Hoogtijd om een andere manier te vinden om zijn Vlamingen haat te ventileren. In 1975 was er aan staatshervorming. Wallonie kreeg van de staat het staalbedrijf Cockerill sambre, welke anno 2009 de “zwakke schakel” is in de wereldgroep Mittal- Arcelor steel.
Vlaanderen kreeg in 1975 Zaventem die honderden jobs creëerde.

Vanuit het bestuur van de Waalse luchthaven Bierce bedachten de gebroers Happart een pestplan. De PS had toen nog veel grip op kleine partijen als ecolo. Via deze partij ( samen met groen! agalev) legde men in het Brussels hoofdstedelijk gewest zware geluidsnormen op, om de Vlaamse luchthaven Zaventem s’ nachts lam te leggen. Om Bierce naar voor te schuiven waar nacht vluchten wel nog konden. De startbaan ligt namelijk net aan Vlaanderen !!!!!! Moet er nog een tekening bij het geniaal plan van de Happarts?

Voor wie oog heeft voor detail. Tijdens de nepuitzending van de RTBF over de Vlaamse onafhankelijkheid, werden de nachtvluchten van Zaventem afgeleid naar ……..Bierce.

Anno 2009 is het ecolo en Cdh die de lakens uitdeelt. Het kan verkeren. Als Ecolo vroeger strenge geluidsnormen oplegde in Brussel om de PS ( Happart-Bierce) te dienen, gaan ze deze nu ook invoegen in geheel Franstalig België? En zo luchthavens als Bierce en Charleroi plat leggen ’s nachts?

Snapt u nu een beetje mijn vraag? De boemerang die Happart gooide naar Vlaanderen ( Zaventem ) kan nu wel eens terug komen naar Bierce en Charleroi. Net nu J Happart vandaag in opspraak komt in een schandaal binnen de PS opnieuw …………….[/quote]


morpheus
bespaar je de moeite
Wallonie / Brussel kiest voor eigen zak eerst
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be